164 superia ostamassa..
Valvoja: Moderators
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
164 superia ostamassa..
juu elikkäs tuommoinen olisi kiikarissa, tarkempi versio on 164 3.0 24V ja automaattilaatikolla varustettu.
FAQ oli aika kuiva superin suhteen joten kun foorumiltakin löytyy lukuisia superin omistajia niin vinkkejä kaivataan tarkistus kohteiden suhteen!
korihan noissa on sinkitty ja takakaarien raketeitakin muutettu joten ruostetta ei tarvine pelätä aivan samoissa määrin kuin vanhemmissa.
vioista jo senverran tiedossa että käy tyhjäkäyntiä viidellä mutta kierroksilla toimii kaikilla pytyillä, olisiko puola selvä yhdestä sylinteristä? ilmastoinnin näyttö pätkii myös välillä mikä taisikin olla tyyppivika noissa..
FAQ oli aika kuiva superin suhteen joten kun foorumiltakin löytyy lukuisia superin omistajia niin vinkkejä kaivataan tarkistus kohteiden suhteen!
korihan noissa on sinkitty ja takakaarien raketeitakin muutettu joten ruostetta ei tarvine pelätä aivan samoissa määrin kuin vanhemmissa.
vioista jo senverran tiedossa että käy tyhjäkäyntiä viidellä mutta kierroksilla toimii kaikilla pytyillä, olisiko puola selvä yhdestä sylinteristä? ilmastoinnin näyttö pätkii myös välillä mikä taisikin olla tyyppivika noissa..
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Kyllä toi näytö tempoilee yleensä jo 100-150t kilometrien jälkeen.Automaatti vaihteisto 164:ssa ei ole se paras valinta, kun suoritusarvot huononeevat, kulutus kasvaa aika perkeelesesti ja myös sen luotettavuus on hyvin kyseenalainen.
Siis manuaali Superi, ja se on siina, parempaa et löydä! (no ehkä vain 164Q4
)
Siis manuaali Superi, ja se on siina, parempaa et löydä! (no ehkä vain 164Q4

Nothing beats cubic inch
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
noilla suoritusarvoilla nyt ei ole niin merkitystä kunhan ohi pääsee tarpeen vaatiessa ja kyllä tuolla tomaatillakin kortin saa pois halutessa kulutuskin on hieman toistarvoinen asia meikäläisen kilometreillä(10-15tkm/vuosi)varsinkin kun ensikesänä olisi tarkotus kurvailla GTV6:lla ..
Ps. edellinen alfasi näkyyolleen 164:n joten onkos sinulla omaa kokemusta noista supereista vai oliko tuo ihan vanhempaa mallia.
Ps. edellinen alfasi näkyyolleen 164:n joten onkos sinulla omaa kokemusta noista supereista vai oliko tuo ihan vanhempaa mallia.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
tähän yksilöön oli jonkinmoinen laatikkoremppa tehty eli laatikon öljypumppu oli uusittu, olisiko sitten juuri pumpussa ollut tuo mahdollinen tyyppivika ja juu nelipykäläinen ZF:n se superista löytyy on siis melko yleinen tyyppi jota käytetty melko monessa eurokinnerissä joten luulisi tosiaan että asiaan perehtyneitä puljuja löytyy jos tarvista ilmenisi..
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no juu tuo superin koppa miellyttää sen verran silmää että mikä ettei.
samnalainen tuo ajatusmaailma kyllä on se on tainnut tulla todettua useampaan otteeseen..
tosi on että seiskafemma on pikkasen liian vanha käyttöautoksi vaikka mukavahan se on takapotkulla luistatella talvisin mutta pakko se on antaa kehitykselle periksi pikku hiljaa ja kun on ajotkin noin vähäisiä niin miksei automaattia en ole kyllä yhtäkään omistanutkaan jotn kertahan se on ensimmäinenkin.
jeps kesäksi ehdottomasti vähintään yksi takavetoalfa
samnalainen tuo ajatusmaailma kyllä on se on tainnut tulla todettua useampaan otteeseen..

tosi on että seiskafemma on pikkasen liian vanha käyttöautoksi vaikka mukavahan se on takapotkulla luistatella talvisin mutta pakko se on antaa kehitykselle periksi pikku hiljaa ja kun on ajotkin noin vähäisiä niin miksei automaattia en ole kyllä yhtäkään omistanutkaan jotn kertahan se on ensimmäinenkin.
jeps kesäksi ehdottomasti vähintään yksi takavetoalfa

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
onko marjutilla ollut mitään ongelmia vaihteiston suhteen?
Viimeksi muokannut 90, 16 Elo 2006, 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
No mulla oli 164 T.Spark vm 95, ja oli tosi raketti! Ei mitään suurimpia vikoja oli ilmestynyt, kuin se ilmastoinnin keskinäyttö, joka sammui ja öljypaine mittari näytti väärin, mutta se lienee olemaan tyyppivika näissä vehkeissa, muuten aivan verraton muihin autoihin auto!Mutta miks tomaatti? puhutaan Alfasta eiks nii? 

Nothing beats cubic inch
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no miksei alfaa automaatilla? 164on hieman luxus luontoinen auto joten niin siihenhän sopii automaatti paremmin kuin hyvin ja lisäksi kun en ole ikuna tomaattia omistanut niin voisihan tuota kokeilla, ei se minua häiritse.
no vanhempien 164:n tyyppiviat hyvin selvillä sillä onhan noita kulkenut omienkin käsien kautta ja niissähän noita anturivikoja ilmeni, superista varmaankin enimmät lapsentaudit saatu karsittua jo pois
olikos tuo sinun TS siis facelift vai ihan ehta super?
no vanhempien 164:n tyyppiviat hyvin selvillä sillä onhan noita kulkenut omienkin käsien kautta ja niissähän noita anturivikoja ilmeni, superista varmaankin enimmät lapsentaudit saatu karsittua jo pois
olikos tuo sinun TS siis facelift vai ihan ehta super?
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
Reilun viikon 24v-Superia ohjastaneena suosittelen autoa varauksetta. Yksityiskohtien laatu on noussut alkupään malleista huomattavasti, kori tuntuu jämäkämmältä ja yleisesti ottaen auto on luokkaa ylempänä. Näissä on tietty suuria yksilöeroja kun autolla kuitenkin on ikää, osta paras tarjolla olevista vaikkakin maksaisi hiukan enempi.
Vaihteistoksi suosittelen manuaalia. Moottorin potku tulee 4000 kierroksen yläpuolella: haluttaessa liikahtaa vikkelämmin kierrokset kannattaa pitääkin siellä, mikä onnistuu käsipelillä varmaankin helpommin. Taksihenkiseen kruisailuun auto sopii kyllä niin ikään mainiosti, just heitin kaverin Kallioon kapakkaan niin herra alkoi automaattisesti etsimään taskusta lompakkoa kun pysähdyttiin:-D .
Yksi tyyppivika on ilmastoinnin näyttö keskikonsolissa: segmentit hiipuvat, koska kuulemma rakenne ei ole juotettu vaan piuhat on jotenkin liimattu (!) piirilevylle. Liimasauma sitten tykkää kyttyrää lämpötilan vaihteluista ja näyttöön tulee ufomerkkejä. Mutta ei hätää: eräs ruotsalainen Alfaharrastaja korjailee näitä puoliammatikseen hintaan 250+rahti. Oma näyttö lähtee sinne ensi viikolla, kerron sitten kokemuksista.
Vaihteistoksi suosittelen manuaalia. Moottorin potku tulee 4000 kierroksen yläpuolella: haluttaessa liikahtaa vikkelämmin kierrokset kannattaa pitääkin siellä, mikä onnistuu käsipelillä varmaankin helpommin. Taksihenkiseen kruisailuun auto sopii kyllä niin ikään mainiosti, just heitin kaverin Kallioon kapakkaan niin herra alkoi automaattisesti etsimään taskusta lompakkoa kun pysähdyttiin:-D .
Yksi tyyppivika on ilmastoinnin näyttö keskikonsolissa: segmentit hiipuvat, koska kuulemma rakenne ei ole juotettu vaan piuhat on jotenkin liimattu (!) piirilevylle. Liimasauma sitten tykkää kyttyrää lämpötilan vaihteluista ja näyttöön tulee ufomerkkejä. Mutta ei hätää: eräs ruotsalainen Alfaharrastaja korjailee näitä puoliammatikseen hintaan 250+rahti. Oma näyttö lähtee sinne ensi viikolla, kerron sitten kokemuksista.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tosiaan tuo avainsysteemi takakontissa on hälyttimen sireenin poiskytkentä. Ledit pätkii mullakin muutamassa paikassa, tosin ainoastaan kello ainoa missä ei saa kunnolla selvää.
En kyllä puhuisi Superista ja tavallisesta kuusnepasta samassa lauseessa mielelläni, ja 12V maamoottori vetää sitten niin alhaalta että tekee automaatin turhaksi
En kyllä puhuisi Superista ja tavallisesta kuusnepasta samassa lauseessa mielelläni, ja 12V maamoottori vetää sitten niin alhaalta että tekee automaatin turhaksi

Re: 164 superia ostamassa..
Tarkasta myös syyläri. Kahteen vaihtanut 130 tuhannen jälkeen. Ekasta (tessu) alin kolmannes tukossa ja yläosasta lamellit käytännössä irti kaikki. Toisesta (superi) kolmannes lamelleista ainoastaan auttavasti kiinni. Oireili lämmönnousuina molemmissa vaikka kaikki termarit ja pumput oli vaihdettu.90 kirjoitti: FAQ oli aika kuiva superin suhteen joten kun foorumiltakin löytyy lukuisia superin omistajia niin vinkkejä kaivataan tarkistus kohteiden suhteen!
Miksi tyytyä tavanomaiseen?
Joutuuhan tuohon keppiin tietysti jossain vaiheessa aina tarttumaan mutta liikkeelle tuolla pääsee kuin automaatilla konsanaan.Rolle kirjoitti:...ja 12V maamoottori vetää sitten niin alhaalta että tekee automaatin turhaksi
Laiska kun olen niin loivimpiin mutkiin, mäkiin ja risteyksiin ei aina jaksa vaihtaa

Miksi tyytyä tavanomaiseen?
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
olikos tuo sinun TS siis facelift vai ihan ehta super?[/quote]
Se oli uudempi korimallinen 164, eli siellä oli edessä esim. pienemmät umpiot.
No kyllä kokeilla saa, mutta taas, kun sportti merkista on kyse, mun mielestäni se ei saa olla tomaatti.
Mutta kuitenkin paljon onnea auton kanssa!
Se oli uudempi korimallinen 164, eli siellä oli edessä esim. pienemmät umpiot.
No kyllä kokeilla saa, mutta taas, kun sportti merkista on kyse, mun mielestäni se ei saa olla tomaatti.
Mutta kuitenkin paljon onnea auton kanssa!
Nothing beats cubic inch
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mulla on se käsitys että Sparkkia ei ole Superina tehtykään, niin kuin ei QV:takaan. Matalammat ajovalot ja muuta faceliftiä noihin kyllä tuli mutta ei kai koskaan niitä Superin puskureita ja sileitä kylkimuoveja.90 kirjoitti:olikos tuo sinun TS siis facelift vai ihan ehta super?
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
QV:tä tai Q4:sta ei, mutta viimeisimpiä Sparkkeja muistan mobilesta selanneeni Superin puskureilla ja kylkimuoveilla.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mulla on se käsitys että Sparkkia ei ole Superina tehtykään, niin kuin ei QV:takaan. Matalammat ajovalot ja muuta faceliftiä noihin kyllä tuli mutta ei kai koskaan niitä Superin puskureita ja sileitä kylkimuoveja.90 kirjoitti:olikos tuo sinun TS siis facelift vai ihan ehta super?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
kyllä noita on tehty mutta käsittääkseni vasta vuodesta -94 , tuohon asti olivat TS:t faceliftejä ohessa linkki jossa kuva TS superista.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mulla on se käsitys että Sparkkia ei ole Superina tehtykään, niin kuin ei QV:takaan. Matalammat ajovalot ja muuta faceliftiä noihin kyllä tuli mutta ei kai koskaan niitä Superin puskureita ja sileitä kylkimuoveja.90 kirjoitti:olikos tuo sinun TS siis facelift vai ihan ehta super?
http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=26589844
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no kivahan se on että suositellaan manuaalia, ilmeisesti moottorinluonne pääsee paremmin esiin, toisaalta samapa tuolle periaatteessa on kumman sitä laittaa mutta olisi tiedossa nimenomaan sopuhintainen ja huollettu super johon jakop remmikin aika vasta vaihdettu, tässä kys yksilössä kun sattuu laatikko olemaan automaatti niin minkäs teet 
pitänee vielä tsiikata tarjontaa..

pitänee vielä tsiikata tarjontaa..
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no tulipas käytyä superi katsomassa ja ei tuota laiskaksi voinut haukkua, vaikka jotkut täällä manasivatkin, laatikko sport asentoon jolloin kierrokset oli vajaassa neljässä tonnissa jo ennen kiihdytystä ja silloin mentiin ihan kivasti, oli melko äkkiä se vajaa pari markkaa lasissa, nyt kun itsellä on vertailupohjaa molemmista niin tomaatti ole ollenkaa pois suljettu vaihtoehto, loova pelasi kuin unelma..
muutenkin tässä yksilössä kaikki toimi tuota ilmastoinnin näyttöä ei lasketa mukaan , paria lommoa ja jokusta naarmua lukuunottamatta lähes virheetön päällisin puolinkin ja sisältäkin kuin uusi..
lisäksi kuluvia osia oli uusittu ihan kivasti.
ja ne äänet kun kierroksia alkoi olla koneessa, aivan mahtavat..

muutenkin tässä yksilössä kaikki toimi tuota ilmastoinnin näyttöä ei lasketa mukaan , paria lommoa ja jokusta naarmua lukuunottamatta lähes virheetön päällisin puolinkin ja sisältäkin kuin uusi..
lisäksi kuluvia osia oli uusittu ihan kivasti.
ja ne äänet kun kierroksia alkoi olla koneessa, aivan mahtavat..

Juuri noin, olen täysin samaa mieltä90 kirjoitti:no tulipas käytyä superi katsomassa ja ei tuota laiskaksi voinut haukkua, vaikka jotkut täällä manasivatkin, laatikko sport asentoon jolloin kierrokset oli vajaassa neljässä tonnissa jo ennen kiihdytystä ja silloin mentiin ihan kivasti, oli melko äkkiä se vajaa pari markkaa lasissa, nyt kun itsellä on vertailupohjaa molemmista niin tomaatti ole ollenkaa pois suljettu vaihtoehto, loova pelasi kuin unelma..![]()

- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
QV 24V ja Q4 eivät muuttuneet. QV 24V:hän "muuttui" Q4:ksi vuonna 1994, mutta ei silloinkaan saanut super-hiluja. Käsittääkseni Q4:sta ei koskaan tehty oikeanpuolisella ohjauksella ja siksi mm. brittien oli loppuun asti tyytyminen etuvetoiseen 5-vaihteiseen eli QV 24V:hen, joka sekin ilman super-koristelua. Itse pidän FL:n ulkonäöstä huomattavasti enemmän kuin superista ja ehkäpä juuri siksi hain QV 24V:n maailmalta. Makuasioita, mutta mielestäni ylenpalttiset kromilistat eivät Alfaan sovi.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jaa no se oli sitten väärää "tietoa". Oli vaan jäänyt aivolohkoon pätkä TM:n vuoden -92 164 Superin esittelyartikkelissa, jossa mainittiin että QV ja Twin Spark eivät muutu Supereiksi. Tuohan ei tietysti estä sitä etteivät olisi myöhemmin muuttuneet.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jeps sama peli. kauppoja on hierottu jo kovasti ja onhan nuo melkein jo tehtykkin, sovitiin vainmyyjän kanssa että odotellaan vielä hetki, on meinaan 75.lle pari varteenotettavaa ostaja kandinaattia jonossa, harmi vainkun ei myyjän ja ostajan aikataulut oikein vain sovi yhteen tuon tessun suhteen..Rolle kirjoitti:Eikös tuo ole juuri se mitä 90:llä olikin kiikarissa?

- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
tai "alkuperäisemmän"-oloinen90 kirjoitti: tuo FL- on ehkä hieman "muovisemman"-oloinen...

Tyytyväinen olen ainakin siihen, että vain kansanmallit saivat super-lookin ja huippumallit (QV ja Q4) pidettiin sellaisina kuin Pininfarina oli ne suunnitellut. Samaa filosofiaahan Alfa noudatti myös 156:n kohdalla kun Giugiaron ei annettu kajota GTA:han

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no se alkuperäinen ei aina ole välttämättä kaunein..
juu ökymalleissa säilyi karvalakkilook loppuun asti...
varmaan siis täytty vaihtaa superin puskurit ja kylkimuovit QV/Q4:n jos tulee joskus tuollainen hommattua...
mielestäni QV:ssa ja Q4:ssa ärsyttävät varsinkin ne hillittömät helmat jotka eivät todellakaan istu kokonaisuuteen,noista tulee lähinnä mieleen 80-lukuiset teini dexterit nilkankatkojineen..
siis perusmalli paljon paremman näköinen normaaleilla helmoilla..

juu ökymalleissa säilyi karvalakkilook loppuun asti...

varmaan siis täytty vaihtaa superin puskurit ja kylkimuovit QV/Q4:n jos tulee joskus tuollainen hommattua...

mielestäni QV:ssa ja Q4:ssa ärsyttävät varsinkin ne hillittömät helmat jotka eivät todellakaan istu kokonaisuuteen,noista tulee lähinnä mieleen 80-lukuiset teini dexterit nilkankatkojineen..

siis perusmalli paljon paremman näköinen normaaleilla helmoilla..

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Varmaan olen tulossa seniiliksi mutta pakko olla samaa mieltä. Omaan silmään se alkuperäinen, levittelemätön design on kaikista paras.90 kirjoitti:siis perusmalli paljon paremman näköinen normaaleilla helmoilla
Sama juttu muuten pätee melkein kaikkiin Alfan viimeaikaisiin malleihin, linjat ovat minusta olleet yleensä parhaita ennen kasvojenkohotusta. Vanhan ja uuden 156:n nokan suhteen olen vähän kiikun kaakun, perästä vanha on selvästi parempi. Vanhassa 147:ssa on paljon enemmän luonnetta kuin uudessa, samoin vanha 166 on minusta uutta tyylikkäämpi. 916 GTV:n Phase II:n minimaalinen hienosäätö alkuperäiseen malliin oli onnistunut, Phase III:n nokka taas on raskaan näköinen ja eri paria perän kanssa.
33:n ja 155:n kasvojenkohotukset ovat niitä harvoja onnistuneita, kolmostyypin 33 näyttää selvästi vanhoja tuoreemmalta mutta onnistuu silti näyttämään sen verran ehjältä kokonaisuudelta että se olisi voitu alun perin piirtää sellaiseksi. 155:lle pullistetut lokasuojat antavat tylsänpuoleiseen perusdesigniin ryhtiä ja muuttavat auton mittasuhteita leveämpään ja matalampaan päin.
Vähän sama juttu erilaisten sporttiversioiden kanssa, GTA-mallit ovat kyllä räyhäkkään näköisiä mutta en osaa pitää niitä varsinaisesti kauniimpina kuin peruskoreja. Jopa nuo oman 156:n pienet sportpack-helmat ovat vähän kiikun kaakun, perusmuoto olisi puhtaampi ilman niitä.
Kivittäkää vaan, nämä ovat vain puusilmäisen maallikon mielipiteitä

- Epäkelpokeräilijä -
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Joo, pakko minunkin on myöntää että perus 164:n helmat ovat huomattavasti kauniimmat kuin QV/Q4:n. Voi olla että tulee vielä ikävä vanhaa puhdaslinjaista '89:ä, jonka vähän aikaa sitten realisoin.
Pari Toyotisti-Volkswagenistia on QV:stä kysynytkin että kuka tuohon tollaset jälkiasennuslevikkeet on laittanut..
Vanteita ovat sentään kehuneet, vaikkei niitäkään alkuperäisiksi arvanneet.
Pari Toyotisti-Volkswagenistia on QV:stä kysynytkin että kuka tuohon tollaset jälkiasennuslevikkeet on laittanut..

Vanteita ovat sentään kehuneet, vaikkei niitäkään alkuperäisiksi arvanneet.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 14 Kesä 2005, 15:38
- Paikkakunta: Takahikiä