156 akku tyhjenee

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
puppe78
Viestit: 40
Liittynyt: 31 Elo 2005, 21:31

156 akku tyhjenee

Viesti Kirjoittaja puppe78 »

Onko muilla samoja kokemuksia? Voisiko johtua siitä, että vaihdoin soittimen uuteen? Alkuperäisen takana kolme liitintä, uuteen pioneeriin saa vain kaksi. Toimii kuitenkin ihan normaalisti.
Aluksi luulin että akku tuli tiensä päähän, mutta eipä auttanut uusi akkukaan. Lataus toimii moitteetta.
Eli onko muilla akku tyhjennyt mystisesti tai soittimen vaihdon seurauksena?

Avatar
lekkeri
Viestit: 69
Liittynyt: 07 Elo 2006, 10:01
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja lekkeri »

omassa 156.sessa mankka ainakin jää päälle vielä vaikka kääntää virrat pois avaimella. ettei vain jäis mankka huomaamatta päälle ja sit popittelee iteksee koko yön 8)

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Soittimeen menee yksi (yleensä) paksumpi +piuha, joka yhdistetään sellaiseen +virtaan, joka on koko ajan päällä. Sitten siihen menee yksi ohuempi +, joka yhdistetään sellaiseen +virtaan, joka sammuu kun virta käännetään avaimesta pois. Sen merkki on jotain I/I tai vastaavaa. Jos se on jatkuvassa virrassa, voi toosa olla päällä koko ajan.

puppe78
Viestit: 40
Liittynyt: 31 Elo 2005, 21:31

Viesti Kirjoittaja puppe78 »

Tarkennus, soitin menee ainoastaan soittimesta pois päältä/päälle. kuten alkuperäinenkin. Siinä irti jääneessä liittimessä on kai jotain autokohtaisia juttuja, sanoi myyjä. Tele mute ym. ??? lisää vastauksia..;)

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Itsellä oli samanlaatuisia oireita oman autoni originaalimankan takia tuossa keväällä. Syyksi selvisi soittimen meneminen itsestään päälle(!) auton seistessä esim. yön yli.

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

juuuso kirjoitti:Itsellä oli samanlaatuisia oireita oman autoni originaalimankan takia tuossa keväällä. Syyksi selvisi soittimen meneminen itsestään päälle(!) auton seistessä esim. yön yli.
^Meidän 147 on/oli sama ongelma mutta nyt ei pitkään aikaan ole itsestään päälle mennyt.

Raviniemi
Viestit: 107
Liittynyt: 04 Maalis 2006, 19:36
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raviniemi »

Näin sen kytkennän pitäis mennä , päävirta (suurremman sulakkeen takana soittimessa oleva) täytyis katketa silloin kun auton virta ei ole päällä (jo virtalukon eka asennossa soitin saa mennä päälle)se toinen johto on muistin pito virta (jatkuva jännite). Jos sulla on erillinen subi vahvari niin se varmasti tyhjentää akun olessaan koko ajan virta päällä (valmiustilassa) vaikka soitin ei oliskaan soimassa.Lisävahvarin saa pois päältä vain siten että soitimelta ei tule herätettä erillisestä ohjausjännite johdosta ,jos tosta ei selvinnyt niin kerro merkit niin minä kerron oikeat liitännät.

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Kyllä se siitä soittimesta johtuu, vaikka siellä olisikin iso-liittimet, niin joissakin soittimissa saattaa olla joku nasta, mihin pitää jatkuva jännite viedä lisäksi, jottei tyhjennä akkua. Kokemusta on, joten tarkista se ohjekirja ja vertaa liittimien napajärjestystä Alfan alkuperäiseen. Sen stand-by virrankulutuksenhan voi mitata helposti auton ulkopuolella erillisen virtalähteen ja yleismittarin kanssa ja varmistaa näin asian.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

puppe78
Viestit: 40
Liittynyt: 31 Elo 2005, 21:31

Viesti Kirjoittaja puppe78 »

albumissa kuvia stereoiden johtosarjasta. Ohjekirjassa puhutaan joissakin autoissa olevan keltainen ja punainen virtajohto toisinpäin. Kokeilin mutta ei vaikutusta.
Pitäsikö tuohon hässäkkään nyt lisätä jokin johdin?
Saako muuten irrallisen sinivalkoisen kytkeä? onko jokin antennin johdin?
Onko kolmannessa irti jäävässä liittimessä jotain tarpeellista, kuva "johtosarja 4"?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

eikös niitä alkuperäisi isoliittimiä pitäs olla 2 kpl ja näyttää muutenkin se 3mas vähä kotitekoselta. Pitäs verrata sen soittimen liitäntöjä tuohon vastakappaleeseen.

http://www.autosound.fi/tietoa_liittimet.htm
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

PauliR
Viestit: 27
Liittynyt: 30 Touko 2006, 22:06
Paikkakunta: Espoo

Virta karkaa

Viesti Kirjoittaja PauliR »

Mulla oli GTVssä myös vika, jossa akku viikonlopun aikana tyhjeni. Deltassa etsivät koko päivän vikaa, kunnes soitto maahantuojalle ja vika löytyi. Hanskalokeron valokatkaisija oli rikki ja hanskalokerossa paloi valo. Ko. valo on kytketty ohi sulakerasian, joten ei löytynyt sulakkeita irroittelemalla.

puppe78
Viestit: 40
Liittynyt: 31 Elo 2005, 21:31

Viesti Kirjoittaja puppe78 »

eilisestä asti soitin ollut irti. ei ole akku tyhjentynyt. hanskalokeron valo samuu normaalisti. kolmas liitin ei ole omatekoinen, alkuperäisessä soittimessa ollut kiinni. Ainakin puhelimen mykistys yksi toiminto kyseisessä liittimessä.

Campari ja raviniemi, kertokaahan jotain..;)

puppe78
Viestit: 40
Liittynyt: 31 Elo 2005, 21:31

Viesti Kirjoittaja puppe78 »

V6, kuvasssa "johtosarja" näkyy molemmat alkuperäiset iso-liittimet, toinen valkoinen ja toinen musta.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

A lohkossa (valkoinen) on heräte (avaimesta päälle) ja jatkuva +12 V ja maa ja b-lohkossa (musta) kaiutin liitännät. Jos on yleismittari niin aika helppoa mitata.

toimivaan systeemiin tarviit siis minimissään toiseen blokkiin 3 johtoa ja toiseen kaiutin johdot. Sinivalkonen johto on remote johto vaikka lisävahvistinta varten eli ei tartte kytkeä jos ei ole vahvistinta.

Alfan ISO liitin pitäs olla ihan standardi liitin. En kyllä oikein ymmärrä mikä
se kolmas liitin on, minkä merkkisiä soittimia? Joko siellä on nyt joku muutellu niitä piuhojen paikkoja siinä liitin blokissa tai sitten siinä uudessa
radiossa on joku ihmeellinen pinnijärjestys. Tai sitten se radio vaatii vielä sammutuksen napista eikä menekään kiinni kun heräte katkeaa.
Viimeksi muokannut V6, 24 Elo 2006, 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Olikohan edeltäneessä Aiwassa vai nykyisessa Clarionissa, jossa oli ihan erilainen liitin (vain yksi) ja mukana tuli sitten muunninpalikka noihin ISOihin. Joku piuha kertoo Clarionille sen että onko autossa valot päällä ja tämän mukaan se säätää radion valaistusta.

puppe78
Viestit: 40
Liittynyt: 31 Elo 2005, 21:31

Viesti Kirjoittaja puppe78 »

Voi olla että vika löytyi. Vanhan soittimen kaaviosta näin että alfan liittimessä acc-jodin pitää tulla A3:een, eikä A4:een. Mulla oli kumpikin johdin suoraan akulta (batt). Tällöin kai purkaa akkua? No, huomen aamuna nähdään..

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

puppe78 kirjoitti:eilisestä asti soitin ollut irti. ei ole akku tyhjentynyt. hanskalokeron valo samuu normaalisti. kolmas liitin ei ole omatekoinen, alkuperäisessä soittimessa ollut kiinni. Ainakin puhelimen mykistys yksi toiminto kyseisessä liittimessä.

Campari ja raviniemi, kertokaahan jotain..;)
Eipä ole oikeastaan mitään ravitsevaa tähän ketjuun enää. Alfan liittimethän ovat ISO-tyyppiä, mutta ne ylimääräiset liittimet (legon näköiset) liittyvät mallista riippuen joko Bose-audioon tai rattiohjaimiin tai muihin lisäkilkkeisiin, eikä muun merkkinen standardisoitin niitä käytä.
Kaikkein paras tiedonlähde lienee se soittimen ohjekirja ja sen kytkentäkaavio. Onhan se tallessa ? Alfan pään järjestykset kyllä löytyvät "eetteristä" tai tältä forumiltakin. Kerro kuitenkin kuinka kävi kokeilussa, mittasitko muuten sen stand-by virran ?
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Campari kirjoitti: mutta ne ylimääräiset liittimet (legon näköiset) liittyvät mallista riippuen joko Bose-audioon tai rattiohjaimiin tai muihin lisäkilkkeisiin,
-cr
ei kai 99 mallissa ole mitään lisäkilkkeitä?, muistikuva edellisestä autosta on että siellä oli vain 2 liitintä? mutta tuosta ISO liitin linkistä suoraan :

A-3 Maa CD-vaihtajalle / ei käytössä
A-4 Positiivinen käyttöjännite (+12 VDC)
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Vastaa Viestiin