156 kytkimen ilmaus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Radierer
Viestit: 107
Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
Paikkakunta: Tampere

156 kytkimen ilmaus

Viesti Kirjoittaja Radierer »

Eli miten kyseinen operaatio tehdään, vaihdettiin itse sylinteriin jousi,
mutta sitten menikin sormi suuhun kun kasattiin ja poljin on velttona lattiassa. Searchia koittelin, mutta eipä oikein tahdo löytyä :(

E.V.O

nimim. car-n00b

lepidus
Viestit: 128
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja lepidus »

Ei sen polkimen kyllä missään nimessä pitäis olla siellä lattiassa, vaikka nesteitä ei sylinterissä olisikaan. Oliskohan jotain pielessä?

Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.

Radierer
Viestit: 107
Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Radierer »

lepidus kirjoitti:Ei sen polkimen kyllä missään nimessä pitäis olla siellä lattiassa, vaikka nesteitä ei sylinterissä olisikaan. Oliskohan jotain pielessä?

Janne
Sori, oli vähän huonosti ilmaistu, eihän tuo ite poljin siellä ole.
Mutta niitä ilmauskeinoja, miten ootte ilmaillu noita 156 kytkimiä kotikonstein?

lepidus
Viestit: 128
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja lepidus »

Radierer kirjoitti:Sori, oli vähän huonosti ilmaistu, eihän tuo ite poljin siellä ole.
Mutta niitä ilmauskeinoja, miten ootte ilmaillu noita 156 kytkimiä kotikonstein?
En 156 kytkintä, mutta monta muuta. Säiliö täyteen nestettä ja työsylinterin ilmaruuvi auki, varmista ettei reikä ole tukossa. Ilmaruuvin päähän letku siilain, että se lähtee ylöspäin ja päätyy pulloon. Sitten vaan poleskelet sitä kytkintä rauhalliseen tahtiin.

Muistuupa mieleeni kuinka kerran spiderin kytkimen käytöstä hämmästelin tovin ennen kun tajusin ilmaus reiän olevan tukossa.

Jos se ei kertakaikkiaan suostu tollain ilmautumaan, niin tee jarrunestepurkin korkkiin letkun mentävä reikä (tiukka) ja purista nesteet alakautta järjestelmään.

Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.

Radierer
Viestit: 107
Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Radierer »

lepidus kirjoitti:
Radierer kirjoitti:Sori, oli vähän huonosti ilmaistu, eihän tuo ite poljin siellä ole.
Mutta niitä ilmauskeinoja, miten ootte ilmaillu noita 156 kytkimiä kotikonstein?
En 156 kytkintä, mutta monta muuta. Säiliö täyteen nestettä ja työsylinterin ilmaruuvi auki, varmista ettei reikä ole tukossa. Ilmaruuvin päähän letku siilain, että se lähtee ylöspäin ja päätyy pulloon. Sitten vaan poleskelet sitä kytkintä rauhalliseen tahtiin.

Muistuupa mieleeni kuinka kerran spiderin kytkimen käytöstä hämmästelin tovin ennen kun tajusin ilmaus reiän olevan tukossa.

Jos se ei kertakaikkiaan suostu tollain ilmautumaan, niin tee jarrunestepurkin korkkiin letkun mentävä reikä (tiukka) ja purista nesteet alakautta järjestelmään.

Janne

Kiitoksia, ongelma on vaan siinä että en tajua missä sellainen ruuvi tossa sylinterissä oikein on :o hitto kun olis kuvia prkl. Kun sitä ollaan tässä nyt porukalla ihmetelty.

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

http://members.lycos.co.uk/gazza82/ tuolta Hintseistä Clutch bleeding?
Jos vaikka auttais

Radierer
Viestit: 107
Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Radierer »

Bones kirjoitti:http://members.lycos.co.uk/gazza82/ tuolta Hintseistä Clutch bleeding?
Jos vaikka auttais

Kiitos, tuonne eksyin itsekin äskettäin 8)

stilo100
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Maalis 2005, 13:51
Paikkakunta: Helsinki

Ilmaus Saabin tapaan

Viesti Kirjoittaja stilo100 »

Kumman hankalalta systeemiltä vaikuttaa verrattuna vaikkapa Saab 96:n kytkimen ilmaamiseen. 96:ssa (vm-77) on kytkinnestesäiliön korkissa tehtaalla tehty reikä (joka on tietenkin peitetty pölysuojalla). Yksinkertaisesti avataan ilmausruuvi, painetaan tuosta korkin reiästä paineilmaa jarrunestesäiliöön ja kytkin on ilmattu parissa minuutissa.

Onko varma, ettei myös Alfan korkissa ole tuollaista mahdollisuutta? Ainakaan kovin moni Saab harrastaja ei ollut omastaan tuota huomannut.
Fiat GrandePunto 1.4-16V sporty
Saab 96 V4 -77

lepidus
Viestit: 128
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ilmaus Saabin tapaan

Viesti Kirjoittaja lepidus »

stilo100 kirjoitti: Yksinkertaisesti avataan ilmausruuvi, painetaan tuosta korkin reiästä paineilmaa jarrunestesäiliöön ja kytkin on ilmattu parissa minuutissa.
Kyllä se noinkin onnistuu kaikissa niissä malleissa joissa on huohotusreikä säiliössä. Pieni varoituksen sana tosta touhusta kuitenkin paikallaan. Älä kokeile mikäli et tarkalleen tiedä mitä olet tekemässä. Ne säiliöt eivät ole tarkoitettu paineistettaviksi, pikku lipsaus ilman kanssa ja koko säiliö nesteineen on silmillä.

Pulkan kanssa homma ei ole niin tarkkaa, siinä on metallinen säiliö joka on kierteellä kiinni pääsylinyterissä.

Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mistä hommasit uuden jousen sylinteriin? Itsellä kytkinpoljin naksahtelee ikävästi ja on aika jäykkä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Radierer
Viestit: 107
Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Radierer »

Maunu kirjoitti:Mistä hommasit uuden jousen sylinteriin? Itsellä kytkinpoljin naksahtelee ikävästi ja on aika jäykkä.
Löin saabin jousen, mutta vikaa on viellä jossain....
Soitin muukkoselle ja epäili sisäistä vikaa... :(

Vastaa Viestiin