156 Ovikaiuttimet

Alfoista

Valvoja: Moderators

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

156 Ovikaiuttimet

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Minkä asteista väkivaltaa pitää käyttää että saa ovissa olevat kaiuttimet irti? Pitäs laittaa uudet mutta en noin äkkiä katottuna huomannu miten verhoilu tai ritilä irtoaa. Muistaako kukaan minkä tehoset (ja laatuset yleensä) noi orkkiskaiuttimet on ku kuuluu niin huonosti 4*50 tehoilla
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Alkuperäiset kaiuttimet on täysin hanurista!
Ritilät irtoaa helposti tasapäistä ruuvaria käyttämällä. Muistaakseni on kolmella "klipsillä" kiinni ovessa. Alin oli muistaakseni semmoinen muovilipari, eli sieltä ei kannata lähteä vääntämään.

Ko. ketjussa lisää keskustelua kaiuttimista(kin)

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5671
Ei enää Alfaa... eipä

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Joo kiitti tiedosta, en ihan himohifisti oo joten vissiin 6,5 kaiuttimet n.80w tehonkestolla välttänee noille tehoille..?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Jos on kyseessä pelkästään soittimen vahvistin (näin oletin) , niin eipä juurikaan kaiuttimen tehoilla ole merkitystä.

Suosittelen sijoittamaan kunnon erillissarjaan, koska valmiit paikat ovista niille löytyy.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Knight
Viestit: 106
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 20:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Knight »

Sanokaapa asiasta enemmän tietävät, että olisiko näistä mihinkään käytettynä 156:n alkuperäisen soittimen kanssa. Eteen siis ajattelin nuo vaihtaa. Ja sitten miten nuo mitat sopivat Alfaan eli tarviiko tehdä "säätöjä" vasaralla?

Blaupunkt THX-172
Viimeksi muokannut Knight, 12 Heinä 2006, 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Maho kirjoitti:Suosittelen sijoittamaan kunnon erillissarjaan, koska valmiit paikat ovista niille löytyy.
Voin kyllä suhteellisen lämpimästi suositella tuossa toisessakin ketjussa mainitsemaani DLS:n slim-sarjaa. Mahtuu suoraan alkuperäisille paikoille ja soi varsin hyvin. Ero alkuperäisten sointiin oli kyllä huomattava. Ovat muuten pysyneet nuo diskantit ilmastointiteipilla ihan hienosti paikallaan. ;)

Vielä olisi "projektina" uudet 6,5" koksut takaoviin. Olisko kenelläkään suosituksia?

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Knight kirjoitti:Sanokaapa asiasta enemmän tietävät, että olisiko näistä mihinkään käytettynä 156:n alkuperäisen soittimen kanssa. Eteen siis ajattelin nuo vaihtaa. Ja sitten miten nuo mitat sopivat Alfaan eli tarviiko tehdä "säätöjä" vasaralla?

Blaupunkt THX-172
Sanoisin, että 156:ssa kannattaa hyödyntää nuo valmiina löytyvät diskanttipaikat, eli erillissarjaa peliin... Noista Blaukkareista sinällään en osaa sanoa mitään. :)

Avatar
Knight
Viestit: 106
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 20:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Knight »

Pablo Honey kirjoitti:
Maho kirjoitti:Suosittelen sijoittamaan kunnon erillissarjaan, koska valmiit paikat ovista niille löytyy.
Voin kyllä suhteellisen lämpimästi suositella tuossa toisessakin ketjussa mainitsemaani DLS:n slim-sarjaa. Mahtuu suoraan alkuperäisille paikoille ja soi varsin hyvin. Ero alkuperäisten sointiin oli kyllä huomattava. Ovat muuten pysyneet nuo diskantit ilmastointiteipilla ihan hienosti paikallaan. ;)

Vielä olisi "projektina" uudet 6,5" koksut takaoviin. Olisko kenelläkään suosituksia?
Mistä ostit ja paljonko maksoi? Soitinko on 156:n alkuperäinen?

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Knight kirjoitti:Mistä ostit ja paljonko maksoi? Soitinko on 156:n alkuperäinen?
Ostin sarjan Powersetistä, joka tosin näyttäisi mahdollisesti korvanneen tuon vanhan PS6-sarjan tällä. Onkohan RS6A kirjoitusvirhe? Pitäisi varmaan olla PS6A... Kannattaa kysyä.

En muista kyllä maksaneeni sarjasta ihan noin paljon, täytynee tarkistaa kuitti. :)

Soitin on joku Blaupunktin perus CD-soitin vaihtajalla, ei kuitenkaan alkuperäinen. Vahvistintehoa joskus kaipailisi enemmän...

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Avasitko koko ovipahvin paikaltaan, vai saitko suodattimen ujutettua diskantin (ovenaukaisukahvan) reijästä vai alakaiuttimen reijästä?

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

-tommi- kirjoitti:Avasitko koko ovipahvin paikaltaan, vai saitko suodattimen ujutettua diskantin (ovenaukaisukahvan) reijästä vai alakaiuttimen reijästä?
Diskantinreiästä vaan sisään. Siellä pysyy, vielä kun vähän kevyesti painaa sen sinne fyllien väliin niin hyvin pysyy.

Edittiä vielä: eli siis ovenaukaisukahva luonnollisesti pitää ottaa kokonaan pois.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Maho kirjoitti: eli siis ovenaukaisukahva luonnollisesti pitää ottaa kokonaan pois.
Kyllä, kyllä...


Meinasin ostaa jo yhden DLS:n setin, mutta jakosuodin ei olis mahtunu millään tuosta kolosta.
En vaan ole vielä kurkannut mitä alakaijuttimen takaa löytyy.
Meinasin jotain mattoviritystä kaijuttimen taakse jotta alaäänet eivät karkaisi oven sisälle...

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

-tommi- kirjoitti:Meinasin ostaa jo yhden DLS:n setin, mutta jakosuodin ei olis mahtunu millään tuosta kolosta.
En vaan ole vielä kurkannut mitä alakaijuttimen takaa löytyy.
Meinasin jotain mattoviritystä kaijuttimen taakse jotta alaäänet eivät karkaisi oven sisälle...
Toi PS6 on siitä näppärä sarja, että siinä on diskantille ja midbassolle omat jakosuotimet - eli siis kaksi pienempää suodinta per puoli, ja molemmat mahtuvat näppärästi oven sisään. Ja ne saa sinne tosiaan niin tukevasti, ettei varmasti rämise tms.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Ilman mitään ylimääräisiä virittelyjä, on varmaa että kunnon bassotoistosta on turha haaveilla edes 500€ erillissarjalla.
Kaikki matalat taajuudet kun katoaa sinne oviin :(
Näppärä kaveri varmasti peittäisi kaikki kolot ja korottaisi vielä ovikaiutinta, niin voisi jonkinlaisen bassotoiston saada.
Itse ratkaisin ongelman lyömällä vahvistimen ja 12" basson konttiin.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Maho kirjoitti:Ilman mitään ylimääräisiä virittelyjä, on varmaa että kunnon bassotoistosta on turha haaveilla edes 500€ erillissarjalla.
Kaikki matalat taajuudet kun katoaa sinne oviin :(
Näppärä kaveri varmasti peittäisi kaikki kolot ja korottaisi vielä ovikaiutinta, niin voisi jonkinlaisen bassotoiston saada.
Itse ratkaisin ongelman lyömällä vahvistimen ja 12" basson konttiin.
Näinhän se on. Kompromisseja on pakko tehdä. Ite en aio pienentää jo valmiiksi niukkaa tavaratilaa subbarilla, joten pääkaiuttimien tuottamaan bassoon on tyydyttävä.

Jotenkin tuntuu, että takakaiuttimista saa bassoa ulos paremmin. Mahtaako sen oven rakenne sitten olla sen verran erilainen. Periaatteessa voisi kokeilla täyttää etuovia osittain esimerkiksi vanulla...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Onko kukaan rakentanut vararenkaan paikalle subikoteloa? Kaverin mielestä oli vähän amisviritys mutta saispahan ainkin piiloon ja subbarin tarvittaessa peitettyä.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Pablo Honey kirjoitti: Näinhän se on. Kompromisseja on pakko tehdä. Ite en aio pienentää jo valmiiksi niukkaa tavaratilaa subbarilla, joten pääkaiuttimien tuottamaan bassoon on tyydyttävä.
Niin, minulla tuo oli toteutettu niin, että subbarin sai ulos autosta noin 30sekunnissa jos joskus tarvitsi enemmän kuljetuskapasiteettia. Vahvistin oli pultattu takapenkkien selkänojaan, joten se ei juurikaan tilaa vienyt.

Tuo Rollen mainitsema varapyöräkotelo. Varmasti ihan fiksu ratkaisu. Paljonhan noita tunnutaan vääntävän merkkiin kuin merkkiin. Lasikuitua vaan peliin. Ensin tuo kannattaa varmasti eristää kunnolla esim bitumilla niin ei ala heti resonoimaan.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Ja mites sitte jos sattuu rengas puhkeamaan ja vararenkaan paikalla on subbari??
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

No se on sitten kyllä elämä loppu siinä vaiheessa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jos ostaa pyöreän subbarin?

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

dimmu kirjoitti:Ja mites sitte jos sattuu rengas puhkeamaan ja vararenkaan paikalla on subbari??
Minulla ainakin matka katkesi vaikka vararengas olisikin ollut mukana. Jos on helmat + madallettu, ei toivoakaan että saisi mitään tunkkia auton alle ilman lankkuvirityksiä. Joten ylimääräiset renkaat pois vaan kuleksimasta sieltä kontista. Vie vaan turhaa bensaa :)
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

dimmu kirjoitti:Ja mites sitte jos sattuu rengas puhkeamaan ja vararenkaan paikalla on subbari??
No paikkapullo mukaan, en minä kehtaiskaan alkaa rengasta vaihtamaan tien päällä. Paitsi jos ihan riekaleiksi menee.

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

-tommi- kirjoitti: Meinasin ostaa jo yhden DLS:n setin, mutta jakosuodin ei olis mahtunu millään tuosta kolosta.
Minä laitoin jakosuotimen alakaiuttimen reiästä. Ja ei sinne pohjalle vaan kiinni kaksipuolisella teipillä. Kai se on pysyny, en tiedä, toimii ainakin vielä.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jep. Minulla on varapyöräkotelossa 10" subi + vahvari + paikkapullo. :wink:
Pitää tosin rakentaa subikotelo vielä uusiksi, kun tuli tehtyä vähän hätäinen versio viime kesänä.
Sanoisin kyllä, että hyvällä erillissarjalla pärjää aikasen hyvin. Vahvistimen se tietysti vaatii.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Vittorio Jano kirjoitti:Jos ostaa pyöreän subbarin?
Ai niin minkä magneetissa on 4x98 tai 5x98 jako :mrgreen:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Maho kirjoitti:Jos on kyseessä pelkästään soittimen vahvistin (näin oletin) , niin eipä juurikaan kaiuttimen tehoilla ole merkitystä.

Suosittelen sijoittamaan kunnon erillissarjaan, koska valmiit paikat ovista niille löytyy.
Siis eteen erillissarja ja taakse tavan 3 tiekaiuttimet?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Silvio kirjoitti:
Maho kirjoitti:Jos on kyseessä pelkästään soittimen vahvistin (näin oletin) , niin eipä juurikaan kaiuttimen tehoilla ole merkitystä.

Suosittelen sijoittamaan kunnon erillissarjaan, koska valmiit paikat ovista niille löytyy.
Siis eteen erillissarja ja taakse tavan 3 tiekaiuttimet?
Sillä pääsee loistavasti alkuun. :)
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Silvio kirjoitti:Siis eteen erillissarja ja taakse tavan 3 tiekaiuttimet?
Osta mieluummin taakse asialliset 2-tiekaiuttimet. Tuollaisen tavallisen koaksiaalisen autokaiuttimen tapauksessa ei "kolmitierakenteesta" (eiväthän nuo oikeasti omiin kaistoihinsa suodatettuja kolmitievehkeitä ole ikinä) ole edes teoreettisesti muuta hyötyä kuin myyjän katteen paraneminen. Samoin tehonkesto on kaiuttimen tuottaman äänen laadun suhteen olematon mittari.

Musiikin kuuntelun kannalta on parasta ostaa laadukkaan oloiset kaiuttimet jotka soivat mahdollisimman luonnollisesti, käytännössä ne, jotka esittelytelineenä eivät kuulosta "miltään". Bassopäätä on kaupassa turha noteerata, bassoa alkaa tulla vasta kun kaiuttimella on joku kotelontapainen kuten ovi tai tavaratila.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Volere
Viestit: 108
Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Volere »

Onkos nelikanavavahvistimen hattuhyllyn alle asentaneilla vinkkiä / näkemyksiä RCA-kaapelien vedosta - mahtuvatko molemmat virta-, remote- ja kaiutinpiuhojen kanssa yhtä laitaa vai pitäisikö hajauttaa molemmille reunoille? Alfa 156 siis kyseessä.

Sieltä edestähän pitää viedä vahvistimelle käyttöjännite, remote ja kaksi paria suojattua RCA-linjatason kaapelia ja vahvistimelta eteen soittimen luo etu- ja takakaiuttimien piuhat... tulee melkoinen nippu... :crazyeyes: ja ISO-liittimeltä lähteviä valmiita piuhoja ei viittis vaihtaa vaan katkois liittimestä piuhat ja liittäis vahvistimelta tulevat, kun tehdasasennusnippu näyttää valmiiksi jo aikas tiiviiltä...
C'è Una Strada In Cielo

Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

Scuderia puhuu järkeä... osta mielummin eteen ja taakse samanlaiset ja nimenomaan hyvät kaiuttimet, kun se että ostat erilaisia kaiuttimia eteen ja taakse mitkä sotkevat keskenään toistensa ääntä.... ja taka hattuhylly on vihonviimeisäpaikkoja kaiuttimelle... ainoa ääni takaalsin heijastumien sotkemaa sekamelskaa... tosi kasari meininkiä... ei puutu kuin "Roadstarin" logo. Ja myös tosia asia että ne mitkä kuulostaa turhankin kuivalta esittelytelineessä ovat monesti erittäin hyvät kun ne on asennettu paikalleen... auto on pienitila missä kaikki soi eritavalla kuin myymälän isossa hallissa... muutama kuutio vastaan satoja kuutioita tilavuudessa.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Yleensähän suositellaan, että virta ja rca-piuhat vedettäisiin eri puolilta häiriöiden ehkäisemiseksi. Toiset on kyllä laittanut kaikki menemään samallakin puolella..
Itse laitoin molemmin puolin, eli virtapiuhan omalta puoleltaan. Kannattaa suosiolla laittaa piuhat kulkemaan maton, eikä listojen alta, koska listat eivät muuten asetu enää kunnolla paikoilleen.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Jep, kyllä sinne mahtuu, ellet sitten käytä todella reiluilla neliöillä varustettuja kaapeleita. Ja sinne listan alle on tosiaankin turha yrittää runnoa mitään.

Avatar
Volere
Viestit: 108
Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Volere »

hagger16 kirjoitti: Kannattaa suosiolla laittaa piuhat kulkemaan maton, eikä listojen alta, koska listat eivät muuten asetu enää kunnolla paikoilleen.
Pitääkös suorittaa suurikin purkuoperaatio... mallia suorittamasi äänieristysprojekti? Niitä muoveja ja listoja tietysti irti, mutta penkit pois? Lähteekö matto nätisti listojen & muovien irroittamisen jälkeen, ja ennen kaikkea, saako sen vielä nätisti takaisin paikoilleenkin...? Täytyy näin kovasti kysellä ettei mene mitään vahingossa rikkomaan :oops:

Tavoitteena olisi täysin huomaamaton asennus (mutta hyvin kuuluva :wink: ) ja haaveena olisi selvitä yhdessä iltapäivässä max 4 tuntia koko asennuksesta...

:roll: ...toista se oli tuon Sprintin hifistyksen kanssa 1990-luvulla... :roll:
C'è Una Strada In Cielo

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Riittää, että otat listat pois ja takapenkin. Tämän jälkeen saat venytettyä mattoa muovikiinnittimistä sen verran, että saat piuhat kulkemaan maton alitse. Eli penkkejä ei tarvitse tässä projektissa poistaa..
Takapenkin poistamisen jälkeen löydät hyvät reiät (molemmin puolin) vetää piuhat kontin puolelle.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Volere
Viestit: 108
Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Volere »

Kiitoksia kovasti! :-D Jospa nyt viikonloppuna saisi varattua aikaa urakalle. Eilen jo pohjustin heittämällä Sprintistä Blaupunkt Milano MP34:n kutvosessa olleen Grundigin tilalle. Jo pelkästään tuo vaihto teki ihmeitä :shock: ...en malta odottaa jotta saa loputkin releet paikalleen... 8)
C'è Una Strada In Cielo

Avatar
teuhka jr.
Viestit: 25
Liittynyt: 07 Syys 2006, 14:59
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka jr. »

Teuhkan Alfamobiilin Anna Eriksonin kuunteluun optimoidut tehdas-audiot menevät auton omistussuhteen siirryttyä heti vaihtoon.

Nyt on kaupat tehty noutoa vaille valmiiksi Audio Designin paremmasta Impact-tuoteperheestä, varmaan ihan näillä näppylöillä pääsee/joutuu asentelemaan. Olin Audio Designeja ostamassa, kun niitä tuolla toisessa ketjussa kehaistiin - puolituttu myyjä sai kuitenkin pään käännettyä noihin saman valmistajan Impacteihin, todennäköisesti minulle riittää hienosti. Ja totta puhuen, mikä tahansa on parannus nykyisistä "pahvikartioista".

Eteen erillissarja GNS 6520 ja taakse koaksiaalipari GNX G65.

Kohta pitäisi lähteä katselemaan paikallisista liikkeistä tuota itse hifilaitepuolta, saa nähdä mitä tästä pitäjästä löytyy... noh, eipä nuo vaatimukset pyörittimenkään suhteen huikeat ole.

Jos vaikka saisi ensi viikoksi jo uudet äänet asennettua ja soimaan, ettei tarvitsis pelkkää Alfan murinaa kuunnella (nyt melkein mielummin pitää stereot kiinni).

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Sen verran järeät magneetit noissa erkkasatseissa ettei varmasti tule mahtumaan kivuttomasti vakiopaikoille. Vakioämyreissä on magneetit mallia jäniksenpapana ja ovimuovit muotoiltu niiden mukaan. Muoveille voi aina antaa puukkoa, mutta alareunassa tulee myös ovipellin reuna vastaan, ja sitä ei kovin paljoa välittäisi saksia koska ovipahvi on kiinnitetty oven runkoon juuri siitä kohtaa.

Omat Velocityt mahtuivat juuri ja juuri kun magneetin ympäryskumit irrotti ja ko. pellinreunaa hiukan suostutteli pajavasaralla. Jos olisi kaksi milliä suurempi magneetin halkaisija niin ei ehkä enää mahtuisi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
teuhka jr.
Viestit: 25
Liittynyt: 07 Syys 2006, 14:59
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka jr. »

Kiitoksia varoituksesta, pitänee ottaa vähän etukäteen mittoja ja mallailla. Onneksi tuo myyjäpuoli on varmasti tässä tapauksessa joustava - jos ei saa mahtumaan niin sitten keksitään muita ratkaisuja.

Glory
Viestit: 30
Liittynyt: 26 Heinä 2006, 02:03
Paikkakunta: Ojakkala

Viesti Kirjoittaja Glory »

Pistinpähän itse tilaukseen RES Audion WSS 165 HP -erkkasatsin, saapahan nähdä(kuulla) miten ws-systeemi toimii. :)

Avatar
teuhka jr.
Viestit: 25
Liittynyt: 07 Syys 2006, 14:59
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka jr. »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Sen verran järeät magneetit noissa erkkasatseissa ettei varmasti tule mahtumaan kivuttomasti vakiopaikoille. Vakioämyreissä on magneetit mallia jäniksenpapana ja ovimuovit muotoiltu niiden mukaan. Muoveille voi aina antaa puukkoa, mutta alareunassa tulee myös ovipellin reuna vastaan, ja sitä ei kovin paljoa välittäisi saksia koska ovipahvi on kiinnitetty oven runkoon juuri siitä kohtaa.

Omat Velocityt mahtuivat juuri ja juuri kun magneetin ympäryskumit irrotti ja ko. pellinreunaa hiukan suostutteli pajavasaralla. Jos olisi kaksi milliä suurempi magneetin halkaisija niin ei ehkä enää mahtuisi.
Kyselinpä myyjältä noiden Impactien fyysisiä ulkomittoja ja olen melko vakuuttunut, että saattavat jopa mennä "heittämällä" oven reikiin. Magneetille näyttäisi ovessa olevan n. 100mm halkaisijan reikä kun Impactin magneetin halkaisija myyjän mittäuksen mukaan olisi reilu 90mm. Kotelon syvyys ovessa (riippuen mahdollisesta soviterenkaasta) on n.70-75mm kun Impactin mitattu syvyys on about 61-63mm (erillissarja ja koaksiaali). Tällä aritmetiikalla pitäisi siis osua ja upota, kohta nähdään kuinka väärässä laskutikku mahtaa olla, jänskää... :?

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

teuhka jr. kirjoitti:Kyselinpä myyjältä noiden Impactien fyysisiä ulkomittoja ja olen melko vakuuttunut, että saattavat jopa mennä "heittämällä" oven reikiin. Magneetille näyttäisi ovessa olevan n. 100mm halkaisijan reikä kun Impactin magneetin halkaisija myyjän mittäuksen mukaan olisi reilu 90mm. Kotelon syvyys ovessa (riippuen mahdollisesta soviterenkaasta) on n.70-75mm kun Impactin mitattu syvyys on about 61-63mm (erillissarja ja koaksiaali). Tällä aritmetiikalla pitäisi siis osua ja upota, kohta nähdään kuinka väärässä laskutikku mahtaa olla, jänskää... :?
Tuolla magneetin halkaisijalla (90mm) mahtuu reiästä juuri ja juuri. Reilu 90mm mahtunee siis ainakin pienellä väkivallalla. ;) Elementin pituuden vaikutus on sitten se ainoa kysymysmerkki. Joku soviterengas voi tietysti auttaa asiaa.

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Maho kirjoitti:
dimmu kirjoitti:Ja mites sitte jos sattuu rengas puhkeamaan ja vararenkaan paikalla on subbari??
Minulla ainakin matka katkesi vaikka vararengas olisikin ollut mukana. Jos on helmat + madallettu, ei toivoakaan että saisi mitään tunkkia auton alle ilman lankkuvirityksiä. Joten ylimääräiset renkaat pois vaan kuleksimasta sieltä kontista. Vie vaan turhaa bensaa :)
No kunnon subi painaa enemmän kuin vararengas :mrgreen:
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
teuhka jr.
Viestit: 25
Liittynyt: 07 Syys 2006, 14:59
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka jr. »

teuhka jr. kirjoitti:Eteen erillissarja GNS 6520 ja taakse koaksiaalipari GNX G65.

Jos vaikka saisi ensi viikoksi jo uudet äänet asennettua ja soimaan, ettei tarvitsis pelkkää Alfan murinaa kuunnella (nyt melkein mielummin pitää stereot kiinni).
Nyt on kaiuttimet asennettu ja isot elementit upposivat oviin ilman sen kummempia liittoja paholaisen kanssa. Elementtien koko oli just eikä melkein oikea ja väkivaltaa ei tarvinnut käyttää, eikä myöskään minkäänlaisia soviterenkaita.

Erillissarjan diskantit aiheuttivatkin sitten jo astetta hankalamman haasteen. Originaalielementit ovat todella pienet, joten rouhimaanhan sitä joutui. Tuosta ovenavauskahvan muoviosan diskanttireiästä rouhittiin n. 10mm pois jolloin uusi elementti lupsahti paikoilleen. Sehän oli kuin siihen tehty, joten alkuperäistä verkkoritilää oli turha yrittää paikalleen enää vääntää (eipä siihen enää mahtuisikaan) - ts. Impactin diskanttielementti NS120on täsmälleen ulkomitoiltaan tuon pyöreän ritilän kokoinen.

Ulkonäöltään diskantit tuohon paikalleen sopivat hienosti, joten ritilää ei edes kaipaa. Innostuksissaan tuli hiukan annettua kuskin puoleisen peitelevyn ulkopinnalle sahalla ja puukolla rouhiessa naarmua. Ehkä sen kuitenkin kestän, tekevälle sattuu :)

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Vielä hölmö kysymys:kestääkö kojetaulumuovi pikaliimaa? Pitäis diskantit saada ovipilarin viereen kiinni eikä ime ruuvia,eikä uskalla porata...Peerles d6 ois kyseessä. Ja kylläpä noitten dsl 960:sten takia kannatti vähän hattuhyllyä rikkookkin,sen verta hyvin soi! Niin mitenkäs sen liimauksen laita?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Sen verran vielä että ne diskantit olis nimenomaan tarkotus saada sisäpuolelle,helpompi homma suotimien kanssa,ja siitä ovipaikasta joutuis leikkaamaan kuitenki helvetisti että mahtuis..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

En kyllä laittais pikaliimalla yhtään mitään kiinni. Tuntuu pitävän kaikista parhaiten vain sormet kiinni toisissaan. Epoxia peliin niin pitää, sillä ainakin omat Peerlesin d6:n diskantit on siellä kiinni olleet ja hyvin pysyneet.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Kaikki piuhat asennettu mielestäni asiallisesti,virtajohto kulkee erillään kaiutinkaapeleista ja rca piuhoista,takakontissa vahvistimen luonahan ne on väkisinkin lähekkäin toisiaan. Mistä siis johtuu vinkuna+kohina auton käydessä?? Kun auton käynnistää mankan ollessa päällä (tai kytkee pelkän sytytysvirran) niin mankan valot himmenee ja kohina alkaa..??
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Glory
Viestit: 30
Liittynyt: 26 Heinä 2006, 02:03
Paikkakunta: Ojakkala

Viesti Kirjoittaja Glory »

Onko maadotus hoidettu asiallisesti?


Ja tulipa btw nuo res audiot jos viel jostain saisin mdf-levyä tähän hätään ni vois asennukset alkaa.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Vahvistimen maadotus takakontin saranapultista,mankan maadotus sekä auton omasta maapiuhasta,ja sen lisäksi tietenkin antennipiuhasta, joka näyttää yksistäänkin riittävän maadoittamaan mankan.. ainakin ilman vahvistinta,koska silloin ei kohinaa eikä vinkunaa ilmennyt.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Itselläni oli kymmenen vuotta takaperin sama murhe kun laitoin vahvistimen, silloin pääsin siitä eroon kun ostin tuollaisen RCA-piuhan väliin tulevan häiriönsuodatinmokkulan (tyyliin Biltema tms.). Kun se kerran tepsi, en sen koommin syytä asiaan etsinyt.

Vastaa Viestiin