Alfaa ostamassa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
ryde
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Elo 2006, 06:45
Paikkakunta: Valkeala

Alfaa ostamassa

Viesti Kirjoittaja ryde »

Näpeissä olisi eräs kiinnostava 156 v6 2001, johon on vaihdettu vuonna 2003 viimeksi jakopään hihna 60tkm huollon yhteydessä. Nyt autolla ajettu 95000 km eli muistanko väärin että hihna pitäisi vaihtaa 3v välein vai miten se menee?

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Joo hihnanvaihtoväli on joko 60 tkm tai 3 v. kumpi ensin tulee täyteen. V6 ei taida olla ihan niin herkkä hihnavaurioille kuin tessu, mutta silti tuo remppa kannattaa vaatia kauppaan.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

kutosen kytkin on kovemmalla kuin tessun, joten se kannattaa tsekata...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
ryde
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Elo 2006, 06:45
Paikkakunta: Valkeala

kiitokset

Viesti Kirjoittaja ryde »

pitääpä tinkasta hinnasta veke ja tsekata tuo kytkin...

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Kytkin on jäykkä, muttei sentään tunnoton halko, jos kunnossa...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Hukka
Viestit: 65
Liittynyt: 02 Loka 2005, 12:59
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Kirkinen kirjoitti:Kytkin on jäykkä
Onko noin?

Kävin koeajamassa yhden kutvosen enkä huomannu mitään jäykkyyttä kytkimessä, ihan normaali oli..

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

verrattuna tohan tessukan kytkimeen kutosen kytkin on jäykkä :), mutta jos se on kunnossa niin jäykkä ja sit helpottaa. Muuten jäykkä alusta loppuun saakka...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Kuuntele/tsekkaa myös etupään laakerit; mulla meni vaihtoon oikea laakeri 120 tkm:ssa ja vasen 198 tkm:ssa. V6:ssa on aika painava keula, mikä pistää laakerit koville. Iskarit vaihdoin n. 180 tkm:ssa.

Tarkasta myös ehdokkaasi syylärin kunto (mulla vaihtoon noin 120tkm:ssa).

V6-kone sinällään on hieno ja kestävä, mutta henkseleiden ja hilppeiden vaihdossa on turha tinkiä.

Kytkin ja loota toimivat edelleen (nyt 202 tkm) hienosti, tosin kylmänä, so. pakkasilla kakkosen kytkeminen on hankalaa, kunnes laatikko on lämmennyt. Tämä taitaa kuitenkin olla 6-lovisen laatikon ominaisuus.

Onnea auton hankintaan!
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Kirkinen kirjoitti:verrattuna tohan tessukan kytkimeen kutosen kytkin on jäykkä :), mutta jos se on kunnossa niin jäykkä ja sit helpottaa. Muuten jäykkä alusta loppuun saakka...
Jaa jäykkä...korkeintaan jossain jäykistyy kun
kytkimen kautta siirrytään kaasulle.. :roll:
Jos ongelmia niin neidit käyköön vaan
punttisalin kautta V6:sen rattiin. :wink:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Vastaa Viestiin