Terve!
Olisiko hyviä ehdotuksia otsikon mukaisen vian korjaukseen? Ravistus esiintyy n. 80km/h vauhdin jälkeen ja 2500-3000rpm on pahin alue. Kone käy tasaisesti paikallaan ko. kierroksilla, renkaista se ei lähde koska kytkintä painaessa ravistus loppuu.
Auto on ollut perheessä vähän yli vuoden ja vika tuntuu pahenevan koko ajan. Koska huoltohistoria oli vajaa niin tulpat vaihdoin 115tkm:n kohdalla, Kaikki hihnat 119tkm ja mittarissa nyt hieman yli 120tkm.
Itse toivoin syyksi puuttuvaa tai väärin kasattua tasapainoremmiä, mutta siellä kaikki oli kunnossa. Onko kenelläkään mennyt 156 2.0ts:tä moottorinkumeja sököksi? Voiko vetoakselit aiheuttaa ko. ilmiötä? Autossa on K&N putsari kiinni ilmamäärämittarissa, voiko se vetää seoksen laihalle pintakaasulla matkavauhdissa? Voisiko viallinen ilmamäärämittari aiheuttaa ilmiön?
Ehdotuksia?
Terv. Sami.
156:n moottorin ravistus matka vauhdissa.
Valvoja: Moderators
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Tuota noin kannattaa tsekata, jos kerran lopetat vedon ja auto rullaa vapaalla, niin ensin ne vetoakselit onko kumit kunnossa niissä. Mutta vaikuttaa siltä että ilmamassamittarin kuumalanka-anturi on likainen tai öljyn peittämä puhdista se elektroniikan puhdistusaineella, joka on nopeasti haihtuvaa. Siinä ei saa olla mitään voitelevaa ominaisuutta.
Ja sen toimenpiteen jälkeen resetoit niin ecun kuin kaasuläpänkin tämän ohjeen mukaisesti:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7 ... =ecu+reset
Ja jos ei auta niin uusi tilalle ilmamassamittari maksaa boschilainen 120-130€ riippuen paikasta.
Ja sen toimenpiteen jälkeen resetoit niin ecun kuin kaasuläpänkin tämän ohjeen mukaisesti:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7 ... =ecu+reset
Ja jos ei auta niin uusi tilalle ilmamassamittari maksaa boschilainen 120-130€ riippuen paikasta.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"