missä vika???

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

missä vika???

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

elikkäs 33:sen 1.7 16v kone kyseessä ja nakutus ei tunnu luovuttavan vaikka tekisin mitä!!! eli kannet kävi koneistamolla ja kaikki venttiilit konehdittiin ja uusittiin nostimet ja venttiilivarrenkumit ja kaikki mahdollinen, mutta kone nakuttaa edelleen??? kaiken oudointa hommassa on se, että nakutusta ei ilmene kylmällä moottorilla! vaan vasta kun lämmöt on noin 40-asteessa? :crazyeyes: onko muilla ollut näitten härpäkkeiden kanssa vastaavia kokemuksia?

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Öljynpaineet? Mitkä öljyt? Jos ei pidä paineita lämpöisillä ja notkeilla öljyillä niin nostimet kyllä varmasti naputtaa... öljyjen / öljypumpun vaihto saattaapi auttaa :wink:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Öljypumppu?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mitäs nakutusta tässä tarkoitetaan? Siis seoksen ennenaikaista syttymistä vai moottorin mekaanista sivuääntä? Jos tuo ennenaikainen sytytys niin ajatko 95:lla vai 98:lla?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

olen kokeillut kyllä eri öljyjäkin ja tällähetkellä koneessa on mobilin supersynt 10w40:set! öljynpaineet on kyllä ihan kunnossa ainakin mittarin mukaan! eli nakutus on "mekaninen" eli sellaista metallista nakutusta, joka tihenee kierrosten mukaan. todella ilkeän kuuloista ja kuuluu mailien päähän...:roll: 98:lla oon ajellunna aina! ja öljypumppukin tarkastettiin koneistamolla ja oli kunnossa ja kuten jo mainitsinkin, että paineet on kyllä kunnossa!

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuossahan on automaattinen venttiilivälyksien säätö, voisiko joku niistä olla jumissa?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

hmm...??? siis tarkoitatko hydraulisia nostimia?? nekin on uusittu juuri!

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Niitäpä juuri. Oletko yrittänyt "stetareilla" eli onhan niitä myynnissäkin mutta esim.laittamalla jonkun metallisen tangon moottorin ja korvan väliin ja etsimällä mistäpäin ääni kuuluisi voimakkaimmin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Niitäpä juuri. Oletko yrittänyt "stetareilla" eli onhan niitä myynnissäkin mutta esim.laittamalla jonkun metallisen tangon moottorin ja korvan väliin ja etsimällä mistäpäin ääni kuuluisi voimakkaimmin.
kokeilin joo! ja kuulostais, että se kuuluu voimakkaimmin 1-sylinterin kohdilta! tosin ääni on voimakkain auton alla! mietiskelin, että voisiko ääni kuulua väljistyneestä männäntapista, mutta taitaa olla kaukaa haettua...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ei kai nyt olis alakerrasta laakereita mennyt... :roll: , jos kerran koneen alapuolella on selvempi ääni.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Kiertokangen laakeri? Se pitää melko järkyttävää naputusta, ainakin Unossa piti :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

Italian Stallion kirjoitti:Kiertokangen laakeri? Se pitää melko järkyttävää naputusta, ainakin Unossa piti :lol:

vois kai olla... vaikka laakeroinkin alakerran jotain...5000km sitten! outoa vaan kun kone ei "jumi" vaikka nakutusta on kuulunut jo ät ja ajat! pitää varmaan ottaa vaan alakerta taas auki ja ruveta tutkailemaan! ääni tuntuis siis kertautuvan pakoputkeen eli siksi alapuolella ääni on voimakkaampi!

Vastaa Viestiin