Käynnistyksenesto 147
Valvoja: Moderators
Käynnistyksenesto 147
Vaihdoin edellisen 156:n juuri 147:aan ja heti kolmantena päivänä käynnistyksenesto alkoi temppuilla. Näyttöön teksti immobilizer failure ja auto ei luonnollisesti käynnisty. Hieman odottelua ja räpläysta ja taas hetken kuluttua hyväksyy avaimen. Ikävää vain aina elää pelko perseessä siitä lähteekö käyntiin. DA:n testin jälkeen sanoivat vain, että vika avaimessa tai antennissa. Kuinkahan yleistä tämä mahtaa olla ja onko muita mahdollisia vian aiheuttajia.
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Miksei pystyisi? Eihän se "tunnistinrinkula" ole kuin antenni. Siitä menee piuha ajonestoboksille, josta saa liittimellä irti. Antennissa ei ole mitään koodattuna vaan ajonestoboksissa.Jalamari kirjoitti:Itse itselleni vastaten. Pelkkää tunnistin renkulaa ei pysty vaihtamaan. Tai pystyy, mutta auto ei sen jälkeen enää lähde käyntiin.
Re: Käynnistyksenesto 147
Vanha on tämä lieka, mutta kysynpä kuitenkin onko tähän ongelmaan löytynyt keneltäkään ratkaisua? Itsellä sama ongelma heti hankinnan jälkeen...
Kaikki kuluu mikä hemppuu.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Käynnistyksenesto 147
Alfa Romeo Spider -97 nopeusmittari ja muutama muu sähkö -ketjusta itseäni lainaten:
"Mulla se syttyi ~1-2 kertaa / vko. Hävisi kun tomakasti kopautti rattiakselin alamuoviin virtalukon kohdalle.
Tunnistin on virtalukon ympärillä, laitoin vähän spraykontaktiöljyä liitoksiin. Nyt ~1krt/kk jää palamaan."
Jos vikaa tunnistinantenni kanssa, niin tuo saattaisi auttaa.
Seuraus oli, että keltainen avaimen kuva jäi palamaan, eikä auto tietysti startannut, pyöritti vain.
"Mulla se syttyi ~1-2 kertaa / vko. Hävisi kun tomakasti kopautti rattiakselin alamuoviin virtalukon kohdalle.
Tunnistin on virtalukon ympärillä, laitoin vähän spraykontaktiöljyä liitoksiin. Nyt ~1krt/kk jää palamaan."
Jos vikaa tunnistinantenni kanssa, niin tuo saattaisi auttaa.
Seuraus oli, että keltainen avaimen kuva jäi palamaan, eikä auto tietysti startannut, pyöritti vain.
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Käynnistyksenesto 147
Mulla myös keltainen avaimen kuva ja code herja 156:sessa ja siihen auttaa avaimen kääntäminen toisinpäin virtalukkoon. Tosin omassa avain on vääntynyt joten luulen vian johtuvan jonkun liian kovakouraisesta lukkojen ja virtalukon käsittelystä. Onko 147 ja 156 sama käynnistyksenesto ja onkohan näihin jotain pysyvää ratkaisua joka myös kelpaisi katsastuksessa?
Through difficulties to defeat
Re: Käynnistyksenesto 147
Kiinnostaa myös käykö 156 kamat tähän, vielä olisi yksi tallissa ja voisin raapia siitä yhtä sun toista sopivaa osaa ennen kuin tuo lähtee paalattavaksi maanantaina - valitettavasti.Naamapalmu kirjoitti:Mulla myös keltainen avaimen kuva ja code herja 156:sessa ja siihen auttaa avaimen kääntäminen toisinpäin virtalukkoon. Tosin omassa avain on vääntynyt joten luulen vian johtuvan jonkun liian kovakouraisesta lukkojen ja virtalukon käsittelystä. Onko 147 ja 156 sama käynnistyksenesto ja onkohan näihin jotain pysyvää ratkaisua joka myös kelpaisi katsastuksessa?
Kaikki kuluu mikä hemppuu.
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Käynnistyksenesto 147
Lainaan vanhaa kuvaa, eli siis tuo liitin irti ja takaisin niin pitäisi auttaa. Yleensä auttaa kun käyttää irti, pidempikestosen saa kun laittaa contact cleaneriä siihen. Jos ei tällä pelastu niin sitten on ongelma joko avaimessa, antennissa, IMMO boksissa tai ecussa. Itsellä oli ecussa ja piti sitten kaikki vaihdella uusiksi.
e:sulakekotelon yläpuolella, polkimien paikkeilta kun survasee pään ja ettii tuon liittimen ja käyttää sitä pois. Tuosta sopivuudesta en tiedä miten on, itse jouduin saksasta tilaamaan ecu+avain+ajonestoboksin, mitään noista kolmesta ei voi pois vaihtaa. Jos jollain hätä niin auton mukana on tullut Code kortti missä pystyy kaasupolkimella kikkailemalla ohittamaan tuon ajoneston, huonompi juttu vaan jos sitä korttia ei ole tallessa.
e:sulakekotelon yläpuolella, polkimien paikkeilta kun survasee pään ja ettii tuon liittimen ja käyttää sitä pois. Tuosta sopivuudesta en tiedä miten on, itse jouduin saksasta tilaamaan ecu+avain+ajonestoboksin, mitään noista kolmesta ei voi pois vaihtaa. Jos jollain hätä niin auton mukana on tullut Code kortti missä pystyy kaasupolkimella kikkailemalla ohittamaan tuon ajoneston, huonompi juttu vaan jos sitä korttia ei ole tallessa.
- Liitteet
-
- 13122009072.JPG
- (80.75 KiB) Tiedosto ladattu 1282 kertaa
Kantapään kautta vuodesta -93..
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Käynnistyksenesto 147
Omassa 156:ssa oli samaa vaivaa joskus ja kontaktihäiriö oli juuri tuossa Cadamuron viestin kuvassa näkyvässä liittimessä. Muutaman lyhytaikaista apua antaneen sprayhoidon jälkeen sivelin liittimen kontakteihin hopealakkaa ja sen jälkeen on vaiva pysynyt poissa. Varmuuden vuoksi laitoin johtoon lisäksi aivan liittimen viereen kiinni pitkän nippusiteen roikkumaan, josta voi tarpeen tullen heilutella liitintä, jos kontakti vielä katoaa. Helpompaa tien päällä nykiä nippusiteestä kuin yrittää päästä käsiksi ko. liittimeen.Cadamuro kirjoitti:Lainaan vanhaa kuvaa, eli siis tuo liitin irti ja takaisin niin pitäisi auttaa. Yleensä auttaa kun käyttää irti, pidempikestosen saa kun laittaa contact cleaneriä siihen.