95E vai 98E

Alfoista

Valvoja: Moderators

Pantti
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Syys 2004, 15:25
Paikkakunta: Oulu

95E vai 98E

Viesti Kirjoittaja Pantti »

Morjens,
mitä bensaa olette käyttäneet Alfoissanne? Mulla 2.0TS vm2000 ja kun kävin tankkaamassa niin Nesteen myyjä sanoi että kannattaisi käyttää 98:a, kävisi muka pehmeämmin. Onkohan 98:n käytöstä mitään hyotyä muille kuin huoltsikan pitäjälle?

Jos ei muuta, niin onhan se leuhkaa tankata huotoaseman kalleinta polttoainetta:)

Avatar
Mika
Viestit: 506
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...

Viesti Kirjoittaja Mika »

95 menee 2,5 V6 156 tankkiin, ja hyvin on toiminu....
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Itse olen tankannut välillä 95:sta ja välillä 98:a,ja mielestäni 98:lla käy
nätimmin.

Nuissa ei kai ole oktaanintunnistinta,joten teoriassa ei pitäisi olla merkitystä kummalla ajaa,itse kuitenkin valitsen nykyään useammin 98:a

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Saa nauraa, mutta mikä on oktaaniluku jos on esim. 20 litraa 95:ä ja sitten laittaakin päälle 30 litraa 98:a :roll: ? Tulipa vaan mieleen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Olisiko 96,8
"Timing cingulum off et valuulas node"

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

98:ia itse olen tankkiin tunkenut. En tiedä onko tuolla mitään merkitystä mihinkään. Isot pojat ovat sanoneet että se on parempi, joten tankkaan sitä. :wink:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Mäkään en tiedä onko sillä mitään käytännön merkitystä. Olen kuitenkin sen verta pihi (lue. köyhä), että olen tunkenut tuota laihempaa..
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Itse tankaan lähes poikkeuksetta 95ta, lähinnä kustannustekijöitä silmälläpitäen ;)

Tuli jokin hämärä flashback n.8 vuoden takaa lukion kemian tunnilta missä oli puhetta noista oktaani asioista noin yleensä. Eikös se mennyt niin että korkeamman oktaaniluvun polttoaine kestää puristusta paremmin, jolloin mm. jälkikäynti yms. vähenee.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Ei tuosta 98:sta oikein ole hyötyä ellei moottori pysty hyödyntämään sitä. Sytytysennakoa ja/tai puristussuhdetta lisää niin tulee hyöty käytetyksi :wink:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps..90:ssä on tullut käytettyä 98E:tä puristuksien olessa 10:1
75:n saapi raksuttaa 95:lla kun puristuksiakaan ei ole kuin 9:0..
tuossa jo edesmeneessä kaksilitraisessa 75:ssa joutui myös käyttämään 98E:tä koska puristukset olivat 10:5:n luokkaa..muutoin ilmeni melkoisen tolkutonta jälkikäyntiä..
no tiiseliäkin pistin kesällä vahingossa tankkiin, ajatuksissani kun olin ja pistoolit olivat vierekkäin..onneksi en kerinnyt startata.. :oops:
Viimeksi muokannut 90, 03 Marras 2004, 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Mulla lähes aina 98a tankissa, eroja en ole huomannu mutta sama laittaa kalliimpaa kun on niin halpaa jokatapauksessa :roll:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Oktaanirele osennossa 98 joten sitä syötän. Edellinen omistaja releen asennon muuttanut.... kaippa siitä jotain pientä teho hyötyä tai pienenevää kulutusta on, itse en siitä mitään tiedä :mrgreen:

Avatar
1300ti
Viestit: 942
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

no tiiseliäkin pistin kesällä vahingossa tankkiin, ajatuksissani kun olin ja pistoolit olivat vierekkäin..onneksi en kerinnyt startata.. :oops:
Vasta kun olin kortin saanut niin lainasin silloisen tyttöystävän faijan loppuunajettua Volvo 343:ea, jota luulin käyntiäänen perusteella dieseliksi (!) ja muistan, kun vielä tankatessa kattelin että DL siinä lukeekin. Siitä kun jatkoi bensaletkujen matkan verran pois sivistyksestä pimeässä niin alkoi kummasti nykiä ja savuttaa, jotenkin vielä nitkuttelin 10 km takaisin ja tankkasin pari litraa (kolikkotuloilla) 95:tä perään. Kuulemma jäi hieman sivuääniä koneeseen.

No jottei ois kerta riittänyt niin piti pari kuukautta myöhemmin kävästä kesätyöpaikan "edustus-Boralla" reissussa ja takaisin toimitukseen ajaessa tankkasin kiireessä ja ajatuksissani tankin täyteen ysikasia, dieseliin! Kerkesin ajaa kilometrin päähän, kun kävi samat vaivat kimppuun ja eikun työntämään viereiselle Teboilille tankin tyhjennykseen. Päätoimittaja hieman kyseli että missäs auto on kun tulinkin kävellen takaisin! :mrgreen:

"Kun paljon koheltaa niin ei ehdi ees oppia!"
nim. myös auton metrin korkuiseen kiveen työntänyt

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Mulla tankissa jatkuvasti 95:tä. 98:kin olen kokeillut, mutta en mitään eroa huomannut, ehkä mielikuvituksessa tasaisempi käynti?

Pakko pistää halvempaa, kun ei varat meinaa siihenkään riittää (nimimerkillä: taas uutta kännykkää ostamassa) :wink:
Ammattina autokauppa

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jos ajaa 20tkm vuodessa niin bensaa kuluu, esim. TS:llä 8l/100km, 1600l. Hintaeroa lienee järjestään 2.5c/l, eli säästöä vuodessa tulee 95:sen kanssa 40 euroa. :roll:

Tankkiin olen kaatanut sitä mitä tehdas suosittelee kun en näistä mitään ymmärrä..

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Mitä bensaa tehdas suosittelee sulla tankkiin kaatamaan?
Mulla lukee tankin läpässä, että kaikki yli 95 oktaaninen kelpaa...

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Mulla taas lukee niin, että käytettävä vain 95-oktaanista :roll:
Ammattina autokauppa

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

AutonaAlfa kirjoitti:Mitä bensaa tehdas suosittelee sulla tankkiin kaatamaan?
Jos Q4:sta tarkoitat niin taisin ajaa ihan 95:lla vaikka ensin meni 98:ia kun luulin että sitä piti laittaa, ennenkuin joku minua viisaampi kertoi että 95:sta vaan. Nykyiseen sitä samaa.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Tein itse testin ajoin 3 tankkia 98 ja kulutus ja auton käytös oli ihan samanlaista kuin 95, eli 95 ajan minäkin. Lastun vaihdon jälkeen suositellaan käytettäväksi 98:sia. Sun 155 tarkoitin :)

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Itse tankkaan 98:a, 2.0 TS:llä kun ajelin niin olin tuntevani että moottori kävi tasaisemmin sillä. V6:ssa olen alusta saakka käyttänyt 98:a joten paha sanoa onko eroa. Lastu on joten taidan pysyttäytyä 98:ssa jos sitä kerran suositellaan :)

Meikäläisen englanninkielisessä manuaalissa lukee että "Only use unleaded petrol with over 95 R.O.N". Onkohan tuo muuttunut jossain vaiheessa jos niki sinulla lukee että vain 95 kelpaa? Tuo oma opukseni on '5th edition - 12/98' ja siinä on edustettuina 156:n mallit 1.6 TS, 1.8 TS, 2.0 TS, 2.5 V6, 1.9 JTD ja 2.4 JTD.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

no itse lunttasin vaan bensatankin luukusta, täytyy ottaa silmät käteen ja tutkia vielä tuo ohjekirja...
Ammattina autokauppa

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

1300ti kirjoitti: Vasta kun olin kortin saanut niin lainasin silloisen tyttöystävän faijan loppuunajettua Volvo 343:ea, jota luulin käyntiäänen perusteella dieseliksi (!) ja muistan, kun vielä tankatessa kattelin että DL siinä lukeekin. Siitä kun jatkoi bensaletkujen matkan verran pois sivistyksestä pimeässä niin alkoi kummasti nykiä ja savuttaa, jotenkin vielä nitkuttelin 10 km takaisin ja tankkasin pari litraa (kolikkotuloilla) 95:tä perään. Kuulemma jäi hieman sivuääniä koneeseen.

No jottei ois kerta riittänyt niin piti pari kuukautta myöhemmin kävästä kesätyöpaikan "edustus-Boralla" reissussa ja takaisin toimitukseen ajaessa tankkasin kiireessä ja ajatuksissani tankin täyteen ysikasia, dieseliin! Kerkesin ajaa kilometrin päähän, kun kävi samat vaivat kimppuun ja eikun työntämään viereiselle Teboilille tankin tyhjennykseen. Päätoimittaja hieman kyseli että missäs auto on kun tulinkin kävellen takaisin! :mrgreen:

"Kun paljon koheltaa niin ei ehdi ees oppia!"
nim. myös auton metrin korkuiseen kiveen työntänyt
tervetuloa kerhoon....... :lol:

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Shelliltä 99+ oct. bensaa.

klick

(En vieläkään osaa lyhentää tuota linkkiä)

Näin:

Koodi: Valitse kaikki

[url=http://www.shell.com/home/Framework?siteId=fi-fi&FC2=/fi-fi/html/iwgen/news_and_library/press_releases/2006/zzz_lhn.html&FC3=/fi-fi/html/iwgen/news_and_library/press_releases/2006/v_power_lanseeraus_070606.html]klick[/url]
- Rolle
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Mä pistin tänään V-Poweria melkein tyhjään tankkiin, ja mielestäni tehoa tuli alakierroksilla lisää. Käyntiääni (V6) muuttui jopa vaimonkin mielestä jotenkin pehmeämmäksi ja syvemmäksi (pieni ero mutta kuuluva). Alussa oli pienen pientä nykimistä kovilla kierroksilla mutta n. 100 kilsan jälkeen todella tasaista, nähtävästi ECU sääti jotain.

Tuskin placebo-efekti - kyllä siinä jotain tapahtui.

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Alfissimo kirjoitti:Saa nauraa, mutta mikä on oktaaniluku jos on esim. 20 litraa 95:ä ja sitten laittaakin päälle 30 litraa 98:a :roll: ? Tulipa vaan mieleen.
Mun mielestä sitä ei voi oikein laskea, ei ainakaan painotettuna keskiarvona.

Toisaalta nakutuskestävyyttä, eli siis oktaanilukua, voi nostaa lisäaineilla, esim. etanolilla, jota nytkin lisätään ainakin joihinkin bensoihin. (Muitakin on, kuulemma esim. xsyleeni jne.)

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Ensinnäkin olen sitä miletä, että sellaista kapistusta kuin "oktaani tunnistin", ei ole olemassa, tai ei ainakaan tuotanto autoissa. Nakutustunnistin puolestaan on ja nykyjään ihan yleisessä käytössä. Se on pieni sähköinen kapistus, joka kuuntelee palotapahtumaa lohkon/kannen kyljessä ja kertoo ECU:lle jos kone nakuttaa. Tällöin ECU säätää sytytystä, käsittääkseni myöhäisemmälle.

Eli tuollaisessa autossa on mahdollista, että 98 bensasta on hyötyä verrattuna 95:een. Jos ruisku osaa siis aikaistaa sytkää, kun huomaa että ei nakutakkaan, tällöin saadaan lisää tehoa ja tehokkaampi palotapahtuma.

Samasta syystä suositellaan/vaaditaan käytettävän 98:ia chippaamisen jälkeen, koska vaparissa haetaan sitä tehoa sytkäkartoilla ja ruiskukartoilla, eli käytännössä sytkää pyritään aikaistamaan niin paljon kuin mahdollista, tuo tuottaa yleensä parhaan tuloksen (luulotietoa). Jos nyt chipatussa autossa on nakutunnistin ja tankissa 95:ttä, on osa chippaamisesta mennyt hukkaan, koska muutoksilla ei ole merkitystä. Tosin vakio kartta on yleensä tehty aika varman päälle, eli 95:lläkin voi saada vähän parannusta.

Chipatussa turbossa 98 lienee pakollista, ainakin jos ahtoja on nostettu, koska ahdettaessa ilma kuumenee mikä lisää nakutusta (tuota voi toki kompensoida isommalla välijäähyllä jne. ja vaikka vesi/metanoli ruiskulla)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Soitinpa tuossa lähimmälle shellille että onkos niillä tuota. Kaksi eri myyjää keskusteli siitä mulle ja kumpikaan ei ollut koskaan kuullutkaan mistään v-powerista :roll: . Katsoin shellin nettisivuilta ja niiden mukaan niillä olisi sitä jo myynnissä, sanoivat että kyllä he mielestään ihan 98:sia myyvät... hmph.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Eiköhän tuo v-power ole niin uusi tuote että tulee asemiin sitä mukaan kun säiliöt tyhjenee kun kerta tulee 98:in tilalle.

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

En nyt mene takuuseen, mutta mielestäni tuossa sf.ha.au newsissä viitattiin juuri tuohon Shellin bensaa ja se olisi juuri mainitsemaani, johon on lisätty etanolia.

Yllä olevassa linkissä kerrotaan "puhdistaa imukanavia...", joskus olen jotain Bilteman injector cleaner pakettia käpistellyt ja muistaakseni se oli aika pitkälle etanolia.

Väite kitkan alentumisesta kuulostaa aika kummalta, onko tavaraan lisätty öljyä vai mitä :-) No voihan siinä olla jotain tehokkaammin voitelevia osia. Kovin vaan on pienet ne alueet joita bensa "voitelee". Imuventtiilin varsi oikeastaan ainoa ja sekin aika pieneltä alueelta, meneekö edes ohjuriin se osa (no, ruiskusuuttimen liikkuvat osat). Mäntähän ei oikeastaan osu sylinterin seinämiin, paitsi männänrenkaiden osalta, mutta niiden ohi ei bensan juuri pitäisi päästä.

No, kyllä ko. bensan oktaaniluku lienee korkeampi, ei tuollasta väitettä oikein voi muuten tehdä, varsinkaan noin suuri yhtiö. Noiden muiden vaikutusten kanssa voi olla sitten niin ja näin, koska niitä on aika paljon vaikeampi todeta luotettavasti. Mutta jos tuota bensaa tankkaa vanhaan autoon, jossa ei ole nakutuksen tunnistinta ja moottori on säädetty 95:lle, ei eroa ole, en usko.

Joissain autoissa on muuten ollut kytkin jolla ECU:lle kerrotaan mitä bensaa autossa on. Tuo vaikuttaa käytettävään sytkäennakkoon. (Tälläinen on muistaakseni esim. Ford Escort MK7:ssa).

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

markkul kirjoitti:Joissain autoissa on muuten ollut kytkin jolla ECU:lle kerrotaan mitä bensaa autossa on. Tuo vaikuttaa käytettävään sytkäennakkoon. (Tälläinen on muistaakseni esim. Ford Escort MK7:ssa).
Jep jep, niinkuin monessa topicissa on ollut puhetta niin tällainen löytyy ainakin vanhemmista 164:sista (käännettävä rele), sekä ymmärtääkseni 75:sista (hyppylangalla yhdistetään määrättyjä pinnejä).
Rolle kirjoitti:Eiköhän tuo v-power ole niin uusi tuote että tulee asemiin sitä mukaan kun säiliöt tyhjenee kun kerta tulee 98:in tilalle.
Näin on, mutta kun katsoin shellin huoltamohausta niin kyseisellä huoltoasemalla on sen mukaan saatavilla tuota v-poweria... Eli siis joko nettisivuilla on väärä tieto, tai huoltamotyöntekijät ovat pahasti pihalla.

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Tuntuu, että turbossani loppui nakuttaminen kun siirryin 98E:hen... TUNTUU sis. Voisikohan joku viksumpi hieman valaista vaikuttaako noin pieni oktaani heitto tuollaiseen, kun ennen nakutti 0,7barin yli mentäessä, mutta eipä enään. :roll: Tiedäppä noista.

Avatar
markkul
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Otsosmi kirjoitti:Tuntuu, että turbossani loppui nakuttaminen kun siirryin 98E:hen... TUNTUU sis. Voisikohan joku viksumpi hieman valaista vaikuttaako noin pieni oktaani heitto tuollaiseen, kun ennen nakutti 0,7barin yli mentäessä, mutta eipä enään. :roll: Tiedäppä noista.
Väittäisin että vaikuttaa. Eihän tätä ollut vaan tarkoitettu trolliksi?

Jos nostata ahtoja ja ajat 95:lla, niin sytkää pitäisi säätää, mikä ei ole hyvä homma.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Epezi kirjoitti:Soitinpa tuossa lähimmälle shellille että onkos niillä tuota. Kaksi eri myyjää keskusteli siitä mulle ja kumpikaan ei ollut koskaan kuullutkaan mistään v-powerista :roll: . Katsoin shellin nettisivuilta ja niiden mukaan niillä olisi sitä jo myynnissä, sanoivat että kyllä he mielestään ihan 98:sia myyvät... hmph.
Lahdenperänkadun Shellin automaatin kyljessä luki ainakin isolla V-Power. En tankannut sitä, mutta kaipa sitä myynnissä oli.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Shellin huoltamohaku:

http://www.shell.com/home/PlainPageServ ... _1106.html

Ja tuolta valinta V Power. Näyttää olevan monessa paikassa ainakin pk-seudulla.

Tuoltako Epezi löytyi myös lähihuoltamosi?
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Eiköhän ne aja kaikille asemille tuota V-poweria 98 sijaan mitkä tulee samasta varastosta. Nesteelläkin biobensa tuli "kaikkiin" asemiin etelässä mutta meni hetki ennenkuin säiliöt oli tyhjät eri asemilla. 98:in kulutus taitaa muutenkin olla aika pientä verrattuna 95:seen.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Sieltä katsoin ja ylöjärven shellillä olisi sen mukaan. Mutta tosiaan huoltamolla eivät olleet koskaan kuullutkaan koko bensasta

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Sittenhän Shell myy 1.45 hintaan tavallista 98:ia?!? Vai voisiko hinnasta päätellä että tankissa on oikeasti V Poweria... vähän huijauksen makua ilmassa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

deek
Viestit: 55
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 21:24
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja deek »

Mäkelänkadun shellin pihassa komeili isot julisteet tuosta v-powerista, Ja tietenkin 159 esimerkkiautona :)

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Meitin Shellillä tais olla Brera mainoksessa.

Janica
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Touko 2005, 12:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janica »

Kyl se Brera on täälläkin mainoksissa :)
Nyt on tankattu uuttaa mömmöö, kattellaa huomaako missään :)

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Oli ainakin Hervannan Shellillä isot v-power 99+ kyltit mittareissa, joissa oli v-poweria. Olmeisesti automaatti tankilla ei ollut vielä ko. ainetta kun oli narulla laitettu mittarista paikka umpeen. Tuli tankattua tankki täyteen v-poweria, saa nähdä huomaako eroa...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

minä ikäni 95:sella ajanut en ole huomannut mitään käytännön hyötyä siirryttyäni yhden tankillisen ajaksi 98:siin??? oon ehkä huomaamaton tai sitten en halua huomata :-D
Life is too short to drive boring cars.

jth
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Elo 2005, 11:07

Viesti Kirjoittaja jth »

Nyt n. 1,5 tankillisen jälkeen tuntuisi, että kulutus olisi hieman noussut normaalista...? (En mielestäni ole muuttanut ajotapaani "normaalista") Tuntuisi myös, että moottorin reagointi olisi hieman "herkempää". Nämä siis kuitenkin täysin mutu-tuntumia, eikä tuon 1,5 tankillisen jälkeen varmaankaan mitään todellisia johtopäätöksiä voisi tehdäkkään.

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Taas syttyi tuo merkkivalo ja kävin pistämässä seuraavan tankin v-power 99/100.
52.4l riitti 460km 100% kaupunkiajoa + ilmastointi. Ainakin vielä näyttää täsmälleen samalta kuin BPn 98 Ultimate taj Statoilin 98 Suprema.
Huomattavasti isomman eron olisin ollut tuntevinani 95 ja 98 välillä.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Tankkasin eilen V-Poweria ( sain jonkun hiton avaimenperänkin ) onkohan korvien välissä vikaa , kun on muka tuntuvinaan käyvän ja kukkuvan paremmin.

Aattelin ottaa ns. varotoimenpiteenä kun on ilmeisesti toi bensapuoli tukkoinen ja paskainen , jos vaikka puhdistuis.

On kyllä aika arvokasta tavaraa 1,49 litra. Näyttä olevan niin , että kaikilla miehitetyillä asemilla löytyy.

Henkilökunnaalla Ferrari logot T-paidassa ja rinnuksissa lukee Hi Power.

Ulkomainoksessa on 159 ainaskin Hämeenlinnan vankilan kohdalla motarilla.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Laku kirjoitti:Tankkasin eilen V-Poweria ( sain jonkun hiton avaimenperänkin ) onkohan korvien välissä vikaa , kun on muka tuntuvinaan käyvän ja kukkuvan paremmin.

Aattelin ottaa ns. varotoimenpiteenä kun on ilmeisesti toi bensapuoli tukkoinen ja paskainen , jos vaikka puhdistuis.

On kyllä aika arvokasta tavaraa 1,49 litra. Näyttä olevan niin , että kaikilla miehitetyillä asemilla löytyy.

Henkilökunnaalla Ferrari logot T-paidassa ja rinnuksissa lukee Hi Power.

Ulkomainoksessa on 159 ainaskin Hämeenlinnan vankilan kohdalla motarilla.
korjaus mainokseen siinä on muutes brera :wink:
itsekin ostin V-POWERIA ja saman havainnon tein että auto kukkuu ja käy paremmin, suosittelen kokeilemaan, täällä meillä hinta näytti olevan 1,419€/L, halpaahan se ei ole!!! ja minä sain luumäen pitkältä shelliltä tankatessa lapun jossa myyjä aseman leima ja lukee että seuraavan kerran tankatessa V-POWERIA saat 5c/litra alennusta!
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Ysivitosta tullut laitettua ihan alusta alkaen - lähinnä kustannussyistä. Oma tietämys näistä eri oktaanilukujen käyttötarkoituksista ei ole kuitenkaan kovin kummonen, mutta olen elänyt siinä tiedossa, että ainakin turbo- ja lastutettuihin-koneisiin laitetaan 98:ia

Nyt kuitenkin tuo uusi v-power houkuttaa jo monelta suunnalta saatujen "kehujen" vuoksi, niin kysynkin seuraavaa: Voiko tuota shellin v-poweria tankata kerran ja siirtyä sitten takaisin siihen edullisempaan bensaan, ilman mitään ongelmia? :roll:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

voihan sitä kerran testata mutta jos meinaa jotain eroa huomata kannattaa varmaan muutama tankillinen ajella. Vedin tänään tankin täyteen tuota ei mitään eroa ainakaan perstuntumalla....
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

hamppi kirjoitti:Ysivitosta tullut laitettua ihan alusta alkaen - lähinnä kustannussyistä. Oma tietämys näistä eri oktaanilukujen käyttötarkoituksista ei ole kuitenkaan kovin kummonen, mutta olen elänyt siinä tiedossa, että ainakin turbo- ja lastutettuihin-koneisiin laitetaan 98:ia

Nyt kuitenkin tuo uusi v-power houkuttaa jo monelta suunnalta saatujen "kehujen" vuoksi, niin kysynkin seuraavaa: Voiko tuota shellin v-poweria tankata kerran ja siirtyä sitten takaisin siihen edullisempaan bensaan, ilman mitään ongelmia? :roll:
itse ajoin ensin puoli tankkia 98:lla ja sitten 3/4 osaa tankillasta V-POWERILLA ja nyt puolitankkia 95:sta, ja tuntuu toimivan ihan normaalista paitsi tietysti huomattava ero kiihdytyksessä nyt kun tottu ferrari bensaan 8)
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Kyllä se ny vaan niin on, että persus liikkuu nopeamman tuntuisesti tolla V-Powerilla , tai sitten toi automaattiloota on oppinut rivakamman ajotyylin. Luultavasti joka viides tankillinen rupee meneen kalliimpaa ainetta Ferrarin 2 sijan kunniaksi.

Sopiskohan Renu bensa Alfaan?
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Vastaa Viestiin