V6 viritys
Valvoja: Moderators
V6 viritys
Joo eli oon tossa tiedustellu muukkoselta vähän piristystä tuohon vehkeeseen, 230 hv olis vaatinu puuttumista koneeseen (imunokat), ja hinta olis ollu aika kova,mutta 220 hv joka olis jo melko riittävä,pitäis kuulemma tulla "ulkopuolisilla virityksillä" eli tehoputkea ja lastua kehiin. vapari autossa jo on. Onko noista muukkosen virityksistä kokemuksia tai ootteko ite ylipäätään saanu irti lisätehoja noista 6 koneista?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Mikaa kompaten: järkevää voisi olla siirtyä suoraan 3,2 litraiseen... 
Kustannukset kohoavat aika äkkiä jos V6:sta yrittää oikeasti saada jotain tuntuvaa lisätehoa. En tosin tehoputkea omaan ole kokeillut, mutta tuskin tuosta kauheasti varsinaista lisätehoa tulee. Eikös tuo ole vähän kuten prätkissäkin.. virityksen jälkeen alle 10 hv tehonlasku lasketaan vielä onnistuneeksi
.

Kustannukset kohoavat aika äkkiä jos V6:sta yrittää oikeasti saada jotain tuntuvaa lisätehoa. En tosin tehoputkea omaan ole kokeillut, mutta tuskin tuosta kauheasti varsinaista lisätehoa tulee. Eikös tuo ole vähän kuten prätkissäkin.. virityksen jälkeen alle 10 hv tehonlasku lasketaan vielä onnistuneeksi

Alfa Romeo - immagine di bellezza
- Mika
- Viestit: 506
- Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...
Ei tosiaankaan , noissa v6 on niin eirilaisia moottoreita että ei niistä kukaan tiedä mitä niistä saa ulos, tehtaalta kun tulivat niin se oli noin 190 kaakkia että.. ps osta toi hanun gta tuolta sssss piseltä =)
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport
Koneet on yksilöitä eikä ne kaikki tosiaan ole käynyt rullien kautta, itseasiassa todella harva lastujen ym "ulkopuolisten tuning-palikoiden" ostaja on mittauttanut dynossa kaaraansa ennen, jälkeen tai sekä että.
Sithän on niitä hevosvoimia ja neutoneja jotka ei näy edes mitattaessa, ne vaan on siellä jemmassa 


- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Niin. Autot ovat kuitenkin ainakin osittain yksilöitä ja käyrien perusteella ei kuitenkaan vielä tule perstuntumaan välttämättä parannusta. Ja taloustieteestähän on opittu, että käyriä voi esittää niin monella tavalla. Kyllä sieltä aina joku parannus löytyy, vaikka sitten pelkkiä softan arvoja muuttelemalla?Silvio kirjoitti:Aivan,mutta muukkonen on ilmeisesti muutaman auton virittäny, ja onhan ne käyny dynometrin läpi.. Samat palikat, sama kone=ilmeisesti sama teho??
Oma ratkaisuni "viritykseksi" voisi olla uusi pönttö (paremmat äänet) ja tulppien uusiminen riittävän usein. Pysyypähän sytkäpuoli kondiksessa ja äänet ovat kohdallaan.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
Melko epäluuloista sakkia
En silti vielä heitä kirvestä kaivoon, vaan odotan edelleen kokemukseen perustuvia kommentteja... Gta sikakallis ja turboo en viiti tuohon ruveta värkkäämään.. eipä silti etteikö tuolla kerkiäis, mutta mielenkiinnosta vaan...

Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Niin Rasvis tuossa ylhäällä varmaan koitti sanoa, että vapaasti hengittävän koneen "virittäminen" on kallista verrattuna tulevien lisä hepojen määrään. Omasta mielestäni vaparin virittäminen on järjetöntä, jos ei lasketa mukaan turbottamista, jolloin saatujen hevosvoimien määrä on jo aivan toista luokkaa.
Jokainen kuitenkin tekee, niin kuin parhaaksi näkee
Minä virittämisestä edes mitään tiedä
Jokainen kuitenkin tekee, niin kuin parhaaksi näkee

Minä virittämisestä edes mitään tiedä

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Saksassa näkyi olevan GTA:t alkaen 12 tonnia. Äkkiä tilaus sisään niin Rolle tuo vielä tällä viikolla yhden
Saa tuohon pistää paremman yksilön toivossa muutaman tonnin päällekin ja maksella kohtuullisen kasan veroja ja silti ollaan samassa hintaluokassa 250-heppaisen 2,5:sen kanssa. Sitten joskus hamassa tulevaisuudessa GTA:n jälleenmyyntiarvokin on ihan toinen.

Saa tuohon pistää paremman yksilön toivossa muutaman tonnin päällekin ja maksella kohtuullisen kasan veroja ja silti ollaan samassa hintaluokassa 250-heppaisen 2,5:sen kanssa. Sitten joskus hamassa tulevaisuudessa GTA:n jälleenmyyntiarvokin on ihan toinen.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Konehan on melkein sama, iskunpituus on karvan verran pienempi kuin GTA:ssa. Ysiysissä ja uudemmissa on kaikissa kuusilovinen laatikko, sekin lienee sama kuin GTA:n aski?
156:een verrattuna GTV on ainakin meluisampi, kaikin puolin epämukavampi ja epäkäytännöllisempi, tavaratila on mallia pankkikortti tai visa mutta ei molempia. Viimeistely on 156:sta huonompi.
Toisaalta se on (olisi) kolmilitraisena aika magee peli
156:een verrattuna GTV on ainakin meluisampi, kaikin puolin epämukavampi ja epäkäytännöllisempi, tavaratila on mallia pankkikortti tai visa mutta ei molempia. Viimeistely on 156:sta huonompi.
Toisaalta se on (olisi) kolmilitraisena aika magee peli

- Epäkelpokeräilijä -
Meluisa, epämukava ja epäkäytännöllinen: Siinäpä vasta ois omistajaansa vastaava auto
Ei vaan,kylläpä tässä "lisätehokuume" on jo laskemaan päin, täytyy ruveta keskittymään lesterin helmojen metästykseen jotta saa noi helmat kuntoon,ja pääsee eroon niistä h......n saumakohdista 



Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Kustaa
- Viestit: 96
- Liittynyt: 08 Elo 2003, 00:27
- Car(s): ex-159 2.2 JTS, 2007
ex-156 2.5 V6, 2005
ex-156 2.0 JTS, 2003 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Albumissa kuva omasta 2.5:sta Juvanmalmin St-Motorsin dynossa ajetuista käppyröistä. Autossa on 45 mm imuputket, Novitecin putki ja vapaavirtaussuodatin kotelossa. Tarkoitus oli varmistaa, ettei seos ole laihalla, ei ollut.
Mitäänsanomattomat ilman vertailukohtaa olevat luvut olivat vääntö 235 Nm/6240 Rpm ja moottoriteho 211 hv/6430 Rpm.
ECUa siis ei ole ohjelmoitu uudelleen, eikä nyt kyllä enää ohjelmoidakaan, ei tästä mitään GTA:ta saa..
Mitäänsanomattomat ilman vertailukohtaa olevat luvut olivat vääntö 235 Nm/6240 Rpm ja moottoriteho 211 hv/6430 Rpm.
ECUa siis ei ole ohjelmoitu uudelleen, eikä nyt kyllä enää ohjelmoidakaan, ei tästä mitään GTA:ta saa..
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Mitenkäs bemu nyt potkii?HANU kirjoitti:Minä teetin Muukkosella just ton setin eli boxin ohjelmointi, vapari ja tehoputki. Auto tuntui herkemmältä ja 4000:ssa tuntui pieni "tehopiikki", mutta kun hyppäsin GTA:han niin ero oli kuin yöllä ja päivällä eli se siitä 220 hevosesta.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Niin eiköhän se ole 2.5V6 ihan sama kuin nelarissa parhaiten tehoa irtoaa uusilla jyrkemmillä nokilla, lastulla, putkistolla ja imupuolen muutoksilla, jos siis haluaa vaparina pitää.
Dynotus vieläkin uupuu meikältä eli ollaan vieläkin pelkällä tunteella, mutta täytyy saada ensin kaikki kohdalleen, niin kannattaa mittauttaa vasta sitten.
Dynotus vieläkin uupuu meikältä eli ollaan vieläkin pelkällä tunteella, mutta täytyy saada ensin kaikki kohdalleen, niin kannattaa mittauttaa vasta sitten.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
En ole kykenevä vertamaan GTV:tä 156:een mutta vertaamalla 156 V6:en... 166 V6:een niin on sanottava että 166 on monin verroin "laadukkaamman oloinen" kuin 156:nen, hiljaisuus ja täsmällisyys jotenkin leimaa tuota 166:ta... "God I love this car" niin kuin eräskin sanoi...alfa 156 v6 kirjoitti:Eikä ole... päinvastoin.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Viimeistely on 156:sta huonompi.

Ragazzon taka- ja väliputkella ja Muukkosen lastulla piristettynä, soundit on kyllä kohillaan, toki pitäisi mennä Hariselle dynottamaan jotta varmuuden saisi...
Herneitä nenuun ei 156:en omistajat kannata ottaa, kuka painottaa mitäkin

Sori! Jäi innostuksissani kirjoittamatta että teetin noi systeemit 156 V6 Alfaan joka oli mulla ennen GTA:ta.Kirkinen kirjoitti:Mitenkäs bemu nyt potkii?HANU kirjoitti:Minä teetin Muukkosella just ton setin eli boxin ohjelmointi, vapari ja tehoputki. Auto tuntui herkemmältä ja 4000:ssa tuntui pieni "tehopiikki", mutta kun hyppäsin GTA:han niin ero oli kuin yöllä ja päivällä eli se siitä 220 hevosesta.
BMW kulkee verkkaisesti.
Autokaupan ammattilainen
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Katsoin kun turbo-GTV:n V6-koneen pakosarjaa irrotettiin. Luulin että vain meikäläisen vanhassa 3.0-koneessa oli toleranssit päin helvettiä. Mutta ei, eivät tässäkään koneessa pakosarjat ja pakosarjojen tiivisteet osuneet pakoaukkoihin 1:1. Ei edes pakosarjojen pultinreijät olleet just, vaan niitäkin sai kairata isommaksi jotta sai sarjan takaisin. Kaiken lisäksi valurautaiset pakosarjat heittivät yli millin kun pisti ne ruuvinreijät alaspäin tasaiselle pinnalle, hyvästi tiivisteet. Miltähän imusarjojen sisäpinnat näyttävät tiivisteiden kohdalta - tasaisilta?Silvio kirjoitti:Aivan,mutta muukkonen on ilmeisesti muutaman auton virittäny, ja onhan ne käyny dynometrin läpi.. Samat palikat, sama kone=ilmeisesti sama teho??
Jos toleranssit on samoja kautta linjan, on varmaan pakopuolen optimointi tarkalla pakosarjalla ja oletettavasti "sinne päin" säädetyn moottorinohjaussoftan parantaminen tarkasti optimoidulla lastutuksella aika hyvä veto.
Miten hitossa Alfalla on varaa heittää hevosia pellolle - vieläkin?
Kuva omasta koneesta:

Hitto, kun lukee näitä juttuja, niin alkaa tekee mieli lisää heposia..
Talvella vois näperrellä GTV:ä ja pieni piristys ei tekisi lainkaan pahaa. Samalla tulisi konekin tutuksi.. Elikkäs, olisiko mitään järkeä lähteä virittelemään GTV:n 3.0 -konetta? Jos kone on läheistä sukua GTA:n koneelle, niin luulisi siitä muutaman konin irtoavan suht helposti..?

"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
Kyllähän tuo vaparinviritys on saanu kerholaisilta pääosin täystyrmäyksen... Kyllä mä edelleen uskon että siitä sen 10-20hv noilla muukkosen paketeilla saa,se on eri asia kuka arvostaa minkäkinlaista tehonlisäystä. ite koneeseen en kyllä itte koskis pitkällä tikullakaan
Eikös se gtv:n 220 hv oo jo aika kivasti?

Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
No onhan se vakionakin ihan jees, mut jos olis mahdollista kaivaa vähän lisää tehoa niin miksipä ei
www.sportsalfa.com foorumilla oli vaan dynokäppyröitä 3.0 GTV:ä mistä olisi mitattu pelkällä putkiston, lastun ja ilmanoton muutoksilla 252.1hp/6422rpm.. dynossa paha heitto tai kusetusta? No, laitoin joka tapauksessa Muukkoselle tarjouskyselyn Power-paketista.. 
edit: http://www.sportsalfa.com/phpBB2/viewto ... highlight=


edit: http://www.sportsalfa.com/phpBB2/viewto ... highlight=
Viimeksi muokannut Sleepperi, 05 Tammi 2007, 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
http://www.autodeltashop.com/index.php? ... =4a&page=2
Lueskelin Autodeltan sivuja aikani kuluksi ja pisti semmonen juttu silmään, että 3.0 V6 GTV:n myydään eri virisarjoja riippuen vuosimallista. Mitä eroa moottoreissa käytännössä on esim. 97 -> -98...?
Lueskelin Autodeltan sivuja aikani kuluksi ja pisti semmonen juttu silmään, että 3.0 V6 GTV:n myydään eri virisarjoja riippuen vuosimallista. Mitä eroa moottoreissa käytännössä on esim. 97 -> -98...?

"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."