Apua! 156 harkinnassa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
koss
Viestit: 7
Liittynyt: 23 Kesä 2006, 13:57

Apua! 156 harkinnassa

Viesti Kirjoittaja koss »

Moi kaikki onnelliset AR omistajat!
Mietin Alfan ostoa (käytettynä) ja haluaisin kysyä kokemuksen omavilta ihmisiltä-
koska en ole mikään rikas kaveri vaan tavallinen työlainen niin jaksanko minä ylläpitämään tuon hienon auton?
Kun taas ylimääräisiä tuloja ei ole....
Tai sitten minun kohtaloni on tylsä toyota? :cry:
Siis joudunko laittaa huoltoon pari tonnia joka vuosi
vai onko asia ei niin hirvee ole?
Viimeksi muokannut koss, 24 Kesä 2006, 01:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kerroppa ensin mikä alfa sulla on kiikarissa?
Eipä nuo kauheasti kalliinmaksi tule kuin mikään muukaan, varsinkin jos näkee vähän vaivaa sen eteen että mistä varaosat hankkii, ja jos ei itse viitti/osaa korjata niin missä korjauttaa.

koss
Viestit: 7
Liittynyt: 23 Kesä 2006, 13:57

Viesti Kirjoittaja koss »

Eli siis AR 156 vm-2002-2003. Alle 100000 ajattua tietysti
T.S tai JTS kone- ihan sama.
Kannatako käydä vaikka autotohtorilla ennen ostoa ?
Ja jos huolto tehdä merkkiliikkessä niin onko se kallimpi kun esim. renaultin-volvon huolto?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ei se Alfa mikään maailman halvin ylläpidettävä ole: huollot, vakuutukset ym. maksavat taatusti enemmän kuin Toyotassa. Toisaalta olet katselemassa sen verran tuoretta autoa, ettei ongelmiakaan ole odotettavissa keskivertoautoa enempää. Paitsi jos kohdalle osuu ihan täydellinen maanantaikappale. Mutta kyllä noita ihan tavallisestikin tienaavilla ihmisillä kuulemma on, siitä vaan jos mieli tekee! On se sen arvoista.

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

koss kirjoitti:Eli siis AR 156 vm-2002-2003. Alle 100000 ajattua tietysti
T.S tai JTS kone- ihan sama.
Kannatako käydä vaikka autotohtorilla ennen ostoa ?
Ja jos huolto tehdä merkkiliikkessä niin onko se kallimpi kun esim. renaultin-volvon huolto?
Merkistä riippumatta sanoisen että kannattaa jos on hieman kalliimpaa käyttöautoa ostamassa. Lisäksi 156 on aika yleinen joten ensimmäseen myynnissä olevaan ei tarvitse tyytyä. Tonnin projektirimpulaa en ehkä veisi tarkastettavaksi, vikoja siinä on kuitenkin. Yleisimpiä vikoja voi etsiä haun kanssa tältä boardilta.
Tässä tapauksessa merkkiliike ei ole tae vikojen saattamiseksi ehjiksi. Osat maksavat paljon jos Deltasta ostaa, saatavuus kai aika hyvä. Huollon työn veloitus lienee samoissa muitten merkkiliikkeiden kanssa, arvelisin ma. Toisaalta takuun menettämisen pelossa ei tarvitse Deltaa käyttää. Tuli aika mutu-posti :oops:

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Samoja vikoja noista löytyy kuin muistakin. Kannattaa etsiä hyvää (siistiä ja alustaltaan äänetöntä) yksilöä. Itse hakisin sellaista esimerkiksi tältä foorumilta. Autoliikkeen takuu ja mahdolliset kylkiäiset ovat toki houkuttavia, mutta yksityisen tonnia paria edullisemmalla hinnalla tekee jo melkoisia remontteja. Jos autoon on jo laitettu polyuretaanipuslat, on luultavaa, että seuraavat 100 000km ovat huolettomia senkin akilleenkantapään osalta. Uudehkojen autojen huollattaminen merkkiliikkeessä ei ole köyhien hommaa ja siksipä en sitä teekään. Huollatan autoni muualla, menetän leimat huoltokirjasta, mutta säästän satoja euroja vuodessa. Itse hankin ensimmäisen Alfani (75 Ts 1988) opiskelujeni alkaessa. En ole vieläkään valmistunut, mutta nykyinen on jo kolmas Alfani, eli taviksillakin on varaa Alfaan :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Italian Stallion kirjoitti:Huollatan autoni muualla, menetän leimat huoltokirjasta, mutta säästän satoja euroja vuodessa.
Kyllähän huoltokirjan voi leimauttaa muussakin kuin merkkiliikkeessä. Eri asia tietysti, jos yksityisellä tettää.

koss
Viestit: 7
Liittynyt: 23 Kesä 2006, 13:57

Viesti Kirjoittaja koss »

eli taviksillakin on varaa Alfaan
eli toivo elää :-D

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Niin etkö oo v6 sta harkinnu?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

koss
Viestit: 7
Liittynyt: 23 Kesä 2006, 13:57

Viesti Kirjoittaja koss »

Jarkko.Paasikivi kirjoitti:Niin etkö oo v6 sta harkinnu?
valitettavasti tulee liian kalliks mulle

koss
Viestit: 7
Liittynyt: 23 Kesä 2006, 13:57

Viesti Kirjoittaja koss »

Suur kiitos kaikille vastanneile. täytyy kai jatkaa miettimistä. Koska olen unelmoinut tuosta autosta aika pitkään ja nyt olen tosi vaikean valinnan edessä. Sydän sanoo - Alfa, järki sanoo - Volvo. :-D
Mihin pitäisi erityisesti kiinnittää huomioita Afan ostaessaan?

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Sen mitä on lukenut niin 156 on myös varsin järkevä ostos. Aika hyvin ovat toimineet eikä turvallisuus ole huonoa, tilatkin riittävät useimmille. Polkemalla ainetta palaa mutta muuten aika taloudellinenkin. En ole ajanut Volvoa, jos tarkemmin yritän ajatella, ikinä joten en voi verrata ajettavuutta keskenään. Parempi tuntuma tiehen tuo kuitenkin osaltaan tiettyä varmuutta vallitseviin keliolosuhteisiin, tuossa en ihmettelisi jos 156 olisi samaan luokkaan kuuluvaa Volvoa selvästi etevämpi. Minä taas en tiedä yhtään syytä ostaa Volvoa, paitsi ehkä 940 4-ovisena, sillä voisi lipua arvokkaasti pitkin taajamia ja maanteitä olematta kiinnostunut mitä alla tapahtuu. Vähän Citroën XM:n tavoin.

Minkä 156:n ostaisin...?
156 T.S muuttuu startatessa dieseliksi
Airbag merkkivalo
Uusi alfisti - 156 tulossa(?)
APUA Alfa 156 2.0 t.spark nokkaremmi???
156 pyyhkijän varret....
156 Pörinäputket

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Kyllä on järkevä ostos, kun syynää auton läpi, niin kuin minkä tahansa merkin kohdalla! Minulla ei tullut sitä tehtyä, mutta sellaisia ongelmia ei ole yhtään ollut, joka olisi estänyt ajamista tai auto olisi ollut pajalla. Teen itse perushuollot. Ne, kun ei ole sen vaikeampia kuin minkään muun merkin ja alustan osiakin on tullut vaihdettua, että jos ei halua käyttää hinnakkaissa huoltopaikoissa niin onnistuu TI-mieheltä kätevästi, jos ei niin tältä forumilta kysymällä ei tieltä eksy.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

K kirjoitti:Minä taas en tiedä yhtään syytä ostaa Volvoa, paitsi ehkä 940 4-ovisena, sillä voisi lipua arvokkaasti pitkin taajamia ja maanteitä olematta kiinnostunut mitä alla tapahtuu.
Tuohon käyttöön on keksitty parempikin laite ja sen nimi Alfa Romeo 166 :wink:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Volvoista 945 Classic kelpaisi :-D

156 on omalla kohdalla ylittänyt odotukset. Auto on ollut sitä mitä odotinkin - paitsi luotettavampi.
Huollot on pystynyt tähän mennessä tekemään itse. TI mies, joka on niin tyhmä, että alkaa autoa purkamaan, saanee sen myös nippuun :lol:
Omalla kohdalla tuo itse huoltaminen on osittain hiljainen protesti Deltan huoltohinnoista, tosin nyrkkipajatkin tekevät huoltoja näihin varsin sopuhintoihin. Varaosien hankintaan suosittelen Ricambi Heikkaa parin osatilauksen kokemuksella, Motonetistä saa osia myös.


Yllä oli jo laitettu kattava linkkilista, nuo kohdat kun käy läpi niin sitten vaan sopivaa yksilöä hakemaan. Autotohtorin / vastaavan tarkastus tarjoaa rahoille vastinetta. Itse maksoin 50eur, katsastusmies penkoi autoa toista tuntia ja antoi selkeän palautteen sekä ylläpitovinkkejä. (ilmeisesti näki, että autosta oli jo käytännössä kaupat tehty.)

Lykkyä hakuun :-D
VMP

stilo100
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Maalis 2005, 13:51
Paikkakunta: Helsinki

Suomessa ei ole Alfalle huoltoa

Viesti Kirjoittaja stilo100 »

Olen itse melko uusi Alfisti (01/2006->) ja olen jo sen verran huomannut, että Alfalle ei ole olemassa huoltoa. Delta-Autosta löytyisi varmaan ammattitaitoa, mutta pitäisi olla itse vieressä seuraamassa, tuleeko homma tehtyä vai ei. Toisella huoltoliikkeellä on hieman asenteessa parantamisen varaa. Asiakasta ei uskota, vaan intetään vastaan ja oletetaan, että asiakas on tyhmä, eikä ymmärrä autoista mitään.

Jossakin huollossa on kynnyksen saumat nostettu pilalle (ovat sitten rullalla ja pelti vahvasti ruosteessa). Eräässä huollossa olisi nostettu taas samasta paikasta heti lokarinkaaren päätyttyä, jollen olisi itse asentanut hallinosturin tukia oikeaan paikkaan (tuota varten löytyy hitsattu nostokoroke, joka on 10cm:n päässä pilatusta saumasta). Eräässä huollossa naarmutettiin peltiä, laitettiin lähes litra liikaa öljyä jne. Kaikissa em. tapauksissa asenne on - "ei kiinnosta". Kun on päättänyt moisten jälkeen olla menemättä ko. paikkoihin enää, ei jääkään mitään jäljelle.

Onko vaikkapa Bosch Car Servicellä ammattitaitoa huoltaa Alfaani? Onko olemassa huolto, jossa asiakas voisi olla vieressä laaduntarkkailijana? Toimisiko tuo huolto myös silloin kun itse et ole töissä (8-17)?

Autohan on sinänsä hieno ja toiminut mainiosti. Ainoa mikä hirvittää on Suomen tiestö, joka vaatii jatkuvaa monttujen tarkkailua, ellei halua säädättää pyöräkulmia ja uusia kuluvia osia alustasta vähän väliä. Varsinkin PK seudulla ajaminen on alustaa kuluttavaa.
Fiat GrandePunto 1.4-16V sporty
Saab 96 V4 -77

koss
Viestit: 7
Liittynyt: 23 Kesä 2006, 13:57

Viesti Kirjoittaja koss »

että Alfalle ei ole olemassa huoltoa
not good.....
ja usein huoltoa se vaati..... Onko tilanne todella niin paha?

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Huolto ohjelma 20000km välein, öljyt 10000km. Monilta paikkakunnilta löytyy alansa osaavia huoltamoita jotka ymmärtävät Alfojen päälle. Tältä palstalta löytyy vinkkejä elleivät Deltan kritiikkiä saaneet palvelut houkuttele.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Jep. Alfista sanoi olennaisen. Eivät nämä AR:t nyt mitään rakettitekniikkaa ole.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Älä ota niin vakavasti näitä jässiköitä, ovat suurin osa autojaan pilkun tarkasti viilaavia puoliammattilaisia.
Tämmönen tavallinen taatelintallaaja, joka ei harrasta rata-ajoa, vaan ajaa yksinkertaisesti kaikki päivittäiset työ ja muut ajot on ihan tyytyväinen hienosti toimivaan autoon, mutta sen pitää olla V6 - jos ei ole , niin sua sienettää 2 seuravaa vuotta ja vaihdat sitten kuitenkin V6:seen - elämässä pitää olla varaa pieniin nautintoihin - ei tää niin pitkä oo.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Enpä usko että tilanne on noin paha!

www.automilano.fi
www.tmuukkonen.fi
www.mkah.fi

siinä kolme paikkaa mitkä uskoakseni on kohtuu päteviä :wink:

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Laku kirjoitti:mutta sen pitää olla V6 - jos ei ole , niin sua sienettää 2 seuravaa vuotta ja vaihdat sitten kuitenkin V6:seen
Ei harmita jos ei käy koeajamassa :)
Eipä ole noita V6 malleja ole pahemmin näkynyt autoliikkeissä parin kolmen vuoden aikana täällä Oulussa, joten 156 Superilla on voinut ajella ihan tyytyväisenä. Volvon, VW:n ja tojotan kansanmalleja kyllä löytyy, mistään erikoisemmasta ei puhettakaan. Eihän täällä saa edes autokuumetta, että voisi tehdä hetken mielijohteesta tunneperäisiä hankitoja, kun ei ole ikinä mahdollisuutta ajaa mitään mielenkiintoisia malleja :evil: :)
Sad, but true ja melkoisesti OT :wink:

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Koss: osta pois, Alfa. Itse olin samassa tilanteessa kuin sinä viime vuonna ja tekemääni ostosta (156 2.0 TS 1998) en kadu päivääkään. Kun tottuu Alfaalla ajamaan, ei viitsisi harkitakaan minkään Toyotan tai vast. ostamista. Sisältä siisti ja ajoltaan hyvä. Itse asiassa en edes ymmärrä miksi laatuvaikutelmaa mollataan yleisesti, onhan 156:n matetriaalivalinnat aika paljon paremmat kuin esim. Volvo S40 -malleissa. Vastaavan ikäiset Volvot ja jopa Toyotat ovat aika kulahtaneen oloisia.

Käyttökuluiltaan auto on edullisempi kuin tätä palstaa lukemalla voisi kuvitella. Kulutus ollut talvella - keväällä - kesällä sekaajoa pääasiassa ajellen (maantie/kaupunki 70/30 -suhteessa) haarukassa 6.8 - 8.9, keskimäärin 7.5 - 8.0 -alueella. Vakuutushinnat toki kalliimmasta päästä koko- ja hintaluokassa.

Jos olet ostamassa 156:sta, katso myös kynnyskoteloissa olevat saumat, joista lähtee näemmä maali todella pikaisesti pois, jos autolla ajetaan hiekkatiellä. Syntymävika autossa, sekin tätä palstaa lukemalla on selvinnyt. Ilmeisesti auton iällä ei ole niin merkitystä, vaan käytöllä (?).

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kivijärvi kirjoitti: Jos olet ostamassa 156:sta, katso myös kynnyskoteloissa olevat saumat, joista lähtee näemmä maali todella pikaisesti pois, jos autolla ajetaan hiekkatiellä. Syntymävika autossa, sekin tätä palstaa lukemalla on selvinnyt. Ilmeisesti auton iällä ei ole niin merkitystä, vaan käytöllä (?).
Lähtee ihan pikitielläkin ajamalla. Joka vuosi saa paikkailla :-D
(Jotkut on asentaneet kuraläpät / helmat, joilla ongelma poistunee)
VMP

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Joo ne saumat kuluu kyllä ihan normaalissakin ajossa. Vaikka silloin tällöin näkyy 156:ia, joissa helmasaumat eivät ole kuluneet lainkaan. Tuo taitaa olla autokohtainen vika ja johtuu epäilemättä italian luigien väljemmistä toleransseista kasausvaiheessa :)

Suosittelen myös Alfaa kossille, varsinkin käytettynä noissa on aika ylivertainen hinta/laatu/ominaisuussuhde. Varsinkin jos olet jo pidempään unelmoinut 156:sta niin en keksi mitään syytä mikset sellaista hankkisi. Ei voi olla kiinni jostain 50-100e summasta, minkä 156 imee vakuutuksissa enemmän verrattuna volvoon tai tojoon. 156:ssa on sellaista ajamisen iloa, imho, mitä ei monesta autosta löydy.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Helmojen saumat kuluu vaikka on roiskeläpätkin. Ehkä helmoilla saa kunnolla suojattua.

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Kiveniskuteippiä niiden saumojen päälle. Se teippikin näkyy, mutta näyttää silti paremmalta kuin kuluneet saumat.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

alfista kirjoitti:Helmojen saumat kuluu vaikka on roiskeläpätkin. Ehkä helmoilla saa kunnolla suojattua.
On ne ainakin piilossa :roll:

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Laku kirjoitti:Älä ota niin vakavasti näitä jässiköitä, ovat suurin osa autojaan pilkun tarkasti viilaavia puoliammattilaisia.
Tämmönen tavallinen taatelintallaaja, joka ei harrasta rata-ajoa, vaan ajaa yksinkertaisesti kaikki päivittäiset työ ja muut ajot on ihan tyytyväinen hienosti toimivaan autoon, mutta sen pitää olla V6 - jos ei ole , niin sua sienettää 2 seuravaa vuotta ja vaihdat sitten kuitenkin V6:seen - elämässä pitää olla varaa pieniin nautintoihin - ei tää niin pitkä oo.
Hyvin sanottu. Juuri äsken kävin yömyssyajelulla yöllisessä hesassa, aivan ihana spurttailla tyhjiä kurveja ja lipua ihan miten haluaa, katsella tyylikkäitä mittareita ja kuunneella yöradiota. Mikään muu auto ei ole samaa "pakko mennä ajelemaan" fiilistä minussa saanut aikaan. V6 on muuten se oikea Alfa Romeo moottori, on se vaan niin monipuolinen!

Bensa maksaa, huollot maksavat sen minkä maksavat (mulla 4kk aikana n. 600€, määrishuolto + kaikki jarrupalat suurin homma - MKAH toimii hyvin), so not! Elämä on.

koss
Viestit: 7
Liittynyt: 23 Kesä 2006, 13:57

Viesti Kirjoittaja koss »

No rata-ajoja en varma harrasta! :-D
Kiitos vielä kerran! sain todella asiallista apua!
Päätös on tehty!
Pari viikkoa vielä ennen lomaa, ja ypmäri Suomea etsimään "Se oikea" :lol:
Täällä Joensuun seudulla AR on valitettavasti tosi harvinainen ilmiö.
Ai niin! Ja vielä pakko saada suostumaan Alfaan perheessä asuva naishenkilöä :crazyeyes:

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

No sen ei pitäisi olla mikään ongelma :-D . Kunhan pääsee koeajolle .

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

koss kirjoitti:Ai niin! Ja vielä pakko saada suostumaan Alfaan perheessä asuva naishenkilöä :crazyeyes:
Minun emäntäni hymyili vaan, kun vei sen koeajamaan sataviiskutosta. Ja kysyi miks ei me voida hankkia tälläista.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Juu, nou problem. Minäki oon kääntänyt yhden saabistin alfistiksi enkä ole edes ihmemies. Pistät hänet vaan ajamaan niin nimet on jo käytännössä papereissa :wink:

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Vaimoni on vähintään yhtä innoissaan Alfalla ajamisesta ja mahdollisesta auton vaihdosta. Muotoilu ja ajettavuus vaan ovat silleen
"metroseksuaalisia" :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Vaimo tykkää omasta Alfastaan kuin hullu puurosta.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
tommytommy
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 11:55
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja tommytommy »

Meillä on positiivinen ongelma ollu viimeisen puoli vuotta; kumpikin tahtoo ajaa =)

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Sama ohje kuin aina "minkä Alfa Romeon ostaisin" kyselijöille: osta Alfa Romeo, jossa on V6-moottori. TS/JTS on halvempi ylläpidettävä vain paperilla.

Vastaa Viestiin