75-90
Valvoja: Moderators
75-90
Eli minkälaisia vehkeitä noi 75 ja 90 alfat on ajettavuudeltaan ja tehoiltaan? aattelin että ois joskus kiva hankkia 156 sen kaveriks... Ja onko noita 90 siä kellään ku ei hirveesti näy? Ja entäs 80 luvun gtv? siitä ois kanssa kiva kuulla kokemuksia
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
90 on vaikeahko löytää ja Getvoset ovat melko hinnakkaita, jos aikoo hankkia ehjän. "Järkevin" vaihtoehto on mielestäni 75, lähes millä koneella tahansa. Itse en 1.6 kuitenkaan huolisi, vaikka tupla webrujen imu onkin kaunista kuunneltavaa. Jos auto on selkeästi harrastepeli, on 2.5 tai 3.0 kuutonen oikea valinta. Jos autolla ajetaan hiemankaan enemmän, kannattaa valita 2.0 Ts, sillä siinä on kohtuudella paukkuja ja vieläpä taloudellista sellaista. Tuo 75 tessu vei yli litran vähemmän keittoa, kun tämä uudenkarhea 166. Toki massassa on eroa, mutta niin on iässäkin ja välityssuhteissa. 75:n loota on välitetty ei niin taloudelliseksi, mutta ah niin mukavaksi.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
Alfalla en aja paljon,vaan nautiskelen! eli ajo ominaisuudet ja teho ois pääroolissa.... 156 V6 ssa on molemmat,mutta tekis mieli kokeilla jotain vanhempaa,vähä niinku naisissaki!!!! jos joku vielä panis lisää kommentteja noista vanhemmista romeoista... ja kiitos jo näistäki
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Siinä tapauksessa kyseen tulisivat mielestäni 75 3.0 v6 ja GTV 2.5 v6 (GTV on vaan tosiaankin melko hintava ja 75 turbot ovat erittäin harvinaisia, siksi heitin tuon 75 kuutoskoneella). 75:nen (varmasti myös takaveto GTV ja 90) on tosi tasapainoinen ajettava. Ajaminen on kerrassaan juhlavaa painojakauman ja takavetoisuutensa johdosta. Auton perussynnit ja viat löydät varmaan aiemmista keskusteluista, niitä on turha listata tähän. Itsekin eksyn jatkuvasti selaamaan nettiautoa ja kurkkimaan, olisiko budjettiini sopivaa seiskafemmaa. Vielä ei ole löytynyt, sillä minulla ei ole budjettia.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Osta toi Alfetta GTV Oulusta . Tosin siinä on vain 1,8L kone mutta näyttää hienolta. Itseasiassa jos ei olisi ollut noin hirveän kaukana niin olisin ainakin vähän ollut auton ostosta kiinnostunut ennen 75:n ostamista.
75 (+ edeltäjät mm. Julietta) kulkee suoralla viivasuoraan mutta kääntyy tarvittaessa tarkasti. Pikkukone-mallista puuttuu ohjaustehostin ja ainoastaan kaasupoljin on kevyt, kaikki muu vaatii pattia. Talvella luistoja helppo hallita kaasupolkimen avulla kunhan nopeus ei ole kasvanut liian kovaksi. Fysiikan lakeja ei edes 75 pysty kumoamaan.
75 (+ edeltäjät mm. Julietta) kulkee suoralla viivasuoraan mutta kääntyy tarvittaessa tarkasti. Pikkukone-mallista puuttuu ohjaustehostin ja ainoastaan kaasupoljin on kevyt, kaikki muu vaatii pattia. Talvella luistoja helppo hallita kaasupolkimen avulla kunhan nopeus ei ole kasvanut liian kovaksi. Fysiikan lakeja ei edes 75 pysty kumoamaan.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
stallion, käyppäs lukemassa tuon oulussa myynissä olevan GTV.n myynti-ilmo nettiautosta niin käsität mitä gamma ja kjs ajavat takaa..
tuo oulunauto on muistaakseni vieläpä korinvaihto joten aivan noin paljoa en siitä maksaisi..
itse myös ehdottomasti 75 V6:n kannalla jos teho pääasia sillä 90 V6:a ei ole juurikaan tarjolla ja GTV6:t yleensä melko hintavia, omakin löytyi vasta vuosikausien hakemisen jälkeen johtuen siitä että prosenttipelit tiputin heti pois laskuista..
tuo oulunauto on muistaakseni vieläpä korinvaihto joten aivan noin paljoa en siitä maksaisi..
itse myös ehdottomasti 75 V6:n kannalla jos teho pääasia sillä 90 V6:a ei ole juurikaan tarjolla ja GTV6:t yleensä melko hintavia, omakin löytyi vasta vuosikausien hakemisen jälkeen johtuen siitä että prosenttipelit tiputin heti pois laskuista..
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
90:t ja gtv:t on kyllä ehdottomasti säilyttämisen ja kunnostamisen arvoisia, mutta mutta...
Seiskavitosia on vielä tarjolla kohtuullisesti. esim. 3.0 ja turbo kulkee jo ihan kohtalaisesti vakiona. Molemmistahan saa kyllä paukkua...
Twin sparkit on sitten järkevimpiä. Niitä löytää vielä ja osat on halpoja. Kulutus on myös aika hyvä.. Ja voihan semmosenkin turbottaa jos intoa riittää.
Jos näistä "vanhoista" Alfoista ei ole aikaisempaa kokemusta niin lähtisin liikkeelle ehkä 75 twin sparkista. Siitä on sitten helppo lähteä eteenpäin jos siltä tuntuu. Ja jos ei tunnu, niin twin sparkit on "helpompia" myydä kuin tc:t.
että näin
Seiskavitosia on vielä tarjolla kohtuullisesti. esim. 3.0 ja turbo kulkee jo ihan kohtalaisesti vakiona. Molemmistahan saa kyllä paukkua...
Twin sparkit on sitten järkevimpiä. Niitä löytää vielä ja osat on halpoja. Kulutus on myös aika hyvä.. Ja voihan semmosenkin turbottaa jos intoa riittää.
Jos näistä "vanhoista" Alfoista ei ole aikaisempaa kokemusta niin lähtisin liikkeelle ehkä 75 twin sparkista. Siitä on sitten helppo lähteä eteenpäin jos siltä tuntuu. Ja jos ei tunnu, niin twin sparkit on "helpompia" myydä kuin tc:t.
että näin
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Niin . Mullakin tuo 90 on ihan 2 litrasella kaasarikoneella, mutta en mä sitä ole koskaan ongelmana pitänyt . Silläkin kyllä ehtii ihan mukavasti ja sellaisena aion sen jatkossakin pitää. TS on kyllä hyvä kone, oikeastaan koskaan ollut sen kanssa mitään murhetta vielä ja auto ollut mulla jo kohta 10 vuotta. Kilometrejä alkaa olemaan se 300 tuhatta. Kori sensijaan vaatii enemmän hoitoa.
-
- Viestit: 208
- Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
- Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
- Paikkakunta: Koria
GTV:tä saa myös siedettävään hintaan, jopa aika edullisesti jos korinvaihto kelpaa. Ajamisesta nauttii aivan samalla tavalla oli se aito tai ei, ainut missä ero luultavasti näkyy on rekisteriote.
Ja mikäli rakentelu kiinnostaa niin sitä voi värkätä rauhassa, kun ei tarvi surra aidon "pilaamista". Bonuksena saattaa saada jopa suht hyvän korin mikäli se on rakennettu tuontiautosta.
Ko. tarkoituksiin en ylenkatsoisi korinvaihto vehkeitä. Jos tarkoituksena on museorekisteri, entisöinti tai mahdollinen sijoitus, niin se on toinen sitten juttu, ja kalliimpikin. Mutta ajonautiskeluun pääsee kyllä edullisestikin.
Ja mikäli rakentelu kiinnostaa niin sitä voi värkätä rauhassa, kun ei tarvi surra aidon "pilaamista". Bonuksena saattaa saada jopa suht hyvän korin mikäli se on rakennettu tuontiautosta.
Ko. tarkoituksiin en ylenkatsoisi korinvaihto vehkeitä. Jos tarkoituksena on museorekisteri, entisöinti tai mahdollinen sijoitus, niin se on toinen sitten juttu, ja kalliimpikin. Mutta ajonautiskeluun pääsee kyllä edullisestikin.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no henk kohtainen mieleipide on se että ennemmin sitä pistää kuitenkin hieman enemmän rahaa palamaan ja ostaa sellaisen jossa ei ole prosentteja vaikkei sijoitukset olisikaan ihan mielessä ja kyllä ne erot saattavat näkyä muuallakin kuin rekotteessa sillä noiden tekijöitä on ollut moneen lähtöön ja allekirjoittaneella jonkinmoista kokemustakin on, sen vertaa monet korin/teknvaihto pelit:t on tullut katsottua läpi/kokeilttua ja prosenttipelejä on tullut jopa omistettuakin, tosin asiallisesti tehtyjä..
eihän ne toki mitään poisuljettuja vaihoehtoja ole mutta kannattaa ehdottomasti katsoa mitä ostaa sillä melkoisia virityksiä näkee välillä..
nelosgtv:n suhteen tarjontaa paljon enemmän kuin GTV6:n joten jälkimmäistä koskien tekniikanvaihdos vehkeet ovat suhtyleisiä ja tarjonnan perusteella melkeinpä ainoa vaihtoehto moista haluavalle jos ei ulkomailta halua uittaa, taitaa olla keltaisessapörssissä tälläkin hetkellä pari myytävänä mielestäni melko sopivaan hintaan(3000-3500€).
eihän ne toki mitään poisuljettuja vaihoehtoja ole mutta kannattaa ehdottomasti katsoa mitä ostaa sillä melkoisia virityksiä näkee välillä..
nelosgtv:n suhteen tarjontaa paljon enemmän kuin GTV6:n joten jälkimmäistä koskien tekniikanvaihdos vehkeet ovat suhtyleisiä ja tarjonnan perusteella melkeinpä ainoa vaihtoehto moista haluavalle jos ei ulkomailta halua uittaa, taitaa olla keltaisessapörssissä tälläkin hetkellä pari myytävänä mielestäni melko sopivaan hintaan(3000-3500€).
Jos ostat 75:sen , niin ei 1.6 vaan 2.0 - ottaa vieläkin pattiin, kun ostin alamittaisella koneella, kun olis vaan tiennyt eron. Kyllähän se 1.6nenkin kulki , mutta silti. V6:sia ei ollu ees tarjolla 15 vuotta sitten, ne oli kaikki kaapissa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti: