156:n ajomelu
Valvoja: Moderators
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
156:n ajomelu
Ihan vain kaveriksi tuolle 159:n vastaavalle:
Onkos joku tuunannut viiskutosensa äänieristystä
ja minne on tullut eristeet laitettua..?
Onkos joku tuunannut viiskutosensa äänieristystä
ja minne on tullut eristeet laitettua..?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
taitaa vaikuttaa renkaat todella paljon tuohon. AMS testissä 159 1,JTD (goodyear eagle) melu 130 vauhdissa 68 db ja satasessa 64, tm:n (bridgestone potenza) vastaava satasessa 66 eli heti 2 db eroa... 159sissa on
esim 2mm paksummat lasit kuin 156sessa melua varten..
http://kgb.alfaromeo-bg.com/MasterTest/ ... %20009.jpg
esim 2mm paksummat lasit kuin 156sessa melua varten..
http://kgb.alfaromeo-bg.com/MasterTest/ ... %20009.jpg
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Omassa 156:ssa renkaat 215/45 17" ja ajomelu selkeästi pienempi kuin korkeammilla renkailla 159:ssä. Siis vaikka kahdessa eri 159:ssä oli vanteen ja tien välissä enemmän ilmaa, rengasmelu oli kovempi ja häiritsevämpi.
Melun mittaaminen on ongelmallista, koska tulokset eivät osaa ottaa kantaan äänen häiritsevyyteen.
Melun mittaaminen on ongelmallista, koska tulokset eivät osaa ottaa kantaan äänen häiritsevyyteen.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Joo, kiitokset linkin esiintuomisesta, täytyy kokeilla..EdotL kirjoitti:Tällä jipolla ainakin suhinat väheni melkoisesti.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Aika kauan kesti että sain liimattua nuo hankkimani tiivisteet, mutta nyt ne on paikoillaan. Ei voi käsittää kuinka iso ero on. Hiljeni auto kuin taikaiskusta.
Laitoin D-tiivistettä kynnyksiin koko matkalle takaovenkahvasta eteen saakka ja p-tiivistettä takaoven etureunaan. Lisäksi laitoin D-tiivistettä peräkontinkanteen.
Laitoin D-tiivistettä kynnyksiin koko matkalle takaovenkahvasta eteen saakka ja p-tiivistettä takaoven etureunaan. Lisäksi laitoin D-tiivistettä peräkontinkanteen.
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Mitä leveyksiä käytit?Janne kirjoitti:Aika kauan kesti että sain liimattua nuo hankkimani tiivisteet, mutta nyt ne on paikoillaan. Ei voi käsittää kuinka iso ero on. Hiljeni auto kuin taikaiskusta.
Laitoin D-tiivistettä kynnyksiin koko matkalle takaovenkahvasta eteen saakka ja p-tiivistettä takaoven etureunaan. Lisäksi laitoin D-tiivistettä peräkontinkanteen.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Niin, nuo tiivisteet auttaa todennäköisesti vain suhinoihin jne. niin pitkään kuin kestävät paikoillaan.
Itseäni häiritsee eniten se jumalaton rengasmeteli. Siihen tietysti auttaisi toisenlainen rengastus, mutta kun sekin vaihtoehto on poissuljettu, niin olen päätynyt parantanmaan auton äänieristyksiä.
Ensin kokeilen laittamalla huopalevyä verhoilumaton alle ja jos sekään ei auta niin sitten myös jotain kiinnittyvää eristelevyä oviin.
Alkaisi vaan lomat niin pääsisi väsäämään..
Itseäni häiritsee eniten se jumalaton rengasmeteli. Siihen tietysti auttaisi toisenlainen rengastus, mutta kun sekin vaihtoehto on poissuljettu, niin olen päätynyt parantanmaan auton äänieristyksiä.
Ensin kokeilen laittamalla huopalevyä verhoilumaton alle ja jos sekään ei auta niin sitten myös jotain kiinnittyvää eristelevyä oviin.
Alkaisi vaan lomat niin pääsisi väsäämään..
Viimeksi muokannut hagger16, 11 Kesä 2006, 05:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Senza cuore saremmo solo macchine
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Liimailinpa sitten minäkin noita tiivisteitä oviin
ja takaluukku/konepelti -osastoille ja kyllähän
suhinat on aika tehokkaasti bort.
Nyt voin sitten keskittyä kuuntelemaan
veekuukan murinaa ja 40-profiilisten jurinaa..
ja takaluukku/konepelti -osastoille ja kyllähän
suhinat on aika tehokkaasti bort.
Nyt voin sitten keskittyä kuuntelemaan
veekuukan murinaa ja 40-profiilisten jurinaa..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Loma menossa ja tämän päivän projektina lattian äänieristys. Kerran jo sisustaa purkaneena ei mitään ihmeellistä. Onnistumisesta sanoisin, että mihinkään Maybachin tasolle ei päästy vieläkään, mutta itse antaisin 3 1/2 tähteä ja vaimo 4. Harmi kun ei ollut minkäänlaista desibelimittaria käytössä..hagger16 kirjoitti:...niin olen päätynyt parantanmaan auton äänieristyksiä.
Ensin kokeilen laittamalla huopalevyä verhoilumaton alle ja jos sekään ei auta niin sitten myös jotain kiinnittyvää eristelevyä oviin.
Alkaisi vaan lomat niin pääsisi väsäämään..
Kuvia albumissa. Suosittelen.
Senza cuore saremmo solo macchine
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
No vaikkapa näin:
-sivulistat pois. (Siis ne oviaukon alareunassa olevat)
-B-pilarissa olevat pahvit pois.
-penkit pois
-keskikonsolin alareunassa olevat "läpyskät" pois. (edit. käsijarrukahvazydeemikeskikonsolista riittää, että avaa ruuvit ja saa maton vedettyä pois alta.)
-takajalkatiloihin menevät suulakkeet pois.
Unohtuikohan jotain?
Sen jälkeen armotonta maton repimistä. Ei tosiaan kannata repiä kauhean kovasti, koska tuo matto repeytyy yllättävän helposti. Mikäli maton haluaa ottaa kokonaisena pois pitäisi purkaa koko kojetaulu!
Itse raapaisin maton jo ensimmäisellä kerralla kylmästi puukolla kojetaulun alta kahteen osaan.. Ei se sieltä mihkään näy.
-sivulistat pois. (Siis ne oviaukon alareunassa olevat)
-B-pilarissa olevat pahvit pois.
-penkit pois
-keskikonsolin alareunassa olevat "läpyskät" pois. (edit. käsijarrukahvazydeemikeskikonsolista riittää, että avaa ruuvit ja saa maton vedettyä pois alta.)
-takajalkatiloihin menevät suulakkeet pois.
Unohtuikohan jotain?
Sen jälkeen armotonta maton repimistä. Ei tosiaan kannata repiä kauhean kovasti, koska tuo matto repeytyy yllättävän helposti. Mikäli maton haluaa ottaa kokonaisena pois pitäisi purkaa koko kojetaulu!
Itse raapaisin maton jo ensimmäisellä kerralla kylmästi puukolla kojetaulun alta kahteen osaan.. Ei se sieltä mihkään näy.
Senza cuore saremmo solo macchine