Kannattaa tarkistaa ohjaustehostimen öljyt. Mulla ainakin auttoi öljyjen vaihto raskaaseen ohjaukseen. Toisaalta jos autostasi on ohjaustehostimenpumppu rikki niin myydään palstalla on halvalla myynnissä ihka uusi pumppu (vinkki vinkki))
Mielestäni olisi vähintäänkin fiksua soittaa ja peruuttaa tuo huolto. Niin minäkin olen pari kertaa joutunut tekemään eivätkä ainakaan ääneen ole hernettä nenään ottaneet...
Maunu kirjoitti:Kannattaa tarkistaa ohjaustehostimen öljyt. Mulla ainakin auttoi öljyjen vaihto raskaaseen ohjaukseen. Toisaalta jos autostasi on ohjaustehostimenpumppu rikki niin myydään palstalla on halvalla myynnissä ihka uusi pumppu (vinkki vinkki))
Luulin, että uudemmissa 156:ssa on järjestään jäykkä ohjaus, mutta koeajoin liikkeen esittelyauton ja kas! Riippuuko tosiaan öljystä? Vaihdetaanko sinne lievemmät ja mitä maksoi?
Maunu kirjoitti:Kannattaa tarkistaa ohjaustehostimen öljyt. Mulla ainakin auttoi öljyjen vaihto raskaaseen ohjaukseen. Toisaalta jos autostasi on ohjaustehostimenpumppu rikki niin myydään palstalla on halvalla myynnissä ihka uusi pumppu (vinkki vinkki))
Luulin, että uudemmissa 156:ssa on järjestään jäykkä ohjaus, mutta koeajoin liikkeen esittelyauton ja kas! Riippuuko tosiaan öljystä? Vaihdetaanko sinne lievemmät ja mitä maksoi?
mulle ne vaihto uuden pumpun ja sano et pumppuja on kahdenlaisia (alumiinisia ja jonkin toisen laisia mut ei kyl muista minkä).alumiiniset kuluu nopeemmin kuulemma...mut se oli noin 500e delta-auto makso osan siitä...
Itse vaihdoin talvella öljyt tehostajaan, ottamalla letkun irti jäähdytyskierukan läheltä ja laitoin sen jälkeen hieman paineilmaa täyttökorkin pienestä putkenpäästä sisään. lenti vanhat öljyt vauhdilla ulos kannattaa laittaa jatkoa putkeen jos ei halua öljyjä pitkin kenttää.
Sitten vaan putki paikoilleen ja uudet mehut sisään ja sitä mukaan lisää kun nestepinta vajoaa tähän auttaa kun auto on käynnissä ja liikuttelee rattia edestakas.
Näin minä tein.
Tehostajan pumppu kuulemma saattaa vaurioitua jos ei systeemissä ole öljyä, mutta se kyllä pitää sit ääntäki.
Viisaammat korjatkoon et näin.
Tomppa73 kirjoitti:Itse vaihdoin talvella öljyt tehostajaan, ottamalla letkun irti jäähdytyskierukan läheltä ja laitoin sen jälkeen hieman paineilmaa täyttökorkin pienestä putkenpäästä sisään. lenti vanhat öljyt vauhdilla ulos kannattaa laittaa jatkoa putkeen jos ei halua öljyjä pitkin kenttää.
Sitten vaan putki paikoilleen ja uudet mehut sisään ja sitä mukaan lisää kun nestepinta vajoaa tähän auttaa kun auto on käynnissä ja liikuttelee rattia edestakas.
Näin minä tein.
Tehostajan pumppu kuulemma saattaa vaurioitua jos ei systeemissä ole öljyä, mutta se kyllä pitää sit ääntäki.
Viisaammat korjatkoon et näin.
joo niinhän se kuulemma voip hajota jos öljyä ei ole, olen tunnin päästä menossa kaverille sitä korjaamaan ja toivon sydämestäni että se on vaan letku joka on lähtenyt irti, luulisin niin koska kaikki öljyt tulivat piahlle kun lähdin kotipihasta ja käännettyäni isommalle tielle i ongelmaa ollut, seuraavaan risteykseen saavuttaessa oli jo öljyt pihalla ja matkaa ei ole kuin 200 metriä
Viime syksynä myös minulla lenti autosta tehostinmehut pihalle. Rintapellin ja moottorin vlissä olevaan n. 10 cm letkuun oli tullut reikä. Vaihto oli kuulemma hankala, koska siihen ei päässyt kunnolla käsiksi..
Silloin soitin Deltaan (ensin tosin m.sa:lle ) ja kertoivat ettei autolla saa ajaa montaa kilometriä. Pumppu ymmärrettävästi alkaa savuamaan.
hagger16 kirjoitti:Viime syksynä myös minulla lenti autosta tehostinmehut pihalle. Rintapellin ja moottorin vlissä olevaan n. 10 cm letkuun oli tullut reikä. Vaihto oli kuulemma hankala, koska siihen ei päässyt kunnolla käsiksi..
Silloin soitin Deltaan (ensin tosin m.sa:lle ) ja kertoivat ettei autolla saa ajaa montaa kilometriä. Pumppu ymmärrettävästi alkaa savuamaan.
mie just tänään vaidoin tuon samaisen pe*keleen letkun pätkän tuonne, on muuten sitten viimosen päälle ahtaassa paikassa tuo mokoma, siinäkin oli noin sentin mittainen reikä, onneksi sai kuntoon ja kohtuu halvalla kun kylän korjaaja teki minimivelotuksella osat maksoivat huikeat 4€ 10cm pätkä putkea ja 4 klemmaria!!! ja aikaakaan ei mennyt kuin vaivaiset 5 tuntia... mutta onneksi tuli vaihdettua ja samalla vaihdettua öljytkin ohjaustehostimelle ja nyt tuntuu ohjaus taas niin hyvältä että...
ja se on muuten ilmeisesti paluuletku tuolle ohjausvaihteelle!!!
hagger16 kirjoitti:Viime syksynä myös minulla lenti autosta tehostinmehut pihalle. Rintapellin ja moottorin vlissä olevaan n. 10 cm letkuun oli tullut reikä. Vaihto oli kuulemma hankala, koska siihen ei päässyt kunnolla käsiksi..
Silloin soitin Deltaan (ensin tosin m.sa:lle ) ja kertoivat ettei autolla saa ajaa montaa kilometriä. Pumppu ymmärrettävästi alkaa savuamaan.
mie just tänään vaidoin tuon samaisen pe*keleen letkun pätkän tuonne, on muuten sitten viimosen päälle ahtaassa paikassa tuo mokoma, siinäkin oli noin sentin mittainen reikä, onneksi sai kuntoon ja kohtuu halvalla kun kylän korjaaja teki minimivelotuksella osat maksoivat huikeat 4€ 10cm pätkä putkea ja 4 klemmaria!!! ja aikaakaan ei mennyt kuin vaivaiset 5 tuntia... mutta onneksi tuli vaihdettua ja samalla vaihdettua öljytkin ohjaustehostimelle ja nyt tuntuu ohjaus taas niin hyvältä että...
ja se on muuten ilmeisesti paluuletku tuolle ohjausvaihteelle!!!
no nyt se saatanan sama letku ilmeisesti mennyt pashaksi emäntä oli lähössä töihin ja ohjaus on jäykkä kun mikä, ei auta, on se koijattava johonkii pajalle!
ei se sitten kauaa kestänyt tuo edellinen korjaus, sekin kyllä oli ihan hydrauliikka letkua, tosin tässä vaiheessa ei ole edes varmaa onko se letku mennyt sieltä mutta öljyt tuli ainakin pihalle
nyt nopealla vilkaisulla näytti siltä että öljyä olisi tullut akun alta??? mutta eihän siellä vissiin mene kuin teräsputkea? mutta pitää etsiä joku paja joka sen nyt kerkeisi laittaa...
no niin... homma selvisi, elikkä on näköjään toinekin paikka josta öljyt löytävät reittinsä ulos, akun alla on myös kumi letkua josta oli tehdas asennettu klemmari pettänyt ja öljyt tuli pihalle.
vein tepalmet motorsportiin(iso kiitos että sain auton heti sinne laitettavaksi) kaveri otti pohjapanssarin irti ja vaihtoi kolme klemmaria ja uudet öljyt sisään, aikaa meni noin 1h30min ja 6dl öljyä, hinta 33€, ei paha minun mielestä
Mulla oli joskus kans eräässä "laitteessa" vähän perkuleen raskas ohjaus, eikä ollut tehostinvika - tosin tuo kyllä kääntäessä mourusi kuin keväinen kollikissa, ainakin hitaasti ajellessa. Joten eikun syynäykseen..
Tulos= ohjausnivelissä sitten oikein urakaksi asti vikaa ja vieläpä
joustintukien ( McPherson ), joita AR 156:ssa ei sentään edessä ole,
yläpään laakeroinnit selvää p-tä!! Oli muuten sitten melkoinen punttisali ajettavaksi.. Olihan siinä "kikuju-maalaisessa" tuotteessa muitakin
vikoja, joten hermo loppui ja piti hävittää pois.. Mutta nyt niinkuin
OT tämä viittaus..