156 akku tyhjenee
Valvoja: Moderators
156 akku tyhjenee
Onko muilla samoja kokemuksia? Voisiko johtua siitä, että vaihdoin soittimen uuteen? Alkuperäisen takana kolme liitintä, uuteen pioneeriin saa vain kaksi. Toimii kuitenkin ihan normaalisti.
Aluksi luulin että akku tuli tiensä päähän, mutta eipä auttanut uusi akkukaan. Lataus toimii moitteetta.
Eli onko muilla akku tyhjennyt mystisesti tai soittimen vaihdon seurauksena?
Aluksi luulin että akku tuli tiensä päähän, mutta eipä auttanut uusi akkukaan. Lataus toimii moitteetta.
Eli onko muilla akku tyhjennyt mystisesti tai soittimen vaihdon seurauksena?
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Soittimeen menee yksi (yleensä) paksumpi +piuha, joka yhdistetään sellaiseen +virtaan, joka on koko ajan päällä. Sitten siihen menee yksi ohuempi +, joka yhdistetään sellaiseen +virtaan, joka sammuu kun virta käännetään avaimesta pois. Sen merkki on jotain I/I tai vastaavaa. Jos se on jatkuvassa virrassa, voi toosa olla päällä koko ajan.
Näin sen kytkennän pitäis mennä , päävirta (suurremman sulakkeen takana soittimessa oleva) täytyis katketa silloin kun auton virta ei ole päällä (jo virtalukon eka asennossa soitin saa mennä päälle)se toinen johto on muistin pito virta (jatkuva jännite). Jos sulla on erillinen subi vahvari niin se varmasti tyhjentää akun olessaan koko ajan virta päällä (valmiustilassa) vaikka soitin ei oliskaan soimassa.Lisävahvarin saa pois päältä vain siten että soitimelta ei tule herätettä erillisestä ohjausjännite johdosta ,jos tosta ei selvinnyt niin kerro merkit niin minä kerron oikeat liitännät.
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Kyllä se siitä soittimesta johtuu, vaikka siellä olisikin iso-liittimet, niin joissakin soittimissa saattaa olla joku nasta, mihin pitää jatkuva jännite viedä lisäksi, jottei tyhjennä akkua. Kokemusta on, joten tarkista se ohjekirja ja vertaa liittimien napajärjestystä Alfan alkuperäiseen. Sen stand-by virrankulutuksenhan voi mitata helposti auton ulkopuolella erillisen virtalähteen ja yleismittarin kanssa ja varmistaa näin asian.
-cr
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
albumissa kuvia stereoiden johtosarjasta. Ohjekirjassa puhutaan joissakin autoissa olevan keltainen ja punainen virtajohto toisinpäin. Kokeilin mutta ei vaikutusta.
Pitäsikö tuohon hässäkkään nyt lisätä jokin johdin?
Saako muuten irrallisen sinivalkoisen kytkeä? onko jokin antennin johdin?
Onko kolmannessa irti jäävässä liittimessä jotain tarpeellista, kuva "johtosarja 4"?
Pitäsikö tuohon hässäkkään nyt lisätä jokin johdin?
Saako muuten irrallisen sinivalkoisen kytkeä? onko jokin antennin johdin?
Onko kolmannessa irti jäävässä liittimessä jotain tarpeellista, kuva "johtosarja 4"?
eikös niitä alkuperäisi isoliittimiä pitäs olla 2 kpl ja näyttää muutenkin se 3mas vähä kotitekoselta. Pitäs verrata sen soittimen liitäntöjä tuohon vastakappaleeseen.
http://www.autosound.fi/tietoa_liittimet.htm
http://www.autosound.fi/tietoa_liittimet.htm
Virta karkaa
Mulla oli GTVssä myös vika, jossa akku viikonlopun aikana tyhjeni. Deltassa etsivät koko päivän vikaa, kunnes soitto maahantuojalle ja vika löytyi. Hanskalokeron valokatkaisija oli rikki ja hanskalokerossa paloi valo. Ko. valo on kytketty ohi sulakerasian, joten ei löytynyt sulakkeita irroittelemalla.
A lohkossa (valkoinen) on heräte (avaimesta päälle) ja jatkuva +12 V ja maa ja b-lohkossa (musta) kaiutin liitännät. Jos on yleismittari niin aika helppoa mitata.
toimivaan systeemiin tarviit siis minimissään toiseen blokkiin 3 johtoa ja toiseen kaiutin johdot. Sinivalkonen johto on remote johto vaikka lisävahvistinta varten eli ei tartte kytkeä jos ei ole vahvistinta.
Alfan ISO liitin pitäs olla ihan standardi liitin. En kyllä oikein ymmärrä mikä
se kolmas liitin on, minkä merkkisiä soittimia? Joko siellä on nyt joku muutellu niitä piuhojen paikkoja siinä liitin blokissa tai sitten siinä uudessa
radiossa on joku ihmeellinen pinnijärjestys. Tai sitten se radio vaatii vielä sammutuksen napista eikä menekään kiinni kun heräte katkeaa.
toimivaan systeemiin tarviit siis minimissään toiseen blokkiin 3 johtoa ja toiseen kaiutin johdot. Sinivalkonen johto on remote johto vaikka lisävahvistinta varten eli ei tartte kytkeä jos ei ole vahvistinta.
Alfan ISO liitin pitäs olla ihan standardi liitin. En kyllä oikein ymmärrä mikä
se kolmas liitin on, minkä merkkisiä soittimia? Joko siellä on nyt joku muutellu niitä piuhojen paikkoja siinä liitin blokissa tai sitten siinä uudessa
radiossa on joku ihmeellinen pinnijärjestys. Tai sitten se radio vaatii vielä sammutuksen napista eikä menekään kiinni kun heräte katkeaa.
Viimeksi muokannut V6, 24 Elo 2006, 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Eipä ole oikeastaan mitään ravitsevaa tähän ketjuun enää. Alfan liittimethän ovat ISO-tyyppiä, mutta ne ylimääräiset liittimet (legon näköiset) liittyvät mallista riippuen joko Bose-audioon tai rattiohjaimiin tai muihin lisäkilkkeisiin, eikä muun merkkinen standardisoitin niitä käytä.puppe78 kirjoitti:eilisestä asti soitin ollut irti. ei ole akku tyhjentynyt. hanskalokeron valo samuu normaalisti. kolmas liitin ei ole omatekoinen, alkuperäisessä soittimessa ollut kiinni. Ainakin puhelimen mykistys yksi toiminto kyseisessä liittimessä.
Campari ja raviniemi, kertokaahan jotain..
Kaikkein paras tiedonlähde lienee se soittimen ohjekirja ja sen kytkentäkaavio. Onhan se tallessa ? Alfan pään järjestykset kyllä löytyvät "eetteristä" tai tältä forumiltakin. Kerro kuitenkin kuinka kävi kokeilussa, mittasitko muuten sen stand-by virran ?
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
ei kai 99 mallissa ole mitään lisäkilkkeitä?, muistikuva edellisestä autosta on että siellä oli vain 2 liitintä? mutta tuosta ISO liitin linkistä suoraan :Campari kirjoitti: mutta ne ylimääräiset liittimet (legon näköiset) liittyvät mallista riippuen joko Bose-audioon tai rattiohjaimiin tai muihin lisäkilkkeisiin,
-cr
A-3 Maa CD-vaihtajalle / ei käytössä
A-4 Positiivinen käyttöjännite (+12 VDC)