Alfan leasing hinnat

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
alfista

Alfan leasing hinnat

Viesti Kirjoittaja alfista »

Oikein alkoi kaivelemaan tuo toisessa ketjussa mainittu Alfan leasing hinnoittelu. Leasing firmat huomioi kuukausihinnoissa hinnan tippumisen ja jos ymmärsin oikein AR GT JTS oli saman hintainen kuin C180 Kompressor vaikka se on kymppiä kalliimpi. Kun huvittaisi ajella tuoreella autolla, niin kyllä tuo pistää miettimään.

Onko kommentteja? Hintaesimerkkejä?

Rolle
Site Admin
Site Admin
Car(s): RRS + F20

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ajattelitko siis liisata ihan itse, ei työsuhdeautona?

alfista

En, mutta tuo arvon aleneminen riipaisee kun hommaa uutena ja välirahassahan se sitten viimeistään tuntuu.

Rolle
Site Admin
Site Admin

Niin lähinnä arvonalenemista olit havittelemassa etkä kuukausimaksuja. Pitääkö Alfat nyt sitten todistetusti huonommin hintansa kuin muut?

alfista

Niin, pitääkö?

Leasingin loppuarvo voidaan tosin määritellä mutullakin, eikä se ole mikään eksakti loppuarvo. Siinä voi näkyä yleinen epäluulo merkkiä kohtaan ja siitä johtuva varovaisuus ja ylisuuri turvallisuusmarginaali loppuarvon määrittelyssä.

Deltalla on monitahoinen pulma yrittäessään parantaa Alfan jälleenmyynti-imagoa. Tietysti sama juttu on kaikkialla maailmassa esimerkiksi USA:sta vetäytymisen jälkeen on suuri työ palauttaa markkina-asema.

No, Leasing näyttää kuitenkin olevan kallis Alfaan ja niin näyttävät olevan ensimmäiset ajovuodet yleensäkin rahoitusmuodosta riippumatta. AR 156 näyttää maksavan ensimmäisellä viidellä vuodella noin 20000 euroa + remontit + huollot. Muut käyttökulut siihen päälle. Ei aivan sitä 5000€ vuodessa josta olen aiemmin puhunut, mutta aika paljon.

-Lee-
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Re: Alfan leasing hinnat

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

alfista kirjoitti:Oikein alkoi kaivelemaan tuo toisessa ketjussa mainittu Alfan leasing hinnoittelu. Leasing firmat huomioi kuukausihinnoissa hinnan tippumisen ja jos ymmärsin oikein AR GT JTS oli saman hintainen kuin C180 Kompressor vaikka se on kymppiä kalliimpi. Kun huvittaisi ajella tuoreella autolla, niin kyllä tuo pistää miettimään.

Onko kommentteja? Hintaesimerkkejä?
Kyllä se näin on. Kollegan Mersun on tosiaan leasing kuukausi erältään käytännössä sama. Mietippä itse perus suomalaisen auton ostajan silmin:
ostaisinko 100tkm ajetun GT:n vai 100tkm ajetun C180 Mersun?
Hänen silmin GT on loppu ja Mersu vasta sisäänajettu.
Mielestäni aivan ymmärrettävää että GT:ni maksaa saman verran kuin Mersu koska eihän siitä saa lopuksi yhtä paljon kuin Mersusta. Eikä siinä mitään väärää ole. Kumman itse ostaisit käytettynä? Kumpi mielestäsi on markkinoilla haluttavampi? Käytetty Italialainen coupe vai 4-ovinen Mersu?
Itse on ostaisi Mersua, yleistän vain markkinoita.

Have

Viesti Kirjoittaja Have »

Lee:n esimerkin 100tkm ajettu mersu vielä maksaa todennäköisesti enemmän kuin GT uutena :mrgreen:

Kävin tuossa keväämmällä istumassa 90tkm ajetussa C180 sportcoupessa ja ainakin se yksilö oli jo niin kulahtanut sisältä, että en olisi kyllä maksanut siitä edes puoliakaan pyyntihinnasta :puke:

-Lee-
Viesti:

Have kirjoitti:Lee:n esimerkin 100tkm ajettu mersu vielä maksaa todennäköisesti enemmän kuin GT uutena :mrgreen:

Kävin tuossa keväämmällä istumassa 90tkm ajetussa C180 sportcoupessa ja ainakin se yksilö oli jo niin kulahtanut sisältä, että en olisi kyllä maksanut siitä edes puoliakaan pyyntihinnasta :puke:
Niin varmaan maksaakin enemmän. :-D :-D

Rolle
Site Admin
Site Admin

Liisaatko Lee suoraan itse, eli ei ole työsuhdeauto? Silloinhan leasingarvolla ei ole merkitystä kun itse maksaa vain verotusarvon joka on suoraan verrollinen uuden hintaan.

-Lee-
Viesti:

Rolle kirjoitti:Liisaatko Lee suoraan itse, eli ei ole työsuhdeauto? Silloinhan leasingarvolla ei ole merkitystä kun itse maksaa vain verotusarvon joka on suoraan verrollinen uuden hintaan.
Ei, en suoraan itse. Minun tapauksessa on hinnallakin väliä, satun omistamaan puolet puljustani... :-D
Eli maksan, toki vain välillisesti, leasing hinnan sekä verotusarvon.
:crazyeyes:

Rolle
Site Admin
Site Admin

Ajattelin että olet vaan tehtaan miehiä ja huolestunut työnantajasi kustannuksista :mrgreen:

Jarmo63

Viesti Kirjoittaja Jarmo63 »

Eri työnantajilla on erilaiset käytännöt leasingautojen suhteen.

Kyllä ainakin meikäläisen palkaan vaikuttaa enempi leasingvuokra kuin verotusarvo. Otin silti Alfan (tai siis saan sen heinäkuun lopussa - odottavan aika on pitkä :-D ) kun työnantaja hyvittää dieselillä ajosta. Tein vertailun 2,2 bensakoneen ja 2,4 dieselin polttoainekuluista ja erotus on sen verran reilu dieselin hyväksi että sain aika hyvän kompensaation.

Laku

Viesti Kirjoittaja Laku »

Miksi Lee et sitten osta rahalla (tai ota lainaa, jonka korot voit vähentää firmasi verotuksessa ja tehdä poistot ).

Taitaa olla yks lysti - paitsi leasingissä huollot menee Deltalle.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

-Lee-
Viesti:

Laku kirjoitti:Miksi Lee et sitten osta rahalla (tai ota lainaa, jonka korot voit vähentää firmasi verotuksessa ja tehdä poistot ).

Taitaa olla yks lysti - paitsi leasingissä huollot menee Deltalle.
Niin voin vähentää leasinginkin. Ei tuo autojen omistaminen oikein innosta.
Leasing on paljon vaivattomampaa. Jos olisin ostamassa -89 250D Mersua niin varmasti ostaisin rahalla. Mutta kuten aikaisemmin totesin, en katso yritystoiminnan kannalta kovin järkeväksi omistaa Alfaa. Tulee vain tappiota... :lol:

alfista

Niin ;) tulisiko Alfasta paremmat poistot ja myyntitappiota, hehe.

Taitaa tuo liisin auto olla verotuksen kannalta kuitenkin selvempi.

Vastaa Viestiin