Tuuriako vaiko eikö??

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Jokke

Tuuriako vaiko eikö??

Viesti Kirjoittaja Jokke »

Kun täällä näitä juttuja lukee niin pitää olla tyytyväinen, että olen säilynyt isommilta harmeilta oman Alfani kanssa. Kohta tulee kaksi kuukautta yhteiseloa täyteen eikä mitään vikaa :)

Kuskin puolelta eturenkaan luota kuuluu kyllä rattia vääntäessä aikamoinen narina ja kun lähtee liikkeelle, niin hiljaisessa vauhdissa jarruttaessa pelkääjän puolelta alhaalta kuuluu ihme narahtelua ja kolahtelua. Diesel-ääni käynnistyksen jalkeen on myös melkoinen mutta en näitä em. asioita kuitenkaan kutsuisi vioiksi. Eiköhan nuo liene enemmänkin ominaisuuksia. Saatan olla väärässä ja ehkä olenkin mutta kun ei oo ittellä pajaa eikä korjaamolle ole varaa ajaa, niin täytyy vaan kuunnella narinoita ja hokea mielessään että "ei oo mittään vikkoo, ei oo mittään vikkoo, no pain, no pain"

Alfa on kuitenkin paras auto joka minulla on tähän mennessä ollut. Oli sitten vikaa tai ei. Kymmenen muuta kärryä olen jo elämäni aikana kokeillut.

Italian Stallion
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Sama on tilanne oikeastaan itsellänikin, isot remontit ovat pysyneet loitolla. Edellisen 156:sen puslat antoivat pientä merkkiä itsestään ja täsää 166:sessakin narinaa kuuluu sopivalla kelillä. Odottelen kunnes se tulee häiritseväksi ja korjautan sitten. Noin 70 000 kilsaa noilla näköjään ajaa lähes ääneti. Jakohihna on toinen mörkö, joka kannattaa pitää loitolla. Itse ajattelen 40 000 km vaihtovälin olevan kannattava, kun työn teetättää edullisemmalla korjaamolla ja tarvikeosilla. Taitaapa tuossa säästää vielä pitkähkön pennin DA:han verrattaessa ja uskon hihnan kestävän vähintään saman mitä originellin.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Silvio

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Jos ite vertaisin aiempiin vehkeisiin, -00 accord,-98 626-96 familia ja tukku muita vanhempia japseja, niin onhan tämä suoraan sanottuna todella vika-altis värkki.. jos 120 tkm mennessä hajoo kytkin,hammastanko,tukivarret jne., niin on se kyllä vähä liikaa..varsinkin kun ottaa huomioon että edellinen omistaja oli vanhempi herrasmies joka ei pahemmin autoa ole rääkännyt.Hanskalokerosta löyty kuitteja monen tonnin remonteista ja huolloista,mutta eihän se mua ostajana haitannu,olipahan ne korjaukset ainakin tehty. Silti autohan on aivan huippu,ja tiesin ostaessa että kestoennätyksiä ei lähetä tällä tekemään! Harrasteautonahan tuo mulla on,joten pinna ei niin herkästi pala vaikka pikkulaittoa tuleekin. Ens talven jätän ajamatta,tallista ulos keväällä ajan kanssa laitettuna...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

KauGoH
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

itsellänikin samanmoisia murheita noiden puslien ja tukivarsien kanssa, mutta en anna sen häiritä muuten niin loistavaa autoa!

odottamatonta vikaa ei ole ollut muuta kuin kuukausi takaperin hajonnut valoviiksi joka hiukan harmittaa mutta minkäs teet, muut osat ovatkin sitten olleet laakereita ja alustasarjaa melkeimpä, kaikin puolin olen ollut niin tyytyväinen autoon että en vaihtaisi pois päivääkään sen kanssa eletystä elämästäni :lol:

Silvio

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Joo en mäkään,vaikka tulikin alustasarjan ym. alustan osien kanssa kiroiltua melkosesti! Ja piti lisätä vielä että voihan se neloskone olla vähä huolettomampi ja ehkä halvemmat osat? Sitä kautta ehkä paremmin soveltuva perhekäyttöön ainooks autoks ympärivuotiseen=jokapäiväiseen ajoon. Pelkkää spekulaatiota tosin ku en tapausta tunne
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Vastaa Viestiin