Tehot kohdallaan 156 v6 s:ssa ?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Tehot kohdallaan 156 v6 s:ssa ?

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Jäälin autosäätö penkitti alffan:151.0 kw/205 hv 6800r/min ja 239.3Nm/5880r/min,autossa novitecin putkisto,vapaavirt.suodatin vakio kotelossa,lastua epäiltiin...siitä ei varmaa tietoa,vaikuttaako ed.mainitut "viri"osat nuinkin paljon,vai onkohan koneissa nuinkin isoja eroja,vakio:140 kw ja jotain 222 Nm vääntöä??? ps.uusi alffisti kyselee !

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

6800 r/min viittais johonki lastuun. Tosin on niissä koneissakin alunperin aika isoja eroja tehoissa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Kyllähän se käytännössäkin petraa menoaan -->7000 saakka, eli veikkaanpa että lastu on vakio :roll:
- Alfaholic -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

voihan se olla yritin ettiä dynoja muttei tähän hätään löytynyt, muistaakseni jossain lehdessä oli yhdestä yksilöstä mitattu n 200 hv vakiona. Mutta löytyy sitten alle 190 hv tehojakin eli haarukka voi olla melkoinen.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Vetäähän se rajottimeen helposti,tehokäyrä vaan lähti sen 6800 jälkeen loivaan laskuun,ja eikös jotku lastut nosta rajotinta ylemmäs,mulla se toppaa kierrokset siihen 7000 r/min !!!!

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

pekkal kirjoitti:Vetäähän se rajottimeen helposti,tehokäyrä vaan lähti sen 6800 jälkeen loivaan laskuun,ja eikös jotku lastut nosta rajotinta ylemmäs,mulla se toppaa kierrokset siihen 7000 r/min !!!!
ps.pyöriinkin asti tuli 124.4 kW eli n.170 hv !!!

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Anteeksi maalaisuuteni mutta eikös penkityksessä saada juuri tietoon teho pyöriltä?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jep mulla on rajotin hiukan päälle 7000ssa. Kyllähän ne lisätehot yleensä tulee rajotinta nostamalla noissa lastuissa eli kyllä se melko varmaan on vakio . Toinen asia on sitten mittauspenkki , kuinka tarkka se on , onko mitään vertailupohjaa mitä muista
yksilöistä on mitattu.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Tehon mittauksessa saadaan mitattua moottorin teho joka ilmoitetaan esim 156 v6 esitteessä 140kW joka on ihan eri asia kuin vetopyöriin tuleva kW määrä,teho hävikki taitaa olla yleensä n.30 % luokka!?

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

pekkal kirjoitti:Tehon mittauksessa saadaan mitattua moottorin teho joka ilmoitetaan esim 156 v6 esitteessä 140kW joka on ihan eri asia kuin vetopyöriin tuleva kW määrä,teho hävikki taitaa olla yleensä n.30 % luokka!?
tehopenkki myös laskee tehohävikin ja näin ollen siitä saadaan myös pyöriin tulev teho !!!

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

pekkal kirjoitti:Tehon mittauksessa saadaan mitattua moottorin teho joka ilmoitetaan esim 156 v6 esitteessä 140kW joka on ihan eri asia kuin vetopyöriin tuleva kW määrä,teho hävikki taitaa olla yleensä n.30 % luokka!?
Tuolla on mitattu ilmeisesti pyörille tulevaa tehoa. Useampi alfakin siellä.
http://www.rri.se/index.php?DN=29

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

pekkal kirjoitti:tehopenkki myös laskee tehohävikin ja näin ollen siitä saadaan myös pyöriin tulev teho !!!
Kyllä se taitaa olla niin että vetopyöräteho saadaan suoraan penkistä ja hävikit arvottuaan penkki laskee konetehon, vai oliko sulla kone irti autosta kokonaan ja itse moottori penkissä?

Mitään tarkkoja johtopäätöksiä en virityksistä lähtisi tekemään ellei autoa ole penkitetty ennen virityksiä, varmasti on enemmän tehoa kuitenkin.

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Pmax=151.0 kW,Ppyörä=124.4 kW,Phäviö=26.3 kW,tälläistä printtiliuskaa mittauspenkin tietokone mulle antoi,ja mun mielestä siinä on just moottori ja pyöriin tuleva teho sekä voiman siirtoon menevä tehohäviö !!!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

On toki, mutta pyöräteho on se mitä saadaan, sen jälkeen lasketaan sitä hävikit ja sitä kautta arvioitu koneteho.

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

No hyvä että asia tuli selväksi,hyvin se kuiteski tuntuu vetelevän,tehon mittauksen aikana autossa oli n.97000 km ajetut tulpat jotka vaihdetaan ens maanantaina(21.8.),saas nähä onko vaihdosta hyötyä muille ku tulppien myyjälle ja vaihtajalle...!??

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

pekkal kirjoitti:No hyvä että asia tuli selväksi,hyvin se kuiteski tuntuu vetelevän,tehon mittauksen aikana autossa oli n.97000 km ajetut tulpat jotka vaihdetaan ens maanantaina(21.8.),saas nähä onko vaihdosta hyötyä muille ku tulppien myyjälle ja vaihtajalle...!??
On varmaan hyötyä, uusissa on kärkikin tallella :lol:

Vastaa Viestiin