kisakatalysaatori V6:seen
Valvoja: Moderators
kisakatalysaatori V6:seen
Kokeiltiin opelin 2.0 l koneessa katin tilalla suoraa putkea ja äänet oli tosi karmeet ja pauke moottorilla jarruttaessa hirvee.pers tuntumalla tehoa ei tullu yhtään lisää,va ne äänet....mullakin on nykyisin alffa
Viimeksi muokannut pekkal, 17 Elo 2006, 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
No niin ja sita vaihteeksi faktaa... Mulla oli sellainen 156 2.0l ja kaverilla kutosessa. Äänet suurenee, mut ottaa se kierroksiakin vähän herkemmin. Mun katti oli tarkoitettu 2.5litraseen jolloin tuli ikävä resonanssi 2500rpm-30000rpm. Ei siis ollut mukava matka-ajossa. Kylillä sitäkin parempi Suoraakin putkea kokeilin ja silloin vasta kireet saundit tuli. Hassua kyllä ei pahemmin resonoinut mut kyllästytti vastailla "onko sulla putki rikki?" - kysymyksiin...
Abarth 500 Esseesse
Selvä homma, vaikka en ihan samaa mieltä olekaan. Suurikaan ei aina ole hyväksi, jos puhutaan liian suuresta , koska silloinhan tulee eteen väistämättä se, että ottaa koko putken pois ja tuosta voin kokemuksella sanoa, että silloin kärsii teho ja vääntö. Että luulen, että sillä jotain väliä olisi nelitahtisissakin. Mutta jokainen tekee, niin kuin parhaaksi katsoo...lepidus kirjoitti:Ne on kakstahtikoneiden juttuja ne. Kaikki mikä on pakosarjan jälkeen tulee olla mahdollisimman suurta, suoraa ja pyöreetä.AutonAlfa kirjoitti:mutta miten käy vastapaineiden?
Janne
-
- Viestit: 208
- Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
- Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
- Paikkakunta: Koria
Ei se kyllä vastapainetta tarvitse, mutta ei se myöskään toimi kunnolla ilman putkeakaan. Oikein mitoitetulla putkella saadaan "alipainetta" ja parannettua täytöstä.
m.sa kirjoitti:... Mulla oli sellainen 156 2.0l ja kaverilla kutosessa. Äänet suurenee, mut ottaa se kierroksiakin vähän herkemmin. Mun katti oli tarkoitettu 2.5litraseen jolloin tuli ikävä resonanssi 2500rpm-30000rpm. Ei siis ollut mukava matka-ajossa.
Oliko kyseessä oikea Racekatti vai High Flow katti? Onko koosta ja mahd. muista tiedoista muistikuvaa? Olisi nimittäin virikatin hankinta edessä, mutta tavoitteena on pitää mölyt mahassa, joten kaikki info/vinkit otetaan mielellään vastaan.KJS kirjoitti:Joo tuo katti pitää aika ikävä mourunaa ylämäkeen vedätettäessä juuri tuossa 2500-3000 rpm paikkeilla, mutta 4000 kierroksen jälkeen laulaa sopivan äreästi ja tasaisessa maantieajossa tuskin eroa äänessä huomaa.
Jos katin lisäksi poistaa muutkin vaimentimet niin mekkala on niin karmee ettei sillä aja pitempää matkaa ku tulpat korvissa,eli mitä isompi ni sen parempi ei tässä tapauksessa pidä paikkaansa,ainaski 1 vaimennin miel.ihan taakse ni hyvä tulee,paitsi jos tykkää paukkeesta moottorilla jarruttaessa ja resonoinnista n.2000-3500 rpm ni eiku isoa ja pyöreeta ja miellellään rosterista putkea,kokemusta on....