voihan se olla yritin ettiä dynoja muttei tähän hätään löytynyt, muistaakseni jossain lehdessä oli yhdestä yksilöstä mitattu n 200 hv vakiona. Mutta löytyy sitten alle 190 hv tehojakin eli haarukka voi olla melkoinen.
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Vetäähän se rajottimeen helposti,tehokäyrä vaan lähti sen 6800 jälkeen loivaan laskuun,ja eikös jotku lastut nosta rajotinta ylemmäs,mulla se toppaa kierrokset siihen 7000 r/min !!!!
pekkal kirjoitti:Vetäähän se rajottimeen helposti,tehokäyrä vaan lähti sen 6800 jälkeen loivaan laskuun,ja eikös jotku lastut nosta rajotinta ylemmäs,mulla se toppaa kierrokset siihen 7000 r/min !!!!
jep mulla on rajotin hiukan päälle 7000ssa. Kyllähän ne lisätehot yleensä tulee rajotinta nostamalla noissa lastuissa eli kyllä se melko varmaan on vakio . Toinen asia on sitten mittauspenkki , kuinka tarkka se on , onko mitään vertailupohjaa mitä muista
yksilöistä on mitattu.
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Tehon mittauksessa saadaan mitattua moottorin teho joka ilmoitetaan esim 156 v6 esitteessä 140kW joka on ihan eri asia kuin vetopyöriin tuleva kW määrä,teho hävikki taitaa olla yleensä n.30 % luokka!?
pekkal kirjoitti:Tehon mittauksessa saadaan mitattua moottorin teho joka ilmoitetaan esim 156 v6 esitteessä 140kW joka on ihan eri asia kuin vetopyöriin tuleva kW määrä,teho hävikki taitaa olla yleensä n.30 % luokka!?
tehopenkki myös laskee tehohävikin ja näin ollen siitä saadaan myös pyöriin tulev teho !!!
pekkal kirjoitti:Tehon mittauksessa saadaan mitattua moottorin teho joka ilmoitetaan esim 156 v6 esitteessä 140kW joka on ihan eri asia kuin vetopyöriin tuleva kW määrä,teho hävikki taitaa olla yleensä n.30 % luokka!?
pekkal kirjoitti:tehopenkki myös laskee tehohävikin ja näin ollen siitä saadaan myös pyöriin tulev teho !!!
Kyllä se taitaa olla niin että vetopyöräteho saadaan suoraan penkistä ja hävikit arvottuaan penkki laskee konetehon, vai oliko sulla kone irti autosta kokonaan ja itse moottori penkissä?
Mitään tarkkoja johtopäätöksiä en virityksistä lähtisi tekemään ellei autoa ole penkitetty ennen virityksiä, varmasti on enemmän tehoa kuitenkin.
Pmax=151.0 kW,Ppyörä=124.4 kW,Phäviö=26.3 kW,tälläistä printtiliuskaa mittauspenkin tietokone mulle antoi,ja mun mielestä siinä on just moottori ja pyöriin tuleva teho sekä voiman siirtoon menevä tehohäviö !!!
No hyvä että asia tuli selväksi,hyvin se kuiteski tuntuu vetelevän,tehon mittauksen aikana autossa oli n.97000 km ajetut tulpat jotka vaihdetaan ens maanantaina(21.8.),saas nähä onko vaihdosta hyötyä muille ku tulppien myyjälle ja vaihtajalle...!??
pekkal kirjoitti:No hyvä että asia tuli selväksi,hyvin se kuiteski tuntuu vetelevän,tehon mittauksen aikana autossa oli n.97000 km ajetut tulpat jotka vaihdetaan ens maanantaina(21.8.),saas nähä onko vaihdosta hyötyä muille ku tulppien myyjälle ja vaihtajalle...!??