Tessun Lambda (166 2.0 2002)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Tessun Lambda (166 2.0 2002)

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Tällä kertaa laadukas Bosch kesti 80 000km, edellisessä ainoastaan vajaat 70 000km). Kyseessä on jälleen kuskinpuoleinen pakosarjassa oleva Lambda, eli se on helppo vaihtaa itse. Onko kukaan teistä asentanut onnistuneesti tarvikelambdaa vatsaavaan koneeseen? Minua säikyteltiin siitä, että nykylaitteet ovat niin herkkiä, että tietokone saattaa tulkita ei-alkuperäisen heti alkuun vialliseksi. Jos olisin kuullut jutun DA:sta, en sitä uskoisi, mutta sen kertoi Petterson Muukkoselta. Exään laitoin halvimman alkuperäisen mitä löysin ja se löytyi Muukkoselta. Ei huvittaisi siltikään maksaa 150:tä euroa, jos tarvikkeen saa yli puolet halvemmalla.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 385
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Ni minulle sanottiin tarvikkeesta heti, että ei ei. Ei se toimi. Varmaan sama syy kun Muukkonen on sanonut. Ja toi "ei" ei tullut Deltalta vaan "hovikorjaajalta".

Tietysti se Motonetin hinta houkuttelee....

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Hitsi niitä tarvikevalmistajia, eivät ole nähneet kunnon markkinarakoa. Näitä osiahan menee siis liukuhihnalta :shock:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Oletko kysynyt paikalliselta / lähimmältä Bosch puljulta osaa? Hinta voi olla huokeampi suoraan sieltä.

Esim. 1,8TS ILMI löytyi tuollaiselta pajalta hintaan 130e vrt Deltan ~400e.

Tarvikelambdoja tekee käsittääkseni ainakin NGK - näin muistan lukeneeni jostain foorumilta.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Paikallisen Bosch-pajan hinta ainakin edellisen Alfan Lambdaan oli sama kuin Deltassa, taisi jopa olla kympin kalliimpi :( Luulisi noiden antureiden olevan samoja, kuin 1.8:ssa?
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

http://www.autokorjaamonikunen.fi/

Tuolta ostin ILMIn tänä aamuna - soittohan ei paljoa maksa, tosin arvelempa että noilla on vakiohinnat kaikissa toimipisteissä :?

Tarviketavaraa? NGK

http://www.ngk.de/index.php?id=659&pd=6 ... omeo&m=166

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Kiitoksia vihjeistä, tutkin johtolangat ja kerron tulokset myöhemmin.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Vastaa Viestiin