Mikä menossa laatikosta/kytkimestä?
Valvoja: Moderators
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Mikä menossa laatikosta/kytkimestä?
Tyhjäkäynnillä kuumana kuuluu 75-mallin laatikosta, ehkä kytkimen kohdalta, tasaista rohinaa, joka poistuu kun kierroksia lisää.
Rohina on samanlaista kuin vesipumpusta lähtee kun se alkaa kuolemaan. Roh-rok-roh-rok-krok. Pakoputkea vääntämällä tai tukemalla ääni ei muutu.
Kaikki on uusittu, kardaanin nivelet, vaihteistovivuston sisäänmeno, kytkin, laatikon synkronirenkaat - ajettu 2 000 km. Olenko unohtanut uusia jonkun osan, joka nyt on menossa paskaksi?
En varmasti korjaa, mutta olisi hyvä tietää mikä siellä pettää.
Rohina on samanlaista kuin vesipumpusta lähtee kun se alkaa kuolemaan. Roh-rok-roh-rok-krok. Pakoputkea vääntämällä tai tukemalla ääni ei muutu.
Kaikki on uusittu, kardaanin nivelet, vaihteistovivuston sisäänmeno, kytkin, laatikon synkronirenkaat - ajettu 2 000 km. Olenko unohtanut uusia jonkun osan, joka nyt on menossa paskaksi?
En varmasti korjaa, mutta olisi hyvä tietää mikä siellä pettää.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Painelaakeri ja kardaanin kaikki kumiosat uusia, joten tuo kytkimen mutteri tuntuu aika hyvältä arvaukselta.
Mitä tapahtuu jos se irtoaa kokonaan? Ei millään viitsi tänä kesänä avata. Ei rahaa ei aikaa. Korjaamon kanssa tappelukin sylettää jo valmiiksi, onhan siitä kuitenkin pari vuotta aikaa, vaikka ajoa ei ole paskan vertaa.
Mitä tapahtuu jos se irtoaa kokonaan? Ei millään viitsi tänä kesänä avata. Ei rahaa ei aikaa. Korjaamon kanssa tappelukin sylettää jo valmiiksi, onhan siitä kuitenkin pari vuotta aikaa, vaikka ajoa ei ole paskan vertaa.
Mahtaako joku tietää syytä kun mulla on vähän samantyyppinen vika omassa, paikallaan ääntä ei kuulu mutta vauhdissa veto päällä jostain kohdin voimalinjaa kuuluu vähän rohiseva ujellus. Moottorijarrutuksessa ei kuulu mitään, kovimmillaan se on n. 80-90km/h vauhdissa. Vaihdekeppiin kun koskee kädellä se tuntuu vähän voimistuvan, ikäänkuin siellä joku resonoisi.
Edit: ja kardaanin nivelet on melko tuoreet
Edit: ja kardaanin nivelet on melko tuoreet
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Kardaanista on aika paljon juttua siellä täällä. Paljon spekulaatiota on moottorin takatuesta, joka on sellainen naurettava pari kuminauhaa putkessa -viritys. Jos joku on täyttänyt sen sikaflexillä, aiheutuu siitä kuulemma jyrinää.
Muistaakseni luin, että kardaani pitäisi kiinnittää siihen asentoon, mistä se irrotettiin.
Jollakin taisi myös olla kiero kardaani. Itselläni tuli kumiosien jälkeen jonkinlaista tärinää, vaikka putki kuulemma asennettiin juuri kuten se oli. Joka tapauksessa olen vaihtanut kaikki vanteet, renkaat ja takaisikaritkin - ja auto vaan tärisee. Pyöränkulmat tosin on vielä viturallaan vaikka nelipyörämittausta on tehty parin vuoden ajan, joten ehkä seuraavaksi nekin tulee kuntoon.
Muistaakseni luin, että kardaani pitäisi kiinnittää siihen asentoon, mistä se irrotettiin.
Jollakin taisi myös olla kiero kardaani. Itselläni tuli kumiosien jälkeen jonkinlaista tärinää, vaikka putki kuulemma asennettiin juuri kuten se oli. Joka tapauksessa olen vaihtanut kaikki vanteet, renkaat ja takaisikaritkin - ja auto vaan tärisee. Pyöränkulmat tosin on vielä viturallaan vaikka nelipyörämittausta on tehty parin vuoden ajan, joten ehkä seuraavaksi nekin tulee kuntoon.
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 24 Heinä 2006, 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Niin, eihän kukaan itse sitä ala täyttelemään.
.
.
.
.
.
Meikäläisellä oli vasta sikaflexit ja sopivat täytekumimateriaalit ostettuna, mutta sitten satuin lukemaan täältä, että joku muu oli jo tehnyt sen virheen, joten en tietenkään täyttänyt mitään mihinkään.
Otatin sen sijaan juuri asennetun moottorin irti pajalla ja vaihdatin sen kumin. Taas oli muut ryssineet.
.
.
.
.
.
Meikäläisellä oli vasta sikaflexit ja sopivat täytekumimateriaalit ostettuna, mutta sitten satuin lukemaan täältä, että joku muu oli jo tehnyt sen virheen, joten en tietenkään täyttänyt mitään mihinkään.
Otatin sen sijaan juuri asennetun moottorin irti pajalla ja vaihdatin sen kumin. Taas oli muut ryssineet.