Kysymyksiä... lamda, ilmi..

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Kysymyksiä... lamda, ilmi..

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Terve vaan kaikille!
Olen uusi ylpeä Alfan omistaja :-D
Tuli hankittua 156 2.0 ts vuosimallia -99.. Nyt olisi sellainen juttu että..
Olen jo pitkään selaillut tätä foorumia tulin siihen tulokseen että autossani olisi imunokanajoitin sökö, ja lisäksi epäilen ilmamassa-anturissa/lambdassa olevan jotakin vibaa.. semmoista kysyisin että sijaitseeko ilma-antura siinä ilmanotto putkessa putken päällä moottorin vieressä? entäs missä lambda on? Tyhmiä kysymyksiä mutta kun kun haluaa olla varma etten riko mitään.. :oops: Pystyykö niitä puhdistamaan
vai kannattaako hakea suosiolla uudet?
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Juuri tuo on se "ilmi", eli ilmamäärä mittari. Viallinen ilmenee yleensä huonolla väännöllä alle 5000 kierroksen.
Lambda anturi on pakoputkessa auton alla n. kuskin kohdalla. Viallinen lamda ilmenee usein nykimisenä.

Osta suosiolla uudet, ilmiä voi yrittää puhdistaa mutta auttaa harvoin ongelmaan.

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Ok.. Mitähän mahtaa kustantaa?
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Alkuperäisinä ILMI on kaikkea 200-400€ väliltä ostopaikasta riippuen ja että ostaako sen koko kotelon vai pelkän anturin. Lambda oli muistaakseni jotain 150€.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Jotkut ovat ILMIä putsailleetkin hyvällä menestyksellä, mutta pääasiassa on täytynyt ostaa uusi. ILMIn oireet ovat juuri heikko alavääntö ja toisaalta kierrosten "katkeaminen" yläpäässä. Lambda aiheuttaa tuon nykimisen lisäksi usein tyhjäkäynnin heijaamista. Ostopaikkoja varsinkin ILMIlle löytyy useita ja hinnat ovat tosiaan kaikkea väliltä jopa alle 200-400.

Avatar
markus_p
Viestit: 96
Liittynyt: 19 Helmi 2006, 15:41
Car(s): 916 Spider 3.0 Busso
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja markus_p »

Eipä tuosta ilmistä hirveästi yli 100e tarvitse maksaa, omani oli 108e. Boschin alkuperäisosa sekin... Kannattaa kysellä Boschin huolloista.

Lambdat alkaen 50e (Motonet).

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Taitaa olla edukkaampi osa 1.8ts koneeseen ja 2.0ts... Vai onko se sama osa kaikkiin? V6kin on nimittäin kaksi ilmiä vuosimallista riippuen. Muistaakseni vaihtui joskus 2000 vuoden lopulla joten 00 vuosimalleissakin on kahta eri ilmiä.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

m.sa kirjoitti:Alkuperäisinä ILMI on kaikkea 200-400€ väliltä ostopaikasta riippuen..
Omaan kinneriin ILMI (pelkkä anturi) oli halvempi. Muukkoselta.

Avatar
Pata Sydän
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Marras 2004, 22:51
Paikkakunta: Pori

Lamda....

Viesti Kirjoittaja Pata Sydän »

Itteltä meni myös lamda anturi, päästöarvot sekasi alkuperänen makso Boshc 200 paikkeilla ja kannattaa vaihtaa enneku katti kärsii, sen hinta ei naurata reiru 1000eet!! Enkä suosittele Motonetin "harakirejä" hivenen hintaa lisää ni saa alkuperäse

Forza!
Forzaa....

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

Jees kysytääs tässä threadis: Uusi lambda on nyt kiinni, pitääkö / kannaattaako suoritttaa ecu resetti? :P

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Mula ei ainakaan tehty mitään resetointeja ja hyvin pelittää.

Vastaa Viestiin