Vetokoukku 156:een
Valvoja: Moderators
Vetokoukku 156:een
Tästähän ollut aiemminkin juttua, mutta ei oikein ole selvinnyt.. Eli onkohan mitään nettimyymälää mistä saisi tuon vetokoukun, mielellään irroitettavan? Itse en löytänyt.. Jos ei nettimyymälää niin jotain muuta..?
- Bensa on pensselinpesua varten.. -
Asensin juuri toukokuussa vetokoukun 156 2003 vuoden sedaniin. Sähkösarjassa oli kyllä työtä, samoin oli koukun asennuksessa.
Katso muuten tarkkaan mihin kohtaan poraat koukun kiinnitys reikiä. Mun ohjeessa sanottiin että poista runkopalkin alapuolelta massan alla olevat tarrat ja poraa niiden läpi reiät yläpohjaan. Sen jälkeen kiinnitetään vastinkappaleet takakonttiin ja porataan niiden läpi lisää reikiä.
Harmitti muuten suunnattomasti kun aloin asentaa varsinaista vetokoukun palkkia kiinnikkeisiin kun huomasin että palkki tulee autoon nähden vinoon. Olin irroittanut vasemmasta runkopalkista väärät tarrat ja porannut niiden läpi väärät reiät. Ainakin vasemman puoleisessa palkissa on siis neljä reikää niiden tarrojen alla samalla reikäjaolla. Varmista että poraat oikeista rei'istä vastinkappaleiden kiinnitys pultit.
Muitakin ohjeita voi kysellä, on vielä koukun asennus tuoreessa muistissa. Mutta mielellään puhelimella kun en viitsi enää kirjoittaa tälläista romaania. 0400-368183
Katso muuten tarkkaan mihin kohtaan poraat koukun kiinnitys reikiä. Mun ohjeessa sanottiin että poista runkopalkin alapuolelta massan alla olevat tarrat ja poraa niiden läpi reiät yläpohjaan. Sen jälkeen kiinnitetään vastinkappaleet takakonttiin ja porataan niiden läpi lisää reikiä.
Harmitti muuten suunnattomasti kun aloin asentaa varsinaista vetokoukun palkkia kiinnikkeisiin kun huomasin että palkki tulee autoon nähden vinoon. Olin irroittanut vasemmasta runkopalkista väärät tarrat ja porannut niiden läpi väärät reiät. Ainakin vasemman puoleisessa palkissa on siis neljä reikää niiden tarrojen alla samalla reikäjaolla. Varmista että poraat oikeista rei'istä vastinkappaleiden kiinnitys pultit.
Muitakin ohjeita voi kysellä, on vielä koukun asennus tuoreessa muistissa. Mutta mielellään puhelimella kun en viitsi enää kirjoittaa tälläista romaania. 0400-368183
"Huippu ajaa, mut paska omistaa" - sanotaan
Osta siis Alfa ja pistä se vaimos nimiin!
Osta siis Alfa ja pistä se vaimos nimiin!
Koukku tuli muuten Seinäjoen varaosakeskuksen kautta (AD-autokorjaamo) Se oli Bosalin valmistama irroitettava koukku. Sopii mielestäni hyvin puskurin alle eikä puskuria tarvinnut leikata. Voin ottaa kuvia jos jotakin kiinnostaa.
Edit:
Tänään tarkastin koukun merkin ja se olikin Brink.
Edit:
Tänään tarkastin koukun merkin ja se olikin Brink.
Viimeksi muokannut lasaaren, 14 Kesä 2006, 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Huippu ajaa, mut paska omistaa" - sanotaan
Osta siis Alfa ja pistä se vaimos nimiin!
Osta siis Alfa ja pistä se vaimos nimiin!
Kuvat kyllä kiinnostais, otappa jos vaan jaksat. Laita albumiin tai aarghska@gmail.com. Paljonko makso koukku AD:lta?? Suoritin eilen kyselykierroksen, halvin ylivieskan kärkkäiseltä kovilin irroitettava 328€, en tajunnut varmistaa sisältyikö johtosarja.. Kiitos numerosta, soittelen ku alkaa asennus vastustaa.lasaaren kirjoitti:Koukku tuli muuten Seinäjoen varaosakeskuksen kautta (AD-autokorjaamo) Se oli Bosalin valmistama irroitettava koukku. Sopii mielestäni hyvin puskurin alle eikä puskuria tarvinnut leikata. Voin ottaa kuvia jos jotakin kiinnostaa.
- Bensa on pensselinpesua varten.. -
Kuvia ihmeessä kehiin. Kuten tästä ketjusta http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3352 jo voi päätellä, seuraavaan autoon ei tule ainakaan DA:n tarjoamaa irroitettavaa Kovilin koukkua, sevverta monta kertaa on jo peräpäästä tömäys käynyt ja sähkötökkelin kiinnike on jo iloisessa solmussa. Tosi tympeätä joka kerta mennä varpaisillaan jalkakäytävän reunan yli tai parkkitalon ramppiin ettei koukun mikään osa jysähdä katuun
Eli mikä tahansa vaihtoehto kiinnostaa siinä vaiheessa kun pirssi seuraavan kerran vaihtuu.
Eli mikä tahansa vaihtoehto kiinnostaa siinä vaiheessa kun pirssi seuraavan kerran vaihtuu.
Viimeinkin sai lisättyä vetokoukun kuvat albuumiin!
Koukun merkin olin muistanu väärin, oikea merkki on Brink ja tyyppinumero 2636. Bosal taisi olla n. 100 € halvempi. Itse suosittelen ehdottomasti tätä Brinkiä, istuu autoon todella hyvin ja irroitusmekanismi toimiin jämpisti. Koukun irroitus ja kiinnitys on tosi helppo ja nopea homma, onnistuu vaimoltakin
Koukun merkin olin muistanu väärin, oikea merkki on Brink ja tyyppinumero 2636. Bosal taisi olla n. 100 € halvempi. Itse suosittelen ehdottomasti tätä Brinkiä, istuu autoon todella hyvin ja irroitusmekanismi toimiin jämpisti. Koukun irroitus ja kiinnitys on tosi helppo ja nopea homma, onnistuu vaimoltakin
"Huippu ajaa, mut paska omistaa" - sanotaan
Osta siis Alfa ja pistä se vaimos nimiin!
Osta siis Alfa ja pistä se vaimos nimiin!
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
sampi kirjoitti:Tartteis alfaan koukun ja haulla kattelin noita vinkkejä ja juttuja, mutta oli aika vanhoja keskusteluita. Ei kellään sattuis olemaan lähiaikoina asennetun vetokoukun hintaa ja laittovinkkejä. Mulla on toi -98 2,4jtd, tartteeko siihen jotain ihmeen viritys johtosarjoja?? jossain vaan luki että joihinkin malleihin tarvii. pakko udella kun ei ole kokemusta tästä asiasta.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Itselle tuli joskus asennettua koukku v6:seen.
Johdotus on suht helppo homma eli:
Vilkut, ajovalot sekä takasumuvalon voi ottaa suoraan ryöstöliittimillä takavaloista.
Jarruvalosta ei oo ihan varmaa tietoa, mutta itse vein johdon suoraan polkimenkatkaisijalle.
Ei mahdollisesti välttämätöntä, mutta ainakin 240 Volvossa rikkoutuneen polttimon tunnistevalo alkoi palamaan heti vaunun kiinnityksen jälkeen jos syöttö oli otettu suoraan jarruvaloilta.
Johdotus on suht helppo homma eli:
Vilkut, ajovalot sekä takasumuvalon voi ottaa suoraan ryöstöliittimillä takavaloista.
Jarruvalosta ei oo ihan varmaa tietoa, mutta itse vein johdon suoraan polkimenkatkaisijalle.
Ei mahdollisesti välttämätöntä, mutta ainakin 240 Volvossa rikkoutuneen polttimon tunnistevalo alkoi palamaan heti vaunun kiinnityksen jälkeen jos syöttö oli otettu suoraan jarruvaloilta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
No niin, nyt on vetokoukku ja sähköt laitettu JTS:ään. Oon aika tyytyväinen, 260€ koukku ja johtosarja. Brink -merkkisiä molemmat, koukku on "kiinteä", kahdella pultilla oleva nuppiosa lähtee kyllä vaikka pyhäpuku päällä minuutissa irti. Pidän vain ajossa 2kpl 19mm kiintoavaimia mukana. Irrotettava olisi ollut 150€ kalliimpi. Pitää vain joku siisti suoja tuohon kehittää kun sellaista ei tässä ns. kiinteässä tule mukana. Cad:illä töissä, pyöreä alfan logon mallinen tietysti, pojat tekee jossain välissä muovista.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Kaha näyttää myyvän Brinkkiä. Kannattaa varmaan ostaa sieltä, ovat sitten maailman halvimpia. Mitä epäilen.pikkis77 kirjoitti:KAHA:lta saa irroitettavia koukkuja, tais olla kaverin mukaan 200-250€.
Edit: Siis Kaha on maahantuoja, ei jälleenmyyjä. Jos kaverisi on saanut suoraan sieltä jotakin kautta niin on voinutkin tuohon hintaan saada.
Viimeksi muokannut JiiTeeÄssä, 30 Maalis 2009, 18:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Brinkin johtosarjat kaikille 156:n vuosimalleille vedetään eteen sulakerasialle asti, vuosimallista riippuu mistä johdosta ryöstetään. Yksi liitin kytketään releen kanssa hattuhyllyn alla, loput menee sulakerasialle ja valokytkimelle ratin alle. Aika helppo homma loppujen lopuksi.Tekijä kirjoitti:Miten sähköt vedettiin, kaikki suoraan takavaloilta ryöstäjillä vai jarruvaloille kikkailua pitkällä johdolla jarrupolkimelta?
Kovempi homma oli koukku asentaa huolella kaikkine massojen rapsutteluineen, porauksineen ja ruostesuojauksineen. Toki tuo tekisi varmaan puolet nopeammin jos vain huitaisisi.
Kuka mitäkin pitää kikkailuna,
- Pomigliano
- Viestit: 128
- Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
- Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06 - Paikkakunta: Ruovesi
vetokoukku 156:een
JTS ! Olen päätymässä kanssasi samaan ratkaisuun koukun suhteen, Brinkin ns. kiinteä versio 250 euroo johtosarjoineen, mutta heräsi kysymys. Tarviiko puskurin helmaa muotoilla? Oliko johtosetin mukana asennusohjeet tarkemmin kuin mitä löytyy auton omasta manuaalista? Toitko johdot eteen kynnyksiä myöten ?
Kiitos jo etukäteen!!!
Kiitos jo etukäteen!!!
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Puskuria ei tarvi muotoilla. Johtosetin mukana tuli ohjeet, englantia ja muita eteläisiä murteita. Aika hyvät mutta niukat ohjeet tulee mukana, esim. hattuhyllyn alle tuleva rele kytkentä selvisi sillä periaatteella että kun ohjeiden mukaan veti johdot vasemmalta niin ainoa liitin jolle johtohaara ylsi täytyi olla oikea.
Sitten kytkennät ovat muuttuneet kesällä -03, joten itsellä oli kova pähkäily että milloinkahan oma auto on valmistettu ja kumman vaihtoehdon mukaan johdot kytketään sulakerasialle, lopulta piti alkaa päättelemään johtimien käyttötarkoituksia ja mittailemaan sulakerasian johtoja että mikä tekee mitä. Mutta selvisi ne sieltä. Mutta siis -01 malliseen ei ole tuota ongelmaa.
Vasemmalle johdot kynnyskoteloon, karmean lujassa oli suojamuovien napsut, yksi meni tietysti rikkikin. Voipi olla hyvä käydä tarvikeliikkeestä/biltemasta hakemassa sellainen paneelihakasten irrotustyökalu, vähän helpottaa repimistä. Tai sitten tyytyy sullomaan johdot reunan alle.
Laita viestiä jos alkaa vastustamaan niin koitan muistella miten se meni.
Sitten kytkennät ovat muuttuneet kesällä -03, joten itsellä oli kova pähkäily että milloinkahan oma auto on valmistettu ja kumman vaihtoehdon mukaan johdot kytketään sulakerasialle, lopulta piti alkaa päättelemään johtimien käyttötarkoituksia ja mittailemaan sulakerasian johtoja että mikä tekee mitä. Mutta selvisi ne sieltä. Mutta siis -01 malliseen ei ole tuota ongelmaa.
Vasemmalle johdot kynnyskoteloon, karmean lujassa oli suojamuovien napsut, yksi meni tietysti rikkikin. Voipi olla hyvä käydä tarvikeliikkeestä/biltemasta hakemassa sellainen paneelihakasten irrotustyökalu, vähän helpottaa repimistä. Tai sitten tyytyy sullomaan johdot reunan alle.
Laita viestiä jos alkaa vastustamaan niin koitan muistella miten se meni.
- Pomigliano
- Viestit: 128
- Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
- Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06 - Paikkakunta: Ruovesi
vetokoukku 156:een
JTS ...jatkoa aiheeseen. Koukku oli välillä maahantuojalta loppu. Brink/Thulen kiinteä 3957 numeroltaan. Viikonloppuna tarkoitus kiinnittää.
Ohjeissa neuvotaan asettamaan tavaratilan puolelle vastinpalat reunoja myöden, ja reikien mukaan poraukset. Mietityttää asia, kun tässäkin ketjussa puhutaan auton alta massojen kätköissä olevista porauspaikoista.
Onko lopputulos sitten sama...?!?
Tulevatko räjäytyskuvassa olevat 25mm paksut puslat pituudeltaan 74 ja 76 mm runkopalkkien läpi?
Johdotuksista vielä sen verran, että ratin alle tulevat johdot liittynevät valoihin... ("Fit the blue connector with the black and brown wire to the yellow/green wire"). Kiitos jos muistaisit omasta savotasta, miten nuo menivät?
Ohjeissa neuvotaan asettamaan tavaratilan puolelle vastinpalat reunoja myöden, ja reikien mukaan poraukset. Mietityttää asia, kun tässäkin ketjussa puhutaan auton alta massojen kätköissä olevista porauspaikoista.
Onko lopputulos sitten sama...?!?
Tulevatko räjäytyskuvassa olevat 25mm paksut puslat pituudeltaan 74 ja 76 mm runkopalkkien läpi?
Johdotuksista vielä sen verran, että ratin alle tulevat johdot liittynevät valoihin... ("Fit the blue connector with the black and brown wire to the yellow/green wire"). Kiitos jos muistaisit omasta savotasta, miten nuo menivät?
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: vetokoukku 156:een
Vastinpalojen läpi pitää porata. Ne massan alla olevat laput avaa reiät runkopalkin alapuolelle, mutta yläpuoli on pohjapeltiä. Jos poraa alapuolelta niin ei varmaan satu sitten sen palan reikien kanssa kohdakkain. Ne paksut holkit pudotaan yläpuolelta runkopalkin sisälle ennen sen vastinpalan paikalleen pulttaamista, tarvit siis avartimen tai sopivan reikäporan holkin paksuuden mukaan. Laita huolella ne holkit oikeinpäin pituuden suhteen, se 2mm ero ei ole turha!Pomigliano kirjoitti: Ohjeissa neuvotaan asettamaan tavaratilan puolelle vastinpalat reunoja myöden, ja reikien mukaan poraukset. Mietityttää asia, kun tässäkin ketjussa puhutaan auton alta massojen kätköissä olevista porauspaikoista.
Onko lopputulos sitten sama...?!?
Tulevatko räjäytyskuvassa olevat 25mm paksut puslat pituudeltaan 74 ja 76 mm runkopalkkien läpi?
Johdotuksista vielä sen verran, että ratin alle tulevat johdot liittynevät valoihin... ("Fit the blue connector with the black and brown wire to the yellow/green wire"). Kiitos jos muistaisit omasta savotasta, miten nuo menivät?
Sähköjen kytkentöjä saa tavata useamman kerran mutta kyllä niissä ihan järki on. Huomaa että osa ohjeista tarkoittaa vain johtosarjan osien yhdistämistä. Isommat liittimet on irti jotta niitä ei tarvi pujotella eteen. Ja kai se keltavihreä liittyy valoihin, ainoa mikä valoviiksen läheltä löytyi. Musta ja ruskea ovat siis johtosarjan omia värejä.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Eipä tuota JTS:n johdotusta tarvi hakea ratilta asti. Kaikki muut paitsi perusvalot voi ottaa suoraan takavaloilta. Perusvalojen kanssa olen käyttänyt relettä välissä jolloin valorikkielektroniikka ei sekoa eli toisin sanoen rele saa ohjaus virtansa valoilta, jolla se kytkee virta-avaimesta katkeavan virran perävaunun valoille. Tämän virran nappasin takaluukun sisävalosta, joka toisaalta on kyllä aika pientä johtoa, mutta tuntuu toimivan. Tällä konstilla pääsee huomattavasti helpommalla asennuksen suhteen kun ei tarvitse repiä kuin takaluukun verhoilu auki. Niin ja sähkösarjaksi käy mainiosti motonetin 7e hintainen perus johtosatsi sekä 2 euron rele ja siihen sopiva jalka, jonka parhaassa tapauksessa saa vielä kiinnitettyä muihin takaluukun releisiin kiinni.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Onnistuu, ainakin tuolla Brinkin koukulla, en tiedä onko muissa eri kiinnitys. Takakontin puolelta otat lattiamaton irti ja vararengaskotelon seinästä lähtee ensin muutama pultti irti ja sitten takanurkista lattian läpi 4 pitempää pulttia irti ja koukku tippuu lattialle. Kontin puolelle jää pari vahvikerautaa lyhyemmillä pulteilla kiinni ja peräkontin sisäpuolelta pitäisi olla porattu isot reiät niiden alle joihin on pudotettu noille pulteille holkit sisään, kaivat ne ulos.
Takapuskuriinhan ei tarvinnut asennuksessakaan kajota millään tavalla.
Takapuskuriinhan ei tarvinnut asennuksessakaan kajota millään tavalla.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/15_830iso.jpg tuollanen? Mullon pelittäny monta vuotta paitsi väri on punainen.
MP
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
mistäs olette noita koukkuja tilanneet? (Brink 2636)
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Onkohan kellään jäänyt talteen mitään koukun asennusohjeita(sähköt tai itse koukku)?
Mulla on Kovilin irrotettava koukku ja johtosarja jotka oli n. -99 sedanissa kiinni.
Nuo pitäis siis laittaa -02 sw:hen. Jostain päättelin että sedanin koukku sopii myös farkkuun, johtosarjasta en tiedä yhtään käykö vai ei?
Kaikki vinkit tervetulleita!
Mulla on Kovilin irrotettava koukku ja johtosarja jotka oli n. -99 sedanissa kiinni.
Nuo pitäis siis laittaa -02 sw:hen. Jostain päättelin että sedanin koukku sopii myös farkkuun, johtosarjasta en tiedä yhtään käykö vai ei?
Kaikki vinkit tervetulleita!
- Ghost
- Viestit: 456
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Tässä muutama kuva, jos niistä nyt mitään apua on. Kuvista näkee mistä sähköä on ryöstetty, valitettavasti piuhojen värit ja tarkoitukset sisältänyt paperi on "hukka"-nimisessä paikassa. Valkoinen lienee koukun maa. Muistaakseni kuvassa näkyvä ruskea johto meni johonkin ohjausakselille... Aika on tappanut muistikuvat. Kuvat -98 sedanista, mutta -02 vanhalla kojelaudalla lienee vielä samaa kauraa.
- Liitteet
-
- DSCN0291.JPG
- (81.64 KiB) Tiedosto ladattu 8507 kertaa
-
- DSCN0290.JPG
- (70.1 KiB) Tiedosto ladattu 8507 kertaa
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Ei sovi suoraan tuo -99 mallin koukku -02 sw:hen tai en ainakaan omaa saanut sopimaan ilman modauksia. Eli ongelmana on nuo auton sisäpuolelle tulevat lattaraudat, joissa ei ole tarvittavia reikiä tavaratilan koukuille eikä bosen subbarille. Vaikkei bosea olisikaan niin silti autossa on tuo asennus rauta, jota -99 mallissa ei vielä ole.
Tietty jos koukku on ostettu -02 tai jälkeenpäin niin silloin luulisi sopivan. Omaan koukkuun jouduin jyrsimään reijät, tosin mulla oli varastossa silloin myös uudempi koukku joten siitä sai mallin.
Ohjeet tosin pätee mun tiedoilla ainoastaan Kovil merkkiseen irroitettavaan koukkuun.
Suosittelen silti myös lukemaan edellisen postaukseni, josta selviää tuo lamppurikki valon ohitus, jolloin kaikki johdot saa kytkettyä takaluukusta.
Tietty jos koukku on ostettu -02 tai jälkeenpäin niin silloin luulisi sopivan. Omaan koukkuun jouduin jyrsimään reijät, tosin mulla oli varastossa silloin myös uudempi koukku joten siitä sai mallin.
Ohjeet tosin pätee mun tiedoilla ainoastaan Kovil merkkiseen irroitettavaan koukkuun.
Suosittelen silti myös lukemaan edellisen postaukseni, josta selviää tuo lamppurikki valon ohitus, jolloin kaikki johdot saa kytkettyä takaluukusta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Laitoin eilen tuon koukun kiinni, olihan siinä hommaa, just nuo tavaratilan koukkujen paikat joutui sisäpuolen rautoihin tekemään, ja lyhentämään Bosen alarautaa. Yllättävän kova homma muuten tehdä nuo 27mm reiät kartioporalla, kannattaa ostaa HYVÄ terä siihen hommaan, itse ostin halvan.
Tänään pitää laittaa vielä sähköt.
Tänään pitää laittaa vielä sähköt.
Re: Vetokoukku 156:een
Nyt on taas yksi 156 pilattu koukulla. Thulen kiinteän koukun laitoin.
Aika helppo hommahan tuo loppujenlopuksi oli.
Aika helppo hommahan tuo loppujenlopuksi oli.
Re: Vetokoukku 156:een
Täällä puolestaan taas yksi Alfa pelastettu ja Kovilin murjottu koukku heivattu perää rumentamasta.
Mutta milläs aineella nuo konttiin jääneet reiät kannattaa tulpata? Ampeeriliiman luulisi olevan ykkösvaihtoehto, mutta omia vermeitä ei ole, eikä noiden parin röörin takia jaksaisi alkaa pajaa metsästämään. Kemiallista metallia? Sikaa? Jotain mustaa ja sitkeästi peltiin liimautunutta kumimaista massaa oli tuo johtojen läpivienti tungettu täyteen. Näytti pitäneen tähän saakka pellit kuosissa, mutta aineen nimeä ei osaa kuin arvailla.
Mutta milläs aineella nuo konttiin jääneet reiät kannattaa tulpata? Ampeeriliiman luulisi olevan ykkösvaihtoehto, mutta omia vermeitä ei ole, eikä noiden parin röörin takia jaksaisi alkaa pajaa metsästämään. Kemiallista metallia? Sikaa? Jotain mustaa ja sitkeästi peltiin liimautunutta kumimaista massaa oli tuo johtojen läpivienti tungettu täyteen. Näytti pitäneen tähän saakka pellit kuosissa, mutta aineen nimeä ei osaa kuin arvailla.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 24 Syys 2012, 17:21
- Car(s): Alfa Romeo GTV -98, moottori 2001 60tkm 2.0TS.
Alfa Romeo 156 -04 1.8TS.
Re: Vetokoukku 156:een
BRINK kiinteä n. 200 e.http://www.kaha.fi/UserFiles/File/pdf/B ... o_2008.pdf
BRINK irroitettava n. 400 e.http://www.kaha.fi/UserFiles/File/pdf/B ... o_2008.pdf
KOVIL irroitettava. http://rengaskeskus.com/vetokoukut-asen ... oukku.html
Tai niinkuin minä, kovil irroitettava 100e.
nettivaraosa.fi tai varaosahaku.fi
BRINK irroitettava n. 400 e.http://www.kaha.fi/UserFiles/File/pdf/B ... o_2008.pdf
KOVIL irroitettava. http://rengaskeskus.com/vetokoukut-asen ... oukku.html
Tai niinkuin minä, kovil irroitettava 100e.
nettivaraosa.fi tai varaosahaku.fi
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Vetokoukku 156:een
Kysymykseen "mistä saisi?" vastaan, että käypä lähimmässä AD-varaosassa. Ainakin Brinkiä tuntuvat edustavan.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Vetokoukku 156:een
Ostin itse muutama vuosi sitten paikallisesta varaosaliikkeestä just tuollasen Brinkin kiinteän ja oisko maksanu sen 200e. Lähtee kyllä nopeasti tuo kiinteäkin irti kun on vaan kahdella pultilla itse vetokoukku auton pään kiinnikkeessä kiinni.
Sähköt vedin sulaketaulun taakse ja mukana tulleilla rosvoliittimillä ohjeen mukaan. Hyvin on pelannu ja venettä on tullu vedettyä aika paljonkin.
edit: Niin ja autohan oli -01 156 SW 2.4JTD
Sähköt vedin sulaketaulun taakse ja mukana tulleilla rosvoliittimillä ohjeen mukaan. Hyvin on pelannu ja venettä on tullu vedettyä aika paljonkin.
edit: Niin ja autohan oli -01 156 SW 2.4JTD
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Vetokoukku 156:een
Oma mielipiteeni on se, että rosvoliittimet ovat itsensä vanhan vihtahousun keksintöjä. Kun rosvoatte virtaa, niin tehkää se mieluummin vaikka sokeripalaliittimillä.Zulak kirjoitti:
Sähköt vedin sulaketaulun taakse ja mukana tulleilla rosvoliittimillä ohjeen mukaan.
edit: Niin ja autohan oli -01 156 SW 2.4JTD
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Vetokoukku 156:een
Tottahan se on.. jättäisin kyllä minkä tahansa ruuviliitoksenkin (sokeripalan) tekemättä jos kyseinen asennuskohde liikkuu (esim. auto). Yleensä tulee juotettua tai käytettyä kunnollisia jousikuormaliittimiä tärisevissä kohteissa. Autossa lähinnä juotos kunnollisen kutistesukan kanssa ollut käytössä.Jakke kirjoitti:Oma mielipiteeni on se, että rosvoliittimet ovat itsensä vanhan vihtahousun keksintöjä. Kun rosvoatte virtaa, niin tehkää se mieluummin vaikka sokeripalaliittimillä.Zulak kirjoitti:
Sähköt vedin sulaketaulun taakse ja mukana tulleilla rosvoliittimillä ohjeen mukaan.
edit: Niin ja autohan oli -01 156 SW 2.4JTD
Tässä kyseisessä asennuksessa nyt tuli käytettyä mukana tulleita liittimiä, jotka on kyllä pelannu pätkimättä sen aikaa mitä nyt olleet. Suuremmassa mittakaavassa en kyllä lähtis tuollasilla tekemään.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Vetokoukku 156:een
Wanhaan lankaan koukkukyssäri. Onko FL Sw:ssa jotakin eroa ekan mallisarjan tai Boseliftin Sw:hen?
Sähkösarjat varmaan, mutta onko mekaanisia eroja? Auto-Hak mallia irroitettava menossa ensi viikolla FL:aan kiinni, ja netistä löytyy kahta soveltuvuustietoa...1997-5.2003 ja 1997- eteenpäin ? Sähköt taisivat muuttua FL:ssa vrt. Boselift tuossa vaiheessa?
Jt
Sähkösarjat varmaan, mutta onko mekaanisia eroja? Auto-Hak mallia irroitettava menossa ensi viikolla FL:aan kiinni, ja netistä löytyy kahta soveltuvuustietoa...1997-5.2003 ja 1997- eteenpäin ? Sähköt taisivat muuttua FL:ssa vrt. Boselift tuossa vaiheessa?
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- mvleino
- Viestit: 98
- Liittynyt: 10 Maalis 2012, 16:40
- Car(s): 156 Super
ex 155 2.0TS 8v - Paikkakunta: Kempele
Re: Vetokoukku 156:een
Liekö apua, mutta Kovilin irroitettavan koukun ohjeessa (jonka voin halukkaille PDF:nä laittaa) ei ole mekaanista eroa vuosi-tai korimalleille. Faceliftin jälkeen tarvii loveta kyllä puskuria, muuten sama.