75 America QV ei lähde käyntiin; QV/America erot?
Valvoja: Moderators
75 America QV ei lähde käyntiin; QV/America erot?
Uusi ostos 75 3.0 QV seisoo korjaamolla, eikä lähde käyntiin. Ostettuani auto se sammui kerran tyhjäkäynnistä ja muutaman kerran meinasi sammua. Kun se toimi kuitenkin moitteettomasti 350 kilometriä, unohdin vian. Ajoin auton parkkiin, kaikki oli OK. Kun ýritin käynnistää autoa muutaman tunnin päästä, niin starttasi hyvin, mutta ei käynnistynyt.Puolan johto oli irti. Kiinnitin sen, ei auttanut. Tiepalvelumies katsoi, että tulpaan tuli kipinä, mutta oli sitä mieltä, että se oli heikko. Korjaamolla on kokeiltu uutta puolaa, ei auttanut. Auto oli ollut 220 tkm huollossa ostopäivänä ja siitä oli säädetty venttiilit ja vaihdettu tulpat. Auto oli parkkeerattu hieman nokka alaspäin ja tankissa 1/4 bensaa?
Onko irronnut puolan johto voinut aiheuttaa sähkövian?
Onko '90 3.0 American (kat) ja '91 3.0 America QV:n (kat) sytytyksen osat vaihtokelpoisia?
Onko kellää hyviä vinkkejä?
Kyselee "Etelä-Savon Seiska5mma"
Onko irronnut puolan johto voinut aiheuttaa sähkövian?
Onko '90 3.0 American (kat) ja '91 3.0 America QV:n (kat) sytytyksen osat vaihtokelpoisia?
Onko kellää hyviä vinkkejä?
Kyselee "Etelä-Savon Seiska5mma"
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Pyöriikö bensapumppu startatessa?
Jos ei:
- Tuleeko pumpulle virtaa?
Jos kyllä:
- Toimiiko pumppu
Jos ei tule virtaa:
- Vetääkö pumpun rele?
- Tuleeko releelle virta?
Jos pumpulle/releelle/molemmille ei tule virtaa, tarkista hanskalokeron takana olevat liittimet. CRC ja heiluttelu ensiavuksi. Lisäksi niitä liittimen sieluja voi hieman kiristää ruuvimeisselillä varovasti levittämällä urosliittimen haarukkaa, joka on luultavasti kuoleentunut ja hieman hapettunut, jolloin kontakti huononee.
Itsellä sammui TS myös ajossa ja oli vaikeuksia käyntiinlähdössä. Tuon liitinpistokkeen kaikki liittimet kävin läpi edellämainituin metodein ja nyt on puolivuotta toiminut moitteetta ilman ainuttakaan osan vaihtoa.
Jos ei:
- Tuleeko pumpulle virtaa?
Jos kyllä:
- Toimiiko pumppu
Jos ei tule virtaa:
- Vetääkö pumpun rele?
- Tuleeko releelle virta?
Jos pumpulle/releelle/molemmille ei tule virtaa, tarkista hanskalokeron takana olevat liittimet. CRC ja heiluttelu ensiavuksi. Lisäksi niitä liittimen sieluja voi hieman kiristää ruuvimeisselillä varovasti levittämällä urosliittimen haarukkaa, joka on luultavasti kuoleentunut ja hieman hapettunut, jolloin kontakti huononee.
Itsellä sammui TS myös ajossa ja oli vaikeuksia käyntiinlähdössä. Tuon liitinpistokkeen kaikki liittimet kävin läpi edellämainituin metodein ja nyt on puolivuotta toiminut moitteetta ilman ainuttakaan osan vaihtoa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jeps ruiskuthan noissa on erillaiset, muita eroja ei juurikaan ole, sytytyksen osissakin eroja ainakin jakajan suhteeen ja QV.sta uupuu myös erillinen ohjausyksikkö koska ruiskun boxi hoitaa myös sytytyksen, ennakon säätö tapahtuu boxin kautta QV:ssa eikä alipaineella niinkuin americassa...
irtonaisen puolan johdon ei kyllä pitäisi aiheuttaa moisia ongelmia,
saako kone bensaa ?
allekirjoittaneella teki 75 america aikanaan samanlaisen tempun, kipinä tuli ja kone pyöri kuin singeri mutta ei lähtenyt käyntiin, syyksi paljastui ilmamassan mittari josta läppän akseli oli kulunut niin väljäksi että läppä jäi jumiin kiinni asentoon, uudella ilma massanmittarilla tuli kuntoon ja pelasi taas..
irtonaisen puolan johdon ei kyllä pitäisi aiheuttaa moisia ongelmia,
saako kone bensaa ?
allekirjoittaneella teki 75 america aikanaan samanlaisen tempun, kipinä tuli ja kone pyöri kuin singeri mutta ei lähtenyt käyntiin, syyksi paljastui ilmamassan mittari josta läppän akseli oli kulunut niin väljäksi että läppä jäi jumiin kiinni asentoon, uudella ilma massanmittarilla tuli kuntoon ja pelasi taas..
- nakkis
- Viestit: 566
- Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
- Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo - Paikkakunta: Jkl
Hieno ostos, onnittelut ainakin täältä!
Hyvä että näitä vanhoja vielä "harrastetaan"
Mutta.. Kyllä kans ite ekaks lähtisin kattoon bensapuolen.. Mulla aikansa elänyt bensansuodatin teki ihan samat tepposet yhdessä edellisistä "autoista" .. Ja tosta pumppuhommasta, onks tossa kans se toinen bensapumppu tankissa?
Sen toimimattomuus aika tyhjällä tankilla sai ainakin mulla aikaan semmosen homman(tai niin ainakin luulin?), että kävi ihan hienosti noin 10min rempan jälkeen, kun annoin koneen lämmetä siinä tyhjäkäynnillä ennen kotiin lähtöö pakkasella.. Ja sit yhtäkkiä se vaan sammuu. Eikä enää kirveelläkään käyntiin... No äkkiä tehdyt pilluliitokset(piti päästä nopeasti testaamaan että onnistuiko tankin/pumpun vaihto ) tolle toisiopumpulle kunnollisiks, mittaus paljonko tulee jännitettä pumpulle(paljonko pitäis muuten tulla, 12v?) ja armoton sahaus... muutaman kerran jälkeen auto hörähtikin taas käymään ja pelittää vieläkin..
Otappa muuten myös virranjakajan kansi auki kans varmuuden vuoksi ja kato että on kaikki ok?
Toivottavasti saat vielä pelaamaan!
Hyvä että näitä vanhoja vielä "harrastetaan"
Mutta.. Kyllä kans ite ekaks lähtisin kattoon bensapuolen.. Mulla aikansa elänyt bensansuodatin teki ihan samat tepposet yhdessä edellisistä "autoista" .. Ja tosta pumppuhommasta, onks tossa kans se toinen bensapumppu tankissa?
Sen toimimattomuus aika tyhjällä tankilla sai ainakin mulla aikaan semmosen homman(tai niin ainakin luulin?), että kävi ihan hienosti noin 10min rempan jälkeen, kun annoin koneen lämmetä siinä tyhjäkäynnillä ennen kotiin lähtöö pakkasella.. Ja sit yhtäkkiä se vaan sammuu. Eikä enää kirveelläkään käyntiin... No äkkiä tehdyt pilluliitokset(piti päästä nopeasti testaamaan että onnistuiko tankin/pumpun vaihto ) tolle toisiopumpulle kunnollisiks, mittaus paljonko tulee jännitettä pumpulle(paljonko pitäis muuten tulla, 12v?) ja armoton sahaus... muutaman kerran jälkeen auto hörähtikin taas käymään ja pelittää vieläkin..
Otappa muuten myös virranjakajan kansi auki kans varmuuden vuoksi ja kato että on kaikki ok?
Toivottavasti saat vielä pelaamaan!
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)
Kiitos kaikille vinkeistä.nakkisilma kirjoitti:Hieno ostos, onnittelut ainakin täältä!
Hyvä että näitä vanhoja vielä "harrastetaan"
Nyt kun Hanu on siirtynyt BMW-leiriin, voisin minä kai ottaa itsevarman alfistin roolin:
Ostin suurimman ja kauneimman seiskavitosen, mikä on Suomeen virallisen maahantuojan kautta tuotu
Siis ´91 3.0 QV, nahat ja ilmastointi. Turbo-miehet lienevät erimieltä, mutta viittaankin vakiokuntoisiin. Ja maalipinnassakin on kiveniskemiä, että siistimpiä on.
Mutta ei viiti huudella, kun se ei käynnisty
Kiitos, kiitos. Kun huomasin ilmoituksen Areffin sivuilta, oli päätös kai jo tehty. Perus-Americalla vielä ajellaan, kunnes QV lähtee taas käyntiin. Vika on haussa.
Vikaa on paikallistettu kipinäosastolle. Muut vaihtoehdot pois suljetaan ensin, mutta vika saattaa olla moottorinohjausyksikössä (liekö oikea termi?). Onko vinkkejä, mistä tuollaista yksikköä kannattaisi etsiä uutena tai käytettynä? Heikalta ja Muukkoselta ajattelin ensin kysyä.
Niitä kuvia tulee sitten, kun palaan lomalta töihin. Ja väriltään se on punainen.
Vikaa on paikallistettu kipinäosastolle. Muut vaihtoehdot pois suljetaan ensin, mutta vika saattaa olla moottorinohjausyksikössä (liekö oikea termi?). Onko vinkkejä, mistä tuollaista yksikköä kannattaisi etsiä uutena tai käytettynä? Heikalta ja Muukkoselta ajattelin ensin kysyä.
Niitä kuvia tulee sitten, kun palaan lomalta töihin. Ja väriltään se on punainen.
Odotappa
Noniin. Ei näkynyt bokseissa samoja osanumeroita ainakaan, 75:n bokseja olikin hankala kuvista katsella kun siellä kuvissa näkyi jetronicin ja alfa controlinkin boksit ja kaikkien nimi oli joku centrallenia elettronica tms eli kielenä on italia Mutta tosiaan 164QV:n ja 75 Potenziatan kuvissa ei samaa numerosarjaa tuntunut esiintyvän ollenkaan, osaiskohan muukkonen tms valaista asiassa? Kannattaa sitten kun on hankinta lähellä niin kysäistä esim okpartsilta saksasta tai englannista siitä liikkesstä josta ostin kytkinpaketin, nimi ei nyt tule mieleen mutta meikäläisen v6-viestiketjussa sekin on mainittu. Ne ainakin tilailivat osia minulle sillä tavoin että antoivat räjäytyskuvan mailiin ja sieltä sitten ympyröin haluamiani osia joten erikoisempaakin osaa pystyivät toimittamaan
Noniin. Ei näkynyt bokseissa samoja osanumeroita ainakaan, 75:n bokseja olikin hankala kuvista katsella kun siellä kuvissa näkyi jetronicin ja alfa controlinkin boksit ja kaikkien nimi oli joku centrallenia elettronica tms eli kielenä on italia Mutta tosiaan 164QV:n ja 75 Potenziatan kuvissa ei samaa numerosarjaa tuntunut esiintyvän ollenkaan, osaiskohan muukkonen tms valaista asiassa? Kannattaa sitten kun on hankinta lähellä niin kysäistä esim okpartsilta saksasta tai englannista siitä liikkesstä josta ostin kytkinpaketin, nimi ei nyt tule mieleen mutta meikäläisen v6-viestiketjussa sekin on mainittu. Ne ainakin tilailivat osia minulle sillä tavoin että antoivat räjäytyskuvan mailiin ja sieltä sitten ympyröin haluamiani osia joten erikoisempaakin osaa pystyivät toimittamaan
Ricambilta saatua tietoa (kiitos, kiitos):
75:en vermeet ovat:
Bosch Motronic ML4.1
ECU 0.261.200.141
Air Flow Sensor 0 280 202 205
Alfa 164 QV.
Bosch Motronic ML4.1
ECU Code: 0.261.200.130
Air Flow Sensor 0 280 203 035
Vastaavat "tavallinen"
Alfa 164 3.0 V6.
Bosch Motronic ML4.1
ECU Code: 0.261.200.117
Air Flow Sensor 0 280 202 201
Tietoa ei ole käykö 164:en osat suoraan 75:een toki järjestelmä on sama ML4.1 ja jopa Squadratuning myy samaa chippiä molempiin malleihin, (Chip DIL 28 27C256) joten voisi onnistua, jos sitä olet miettimässä?
75:en vermeet ovat:
Bosch Motronic ML4.1
ECU 0.261.200.141
Air Flow Sensor 0 280 202 205
Alfa 164 QV.
Bosch Motronic ML4.1
ECU Code: 0.261.200.130
Air Flow Sensor 0 280 203 035
Vastaavat "tavallinen"
Alfa 164 3.0 V6.
Bosch Motronic ML4.1
ECU Code: 0.261.200.117
Air Flow Sensor 0 280 202 201
Tietoa ei ole käykö 164:en osat suoraan 75:een toki järjestelmä on sama ML4.1 ja jopa Squadratuning myy samaa chippiä molempiin malleihin, (Chip DIL 28 27C256) joten voisi onnistua, jos sitä olet miettimässä?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Niin tosiaan helpointahan se olisi ostaa valmis QV-lastu Squadralta tms. kioskilta. Ajattelin oikeastaan dynossa ajettuja yksilöllisiä karttoja Unichipillä mutta jos tuohon vehkeeseen sopivat kartat löytyy jo valmiiksi niin voihan niitäkin käyttää as well.
Todennäköisesti "tavallisen" 164 V6:n purkki käy hommaan yhtä hyvin kuin 164 QV:nkin, se tarvitsee varmaankin vain lastun. 164 QV:n rasia ei tarvinne edes lastua mutta niitä voi olla nihkeämmin saatavilla ja suolaisempaan hintaan.
En tiedä miksi 75 QV:ssa ja 164 QV:ssa on eri ECU-koodi, mutta ilmamäärämittarit ovat varmaan erilaisesta asennuksesta (toisessa kone pitkittäin, toisessa poikittain) johtuen mekaanisesti erilaiset ja 164 3.0 i.e.:n mittari on varmaankin läpimitaltaan pienempi. Sähköisissä ominaisuuksissa tuskin on eroa.
Todennäköisesti "tavallisen" 164 V6:n purkki käy hommaan yhtä hyvin kuin 164 QV:nkin, se tarvitsee varmaankin vain lastun. 164 QV:n rasia ei tarvinne edes lastua mutta niitä voi olla nihkeämmin saatavilla ja suolaisempaan hintaan.
En tiedä miksi 75 QV:ssa ja 164 QV:ssa on eri ECU-koodi, mutta ilmamäärämittarit ovat varmaan erilaisesta asennuksesta (toisessa kone pitkittäin, toisessa poikittain) johtuen mekaanisesti erilaiset ja 164 3.0 i.e.:n mittari on varmaankin läpimitaltaan pienempi. Sähköisissä ominaisuuksissa tuskin on eroa.
- Epäkelpokeräilijä -
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Kyllä näin on, en ole kuullut että softa menee niin sekaisin ettei auto käynnisty. Halvinta olisi jos saat lainata jostain 164 tai 75:en boxin ja koekäyttää ennen kuin hankit uuden (jos vika ei olekaan boxissa), tuommoiset boxit voi olla vaikea saada lainaksi mutta kannattaa yrittää .
Jos kuitenkin tuo kierroslukuanturi kummittele (kiilahihnapyörän lähellä)?
Oletko myös mitannut bensapaineet?
Jos kuitenkin tuo kierroslukuanturi kummittele (kiilahihnapyörän lähellä)?
Oletko myös mitannut bensapaineet?
Jos bensapuoli pelaa ja laatikon kyljessä lukee Motronic , niin kipinähäiriön syyt mahdolliseti ovat boxin pääteasteessa ( iso transistori tai useampi , riippuu puolien määrästä jos"tuplapuolat"niin yks per puolapari ) heikko kipinä viittaa kyllä maa tai plus puolen ongelmaan , liikaa jännitehäviöitä ja silloin ei potki kunnolla . Putsaa liitokset ,varsinkin jos auton moottoritila on vasta pesty.Vesi ei vain voitele sähköliitoksia oikein hyvin.Ja jos et ole avannut boxia niin vesi ei sinne sisälle pääse pilaamaan mitään,on kannet nimittäin hyvin silikonilla kiinni.Osaan ulkoa boxien sielunelämät ja tarvittaessa voin antaa ohjeita.
- atti
- Viestit: 134
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Savon ostos kuulostaa hyvälle pienistä ongelmista huolimatta, onnea sinne.
Nyt tulee junnu-kysymys, joka vain pikkaisen liippaa aiheeseen.... Itselleni iski ongelma kun en oikein tiedä mitään 75 QV:n tekniikasta Jos jollain on linkki, jossa esiteltäisiin kyseisen auton tekniikkaa junttitasolla, niin olisin vähintäänkin kiinnostunut siitä.
Nyt tulee junnu-kysymys, joka vain pikkaisen liippaa aiheeseen.... Itselleni iski ongelma kun en oikein tiedä mitään 75 QV:n tekniikasta Jos jollain on linkki, jossa esiteltäisiin kyseisen auton tekniikkaa junttitasolla, niin olisin vähintäänkin kiinnostunut siitä.
http://www.alfa75.info/id398.htm
Ainaski löytyy numeroarvot.
Kiitos, kiitos, en oikein osannut unelmoidakaan QV:stä, ennen kuin keväällä löysin semmoisen myynnistä tai olihan niitä toinenkin yksilö tarjolla. Ostopäätös taisi syntyä jo ennnen auton näkemistä.
Ainaski löytyy numeroarvot.
Kiitos, kiitos, en oikein osannut unelmoidakaan QV:stä, ennen kuin keväällä löysin semmoisen myynnistä tai olihan niitä toinenkin yksilö tarjolla. Ostopäätös taisi syntyä jo ennnen auton näkemistä.
Kertoisiko joku miten noihin liittimiin pääsee käsiksi. Miten haskalokero esim. lähtee irti?Hepa kirjoitti:Pyöriikö bensapumppu startatessa?
Jos pumpulle/releelle/molemmille ei tule virtaa, tarkista hanskalokeron takana olevat liittimet. CRC ja heiluttelu ensiavuksi. Lisäksi niitä liittimen sieluja voi hieman kiristää ruuvimeisselillä varovasti levittämällä urosliittimen haarukkaa, joka on luultavasti kuoleentunut ja hieman hapettunut, jolloin kontakti huononee.
Itsellä sammui TS myös ajossa ja oli vaikeuksia käyntiinlähdössä. Tuon liitinpistokkeen kaikki liittimet kävin läpi edellämainituin metodein ja nyt on puolivuotta toiminut moitteetta ilman ainuttakaan osan vaihtoa.
Tarttuvaa? Ei lähtenyt TS käyntiin viiden päivän seisotuksen jälkeen, vaikka pyöritti... Aiemmin lähti laakista useiden kuukausien seisotuksesta ja tyytyväisenä ajelin 1000km. Luulin jo, että tästä saa syksyn työmatkoille luotettavan auton.
5.8. tarina jatkuu. Alfa heräsi sulakkeiden ja liittimien rassailun jälkeen.
Viimeksi muokannut Jarno, 05 Elo 2006, 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Sitten sulla on varmaan tämäkin hukassa:
http://web.tiscali.it/giordy/ECU/AR_fue ... 0parts.htm
Tuolla voi olla muutakin herkkua.
http://web.tiscali.it/giordy/ECU/AR_fue ... 0parts.htm
Tuolla voi olla muutakin herkkua.
"That sounds bad. But 75 3.0 ECU's re not that hard to find here in Holland. Please contact this person: info@schepers-autotechniek.com He is specilized in exchange ECU's for Alfa/Fiat and Lancia. It is not recommanded to use an 164 ECU. Don't worry finding a cheap ECU won't be a big problem."
Näin vastasi mulle Squadra Tuningin pojat. 164 Ecun saisi helposti, mutta täytyy jatkaa 75:sen oman ecun etsimistä.
Näin vastasi mulle Squadra Tuningin pojat. 164 Ecun saisi helposti, mutta täytyy jatkaa 75:sen oman ecun etsimistä.
Minun tietojeni mukaan kaikki ne Motronicit jotka ovat 4-piste ruiskuja ja samoin siinnä pitää olla sytyssysteemi vain yhdellä puolalla ovat vaihtokelpoisia keskenään vain lastu (EPROM) täytyy vaihtaa ko. auton arvojen mukaiseen. Motroniceja löytyy myös tuplapuola versioita ja yksipiste ruiskuja. Fiatilla oli 1990 luvun alkupuolella tälläinen luomus Temprassa , masiinassa ei tarvittu virranjakajaa laisinkaan ja kai niitä muitakin erikoisuuksia löytyy tästä automaailmasta. Motronic oli alunperin ainut BOSCH ruisku joka sai sytyshetki tiedon vauhtipyörällä tai muualla sijaisevasta hammaskehästä.
Hain QV:n tänään kotiin kärrillä. Ei tullut lopullisesti kuntoon. Hieman harmittaa, kun en hakenut aikaisemmin pois. Ja olisi korjaamo voinut aikaisemmin sanoa, ettei keinot riitä. Olivat saaneet välillä käyntiin, arvelivat, että saa liikaa bensaa.
Nyt autoon vaihdetaan hihna ja vesipumppu. Niin ja toivon mukaan laitetaan myös käyntiin...
Lupasin muuttaa nimeni Mitsubishi Lanceriksi, jos auto on minulla viikonloppuna ajossa
Nyt autoon vaihdetaan hihna ja vesipumppu. Niin ja toivon mukaan laitetaan myös käyntiin...
Lupasin muuttaa nimeni Mitsubishi Lanceriksi, jos auto on minulla viikonloppuna ajossa
Ei vikaa boksissa.
Prorexin Ketomaa sanoi suurin piirtein näin: "Katottiin, että bensaa tulee ja kipinää tulee. Säädettiin sytytysja koeajettiin 2 x 30 km. Tunti tästä pitäis veloittaa."
En oikein tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Ja kun olin ajatellu, etten viiti laittaa rahaa kärryn ja vetoauton vuokraukseen...
Mutta tuntui se helkkarin hyvälle. Vetää paremmin, kun oma America. Alusta on paljon parempi, kuin omassa Americassa. Mutta olihan se America paljon halvempi ja kohtuu työllä tehtäväksi hyväksi myöskin. Tämä mainospuheena, sillä se Americahan on myytävänä.
Prorexin Ketomaa sanoi suurin piirtein näin: "Katottiin, että bensaa tulee ja kipinää tulee. Säädettiin sytytysja koeajettiin 2 x 30 km. Tunti tästä pitäis veloittaa."
En oikein tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Ja kun olin ajatellu, etten viiti laittaa rahaa kärryn ja vetoauton vuokraukseen...
Mutta tuntui se helkkarin hyvälle. Vetää paremmin, kun oma America. Alusta on paljon parempi, kuin omassa Americassa. Mutta olihan se America paljon halvempi ja kohtuu työllä tehtäväksi hyväksi myöskin. Tämä mainospuheena, sillä se Americahan on myytävänä.