95E vai 98E

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Läpän kannessa lukee että lyijytöntä 95 R.O.N. Mistä tuo lyhenne tulee?
Ei lue että yli 95 oktaanista...

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

AutoWiki tietää jotain RONista..

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Sainpahan myös kokeiltua tuota v-poweria. Perstuntumalta jotain eroa saattaa olla ihan korkeilla kierroksilla eli yli 6000rpm.
Kassalla kun sanoin että kokeilen tuota niin antoivat sen 5snt/litran alennusta... eli aina kannattaa tankata ensimmäistä kertaa ;)

OT: huomasin myös että siinä shellin mainoksessa on ilmeisesti breran konsepti-auto, sillä tankkaavat sitä kuskinpuolelta, tuotantomallissa reikä on repsikan puolella. Eikös?

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Juuh, itsekkin kokeilin ensin 98:a, kun en ollut aimmin sitä(kään) testannut. Kone kävi tosiaan paremmin ja tehojakin tuntui löytyvän hieman lisää. V-Powerissa, ehkä hieman eroa yläkierroksilla 98:iin, kuten Epezi jo totesikin..
Epezi kirjoitti:OT: huomasin myös että siinä shellin mainoksessa on ilmeisesti breran konsepti-auto, sillä tankkaavat sitä kuskinpuolelta, tuotantomallissa reikä on repsikan puolella. Eikös?
Tai sitten se on vaan mainoskikka. Ei varmaan olisi ensimmäinen kerta kun kuvia on muokattu mainoksiin.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Viikari
Viestit: 98
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 21:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Viikari »

hagger16 kirjoitti:Tai sitten se on vaan mainoskikka. Ei varmaan olisi ensimmäinen kerta kun kuvia on muokattu mainoksiin.
Muistaakseni mainoksessa ei näy rattia joten pelkkä kuvan kääntäminen tekee tuon kikan :)
Miksi tyytyä tavanomaiseen?

nonno
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:14
Car(s): AR 156 2.0TS -98(ex), AR GT 2.0 JTS -06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja nonno »

Aikaisemmin käytin aina 95-bensaa, mutta tämän ketjun innoittamana olen nyt kokeillut myös 98:a. Nyt kun hinnat tuntuvat heiluvan aika rankasti, saa jostakin halvemmalla ysikasia kuin naapuriasemalta ysiviitosta.

Tuntuu siltä, että bensaa kuluisi vähän vähemmän ja kone kävisi hiukan pirteämmin. Tuntemus voi kyllä johtua vain pääkopasta. Shellin uutta en ole vielä kokeillut.

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

nonno kirjoitti:Aikaisemmin käytin aina 95-bensaa, mutta tämän ketjun innoittamana olen nyt kokeillut myös 98:a. Nyt kun hinnat tuntuvat heiluvan aika rankasti, saa jostakin halvemmalla ysikasia kuin naapuriasemalta ysiviitosta.

Tuntuu siltä, että bensaa kuluisi vähän vähemmän ja kone kävisi hiukan pirteämmin. Tuntemus voi kyllä johtua vain pääkopasta. Shellin uutta en ole vielä kokeillut.
Olin justiinsa kirjoittamassa. ^Mutta tuossahan tuli kaikki.

Avatar
Knight
Viestit: 106
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 20:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Knight »

Kiinnostaisi kokeilla onko tuolla V-Powerilla vaikutusta, kun tankkaushetki taas jokatapauksessa lähenee.

Tankinkorkissa muistaakseni lukee, että "vain lyijytöntä 95 oktaanista löpöä" (Lontoon kielellä tosin). Onko tosiaan näin että muuta (98 tai V-Power) ei voi laittaa? Autona siis vm. -02, 156 1.8 TS.

Nimim. "Vaihdanko tankin korkin?"

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

itselläni on 98- 1.8TS ja oon työntäny niin 95 kuin 98 ja V-POWERiakin... eron huomaa!!! en tosin sit tiedä noista uudemmista että onko väliä vai ei, että millä ajaa, itselläni ei mitään häikkää ole ilmennyt, päin vastoin auto toimii kuin junan vessa :lol:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Knight kirjoitti:"vain lyijytöntä 95 oktaanista löpöä"
Tuo oktaaniluku on minimivaatimus, isommasta ei ole mitään haittaa mutta ei pitäisi olla hyötyäkään jollei moottori osaa säätää sytkäennakkoa käytettävän gason mukaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Knight
Viestit: 106
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 20:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Knight »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Knight kirjoitti:"vain lyijytöntä 95 oktaanista löpöä"
Tuo oktaaniluku on minimivaatimus, isommasta ei ole mitään haittaa mutta ei pitäisi olla hyötyäkään jollei moottori osaa säätää sytkäennakkoa käytettävän gason mukaan.
Ja meikäläisen ajokki ei siis osaa?

Vastaa Viestiin