156 Ovikaiuttimet
Valvoja: Moderators
156 Ovikaiuttimet
Minkä asteista väkivaltaa pitää käyttää että saa ovissa olevat kaiuttimet irti? Pitäs laittaa uudet mutta en noin äkkiä katottuna huomannu miten verhoilu tai ritilä irtoaa. Muistaako kukaan minkä tehoset (ja laatuset yleensä) noi orkkiskaiuttimet on ku kuuluu niin huonosti 4*50 tehoilla
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Alkuperäiset kaiuttimet on täysin hanurista!
Ritilät irtoaa helposti tasapäistä ruuvaria käyttämällä. Muistaakseni on kolmella "klipsillä" kiinni ovessa. Alin oli muistaakseni semmoinen muovilipari, eli sieltä ei kannata lähteä vääntämään.
Ko. ketjussa lisää keskustelua kaiuttimista(kin)
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5671
Ritilät irtoaa helposti tasapäistä ruuvaria käyttämällä. Muistaakseni on kolmella "klipsillä" kiinni ovessa. Alin oli muistaakseni semmoinen muovilipari, eli sieltä ei kannata lähteä vääntämään.
Ko. ketjussa lisää keskustelua kaiuttimista(kin)
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5671
Ei enää Alfaa... eipä
Sanokaapa asiasta enemmän tietävät, että olisiko näistä mihinkään käytettynä 156:n alkuperäisen soittimen kanssa. Eteen siis ajattelin nuo vaihtaa. Ja sitten miten nuo mitat sopivat Alfaan eli tarviiko tehdä "säätöjä" vasaralla?
Blaupunkt THX-172
Blaupunkt THX-172
Viimeksi muokannut Knight, 12 Heinä 2006, 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Voin kyllä suhteellisen lämpimästi suositella tuossa toisessakin ketjussa mainitsemaani DLS:n slim-sarjaa. Mahtuu suoraan alkuperäisille paikoille ja soi varsin hyvin. Ero alkuperäisten sointiin oli kyllä huomattava. Ovat muuten pysyneet nuo diskantit ilmastointiteipilla ihan hienosti paikallaan.Maho kirjoitti:Suosittelen sijoittamaan kunnon erillissarjaan, koska valmiit paikat ovista niille löytyy.
Vielä olisi "projektina" uudet 6,5" koksut takaoviin. Olisko kenelläkään suosituksia?
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Sanoisin, että 156:ssa kannattaa hyödyntää nuo valmiina löytyvät diskanttipaikat, eli erillissarjaa peliin... Noista Blaukkareista sinällään en osaa sanoa mitään.Knight kirjoitti:Sanokaapa asiasta enemmän tietävät, että olisiko näistä mihinkään käytettynä 156:n alkuperäisen soittimen kanssa. Eteen siis ajattelin nuo vaihtaa. Ja sitten miten nuo mitat sopivat Alfaan eli tarviiko tehdä "säätöjä" vasaralla?
Blaupunkt THX-172
Mistä ostit ja paljonko maksoi? Soitinko on 156:n alkuperäinen?Pablo Honey kirjoitti:Voin kyllä suhteellisen lämpimästi suositella tuossa toisessakin ketjussa mainitsemaani DLS:n slim-sarjaa. Mahtuu suoraan alkuperäisille paikoille ja soi varsin hyvin. Ero alkuperäisten sointiin oli kyllä huomattava. Ovat muuten pysyneet nuo diskantit ilmastointiteipilla ihan hienosti paikallaan.Maho kirjoitti:Suosittelen sijoittamaan kunnon erillissarjaan, koska valmiit paikat ovista niille löytyy.
Vielä olisi "projektina" uudet 6,5" koksut takaoviin. Olisko kenelläkään suosituksia?
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Ostin sarjan Powersetistä, joka tosin näyttäisi mahdollisesti korvanneen tuon vanhan PS6-sarjan tällä. Onkohan RS6A kirjoitusvirhe? Pitäisi varmaan olla PS6A... Kannattaa kysyä.Knight kirjoitti:Mistä ostit ja paljonko maksoi? Soitinko on 156:n alkuperäinen?
En muista kyllä maksaneeni sarjasta ihan noin paljon, täytynee tarkistaa kuitti.
Soitin on joku Blaupunktin perus CD-soitin vaihtajalla, ei kuitenkaan alkuperäinen. Vahvistintehoa joskus kaipailisi enemmän...
Diskantinreiästä vaan sisään. Siellä pysyy, vielä kun vähän kevyesti painaa sen sinne fyllien väliin niin hyvin pysyy.-tommi- kirjoitti:Avasitko koko ovipahvin paikaltaan, vai saitko suodattimen ujutettua diskantin (ovenaukaisukahvan) reijästä vai alakaiuttimen reijästä?
Edittiä vielä: eli siis ovenaukaisukahva luonnollisesti pitää ottaa kokonaan pois.
Ei enää Alfaa... eipä
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
Kyllä, kyllä...Maho kirjoitti: eli siis ovenaukaisukahva luonnollisesti pitää ottaa kokonaan pois.
Meinasin ostaa jo yhden DLS:n setin, mutta jakosuodin ei olis mahtunu millään tuosta kolosta.
En vaan ole vielä kurkannut mitä alakaijuttimen takaa löytyy.
Meinasin jotain mattoviritystä kaijuttimen taakse jotta alaäänet eivät karkaisi oven sisälle...
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Toi PS6 on siitä näppärä sarja, että siinä on diskantille ja midbassolle omat jakosuotimet - eli siis kaksi pienempää suodinta per puoli, ja molemmat mahtuvat näppärästi oven sisään. Ja ne saa sinne tosiaan niin tukevasti, ettei varmasti rämise tms.-tommi- kirjoitti:Meinasin ostaa jo yhden DLS:n setin, mutta jakosuodin ei olis mahtunu millään tuosta kolosta.
En vaan ole vielä kurkannut mitä alakaijuttimen takaa löytyy.
Meinasin jotain mattoviritystä kaijuttimen taakse jotta alaäänet eivät karkaisi oven sisälle...
Ilman mitään ylimääräisiä virittelyjä, on varmaa että kunnon bassotoistosta on turha haaveilla edes 500€ erillissarjalla.
Kaikki matalat taajuudet kun katoaa sinne oviin
Näppärä kaveri varmasti peittäisi kaikki kolot ja korottaisi vielä ovikaiutinta, niin voisi jonkinlaisen bassotoiston saada.
Itse ratkaisin ongelman lyömällä vahvistimen ja 12" basson konttiin.
Kaikki matalat taajuudet kun katoaa sinne oviin
Näppärä kaveri varmasti peittäisi kaikki kolot ja korottaisi vielä ovikaiutinta, niin voisi jonkinlaisen bassotoiston saada.
Itse ratkaisin ongelman lyömällä vahvistimen ja 12" basson konttiin.
Ei enää Alfaa... eipä
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Näinhän se on. Kompromisseja on pakko tehdä. Ite en aio pienentää jo valmiiksi niukkaa tavaratilaa subbarilla, joten pääkaiuttimien tuottamaan bassoon on tyydyttävä.Maho kirjoitti:Ilman mitään ylimääräisiä virittelyjä, on varmaa että kunnon bassotoistosta on turha haaveilla edes 500€ erillissarjalla.
Kaikki matalat taajuudet kun katoaa sinne oviin
Näppärä kaveri varmasti peittäisi kaikki kolot ja korottaisi vielä ovikaiutinta, niin voisi jonkinlaisen bassotoiston saada.
Itse ratkaisin ongelman lyömällä vahvistimen ja 12" basson konttiin.
Jotenkin tuntuu, että takakaiuttimista saa bassoa ulos paremmin. Mahtaako sen oven rakenne sitten olla sen verran erilainen. Periaatteessa voisi kokeilla täyttää etuovia osittain esimerkiksi vanulla...
Niin, minulla tuo oli toteutettu niin, että subbarin sai ulos autosta noin 30sekunnissa jos joskus tarvitsi enemmän kuljetuskapasiteettia. Vahvistin oli pultattu takapenkkien selkänojaan, joten se ei juurikaan tilaa vienyt.Pablo Honey kirjoitti: Näinhän se on. Kompromisseja on pakko tehdä. Ite en aio pienentää jo valmiiksi niukkaa tavaratilaa subbarilla, joten pääkaiuttimien tuottamaan bassoon on tyydyttävä.
Tuo Rollen mainitsema varapyöräkotelo. Varmasti ihan fiksu ratkaisu. Paljonhan noita tunnutaan vääntävän merkkiin kuin merkkiin. Lasikuitua vaan peliin. Ensin tuo kannattaa varmasti eristää kunnolla esim bitumilla niin ei ala heti resonoimaan.
Ei enää Alfaa... eipä
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Minulla ainakin matka katkesi vaikka vararengas olisikin ollut mukana. Jos on helmat + madallettu, ei toivoakaan että saisi mitään tunkkia auton alle ilman lankkuvirityksiä. Joten ylimääräiset renkaat pois vaan kuleksimasta sieltä kontista. Vie vaan turhaa bensaadimmu kirjoitti:Ja mites sitte jos sattuu rengas puhkeamaan ja vararenkaan paikalla on subbari??
Ei enää Alfaa... eipä
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Jep. Minulla on varapyöräkotelossa 10" subi + vahvari + paikkapullo.
Pitää tosin rakentaa subikotelo vielä uusiksi, kun tuli tehtyä vähän hätäinen versio viime kesänä.
Sanoisin kyllä, että hyvällä erillissarjalla pärjää aikasen hyvin. Vahvistimen se tietysti vaatii.
Pitää tosin rakentaa subikotelo vielä uusiksi, kun tuli tehtyä vähän hätäinen versio viime kesänä.
Sanoisin kyllä, että hyvällä erillissarjalla pärjää aikasen hyvin. Vahvistimen se tietysti vaatii.
Senza cuore saremmo solo macchine
Siis eteen erillissarja ja taakse tavan 3 tiekaiuttimet?Maho kirjoitti:Jos on kyseessä pelkästään soittimen vahvistin (näin oletin) , niin eipä juurikaan kaiuttimen tehoilla ole merkitystä.
Suosittelen sijoittamaan kunnon erillissarjaan, koska valmiit paikat ovista niille löytyy.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Sillä pääsee loistavasti alkuun.Silvio kirjoitti:Siis eteen erillissarja ja taakse tavan 3 tiekaiuttimet?Maho kirjoitti:Jos on kyseessä pelkästään soittimen vahvistin (näin oletin) , niin eipä juurikaan kaiuttimen tehoilla ole merkitystä.
Suosittelen sijoittamaan kunnon erillissarjaan, koska valmiit paikat ovista niille löytyy.
Ei enää Alfaa... eipä
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Osta mieluummin taakse asialliset 2-tiekaiuttimet. Tuollaisen tavallisen koaksiaalisen autokaiuttimen tapauksessa ei "kolmitierakenteesta" (eiväthän nuo oikeasti omiin kaistoihinsa suodatettuja kolmitievehkeitä ole ikinä) ole edes teoreettisesti muuta hyötyä kuin myyjän katteen paraneminen. Samoin tehonkesto on kaiuttimen tuottaman äänen laadun suhteen olematon mittari.Silvio kirjoitti:Siis eteen erillissarja ja taakse tavan 3 tiekaiuttimet?
Musiikin kuuntelun kannalta on parasta ostaa laadukkaan oloiset kaiuttimet jotka soivat mahdollisimman luonnollisesti, käytännössä ne, jotka esittelytelineenä eivät kuulosta "miltään". Bassopäätä on kaupassa turha noteerata, bassoa alkaa tulla vasta kun kaiuttimella on joku kotelontapainen kuten ovi tai tavaratila.
- Epäkelpokeräilijä -
- Volere
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
- Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
- Paikkakunta: Tampere
Onkos nelikanavavahvistimen hattuhyllyn alle asentaneilla vinkkiä / näkemyksiä RCA-kaapelien vedosta - mahtuvatko molemmat virta-, remote- ja kaiutinpiuhojen kanssa yhtä laitaa vai pitäisikö hajauttaa molemmille reunoille? Alfa 156 siis kyseessä.
Sieltä edestähän pitää viedä vahvistimelle käyttöjännite, remote ja kaksi paria suojattua RCA-linjatason kaapelia ja vahvistimelta eteen soittimen luo etu- ja takakaiuttimien piuhat... tulee melkoinen nippu... ja ISO-liittimeltä lähteviä valmiita piuhoja ei viittis vaihtaa vaan katkois liittimestä piuhat ja liittäis vahvistimelta tulevat, kun tehdasasennusnippu näyttää valmiiksi jo aikas tiiviiltä...
Sieltä edestähän pitää viedä vahvistimelle käyttöjännite, remote ja kaksi paria suojattua RCA-linjatason kaapelia ja vahvistimelta eteen soittimen luo etu- ja takakaiuttimien piuhat... tulee melkoinen nippu... ja ISO-liittimeltä lähteviä valmiita piuhoja ei viittis vaihtaa vaan katkois liittimestä piuhat ja liittäis vahvistimelta tulevat, kun tehdasasennusnippu näyttää valmiiksi jo aikas tiiviiltä...
C'è Una Strada In Cielo
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
Scuderia puhuu järkeä... osta mielummin eteen ja taakse samanlaiset ja nimenomaan hyvät kaiuttimet, kun se että ostat erilaisia kaiuttimia eteen ja taakse mitkä sotkevat keskenään toistensa ääntä.... ja taka hattuhylly on vihonviimeisäpaikkoja kaiuttimelle... ainoa ääni takaalsin heijastumien sotkemaa sekamelskaa... tosi kasari meininkiä... ei puutu kuin "Roadstarin" logo. Ja myös tosia asia että ne mitkä kuulostaa turhankin kuivalta esittelytelineessä ovat monesti erittäin hyvät kun ne on asennettu paikalleen... auto on pienitila missä kaikki soi eritavalla kuin myymälän isossa hallissa... muutama kuutio vastaan satoja kuutioita tilavuudessa.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Yleensähän suositellaan, että virta ja rca-piuhat vedettäisiin eri puolilta häiriöiden ehkäisemiseksi. Toiset on kyllä laittanut kaikki menemään samallakin puolella..
Itse laitoin molemmin puolin, eli virtapiuhan omalta puoleltaan. Kannattaa suosiolla laittaa piuhat kulkemaan maton, eikä listojen alta, koska listat eivät muuten asetu enää kunnolla paikoilleen.
Itse laitoin molemmin puolin, eli virtapiuhan omalta puoleltaan. Kannattaa suosiolla laittaa piuhat kulkemaan maton, eikä listojen alta, koska listat eivät muuten asetu enää kunnolla paikoilleen.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Volere
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
- Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
- Paikkakunta: Tampere
Pitääkös suorittaa suurikin purkuoperaatio... mallia suorittamasi äänieristysprojekti? Niitä muoveja ja listoja tietysti irti, mutta penkit pois? Lähteekö matto nätisti listojen & muovien irroittamisen jälkeen, ja ennen kaikkea, saako sen vielä nätisti takaisin paikoilleenkin...? Täytyy näin kovasti kysellä ettei mene mitään vahingossa rikkomaanhagger16 kirjoitti: Kannattaa suosiolla laittaa piuhat kulkemaan maton, eikä listojen alta, koska listat eivät muuten asetu enää kunnolla paikoilleen.
Tavoitteena olisi täysin huomaamaton asennus (mutta hyvin kuuluva ) ja haaveena olisi selvitä yhdessä iltapäivässä max 4 tuntia koko asennuksesta...
...toista se oli tuon Sprintin hifistyksen kanssa 1990-luvulla...
C'è Una Strada In Cielo
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Riittää, että otat listat pois ja takapenkin. Tämän jälkeen saat venytettyä mattoa muovikiinnittimistä sen verran, että saat piuhat kulkemaan maton alitse. Eli penkkejä ei tarvitse tässä projektissa poistaa..
Takapenkin poistamisen jälkeen löydät hyvät reiät (molemmin puolin) vetää piuhat kontin puolelle.
Takapenkin poistamisen jälkeen löydät hyvät reiät (molemmin puolin) vetää piuhat kontin puolelle.
Senza cuore saremmo solo macchine
- teuhka jr.
- Viestit: 25
- Liittynyt: 07 Syys 2006, 14:59
- Paikkakunta: Imatra
Teuhkan Alfamobiilin Anna Eriksonin kuunteluun optimoidut tehdas-audiot menevät auton omistussuhteen siirryttyä heti vaihtoon.
Nyt on kaupat tehty noutoa vaille valmiiksi Audio Designin paremmasta Impact-tuoteperheestä, varmaan ihan näillä näppylöillä pääsee/joutuu asentelemaan. Olin Audio Designeja ostamassa, kun niitä tuolla toisessa ketjussa kehaistiin - puolituttu myyjä sai kuitenkin pään käännettyä noihin saman valmistajan Impacteihin, todennäköisesti minulle riittää hienosti. Ja totta puhuen, mikä tahansa on parannus nykyisistä "pahvikartioista".
Eteen erillissarja GNS 6520 ja taakse koaksiaalipari GNX G65.
Kohta pitäisi lähteä katselemaan paikallisista liikkeistä tuota itse hifilaitepuolta, saa nähdä mitä tästä pitäjästä löytyy... noh, eipä nuo vaatimukset pyörittimenkään suhteen huikeat ole.
Jos vaikka saisi ensi viikoksi jo uudet äänet asennettua ja soimaan, ettei tarvitsis pelkkää Alfan murinaa kuunnella (nyt melkein mielummin pitää stereot kiinni).
Nyt on kaupat tehty noutoa vaille valmiiksi Audio Designin paremmasta Impact-tuoteperheestä, varmaan ihan näillä näppylöillä pääsee/joutuu asentelemaan. Olin Audio Designeja ostamassa, kun niitä tuolla toisessa ketjussa kehaistiin - puolituttu myyjä sai kuitenkin pään käännettyä noihin saman valmistajan Impacteihin, todennäköisesti minulle riittää hienosti. Ja totta puhuen, mikä tahansa on parannus nykyisistä "pahvikartioista".
Eteen erillissarja GNS 6520 ja taakse koaksiaalipari GNX G65.
Kohta pitäisi lähteä katselemaan paikallisista liikkeistä tuota itse hifilaitepuolta, saa nähdä mitä tästä pitäjästä löytyy... noh, eipä nuo vaatimukset pyörittimenkään suhteen huikeat ole.
Jos vaikka saisi ensi viikoksi jo uudet äänet asennettua ja soimaan, ettei tarvitsis pelkkää Alfan murinaa kuunnella (nyt melkein mielummin pitää stereot kiinni).
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Sen verran järeät magneetit noissa erkkasatseissa ettei varmasti tule mahtumaan kivuttomasti vakiopaikoille. Vakioämyreissä on magneetit mallia jäniksenpapana ja ovimuovit muotoiltu niiden mukaan. Muoveille voi aina antaa puukkoa, mutta alareunassa tulee myös ovipellin reuna vastaan, ja sitä ei kovin paljoa välittäisi saksia koska ovipahvi on kiinnitetty oven runkoon juuri siitä kohtaa.
Omat Velocityt mahtuivat juuri ja juuri kun magneetin ympäryskumit irrotti ja ko. pellinreunaa hiukan suostutteli pajavasaralla. Jos olisi kaksi milliä suurempi magneetin halkaisija niin ei ehkä enää mahtuisi.
Omat Velocityt mahtuivat juuri ja juuri kun magneetin ympäryskumit irrotti ja ko. pellinreunaa hiukan suostutteli pajavasaralla. Jos olisi kaksi milliä suurempi magneetin halkaisija niin ei ehkä enää mahtuisi.
- Epäkelpokeräilijä -
- teuhka jr.
- Viestit: 25
- Liittynyt: 07 Syys 2006, 14:59
- Paikkakunta: Imatra
- teuhka jr.
- Viestit: 25
- Liittynyt: 07 Syys 2006, 14:59
- Paikkakunta: Imatra
Kyselinpä myyjältä noiden Impactien fyysisiä ulkomittoja ja olen melko vakuuttunut, että saattavat jopa mennä "heittämällä" oven reikiin. Magneetille näyttäisi ovessa olevan n. 100mm halkaisijan reikä kun Impactin magneetin halkaisija myyjän mittäuksen mukaan olisi reilu 90mm. Kotelon syvyys ovessa (riippuen mahdollisesta soviterenkaasta) on n.70-75mm kun Impactin mitattu syvyys on about 61-63mm (erillissarja ja koaksiaali). Tällä aritmetiikalla pitäisi siis osua ja upota, kohta nähdään kuinka väärässä laskutikku mahtaa olla, jänskää...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Sen verran järeät magneetit noissa erkkasatseissa ettei varmasti tule mahtumaan kivuttomasti vakiopaikoille. Vakioämyreissä on magneetit mallia jäniksenpapana ja ovimuovit muotoiltu niiden mukaan. Muoveille voi aina antaa puukkoa, mutta alareunassa tulee myös ovipellin reuna vastaan, ja sitä ei kovin paljoa välittäisi saksia koska ovipahvi on kiinnitetty oven runkoon juuri siitä kohtaa.
Omat Velocityt mahtuivat juuri ja juuri kun magneetin ympäryskumit irrotti ja ko. pellinreunaa hiukan suostutteli pajavasaralla. Jos olisi kaksi milliä suurempi magneetin halkaisija niin ei ehkä enää mahtuisi.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Tuolla magneetin halkaisijalla (90mm) mahtuu reiästä juuri ja juuri. Reilu 90mm mahtunee siis ainakin pienellä väkivallalla. Elementin pituuden vaikutus on sitten se ainoa kysymysmerkki. Joku soviterengas voi tietysti auttaa asiaa.teuhka jr. kirjoitti:Kyselinpä myyjältä noiden Impactien fyysisiä ulkomittoja ja olen melko vakuuttunut, että saattavat jopa mennä "heittämällä" oven reikiin. Magneetille näyttäisi ovessa olevan n. 100mm halkaisijan reikä kun Impactin magneetin halkaisija myyjän mittäuksen mukaan olisi reilu 90mm. Kotelon syvyys ovessa (riippuen mahdollisesta soviterenkaasta) on n.70-75mm kun Impactin mitattu syvyys on about 61-63mm (erillissarja ja koaksiaali). Tällä aritmetiikalla pitäisi siis osua ja upota, kohta nähdään kuinka väärässä laskutikku mahtaa olla, jänskää...
No kunnon subi painaa enemmän kuin vararengasMaho kirjoitti:Minulla ainakin matka katkesi vaikka vararengas olisikin ollut mukana. Jos on helmat + madallettu, ei toivoakaan että saisi mitään tunkkia auton alle ilman lankkuvirityksiä. Joten ylimääräiset renkaat pois vaan kuleksimasta sieltä kontista. Vie vaan turhaa bensaadimmu kirjoitti:Ja mites sitte jos sattuu rengas puhkeamaan ja vararenkaan paikalla on subbari??
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- teuhka jr.
- Viestit: 25
- Liittynyt: 07 Syys 2006, 14:59
- Paikkakunta: Imatra
Nyt on kaiuttimet asennettu ja isot elementit upposivat oviin ilman sen kummempia liittoja paholaisen kanssa. Elementtien koko oli just eikä melkein oikea ja väkivaltaa ei tarvinnut käyttää, eikä myöskään minkäänlaisia soviterenkaita.
Erillissarjan diskantit aiheuttivatkin sitten jo astetta hankalamman haasteen. Originaalielementit ovat todella pienet, joten rouhimaanhan sitä joutui. Tuosta ovenavauskahvan muoviosan diskanttireiästä rouhittiin n. 10mm pois jolloin uusi elementti lupsahti paikoilleen. Sehän oli kuin siihen tehty, joten alkuperäistä verkkoritilää oli turha yrittää paikalleen enää vääntää (eipä siihen enää mahtuisikaan) - ts. Impactin diskanttielementti NS120on täsmälleen ulkomitoiltaan tuon pyöreän ritilän kokoinen.
Ulkonäöltään diskantit tuohon paikalleen sopivat hienosti, joten ritilää ei edes kaipaa. Innostuksissaan tuli hiukan annettua kuskin puoleisen peitelevyn ulkopinnalle sahalla ja puukolla rouhiessa naarmua. Ehkä sen kuitenkin kestän, tekevälle sattuu
Vielä hölmö kysymys:kestääkö kojetaulumuovi pikaliimaa? Pitäis diskantit saada ovipilarin viereen kiinni eikä ime ruuvia,eikä uskalla porata...Peerles d6 ois kyseessä. Ja kylläpä noitten dsl 960:sten takia kannatti vähän hattuhyllyä rikkookkin,sen verta hyvin soi! Niin mitenkäs sen liimauksen laita?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Kaikki piuhat asennettu mielestäni asiallisesti,virtajohto kulkee erillään kaiutinkaapeleista ja rca piuhoista,takakontissa vahvistimen luonahan ne on väkisinkin lähekkäin toisiaan. Mistä siis johtuu vinkuna+kohina auton käydessä?? Kun auton käynnistää mankan ollessa päällä (tai kytkee pelkän sytytysvirran) niin mankan valot himmenee ja kohina alkaa..??
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Vahvistimen maadotus takakontin saranapultista,mankan maadotus sekä auton omasta maapiuhasta,ja sen lisäksi tietenkin antennipiuhasta, joka näyttää yksistäänkin riittävän maadoittamaan mankan.. ainakin ilman vahvistinta,koska silloin ei kohinaa eikä vinkunaa ilmennyt.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..