156 V6 (liian) raskaat jarrut
Valvoja: Moderators
156 V6 (liian) raskaat jarrut
Hep!
Kävin koeajamassa -03 156 V6:sta, ja saattaisinpa vaikka ostaakin sen. Tuli vain koeajolenkillä ilmi, että jarrupoljin on huomattavasti raskaampi kuin omassani, ja sitä täytyy painaa paaaljon syvemmälle että auto hidastuu. Täysjarrutusta (ei kai voi sanoa lukkojarrutusta kun on ABS:t) ei mielestäni edes pystynyt tekemään. Myyjä sanoi että ei jarruissa voi mitään vikaa olla kun auto on kerran hiljattain huollettu... (ei kuitenkaan suoraan huollosta, eli on sillä jo ajettu sen jälkeen muutama tuhat kilsaa) Voisi kuulemma myyjän mukaan johtua siitä että on painavampi auto. Ei se nyt ihan niin paljon painavampi ole...
Osaako joku fiksumpi sanoa mistä tuollainen voi johtua? Jarrunesteistä? Jarrupaloista / -levyistä..?
Ei kai noissa Boselift-malleissa ole jarrujen herkkyyttä dramaattisesti vähennetty vanhempiin verrattuna? Kyllähän se pysähtyi, mutta mielestäni aika vaivoin omaan autooni verrattuna.
Tuo on varmaan vika, joka liikkeen täytyy korjata myös mahdollisen kaupanteon jälkeen, mutta varmaan olisi huomattavasti helpompaa jos se olisi korjattu ennen kun sen ajaa kaupasta ulos. Miten saa liikkeen myöntämään että poljinvoimaa tarvitaan kohtuuttomasti?
Lisäksi siinä oli ovessa klommo, jonka takia ovi pitää maalata, onko kenelläkään mitään ajatusta siitä kuinka paljon tällainen homma maksaa, kannattaako teettää myyjäliikkeellä? Helpointa se ainakin olisi. Ja jakohihnan saisivat kyllä vaihtaa, kun mittarissa on melkein 115 tuhatta...
Kauhee lista, ja nykyisestä hyvitettäisiin vain noin puolet tuon hinnasta! On se autokuume kauhee tauti.
Niin, ja kutosen ääni oli hieno.
Kävin koeajamassa -03 156 V6:sta, ja saattaisinpa vaikka ostaakin sen. Tuli vain koeajolenkillä ilmi, että jarrupoljin on huomattavasti raskaampi kuin omassani, ja sitä täytyy painaa paaaljon syvemmälle että auto hidastuu. Täysjarrutusta (ei kai voi sanoa lukkojarrutusta kun on ABS:t) ei mielestäni edes pystynyt tekemään. Myyjä sanoi että ei jarruissa voi mitään vikaa olla kun auto on kerran hiljattain huollettu... (ei kuitenkaan suoraan huollosta, eli on sillä jo ajettu sen jälkeen muutama tuhat kilsaa) Voisi kuulemma myyjän mukaan johtua siitä että on painavampi auto. Ei se nyt ihan niin paljon painavampi ole...
Osaako joku fiksumpi sanoa mistä tuollainen voi johtua? Jarrunesteistä? Jarrupaloista / -levyistä..?
Ei kai noissa Boselift-malleissa ole jarrujen herkkyyttä dramaattisesti vähennetty vanhempiin verrattuna? Kyllähän se pysähtyi, mutta mielestäni aika vaivoin omaan autooni verrattuna.
Tuo on varmaan vika, joka liikkeen täytyy korjata myös mahdollisen kaupanteon jälkeen, mutta varmaan olisi huomattavasti helpompaa jos se olisi korjattu ennen kun sen ajaa kaupasta ulos. Miten saa liikkeen myöntämään että poljinvoimaa tarvitaan kohtuuttomasti?
Lisäksi siinä oli ovessa klommo, jonka takia ovi pitää maalata, onko kenelläkään mitään ajatusta siitä kuinka paljon tällainen homma maksaa, kannattaako teettää myyjäliikkeellä? Helpointa se ainakin olisi. Ja jakohihnan saisivat kyllä vaihtaa, kun mittarissa on melkein 115 tuhatta...
Kauhee lista, ja nykyisestä hyvitettäisiin vain noin puolet tuon hinnasta! On se autokuume kauhee tauti.
Niin, ja kutosen ääni oli hieno.
Re: 156 V6 (liian) raskaat jarrut
vaikee sanoa mutta kyllä jarrua saa oikeesti painaa jos meinaa pysähtyä hiukankin kovemmasta vauhdista. Ei sitä lukkoon millään höyhen painamisella saa -. Tietysti tuohon voi vaikuttaa palojen jne kunto/laatumchammeri kirjoitti:Hep!
Kävin koeajamassa -03 156 V6:sta, ja saattaisinpa vaikka ostaakin sen. Tuli vain koeajolenkillä ilmi, että jarrupoljin on huomattavasti raskaampi kuin omassani, ja sitä täytyy painaa paaaljon syvemmälle että auto hidastuu. Täysjarrutusta (ei kai voi sanoa lukkojarrutusta kun on ABS:t) ei mielestäni edes pystynyt tekemään.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Itse olen kyllä sitä mieltä että V6:ssa
on jo vakiona melkoisen tehokkaat
jarrut ja vieläpä siinä määrin herkät
että k.o. autossa täytyy olla jotain vikaa..
(myyjän selitykset painosta on silkkaa potaskaa)
on jo vakiona melkoisen tehokkaat
jarrut ja vieläpä siinä määrin herkät
että k.o. autossa täytyy olla jotain vikaa..
(myyjän selitykset painosta on silkkaa potaskaa)
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Pientä hajontaa näyttää olevan , mutta kiitoksia nopeista vastauksista.
Ehkä tuo pitää arvioida vielä uudestaan. Ja jos jarruissa joku vika on, kyllähän myyjän (liike) se pitäisi hoitaa kuntoon, vaikka sitten jälkikäteen. Tuo painoerolla selittäminen kyllä vähän hymyilytti...
Osaako joku muuten sanoa pitäisikö huolestua kun mittaristossa vilkkui käynnistettäessä joku oranssi turvatyynyn merkkivalo (olisikohan siinä kuvattu jotain lastenistuinta ja airbagia)? Onko se ilmoitus että matkustajan turvatyyny on kytketty pois?
Ehkä tuo pitää arvioida vielä uudestaan. Ja jos jarruissa joku vika on, kyllähän myyjän (liike) se pitäisi hoitaa kuntoon, vaikka sitten jälkikäteen. Tuo painoerolla selittäminen kyllä vähän hymyilytti...
Osaako joku muuten sanoa pitäisikö huolestua kun mittaristossa vilkkui käynnistettäessä joku oranssi turvatyynyn merkkivalo (olisikohan siinä kuvattu jotain lastenistuinta ja airbagia)? Onko se ilmoitus että matkustajan turvatyyny on kytketty pois?
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Kyllä joo, kuutosen jarrut ovat mielestäni hiukan raskaammat verrattuna kaksilitraisiin (syitä en tiedä, enkä ala edes arvailemaan).
Noteerasit varmaan, että myös kytkin vaatii aavistuksen enemmän voimaa?
Oma nollakolmonen pysähtyy kyllä kuin seinään, kun pedaalia vain painaa tarpeeksi, eli hidastuus on mielestäni ihan kohdallaan raskaasta tuntumasta huolimatta. Asian kanssa oppii kyllä elämään parissa päivässä.
Airbagin merkkivalo vilkkuu usein käynnistettäessä, liittynee softan tarkastusläpikäyntiin. Mitään ei kuitenkaan pidä jäädä tuikkimaan kojelautaan, elleivät ilmapussit ole sitten enemmän viturallaan.
Noteerasit varmaan, että myös kytkin vaatii aavistuksen enemmän voimaa?
Oma nollakolmonen pysähtyy kyllä kuin seinään, kun pedaalia vain painaa tarpeeksi, eli hidastuus on mielestäni ihan kohdallaan raskaasta tuntumasta huolimatta. Asian kanssa oppii kyllä elämään parissa päivässä.
Airbagin merkkivalo vilkkuu usein käynnistettäessä, liittynee softan tarkastusläpikäyntiin. Mitään ei kuitenkaan pidä jäädä tuikkimaan kojelautaan, elleivät ilmapussit ole sitten enemmän viturallaan.
Omani kun ostin niin siinä oli jotkut kovemmat ratapalat kiinni ja ne tuntui vaativan aika paljon lämpöjä ennen kuin alkoivat ottaa kunnolla kiinni. Vähän ikävät talvella ja siviiliajossa pitkällä matkalla jos tarvii tehdä äkkijarrutus jos ei ole tarvinut pitkään aikaan koskea jarruihin. Vaihdoin tavis paloihin ja johan alkoi pysähtymään. Btw ekassa katsastuksessa tuntui tulevan ihan käsittämättömiä arvoja jarruista kun mitä vertasi aikasempaan Tempraan. Etuakselilta ~3,3kN ja takaantakin yli 2kN ja sentään etulaikatkin ihan tavalliset ja silloin jo liiankin ohkaset. Mitähän saisi kunnon levyillä...
Tulipahan ostettua sitten tuo vehje. Huomenna luovutus - lommon oikaisu ja jakohihnan vaihto tehdään sitten joskus kun liikkeelle sopii. Ja eipä se mua haittaa, saanpahan ilmastoidun auton tähän helteeseen.
Toivottavasti jarrut notkistuvat ihan vaan käytöstä, voihan se olla että se auto on ollut seisonnassa jonkin aikaa. Jos näin ei käy, liike saa fixata ne.
Huomenna voi tehdä tiukkaa olla duunissa päivän loppuun asti...
Toivottavasti jarrut notkistuvat ihan vaan käytöstä, voihan se olla että se auto on ollut seisonnassa jonkin aikaa. Jos näin ei käy, liike saa fixata ne.
Huomenna voi tehdä tiukkaa olla duunissa päivän loppuun asti...