Alfan leasing hinnat
Valvoja: Moderators
Alfan leasing hinnat
Oikein alkoi kaivelemaan tuo toisessa ketjussa mainittu Alfan leasing hinnoittelu. Leasing firmat huomioi kuukausihinnoissa hinnan tippumisen ja jos ymmärsin oikein AR GT JTS oli saman hintainen kuin C180 Kompressor vaikka se on kymppiä kalliimpi. Kun huvittaisi ajella tuoreella autolla, niin kyllä tuo pistää miettimään.
Onko kommentteja? Hintaesimerkkejä?
Onko kommentteja? Hintaesimerkkejä?
Niin, pitääkö?
Leasingin loppuarvo voidaan tosin määritellä mutullakin, eikä se ole mikään eksakti loppuarvo. Siinä voi näkyä yleinen epäluulo merkkiä kohtaan ja siitä johtuva varovaisuus ja ylisuuri turvallisuusmarginaali loppuarvon määrittelyssä.
Deltalla on monitahoinen pulma yrittäessään parantaa Alfan jälleenmyynti-imagoa. Tietysti sama juttu on kaikkialla maailmassa esimerkiksi USA:sta vetäytymisen jälkeen on suuri työ palauttaa markkina-asema.
No, Leasing näyttää kuitenkin olevan kallis Alfaan ja niin näyttävät olevan ensimmäiset ajovuodet yleensäkin rahoitusmuodosta riippumatta. AR 156 näyttää maksavan ensimmäisellä viidellä vuodella noin 20000 euroa + remontit + huollot. Muut käyttökulut siihen päälle. Ei aivan sitä 5000€ vuodessa josta olen aiemmin puhunut, mutta aika paljon.
Leasingin loppuarvo voidaan tosin määritellä mutullakin, eikä se ole mikään eksakti loppuarvo. Siinä voi näkyä yleinen epäluulo merkkiä kohtaan ja siitä johtuva varovaisuus ja ylisuuri turvallisuusmarginaali loppuarvon määrittelyssä.
Deltalla on monitahoinen pulma yrittäessään parantaa Alfan jälleenmyynti-imagoa. Tietysti sama juttu on kaikkialla maailmassa esimerkiksi USA:sta vetäytymisen jälkeen on suuri työ palauttaa markkina-asema.
No, Leasing näyttää kuitenkin olevan kallis Alfaan ja niin näyttävät olevan ensimmäiset ajovuodet yleensäkin rahoitusmuodosta riippumatta. AR 156 näyttää maksavan ensimmäisellä viidellä vuodella noin 20000 euroa + remontit + huollot. Muut käyttökulut siihen päälle. Ei aivan sitä 5000€ vuodessa josta olen aiemmin puhunut, mutta aika paljon.
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
Re: Alfan leasing hinnat
Kyllä se näin on. Kollegan Mersun on tosiaan leasing kuukausi erältään käytännössä sama. Mietippä itse perus suomalaisen auton ostajan silmin:alfista kirjoitti:Oikein alkoi kaivelemaan tuo toisessa ketjussa mainittu Alfan leasing hinnoittelu. Leasing firmat huomioi kuukausihinnoissa hinnan tippumisen ja jos ymmärsin oikein AR GT JTS oli saman hintainen kuin C180 Kompressor vaikka se on kymppiä kalliimpi. Kun huvittaisi ajella tuoreella autolla, niin kyllä tuo pistää miettimään.
Onko kommentteja? Hintaesimerkkejä?
ostaisinko 100tkm ajetun GT:n vai 100tkm ajetun C180 Mersun?
Hänen silmin GT on loppu ja Mersu vasta sisäänajettu.
Mielestäni aivan ymmärrettävää että GT:ni maksaa saman verran kuin Mersu koska eihän siitä saa lopuksi yhtä paljon kuin Mersusta. Eikä siinä mitään väärää ole. Kumman itse ostaisit käytettynä? Kumpi mielestäsi on markkinoilla haluttavampi? Käytetty Italialainen coupe vai 4-ovinen Mersu?
Itse on ostaisi Mersua, yleistän vain markkinoita.
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
Niin varmaan maksaakin enemmän.Have kirjoitti:Lee:n esimerkin 100tkm ajettu mersu vielä maksaa todennäköisesti enemmän kuin GT uutena
Kävin tuossa keväämmällä istumassa 90tkm ajetussa C180 sportcoupessa ja ainakin se yksilö oli jo niin kulahtanut sisältä, että en olisi kyllä maksanut siitä edes puoliakaan pyyntihinnasta
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
Ei, en suoraan itse. Minun tapauksessa on hinnallakin väliä, satun omistamaan puolet puljustani...Rolle kirjoitti:Liisaatko Lee suoraan itse, eli ei ole työsuhdeauto? Silloinhan leasingarvolla ei ole merkitystä kun itse maksaa vain verotusarvon joka on suoraan verrollinen uuden hintaan.
Eli maksan, toki vain välillisesti, leasing hinnan sekä verotusarvon.
Eri työnantajilla on erilaiset käytännöt leasingautojen suhteen.
Kyllä ainakin meikäläisen palkaan vaikuttaa enempi leasingvuokra kuin verotusarvo. Otin silti Alfan (tai siis saan sen heinäkuun lopussa - odottavan aika on pitkä ) kun työnantaja hyvittää dieselillä ajosta. Tein vertailun 2,2 bensakoneen ja 2,4 dieselin polttoainekuluista ja erotus on sen verran reilu dieselin hyväksi että sain aika hyvän kompensaation.
Kyllä ainakin meikäläisen palkaan vaikuttaa enempi leasingvuokra kuin verotusarvo. Otin silti Alfan (tai siis saan sen heinäkuun lopussa - odottavan aika on pitkä ) kun työnantaja hyvittää dieselillä ajosta. Tein vertailun 2,2 bensakoneen ja 2,4 dieselin polttoainekuluista ja erotus on sen verran reilu dieselin hyväksi että sain aika hyvän kompensaation.
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
Niin voin vähentää leasinginkin. Ei tuo autojen omistaminen oikein innosta.Laku kirjoitti:Miksi Lee et sitten osta rahalla (tai ota lainaa, jonka korot voit vähentää firmasi verotuksessa ja tehdä poistot ).
Taitaa olla yks lysti - paitsi leasingissä huollot menee Deltalle.
Leasing on paljon vaivattomampaa. Jos olisin ostamassa -89 250D Mersua niin varmasti ostaisin rahalla. Mutta kuten aikaisemmin totesin, en katso yritystoiminnan kannalta kovin järkeväksi omistaa Alfaa. Tulee vain tappiota...