kisakatalysaatori V6:seen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

kisakatalysaatori V6:seen

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Kokeiltiin opelin 2.0 l koneessa katin tilalla suoraa putkea ja äänet oli tosi karmeet ja pauke moottorilla jarruttaessa hirvee.pers tuntumalla tehoa ei tullu yhtään lisää,va ne äänet....mullakin on nykyisin alffa :-D
Viimeksi muokannut pekkal, 17 Elo 2006, 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Kokemusta tai tietoo ei oo, mut mitä oon kuunnellu isojen poikien juttuja, ni pitäs n.3 hevosta tuoda. Ja kyllä se ääntäkin tuo. Eiköhän joku viisaampi kohta heitä faktat tiskiin! :wink:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jos se alkuperäinen ahdistaa niin tuo tehoa.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Ja kun katin korvaa laipallisella väliputkella, niin säästyy katti, kun ei ole kuin kerran vuodessa kiinni :wink: Ja tulloo tehoo, vaikka kuinka ja paljon ! :lol:

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Mitä meinaat laipallisella? Suoralla ite tehdyllä putkella?
AutonAlfa kirjoitti:Ja kun katin korvaa laipallisella väliputkella, niin säästyy katti, kun ei ole kuin kerran vuodessa kiinni :wink: Ja tulloo tehoo, vaikka kuinka ja paljon ! :lol:
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Laipat helpottaa vaihtoa. Ei siinä sen kummallisempaa.
Suoraputkihan ei tunnetusti ahdista yhtään niin paljoa, kuin vaimentaja/katti, mutta miten käy vastapaineiden?

lepidus
Viestit: 128
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja lepidus »

AutonAlfa kirjoitti:mutta miten käy vastapaineiden?
Ne on kakstahtikoneiden juttuja ne. Kaikki mikä on pakosarjan jälkeen tulee olla mahdollisimman suurta, suoraa ja pyöreetä.

Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

No niin ja sita vaihteeksi faktaa... Mulla oli sellainen 156 2.0l ja kaverilla kutosessa. Äänet suurenee, mut ottaa se kierroksiakin vähän herkemmin. Mun katti oli tarkoitettu 2.5litraseen jolloin tuli ikävä resonanssi 2500rpm-30000rpm. Ei siis ollut mukava matka-ajossa. Kylillä sitäkin parempi :lol: Suoraakin putkea kokeilin ja silloin vasta kireet saundit tuli. Hassua kyllä ei pahemmin resonoinut mut kyllästytti vastailla "onko sulla putki rikki?" - kysymyksiin...
Abarth 500 Esseesse

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Joo tuo katti pitää aika ikävä mourunaa ylämäkeen vedätettäessä juuri tuossa 2500-3000 rpm paikkeilla, mutta 4000 kierroksen jälkeen laulaa sopivan äreästi ja tasaisessa maantieajossa tuskin eroa äänessä huomaa.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

lepidus kirjoitti:
AutonAlfa kirjoitti:mutta miten käy vastapaineiden?
Ne on kakstahtikoneiden juttuja ne. Kaikki mikä on pakosarjan jälkeen tulee olla mahdollisimman suurta, suoraa ja pyöreetä.

Janne
Selvä homma, vaikka en ihan samaa mieltä olekaan. Suurikaan ei aina ole hyväksi, jos puhutaan liian suuresta :mrgreen: , koska silloinhan tulee eteen väistämättä se, että ottaa koko putken pois ja tuosta voin kokemuksella sanoa, että silloin kärsii teho ja vääntö. Että luulen, että sillä jotain väliä olisi nelitahtisissakin. Mutta jokainen tekee, niin kuin parhaaksi katsoo...

Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja Tekri »

Ei se kyllä vastapainetta tarvitse, mutta ei se myöskään toimi kunnolla ilman putkeakaan. Oikein mitoitetulla putkella saadaan "alipainetta" ja parannettua täytöstä.
m.sa kirjoitti:... Mulla oli sellainen 156 2.0l ja kaverilla kutosessa. Äänet suurenee, mut ottaa se kierroksiakin vähän herkemmin. Mun katti oli tarkoitettu 2.5litraseen jolloin tuli ikävä resonanssi 2500rpm-30000rpm. Ei siis ollut mukava matka-ajossa.
KJS kirjoitti:Joo tuo katti pitää aika ikävä mourunaa ylämäkeen vedätettäessä juuri tuossa 2500-3000 rpm paikkeilla, mutta 4000 kierroksen jälkeen laulaa sopivan äreästi ja tasaisessa maantieajossa tuskin eroa äänessä huomaa.
Oliko kyseessä oikea Racekatti vai High Flow katti? Onko koosta ja mahd. muista tiedoista muistikuvaa? Olisi nimittäin virikatin hankinta edessä, mutta tavoitteena on pitää mölyt mahassa, joten kaikki info/vinkit otetaan mielellään vastaan.

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Jos katin lisäksi poistaa muutkin vaimentimet niin mekkala on niin karmee ettei sillä aja pitempää matkaa ku tulpat korvissa,eli mitä isompi ni sen parempi ei tässä tapauksessa pidä paikkaansa,ainaski 1 vaimennin miel.ihan taakse ni hyvä tulee,paitsi jos tykkää paukkeesta moottorilla jarruttaessa ja resonoinnista n.2000-3500 rpm ni eiku isoa ja pyöreeta ja miellellään rosterista putkea,kokemusta on.... :-D

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

En muista varmuudella, mutta on sama katti mitä Muukkonen myy. Löysin koneelta vielä jonkinlaisen kuvankin. Laitan sen albumiin hetkeksi...
Abarth 500 Esseesse

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

On kovasti tutun näköinen katti tuossa kuvassa. Tämä foorumin kiertopalkinto on nyt siis mulla.

Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja Tekri »

Ok, kiitos tiedoista ja kuvasta. Näyttäisi olevan kuvan perusteella oikea kisaversio.

Vastaa Viestiin