Perse, katsastus lähenee ja alfa on seissyt firman pusikossa kolme kuukautta. Takapään tunkinkorvakkeet kehotettiin hitsaamaan jo viime vuonna enkä pirulainen ole niitä kerennyt miettimään yhtään. Mitenkäs nuo takapään korvakkeet hitsataan; lähinnä huolettaa se että ne ovat siellä takapenkin alla kotelossa ja käsittääksenihän tuossa on melkoinen tulipalon riski kun niitä sieltä alakautta alka hitsaamaan niin ettei yläpuolta voi mitenkään suojata?!?
Onnistuuko hitsaus ilman että koko auto palaa poroksi vai pitääkö rälläköidä koko takapenkin kotelo helevettiin ennen kuin pääsee hommiin? perkeleen korvakkeet!!!
By the wäy mitä tuolle käsijarrulle voi tehdä että sen saisi pitämään paremmin - kahva nousee kainaloon asti eikä taatusti saa takapyöriä lukkoon edes hiekkatiellä? vaijerit ovat kunnossa...
Itse leikkasin korvakkeet kokonaan pois ja tilalle paksuhkoa suoraa peltiä. Tunkiksi vaihdoin pienen hallitunkin+jääkiekko nostopehmikkeeksi. Ei mulla ainakaan kärynnyt. Tankin+putkiston(noissahan on yleensä haperuutta) suojaksi laitoin sammutuspeitteen.
Jarruissa varmaan ongelma että ei vipu ei palaudu täysin 0-asentoon jolloin automaatti säätö ei toimi. Eli käytä käsijarrua ihan ylhäällä, käy alhaalla palauttamassa vipu 0-asentoon. Se muutamia kertoja jos käsijarrusta ei yhtää häviä löysyys niin täytyy alkaa satuloita huoltamaan/vaihtamaan (tai sitten vaijerit on liian löysällä).
ite oon hitsannut joka nurkkaan uudet tunkinkorvakkeet...
Paikat tein muistaakseni ainakin 1,25mm pellistä ja alkuperäisiä muistuttavat tunkinkorvat mcpherson tolpan isosta ylämutterista, onnistunee myös vahvalla putkenpätkällä johon hitsaa ison prikan ja suurentaa reiän tunkintapille sopivaks, jos ihan välttämättä haluaa säilyttää orkkistunkin käyttämahdollisuuden...
Mulla päätöstä jättää nuo korvakot pois:lähes 100% nostan autoa hallissa nosturilla tai hallitunkilla, auton omaan tunkkiin luotto on aika vähäinen, jäi yksi kurapiste pois ja remonttina tietty helpompi kun jättää pois.