Alustasarjoista vielä (156)...
Valvoja: Moderators
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Mulle on tulossa myös kyseinen sarja, varmaankin allaPablo Honey kirjoitti:Jokos niitä ajokokemuksia Premium Techistä on alkanut kertyä? Jakakaahan ne kanssamme.
parin viikon sisällä. Pistän tilitystä tänne foorumille.
Hintaa on muuten sitten nostettu muutamalla kympillä
tuon ensimmäisen ilmon jälkeen...ei paha edelleenkään.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Onko cobran sarjoista edelleenkään kellään käyttökokemuksia? Pelkän hinnan perusteella voisi kuvitella olevan ihan hyvä sarja.. (ovh. 237+924)
http://www.eurovanne.fi/alustasarjat.htm
http://www.eurovanne.fi/alustasarjat.htm
- Bensa on pensselinpesua varten.. -
- virtti
- Viestit: 248
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
- Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS - Paikkakunta: Toijala
alustasatsi
Tilasin mutta enpä ole vielä saanut tuota Premium Tech -satsia mutta ilmottelen täällä heti kun on allaPablo Honey kirjoitti:Jokos niitä ajokokemuksia Premium Techistä on alkanut kertyä? Jakakaahan ne kanssamme.
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
- virtti
- Viestit: 248
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
- Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS - Paikkakunta: Toijala
Varastomies kertoi, että suuren menekin takia joitain komponentteja on tehtaalta loppu ja toimitukset viivästyy. Lupasi satsin viimeistään heinäkuun ekalle viikolle.puni kirjoitti:Laitoin viime viikolla mailia Varastomiehelle, mutta eipä ole vielä tullut vastausta. Alkup. ilmoituskin on "tyhjennetty"... Saas nähdä vieläkö noita on saatavilla...
Uusista tilauksista en tosin tiedä mitn.
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Onkos kellään sitten mitään kokemuksia SuperSport-alustoista? Entä kuulopuheita?
http://tinyurl.com/jjlzs
http://tinyurl.com/jjlzs
Juurikin Varastomiehen kanssa aiheesta sähköpostia vaihtaneena... Tarjosi SuperSporttia vaihtoehdoksi PremiumTechille. Toivottavasti ei pahastu sähköpostilainauksesta.. Hintana molemmilla 599e kotiin toimitettuna. Itse taidan päätyä Premiumiin kun omat ajot on 97% kaupungissa eikä mitään tuninktäryjyrää ole tarkoitus saada...
"Taajamassa Premium Tech on mukavampi. Siinä on hieman "älykkäämpi" iskari,
jonka vaimenus kasvaa vasta kun joustoliikkeen pituus kasvaa. Sitä on myös
mukavampi ajaa yläsäädöillä ts. 30-40 mm säädöllä. Tämä alusta toimii hyvin
jopa sorateilla matalana (testasin Seat Leonilla), mutta kisatavaraa se ei
tietenkään ole eli hyppiä ei passaa...
Toimitusaika noin 3 vkoa
Supersport on aavistuksen kovemmin vaimennettu. Se on parhaimmillaan
nopeatempoisessa maantieajossa.
Erot ovat lähinnä kosmeettisia. Supersport on saksan suurin toimittaja,
jolla on mm. ISO 9000-laatujärjestelmät. Toimittaa 7-10 päivässä jos tavaraa
on hyllyssä"
"Taajamassa Premium Tech on mukavampi. Siinä on hieman "älykkäämpi" iskari,
jonka vaimenus kasvaa vasta kun joustoliikkeen pituus kasvaa. Sitä on myös
mukavampi ajaa yläsäädöillä ts. 30-40 mm säädöllä. Tämä alusta toimii hyvin
jopa sorateilla matalana (testasin Seat Leonilla), mutta kisatavaraa se ei
tietenkään ole eli hyppiä ei passaa...
Toimitusaika noin 3 vkoa
Supersport on aavistuksen kovemmin vaimennettu. Se on parhaimmillaan
nopeatempoisessa maantieajossa.
Erot ovat lähinnä kosmeettisia. Supersport on saksan suurin toimittaja,
jolla on mm. ISO 9000-laatujärjestelmät. Toimittaa 7-10 päivässä jos tavaraa
on hyllyssä"
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Kärryyn lyödään alusarja vihdoinkin kiinni
tulevana viikonloppuna...missäs kannattaisi
mittauttaa pyöränkulmat täällä Espoon tienoilla?
tulevana viikonloppuna...missäs kannattaisi
mittauttaa pyöränkulmat täällä Espoon tienoilla?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Kas kummaa...äsken piruuttani googletin nelipyöräsuuntaustaCarlos kirjoitti:TB Ruskeasuo
ja tuo Ruskeasuon TB kömpi etujoukoissa silmiin...ja nyt
sitten Carlos.. :o
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Dodiin, nyt on Premium Tech Coilover:it ja Powerflexit alla.
Vaikutelmat viikon ajon jälkeen ovat todella
positiiviset; jämäkkä mutta mukava ajotuntuma,
jopa mukavampi kuin vakioalustalla.
Garrett:kin päästeli menemään Nurmijärven
Kirkkotiellä ja suu oli maireana.
Madallus on mallia varovainen,
edessä 20mm, takana 30mm ja siihen
myös jää näillä näkymin...
Albumissa kuva jos joku siitä jotain kostuu.
Vaikutelmat viikon ajon jälkeen ovat todella
positiiviset; jämäkkä mutta mukava ajotuntuma,
jopa mukavampi kuin vakioalustalla.
Garrett:kin päästeli menemään Nurmijärven
Kirkkotiellä ja suu oli maireana.

Madallus on mallia varovainen,
edessä 20mm, takana 30mm ja siihen
myös jää näillä näkymin...

Albumissa kuva jos joku siitä jotain kostuu.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
mullakin tänään asennettu konin keltaiset, ajotuntuma lähentelee täydellisyyttä, samalla vaihdettiin loppuun kuluneet alatukivarret, ja meno jämäköityi paljon eikä alusta kolise enää ollenkaan(yllätys sinänsä)
hiukan pitää varmaankin etupäätä säättää tiukemmaks että sais pienoisen "uppoamisen" pois montuun ajossa eli keula painuu hiukan liikaa alas! mutta todella tyytyväinen olen kaikenkaikkiaan!!!
hiukan pitää varmaankin etupäätä säättää tiukemmaks että sais pienoisen "uppoamisen" pois montuun ajossa eli keula painuu hiukan liikaa alas! mutta todella tyytyväinen olen kaikenkaikkiaan!!!

Tänään tuli postista lappu, PremiumTechit odottavat noutoa...
Asennuttamisen pohtimisen aloittaminen menee kyllä ensi viikkoon kun sen verran kiireitä töissä. Harmi kun taidot ja tilat ei oikein anna myöten omatoimista asennusta, säästäisi muutaman euron siinäkin
Vinkkejä paikasta?
EDIT: Taino kai sen osaisi koota jos purkaminenkin onnistuu


EDIT: Taino kai sen osaisi koota jos purkaminenkin onnistuu

- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Korvasitko kaikki puslat edessä ja takaa Powerflexeillä? Sopiiko kysyä paljonko hommasta veloitettiin (oletan, ettet itse tehnyt)?silverine kirjoitti:Dodiin, nyt on Premium Tech Coilover:it ja Powerflexit alla.
Madallus on mallia varovainen,
edessä 20mm, takana 30mm ja siihen
myös jää näillä näkymin...![]()
Albumissa kuva jos joku siitä jotain kostuu.

Madallus näyttää oikein sopivalta kompromissilta ulkonäön ja käytännöllisyyden välillä. Oma alustakuume vain kasvaa...

- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Käsittääkseni Koneissa voi säätää vain "reboundia", elikkä ulosjoustoa, vai olenko väärässä? Mahtaisiko jousetkin vaikuttaa tuohon uppoamisefektiin?KauGoH kirjoitti:hiukan pitää varmaankin etupäätä säättää tiukemmaks että sais pienoisen "uppoamisen" pois montuun ajossa eli keula painuu hiukan liikaa alas! mutta todella tyytyväinen olen kaikenkaikkiaan!!!
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Jep, etu -ja takapuslat. Sain ne Muukkoselta 350e postikuluineen,Pablo Honey kirjoitti:Korvasitko kaikki puslat edessä ja takaa Powerflexeillä? Sopiiko kysyä paljonko hommasta veloitettiin (oletan, ettet itse tehnyt)?silverine kirjoitti:Dodiin, nyt on Premium Tech Coilover:it ja Powerflexit alla.
Madallus on mallia varovainen,
edessä 20mm, takana 30mm ja siihen
myös jää näillä näkymin...![]()
Albumissa kuva jos joku siitä jotain kostuu.Omassani paikat narskahtelee välistä siihen malliin, että voisi puslien vaihtoa harkita.
Madallus näyttää oikein sopivalta kompromissilta ulkonäön ja käytännöllisyyden välillä. Oma alustakuume vain kasvaa...
äijä vielä kesken kesälomansa kävi pistämässä postiin

maahantuoja ei viitsinyt toimittaa...

Asennuksen suoritti 155TS täältä foorumilta ja noin sivusta
seuranneena voin todeta että paskamaista hommaa;
yrittää saada osittain alkup. tukivarsia ehjänä ulos
7 vuotta vanhasta autosta...ja vanhojen puslien irroitus
on työlästä ja aikaavievää. Hinnasta en sano mitään mutta
tunteja paloi..
Ja madallus onkin sitten 30mm sekä edessä että takana,
näyttää tuo keula vielä painuneen hieman. Mitään ongelmia ei
ole ollut töyssyissä tai muuten maavaraa testaavissa paikoissa.
Ja kunhan Olli toimittaa pellin alle niin ei tarvitse talvellakaan jännittää

Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
hyvinkin paljon mahdollista että se säätö tapahtuu noin, on niin tuore tapaus etten ole kerennyt perehtyä, ajellaan hetki ja ihmetellään sittenPablo Honey kirjoitti:Käsittääkseni Koneissa voi säätää vain "reboundia", elikkä ulosjoustoa, vai olenko väärässä? Mahtaisiko jousetkin vaikuttaa tuohon uppoamisefektiin?KauGoH kirjoitti:hiukan pitää varmaankin etupäätä säättää tiukemmaks että sais pienoisen "uppoamisen" pois montuun ajossa eli keula painuu hiukan liikaa alas! mutta todella tyytyväinen olen kaikenkaikkiaan!!!

- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Jep. Ei muuta kun kokeilet niitä Konin omia jousia sitten, jos tuntuu muuten liikaa nyökkäilevän. Omia kokemuksiani tulen jakamaan sitten parin viikon päästä (kuumottaa!)KauGoH kirjoitti:hyvinkin paljon mahdollista että se säätö tapahtuu noin, on niin tuore tapaus etten ole kerennyt perehtyä, ajellaan hetki ja ihmetellään sitten

- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
se voi olla että sen joutuu tekämään ja vaihtamaan ne jouset, mutta kysyn ensin sarjan asentaneesta firmasta josko sillä säädöllä saisi jotain aikaiseksi, ei kiinnostaisi sekään vaihtoehto että auto on joyusten vaihdon jälkeen 20mm korkeampi
kyllähän se varmaan asettuu matalammaksi iän myötä mutta katsellaan nyt viikko eteenpäin kun menen uudestaan säädättämään noita koniloita

kyllähän se varmaan asettuu matalammaksi iän myötä mutta katsellaan nyt viikko eteenpäin kun menen uudestaan säädättämään noita koniloita

- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Eikös niitä Koniloita olisi helppo säätää itsekin, ainakin edestä? Itse en vielä tiedä, miten tuo käytännössä tapahtuu, mutta joku kokeneempi voisi valaista.KauGoH kirjoitti:kyllähän se varmaan asettuu matalammaksi iän myötä mutta katsellaan nyt viikko eteenpäin kun menen uudestaan säädättämään noita koniloita
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
jooo helppoahan se kuin heinän teko mutta liikkeen harjoittaja sanoi että tule viikon päästä uudestaan niin säädetään, eli kuuluu hintaan
kokeilin kyllä jo yhden "naksun" itsekin kireemmälle niitä iskareita, ja ensi keskiviikkona laitetaan se poikkituki paikalleen saamalla niin antaa nyt olla viikon rauhassa
siinähän tulee sellainen "pyöreä avain" mukana jolla käännetään vaan iskarin päästä vastapäivään menee tiukemmaks ja myötäpäivää menee löysemmäks, vois tietty kokeilla ihan tiukalla ja ihan löysällä että onko eroa???

kokeilin kyllä jo yhden "naksun" itsekin kireemmälle niitä iskareita, ja ensi keskiviikkona laitetaan se poikkituki paikalleen saamalla niin antaa nyt olla viikon rauhassa

siinähän tulee sellainen "pyöreä avain" mukana jolla käännetään vaan iskarin päästä vastapäivään menee tiukemmaks ja myötäpäivää menee löysemmäks, vois tietty kokeilla ihan tiukalla ja ihan löysällä että onko eroa???
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Noi Konithan ei naksu, vaan säätö on "portaaton". Ei ilmeisesti kannata kääntää juuri yhtä kokonaista kierrosta enempää tiukan suuntaan. Ohjeetkin asiasta varoittelevat, ja samoin olen lukenut parilta foorumilta. Nuo saa vissiin sitten niin tiukalle, että ovat käytännössä lukossa. Voivat mennä vaikka rikki. Kumma kyllä, että siinä ei ole ilmeisesti mitään "rajoitinta" tiukan puolella.KauGoH kirjoitti:kokeilin kyllä jo yhden "naksun" itsekin kireemmälle niitä iskareita, ja ensi keskiviikkona laitetaan se poikkituki paikalleen saamalla niin antaa nyt olla viikon rauhassa
siinähän tulee sellainen "pyöreä avain" mukana jolla käännetään vaan iskarin päästä vastapäivään menee tiukemmaks ja myötäpäivää menee löysemmäks, vois tietty kokeilla ihan tiukalla ja ihan löysällä että onko eroa???
Se yksi kokonainen kierros tiukemmalle oli muistaakseni ns. rata-asetus, puolikas kierros taas ilmeisesti vähän käytännöllisempi, mutta silti jämäkkä.
- virtti
- Viestit: 248
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
- Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS - Paikkakunta: Toijala
Re: alustasatsi
Vaikeaa on nämä synnytystuskat mutta auto ollut telakalla Premium -satsin laitossa tämän viikon ja maanantaina kaiketi saan. Onneks on kesäloma...virtti kirjoitti:Tilasin mutta enpä ole vielä saanut tuota Premium Tech -satsia mutta ilmottelen täällä heti kun on allaPablo Honey kirjoitti:Jokos niitä ajokokemuksia Premium Techistä on alkanut kertyä? Jakakaahan ne kanssamme.

- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Re: alustasatsi
Ohhoh, mitä ihmettä ne ovat siellä viikon verran roplanneet? Minä olen varannut alustanlaittoon tasan yhden päivän ja seuraavana pitäisi jo lähteä reissuun.virtti kirjoitti:Vaikeaa on nämä synnytystuskat mutta auto ollut telakalla Premium -satsin laitossa tämän viikon ja maanantaina kaiketi saan. Onneks on kesäloma...

- virtti
- Viestit: 248
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
- Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS - Paikkakunta: Toijala
Re: alustasatsi
itse asiassa sanoin että ei ole kiirettä mutta odottavan aika on pitkäPablo Honey kirjoitti:Ohhoh, mitä ihmettä ne ovat siellä viikon verran roplanneet? Minä olen varannut alustanlaittoon tasan yhden päivän ja seuraavana pitäisi jo lähteä reissuun.

- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
Etupää on hankala, mm. alatukivarret pitää irrottaa.Dobber kirjoitti:Tuota noin, onko kukaan asennuttanut/asentanut ja, jos on niin onko kuinka vaikea hommeli? Tälläistä:
Eibachin kallistuksen vakaajapakettia tai jonkun muun valmistajan vastaavaa. Onko siitä hyviä kokemuksia?
Taakse menee "sopan jäähtyessä" heittämällä.
En puhu kokemuksesta, koska itsellä homma jäi kesken...
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
kyllä mulla ainakin naksahdus kuuluu kun kääntää???Pablo Honey kirjoitti:Noi Konithan ei naksu, vaan säätö on "portaaton". Ei ilmeisesti kannata kääntää juuri yhtä kokonaista kierrosta enempää tiukan suuntaan. Ohjeetkin asiasta varoittelevat, ja samoin olen lukenut parilta foorumilta. Nuo saa vissiin sitten niin tiukalle, että ovat käytännössä lukossa. Voivat mennä vaikka rikki. Kumma kyllä, että siinä ei ole ilmeisesti mitään "rajoitinta" tiukan puolella.KauGoH kirjoitti:kokeilin kyllä jo yhden "naksun" itsekin kireemmälle niitä iskareita, ja ensi keskiviikkona laitetaan se poikkituki paikalleen saamalla niin antaa nyt olla viikon rauhassa
siinähän tulee sellainen "pyöreä avain" mukana jolla käännetään vaan iskarin päästä vastapäivään menee tiukemmaks ja myötäpäivää menee löysemmäks, vois tietty kokeilla ihan tiukalla ja ihan löysällä että onko eroa???
Se yksi kokonainen kierros tiukemmalle oli muistaakseni ns. rata-asetus, puolikas kierros taas ilmeisesti vähän käytännöllisempi, mutta silti jämäkkä.
mulla tuli mukana sellainen keltainen ohje lappunen jossa lukee että mahdollisuus "naksutella" 7 pykälää tiukempaan!!!
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
KauGoH kirjoitti:kyllä mulla ainakin naksahdus kuuluu kun kääntää???
mulla tuli mukana sellainen keltainen ohje lappunen jossa lukee että mahdollisuus "naksutella" 7 pykälää tiukempaan!!!

Onko sulla siis varmasti nuo Konin Sportit eli keltaiset? Mulla tuossa keltaisessa lappusessa puhutaan vaan asteista, esim. 360 astetta eli täys kierros pehmeästä jäykemmän suuntaan on "sport". Eikä nuo myöskään tunnu naksuvan, vaikka sitä säätöä kuinka kääntelee. Joltain ulkomaiselta foorumilta muistan myös lueskelleeni tuosta portaattomasta säädöstä, ja että jollain oli säätönä puolitoista kierrosta jäykemmän suuntaan jne... Voihan noita tietysti olla eri tyyppisillä säätömekanismeilla.
- virtti
- Viestit: 248
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
- Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS - Paikkakunta: Toijala
alustasta
Jokos on alla? ja kuvia alpumiinpuni kirjoitti:Tänään tuli postista lappu, PremiumTechit odottavat noutoa...Asennuttamisen pohtimisen aloittaminen menee kyllä ensi viikkoon kun sen verran kiireitä töissä. Harmi kun taidot ja tilat ei oikein anna myöten omatoimista asennusta, säästäisi muutaman euron siinäkin
Vinkkejä paikasta?
EDIT: Taino kai sen osaisi koota jos purkaminenkin onnistuu

- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
Re: alustasta
Eh, suht masentavaa, soitin eilen 4 pajaa läpi ja mikään ei ottanut työtävirtti kirjoitti:Jokos on alla? ja kuvia alpumiinpuni kirjoitti:Tänään tuli postista lappu, PremiumTechit odottavat noutoa...Asennuttamisen pohtimisen aloittaminen menee kyllä ensi viikkoon kun sen verran kiireitä töissä. Harmi kun taidot ja tilat ei oikein anna myöten omatoimista asennusta, säästäisi muutaman euron siinäkin
Vinkkejä paikasta?
EDIT: Taino kai sen osaisi koota jos purkaminenkin onnistuu


EDIT: noniin yksi paja löytyi, ensimmäinen vapaa aika 28pvä ja hinta tapauskohtaisesti. Harkitaan vielä...
Noniin nyt on sarja alla ja kulmat säädetty
Kaikenkaikkiaan vallan mainio ajaa eikä ollenkaan liian kova meikäläisen makuun. Madallus oli aika nimellinen, pieni pelko persiissä maavaran suhteen... Mutta saahan sitä tiputettua jos siltä alkaa tuntua
Koko stoori:
Osat tulivat luvatussa ajassa (3vko), olivat päätyneet lähipostiin kun olin itse mökillä. Pientä ongelmaa oli löytää paikka joka asentaisi alle, viides mesta eli Automilano tärppäsi. Asennusta seuraavalle päivälle sain varattua kulmien säädön.
Innoissani katsoin vain että paketista löytyy jouset, iskarit sekä tarvittavat paperit, iskin kamat takapoksiin ja pajalle. Yllättäen säätöavain ei ollut ikinä päätynyt samaan pakettiin muiden osien kanssa ja AM:stä ei löytynyt yhtään sopivaa säätöavainta, Novitecin ym avaimet olivat liian suuria tai pieniä. Noh, osat silti alle, summittainen säätö ja avainta lainaamaan (tuhannet ja taas tuhannet kiitokset silverinelle). Oli kuulemma alkup. osat suht tiukassa, päälle 6h töitä välillä kahden miehen voimin sanoivat tehneen (onneksi ei laskutettu kuin yhdestä extratunnista
). Eivät olleet ennen moista sarjaa vielä alle asentaneet joten nyt on heilläkin kokemusta PremiumTechistä 
Seuraava vapaa aika alustan säädölle oli vasta tälle aamulle (pe) joten kulmien säädön joutui perumaan Ruskeasuon tb:ltä eikä heillä valitettavasti ollut tälle tälle päivälle uutta aikaa. Herttoniemen vianor kieltäyi Alffan hoitelemisesta, Euromaster Kuusisaaresta tuli luuria(
) ja lopulta Olarinluoman Vianorilta löytyi tälle iltapäivälle aika.
Eli loppuhyvin kaikki hyvin, rahaa paloi hieman aiottua enemmän ylimääräisen säätöreissun takia sekä Vianor oli hieman kalliimpi kuin TB.
Etupää tippui päälle 1cm ja takapää n.3cm. Kaaresta napaan mitattuna kummassakin päässä 36cm+-millit päälle. Kuvat alpumiin myöhemmin.


Koko stoori:
Osat tulivat luvatussa ajassa (3vko), olivat päätyneet lähipostiin kun olin itse mökillä. Pientä ongelmaa oli löytää paikka joka asentaisi alle, viides mesta eli Automilano tärppäsi. Asennusta seuraavalle päivälle sain varattua kulmien säädön.
Innoissani katsoin vain että paketista löytyy jouset, iskarit sekä tarvittavat paperit, iskin kamat takapoksiin ja pajalle. Yllättäen säätöavain ei ollut ikinä päätynyt samaan pakettiin muiden osien kanssa ja AM:stä ei löytynyt yhtään sopivaa säätöavainta, Novitecin ym avaimet olivat liian suuria tai pieniä. Noh, osat silti alle, summittainen säätö ja avainta lainaamaan (tuhannet ja taas tuhannet kiitokset silverinelle). Oli kuulemma alkup. osat suht tiukassa, päälle 6h töitä välillä kahden miehen voimin sanoivat tehneen (onneksi ei laskutettu kuin yhdestä extratunnista


Seuraava vapaa aika alustan säädölle oli vasta tälle aamulle (pe) joten kulmien säädön joutui perumaan Ruskeasuon tb:ltä eikä heillä valitettavasti ollut tälle tälle päivälle uutta aikaa. Herttoniemen vianor kieltäyi Alffan hoitelemisesta, Euromaster Kuusisaaresta tuli luuria(

Eli loppuhyvin kaikki hyvin, rahaa paloi hieman aiottua enemmän ylimääräisen säätöreissun takia sekä Vianor oli hieman kalliimpi kuin TB.
Etupää tippui päälle 1cm ja takapää n.3cm. Kaaresta napaan mitattuna kummassakin päässä 36cm+-millit päälle. Kuvat alpumiin myöhemmin.
- virtti
- Viestit: 248
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
- Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS - Paikkakunta: Toijala
alustasta
Täälläkin on premium techit alla. Hieman joutuu tuota korkeutta/mataluutta säätämään uudestaan että saa mieluisaksi. On nimittäin liian matalalla nyt. Mutta sika hyvä ajettava mutkatiellä!
On tuo Ollin levy tullut asfaltille tutuksi epätasaisuuksilla...
Kuvia tulee pumiin heti kun saan "sopivalle korkeudelle".

Kuvia tulee pumiin heti kun saan "sopivalle korkeudelle".
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
Ei se takapää ollut mikään kauhea homma, paitsi takapyörän navassa oleva pusla oli vähän hankala. Etupää olikin sitten tässä silverinen tapausessa terveisiä sieltä jostainsilverine kirjoitti: Jep, etu -ja takapuslat. Sain ne Muukkoselta 350e postikuluineen,
äijä vielä kesken kesälomansa kävi pistämässä postiin,
maahantuoja ei viitsinyt toimittaa...![]()
Asennuksen suoritti 155TS täältä foorumilta ja noin sivusta
seuranneena voin todeta että paskamaista hommaa;
yrittää saada osittain alkup. tukivarsia ehjänä ulos
7 vuotta vanhasta autosta...ja vanhojen puslien irroitus
on työlästä ja aikaavievää. Hinnasta en sano mitään mutta
tunteja paloi..
Ja madallus onkin sitten 30mm sekä edessä että takana,
näyttää tuo keula vielä painuneen hieman. Mitään ongelmia ei
ole ollut töyssyissä tai muuten maavaraa testaavissa paikoissa.
Ja kunhan Olli toimittaa pellin alle niin ei tarvitse talvellakaan jännittää

Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
Re: alustasta
Heh itsekkin koin ensimmäisen pohjakosketuksen kun läksin silverinen pihasta, iloisesti raapi alkup. pohjalevy kanttariavirtti kirjoitti:Täälläkin on premium techit alla. Hieman joutuu tuota korkeutta/mataluutta säätämään uudestaan että saa mieluisaksi. On nimittäin liian matalalla nyt. Mutta sika hyvä ajettava mutkatiellä!On tuo Ollin levy tullut asfaltille tutuksi epätasaisuuksilla...
Kuvia tulee pumiin heti kun saan "sopivalle korkeudelle".

Jäi tuosta eilisestä viestistä mainitsematta että toinen takajousi "kantaa" toista paremmin, nyt takapää on puoliltaan hieman erisäädöissä että madallus on yhtä suuri molemmilta puolilta. Saas nähdä milloin joutuu säätämään uusiksi

- virtti
- Viestit: 248
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
- Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS - Paikkakunta: Toijala
Re: alustasta
no nythän on niin, että mulla ei ole hajuakaan millä korkeudella noi on, jos alkuperäiseen vertaa. Paja, joka asensi nuo ei tehnynnä mtn muistiinpanoja. So what, mutta mitä sulla on vanteen navasta lokarin reunaan?puni kirjoitti:Heh itsekkin koin ensimmäisen pohjakosketuksen kun läksin silverinen pihasta, iloisesti raapi alkup. pohjalevy kanttariavirtti kirjoitti:Täälläkin on premium techit alla. Hieman joutuu tuota korkeutta/mataluutta säätämään uudestaan että saa mieluisaksi. On nimittäin liian matalalla nyt. Mutta sika hyvä ajettava mutkatiellä!On tuo Ollin levy tullut asfaltille tutuksi epätasaisuuksilla...
Kuvia tulee pumiin heti kun saan "sopivalle korkeudelle".Mille korkeudelle ajattelit jättää?
Jäi tuosta eilisestä viestistä mainitsematta että toinen takajousi "kantaa" toista paremmin, nyt takapää on puoliltaan hieman erisäädöissä että madallus on yhtä suuri molemmilta puolilta. Saas nähdä milloin joutuu säätämään uusiksi
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Mullakin on nyt Konit alla, ja sarja pääsi heti kovaan testiin maantiellä, soratiellä ja jopa mökkitiellä.
Erinomaisesti ne tuntuvat toimivan kaikissa ympäristöissä. Ottavat montut vastaan todella kontrolloidusti, jopa pehmeästi. Oikeastaan yllättävänkin mukava alusta, vaikka onkin tietty pehmeimmässä asetuksessaan. Väljemmätkin tekarit pysyvät varmasti suussa.
Tyttöystäväni luonnehti alustaa entistä "keinuvammaksi". Tarkoittanee sitä, ettei auto vatkaa kuin perkele, vaan menee monttujen yli enemmänkin hallitusti keinuen.
Auto myös nousi hivenen, mikä on oikeastaan vain positiivista. Maavarakin on nyt silmämääräisesti arvioituna nippanappa laillisen puolella. Eipä olisi paljon enempää voinut rahoille vastinetta edes toivoa. Kaarreajoa päässee kokeilemaan kunnolla sitten Ahvenistolla.
Erinomaisesti ne tuntuvat toimivan kaikissa ympäristöissä. Ottavat montut vastaan todella kontrolloidusti, jopa pehmeästi. Oikeastaan yllättävänkin mukava alusta, vaikka onkin tietty pehmeimmässä asetuksessaan. Väljemmätkin tekarit pysyvät varmasti suussa.

Tyttöystäväni luonnehti alustaa entistä "keinuvammaksi". Tarkoittanee sitä, ettei auto vatkaa kuin perkele, vaan menee monttujen yli enemmänkin hallitusti keinuen.

Auto myös nousi hivenen, mikä on oikeastaan vain positiivista. Maavarakin on nyt silmämääräisesti arvioituna nippanappa laillisen puolella. Eipä olisi paljon enempää voinut rahoille vastinetta edes toivoa. Kaarreajoa päässee kokeilemaan kunnolla sitten Ahvenistolla.

- virtti
- Viestit: 248
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
- Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS - Paikkakunta: Toijala
premium tech
pakko laittaa kokemukset tuosta alustasarjan muutoskatsastuksesta:
Katsastusmies ajoi autoni pukille ja ihan hyvin se sinne menikin. Mutta tässä konttorissa auto piti peruuttaa pois ja se olikin vaikeampaa. Ollin pohjalevy kun oli pukille tullessa hienosti ylittänyt sen "keskinostimen" mutta poispäin ajaessa nostin kulkikin mukana. No, siihen sitte muutama katsastusmies tuli ihmettelemään ja laittamaan jotain palikoita toiselle puolelle että auto nousisi hieman.
Tapausta tuli myös muutama iäkkäämpi herrasmieskin katselemaan touhua ja kehuivat että on hieno pohjalevy. Itse yritin olla kovinkin huomaamaton; eikös siinä ole joku mitta mikä pitää olla maavara? 80mm?
Loppujen lopuksi alfa saatiin alas ja uusi rekisteriote merkinnällä: autoon on asennettu alustasarja. Mutta miksiköhän rekisteriotteeseen merkitään myös etäisyys navan keskeltä lokarin kaareen? Eihän se pidä paikkaansa jos säädän alustan uudestaan.
Katsastusmies ajoi autoni pukille ja ihan hyvin se sinne menikin. Mutta tässä konttorissa auto piti peruuttaa pois ja se olikin vaikeampaa. Ollin pohjalevy kun oli pukille tullessa hienosti ylittänyt sen "keskinostimen" mutta poispäin ajaessa nostin kulkikin mukana. No, siihen sitte muutama katsastusmies tuli ihmettelemään ja laittamaan jotain palikoita toiselle puolelle että auto nousisi hieman.
Tapausta tuli myös muutama iäkkäämpi herrasmieskin katselemaan touhua ja kehuivat että on hieno pohjalevy. Itse yritin olla kovinkin huomaamaton; eikös siinä ole joku mitta mikä pitää olla maavara? 80mm?
Loppujen lopuksi alfa saatiin alas ja uusi rekisteriote merkinnällä: autoon on asennettu alustasarja. Mutta miksiköhän rekisteriotteeseen merkitään myös etäisyys navan keskeltä lokarin kaareen? Eihän se pidä paikkaansa jos säädän alustan uudestaan.
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: premium tech
Just sen takia, pääset maksamaan taas 25 euroavirtti kirjoitti:Mutta miksiköhän rekisteriotteeseen merkitään myös etäisyys navan keskeltä lokarin kaareen? Eihän se pidä paikkaansa jos säädän alustan uudestaan.

- virtti
- Viestit: 248
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
- Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS - Paikkakunta: Toijala
Re: premium tech
ei helvetti...Rolle kirjoitti:Just sen takia, pääset maksamaan taas 25 euroavirtti kirjoitti:Mutta miksiköhän rekisteriotteeseen merkitään myös etäisyys navan keskeltä lokarin kaareen? Eihän se pidä paikkaansa jos säädän alustan uudestaan.
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Mitenkäs nuo puslat sitten käytännössä sai paikalleen, jos tukivarren kiinnitysakseli oli paksumpi kuin puslan sisähalkaisija? Vai onko se sisähalkaisija sen verran iso tarkoituksella, että erikokoisilla holkeilla voi sovittaa sen sitten eri paksuisiin tukivarsien kiinnitysakseleihin?155TS kirjoitti:Etupää olikin sitten tässä silverinen tapausessa terveisiä sieltä jostain. Ongelmia aiheutti tarvike alatukivarret, joissa on puslien akselit paksummat kuin alkuperäisissä. Powerflex:ltä on saatavilla eri paksuisisiin akseleihin sopivia holkkeja, mutta myös takimmaisen pusla alumiininen kiinnitysosa voi tuottaa ongelmia. Sen sisähalkaisia on pienempi kuin alkuperäisissä. Ainankin motonetistä saatavissa tarvike tukivarsissa on tämä takimmainen alumiiniosa on väärä. Valmistaja taisi olla mooge tai jotain sinne päin. Niissä on puslien kiinnitys akselit halkaisijaltaan 21mm, kun alkuperäisissä ne on 19mm.
Nimim. itsellä myös etupään puslien vaihto mielessä, mutta tukivarsien alkuperäisyydestä ei ole mitään aavistusta...
Taidan itsekin päätyä Premium Techin sarjaan jos ne kerran ihan hyviä ovat. Saako näitä mistä edullisimmin? Ei välttämättä tarvi olla suomesta. Itse löysin vain tämän paikan ja hinta 579€ http://osanetti.myvisio.com/product_inf ... cts_id=700, multa jääneepi 2000km ajetut weitecin jouset ylimääräiseksi jos joku haluaa ostaa pois.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Oho, päässyt menee ohi tämä kysymysPablo Honey kirjoitti:Mitenkäs nuo puslat sitten käytännössä sai paikalleen, jos tukivarren kiinnitysakseli oli paksumpi kuin puslan sisähalkaisija? Vai onko se sisähalkaisija sen verran iso tarkoituksella, että erikokoisilla holkeilla voi sovittaa sen sitten eri paksuisiin tukivarsien kiinnitysakseleihin?155TS kirjoitti:Etupää olikin sitten tässä silverinen tapausessa terveisiä sieltä jostain. Ongelmia aiheutti tarvike alatukivarret, joissa on puslien akselit paksummat kuin alkuperäisissä. Powerflex:ltä on saatavilla eri paksuisisiin akseleihin sopivia holkkeja, mutta myös takimmaisen pusla alumiininen kiinnitysosa voi tuottaa ongelmia. Sen sisähalkaisia on pienempi kuin alkuperäisissä. Ainankin motonetistä saatavissa tarvike tukivarsissa on tämä takimmainen alumiiniosa on väärä. Valmistaja taisi olla mooge tai jotain sinne päin. Niissä on puslien kiinnitys akselit halkaisijaltaan 21mm, kun alkuperäisissä ne on 19mm.
Nimim. itsellä myös etupään puslien vaihto mielessä, mutta tukivarsien alkuperäisyydestä ei ole mitään aavistusta...


Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Re: premium tech
Samaa tuli ihmeteltyä katsastuksessa, kun setä mittanauhan kanssa heilui. En arvannut kysyä mitn. Tuskinpa nuo tuota uudelleen ryhtyvät mittailemaan, kun rekisteriote kertoo suoritetusta muutoskatsastuksestavirtti kirjoitti:
Loppujen lopuksi alfa saatiin alas ja uusi rekisteriote merkinnällä: autoon on asennettu alustasarja. Mutta miksiköhän rekisteriotteeseen merkitään myös etäisyys navan keskeltä lokarin kaareen? Eihän se pidä paikkaansa jos säädän alustan uudestaan.
Muutoskatsastuksesta rokottivat multa 68 eur. On kuulemma alustankatsastus ns. suurempi muutos katsastettavaksi.....ehe, heh.Rolle kirjoitti:Just sen takia, pääset maksamaan taas 25 euroa