Kävin koeajamassa -03 156 V6:sta, ja saattaisinpa vaikka ostaakin sen. Tuli vain koeajolenkillä ilmi, että jarrupoljin on huomattavasti raskaampi kuin omassani, ja sitä täytyy painaa paaaljon syvemmälle että auto hidastuu. Täysjarrutusta (ei kai voi sanoa lukkojarrutusta kun on ABS:t) ei mielestäni edes pystynyt tekemään. Myyjä sanoi että ei jarruissa voi mitään vikaa olla kun auto on kerran hiljattain huollettu... (ei kuitenkaan suoraan huollosta, eli on sillä jo ajettu sen jälkeen muutama tuhat kilsaa) Voisi kuulemma myyjän mukaan johtua siitä että on painavampi auto.

Osaako joku fiksumpi sanoa mistä tuollainen voi johtua? Jarrunesteistä? Jarrupaloista / -levyistä..?
Ei kai noissa Boselift-malleissa ole jarrujen herkkyyttä dramaattisesti vähennetty vanhempiin verrattuna? Kyllähän se pysähtyi, mutta mielestäni aika vaivoin omaan autooni verrattuna.
Tuo on varmaan vika, joka liikkeen täytyy korjata myös mahdollisen kaupanteon jälkeen, mutta varmaan olisi huomattavasti helpompaa jos se olisi korjattu ennen kun sen ajaa kaupasta ulos. Miten saa liikkeen myöntämään että poljinvoimaa tarvitaan kohtuuttomasti?
Lisäksi siinä oli ovessa klommo, jonka takia ovi pitää maalata, onko kenelläkään mitään ajatusta siitä kuinka paljon tällainen homma maksaa, kannattaako teettää myyjäliikkeellä? Helpointa se ainakin olisi. Ja jakohihnan saisivat kyllä vaihtaa, kun mittarissa on melkein 115 tuhatta...
Kauhee lista, ja nykyisestä hyvitettäisiin vain noin puolet tuon hinnasta! On se autokuume kauhee tauti.
Niin, ja kutosen ääni oli hieno.
