Missä mun L-jetti on?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Missä mun L-jetti on?

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Rapatessa roiskuu ja tyhmästä päästä kärsii koko lompakko.

Lähdin talliin aikomuksena hoitaa autoon 10 hv lisää alle 10 minuutissa. Tarkoitusta varten oli Ruotsista tilattu L-jetin viritetyt aivot. Koneen mukana tuli samanlainen toosa, jota ei tosin käytetty, sillä autossa oli jo. Muistelin, että se oli just samanlainen.

Yläkuvassa tuunattu boksi ja koneen mukana tullut. Alempana sitten se laatikko, mikä autosta löytyi kun viritykseen varatusta ajasta oli kulunut 3 minuuttia. Suljin tallin oven.

Kuva

Kuva

Apukuskin oikean jalan läheltä löytyy toinen boksi, johon menee lähes boksin kokoinen pistoke. Ei kai mulla vaan ole jokin neekeri-L-jet? Vai olisiko minun pitänyt pyllistellä lisää, onhan sentään auto ja moottori alunperin Ruotsista.
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 03 Elo 2006, 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

:shock: :shock:

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

etipä aivoboxia sieltä repsikan jalkatilasta..maton alta, toi "neekerimalli" näyttää vanhalta NMT puhelin aivolta tms, mulla on 164:ssa samannäkönen NMT loota...edelleen paikoillaan.. :wink:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuo muovipurtelo on Alfa Romeo Control eli ARC, se surullisenkuuluisa jouluvalogeneraattori.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuo muovipurtelo on Alfa Romeo Control eli ARC, se surullisenkuuluisa jouluvalogeneraattori.
:lol: :lol:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

L-jetin boxin pitäisi löytyä repsikan puolen jalkatilasta ja sieltä a-pilarin alaosasta, näin ainakin 90:ssä ja GTV6:ssa ja muistaakseni myös 75 2.5:ssa..

Avatar
Viikari
Viestit: 98
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 21:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Viikari »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuo muovipurtelo on Alfa Romeo Control eli ARC, se surullisenkuuluisa jouluvalogeneraattori.
:lol: :lol:
Kaverilla olevaan entiseen tessuuni oli murtauduttu sillä seuraamuksella että tuo ed. mainittu "generaattori" ilmeisesti oli ottanut ns. itteensä.
Kaveria lainaten: "....kele siinähän valoja vilkkuu ja palaa kuin Tokion yössä".
Miksi tyytyä tavanomaiseen?

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

TS:n purkki löytyy ainakin apukuskin jalkatilasta maton alta löytyvän peltikannen alta
TPP

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Kiitos vastauksista. En tsiigannut sinne maton alle sillä olen jotenkin varma, ettei sinne tuollaista möykkyä mahdu. Mutta toivotaan nyt parasta.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

jouluvalogeneraattori.
:lol: :lol: :lol:

Saiskohan siitä pihakuusen valo-ohjaus boxin...?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

PP kirjoitti:TS:n purkki löytyy ainakin apukuskin jalkatilasta maton alta löytyvän peltikannen alta
jeps, TS.n purkki on kyllä siellä lattian alla mutta kutosissa paikka on eri ..

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Onkos jetronic-kutosessa kaksi purtiloa niin kuin turbossakin? Eli toinen siellä lattiaan upotettuna ja toinen a-pilarin alla

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

A-pilarin alla jalan vieressä on jokin boksi, jossa komea, karvoitettu suojakotelo päällä. Kotelo tippuu usein lattialle.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Ei tossa meikäläisen ikuisuusprojektissa ainakaan ollut (muistaakseni) kuin yksi boksi. Siis sielä vänkärin jalkatilan etupäässä. Lattimatossa on oikein sellainen hieno tarranauhoilla kiinni oleva läppä, mistä pääsee tarkastamaan, että boksi on tallella.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu, yksi boxi pitäisi löytymän..

eiköhän se seiskafemma sieltä repsikan jalkotilasta jokatapauksessa löydy joko luukun alta tai a-pilarin kupeesta.. :wink:

pistähän sitten tietoa tulemaan että tuliko niitä hepoja lisää boxin vaihdolla..

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Kyllä 75 L-Jetronic:ssa on kaksi boxia yksi syötölle ja toinen sytkälle. Repsikan lattiamaton alla ja toinen A-pilarissa repsikan puolella.

ARC:ssä minulla ei ollut ikinä vikaa, toimi kuin Buikki 8), muuten oli kaikenlaisia mukavia "pikkuvikoja"

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Ricambi kirjoitti:Kyllä 75 L-Jetronic:ssa on kaksi boxia yksi syötölle ja toinen sytkälle. Repsikan lattiamaton alla ja toinen A-pilarissa repsikan puolella.
Huh, tuntui jo hetken että puhuin puutaheinää, taas :o :mrgreen:

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Ja huh huh, toinen näistä bokseista on tietysti cat-versiolle ja toinen lambdattomalle. Johan tämä viritys menee työksi, jo 12 minuuttia kulunut.

Kuva

Pitäis saada tuo punalappunen (0 280 01 134) kiinni.

Tämän mukaan http://www.atpelectronics.co.uk/Catalogue/alfaromeo.htm se on cat-versio.

(tässä editoin tekstiä, oli punainen ja keltainen sekaisin, nyt ei ole enää:)

Autossani on (ja myös tuon mukaan) "katalysaattoriton" ECU (0 280 01 133) ja tuo punainen on ollut Svedun autossa, jossa oli katalysaattori.

Svedu sanoi, ettei se huomannut eroa oliko lambda kiinni vai ei. Vedin äsken koeajot sveduboksilla (ja lambdattomana). Kone repi menemään kuten ennen tai vähän paremmin, mutta lopetti kierrokset 5 800 kuten ennenkin.

Tässä vähän hakusanoja jos muilla on sama propleemi:

L-jetronic V6 katalysaattori 3-litraa 3.0 75 lambda "jaahap"
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 04 Elo 2006, 19:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

siis onko näin että katillisesta L-jetistä tuo sytkäboxi löytyy ja katittomasta ei vai miten ?
itsellä ei ainakaan ole kummastakaan L-jetissä toista boxia, löytyy ainoastaan a-pilarin alapäässä olevan ruiskun boxin lisäksi se normaali sytytyksenohjausyksikkö puolan kupeesta.. johtosarjoistakaan ei haaraudu mitään liitäntöjä toiselle boxille..

tämähän rupesi vaivaamaan oikein kunnolla.. :lol:

EDIT. siis molemmat ovat katittomia sekä 90 V6 että GTV6, paitsi että 90.ssä paikallaan motronic ML 4.1

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

:oops:
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 04 Elo 2006, 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Juu rupesi vaivaamaan minuakin :lol: En ole henk koht kyllä V6:n muuta boksia katsellut kuin tuota a-pilarin alla olevaa :oops: tarvii varmaan mennä repimään mattoa auki heti tai sitten kurkata auton alapuolelta :lol:

gtj
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Syys 2003, 00:21
Paikkakunta: Kauniainen

boxit

Viesti Kirjoittaja gtj »

Turbo 75ssa kaksi boxia, ei pitäisi olla muissa kun yksi. Purettu 75 2.5, 90 2.5, gtv6, TS, 90 2.0i ja 75 turbo. Mutta ei se ihme olisi, luigi keksinyt kokeilla yhdessä 75 2.5 josko toimis paremmin kahdella boxilla. Ja kun ei toiminut, niin myytiin se halvalla Ruotsiin, ja svedut kippas sen kalliilla Suomeen.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

No niin, kolmas kalja avattu ja lisää fiksua tietoa ja kuva boksista, josta puhun "toisena boksina". Tämä on siis apukuskin oven puoleisen jalan vieressä, ja nuo edellä kuvatut boksit apukuskin jalkojen alla silloin kun se pelkää jalat suorana.

Kuva

Koodi on näillä silmillä autosta luettuna 0 227 921 035 - ja sellaista ei tietenkään löydy Googlella tai täältä http://www.atpelectronics.co.uk/Catalogue/alfaromeo.htm. Pitää varmaan mennä autoon vielä neljännen kaljan kanssa tsiigaamaan.

Anyway, koeajo suoritettu. Lambdalle tehty boksi käynnisti lambdattoman auton kuin palmun alta. Kiihtyvyys täyskaasulla oli 3 000 kierroksen jälkeen aika mageeta taas pitkästä aikaa, mutta tosiaan...

Kierrokset loppuivat 5 800 kierrokseen kuten ennen. Rajoitinta vasten suoritetun koeajon jälkeen tyhjäkäynti aloitti katkomisen kuten toisellakin boksilla viime kesänä, eli jotain saatiin hajalle.

Mulla on siis "iso boksi", josta kierroksenrajoitin on nostettu 6700 kierrokseen ja jokin :silly: joka silti rajoittaa kierrokset mummotasolle.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

bossin koodi:
0 227 921 035 Ohjainlaite, sytytyslaite

http://www.bosch.fi/content/language1/html/1287.htm

ALFA ROMEO 195 46 05 012 00
ALFA ROMEO 195 46 05 012 01
ALFA ROMEO 6053 48 180
ALFA ROMEO 6054 78 860
FIAT 60547886
LANCIA 60547886

Electronic Control unit

:drinking:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Seiska5mma kirjoitti: Mulla on siis "iso boksi", josta kierroksenrajoitin on nostettu 6700 kierrokseen ja jokin :silly: joka silti rajoittaa kierrokset mummotasolle.
Voisko siinä olla sellainen virranjakajan pyörijä jossa on rajoitin 5800rpm:ssä?
Siis ei muuta kun ostamaan sinne oikea pyörijä.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jännä juttu..meikältä kun ei moista sytytysboxia löydy hakemallakaan... :crazyeyes:

veikkaisin myös pyörijää jossa rajoitin.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Jep, olen kuullut jostain pyörijästä jossa on jollain jousella tms. virityksellä toimiva rajoitin. Luulisit toisaalta, että jos pelkkä sytytys katkeaa, eikä syöttö, niin jotain pauketta tai rätinää olisi havaittavissa. Nyt rajoitin "iskee" yhtä pehmeästi kuin ennen.

Taidan ottaa puhelun Göteborgissa olevaan Rosso-nimiseen firmaan, joka on kolvannut tuon boksin. Saavat opettaa meikäläiselle L-jettiä ennakkomaksua vastaan, ei näin tyhmänä voi virittää autoa. Pitäisi talvella kytkeä Greddyn boksikin, näillä tiedoilla kytken sen jarruvaloihin.

Ensin otan tosin selvää, mitä bokseja tuon viriboksin myyneellä svedulla oli autossaan.

http://www.rosso.se/
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 06 Elo 2006, 16:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

90 kirjoitti:jännä juttu..meikältä kun ei moista sytytysboxia löydy hakemallakaan... :crazyeyes:
Ei multakaan ja silti auto käy! :shock:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Voi olla, että teille yksboksisille on pian myynnissä parempi boksi.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Seiska5mma kirjoitti:Jep, olen kuullut jostain pyörijästä jossa on jollain jousella tms. virityksellä toimiva rajoitin.
Katso mikä varaosanumero siinä pyörijässä on. Siitähän se selviää onko se oikea pyörijä vai rajoittimella varustettu.

Edit. Käsittääkseni siitä pitäisi löytyä tälläinen numero: 1 234 332 346

Edit2. Voisko tuossa L-jetissä olla sellainen homma, että jos ei tule kipinää, niin ei se syötä bensaakaan. Silleenhän se pyörijässä oleva rajoitin vois toimia ilman pauketta?

Jotain juttua boksin modaamisesta ja ei kun kolvaamaan
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Seiska5mma kirjoitti:Voi olla, että teille yksboksisille on pian myynnissä parempi boksi.
Jos tuohon mun ripuliin tulee uusi boksi, niin se on suomalaista suunnittelua ja pakosarjoissa on pari mutkaa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Meikä on katsellut 3.8 litran pakettia kompressoriunelmien tilalle. 2700 puntaa.

Mahtavaa. Olo on kuin korttipelissä ennen kortin nostamista. Tuo kolvausohje oli hyvä, mutta toimii ihan varmasti vain niissä koneissa, missä ei ole tuollainen musta lisäboksi... Pitää miettiä.


Lisää hakusanoja: kierrosluvun rajoitin rajotin

Vastaa Viestiin