Juu eli tänään se rakas sotaratsu jätti tien poskeen... alta kuukauden kerkisin alfalla ajelemaan
Ei muutaku delta autoon.. Vikana mitä todenäköisemmin jakopäähihna poikki.
Korjaus arvio 3000-3500€ Delta auton mukaan..
Onni onnettomuudessa että tosiaan 1kk vanha auto että myyjäliike saa korvata huollon..
Niin ja jos oikeen positiivista lähetään hakemaan niin ei ite tarvi maksaa seuraavaan 3vuoteen tota jakopäähihnan vaihtoa
Veikkaan että tuohon ei oo hihnaa vaihdettu kertaakaan. Kutonen kuitenkin pitäis kestää sen 100tkm vaikka 60tkm on siinäkin se raja ja tuskin porsis alle 3v hihnalla jos ei oo valmistusvikaa. Oliko deltasta ostettu?
Auto ei ole Deltasta ostettu vaan hihna oli "vaihdettu" konalan D.A.:ssa
Työkaverillani on vuoden -99 mallinen 2,5V6 jolla mittarissa n.70tkm eikä hihnaa vaihdettu koskaan kun nuuka on ja aikoinaan maksoi siitä uutena piiiiitkän pennin mutta niinpä vaan veti kaverin naaman vakavaksi kun keväällä näytin tuon oman kulkineeni hihnan lähes ilman hampaita...
Jotenkin tuntuu näitä juttuja seuranneena että nimenomaan TS-kone on herkempi näille hihnavaurioille.
italia kirjoitti:Auto ei ole Deltasta ostettu vaan hihna oli "vaihdettu" konalan D.A.:ssa
Jotenkin tuntuu näitä juttuja seuranneena että nimenomaan TS-kone on herkempi näille hihnavaurioille.
Juu, tarkoitin tuota topikin aloittajan pannua. Ja aivan tasan kutosen hihna kestää paremmin. Tiedän tapauksia että ajeltu suomessakin yli 120tkm ja 5v samalla remelillä enkä itekkään meinannut vaihtaa kun 100tkm:n jälkeen jahka tulee täyteen joskus parin vuoden päästä jos ei kerkee vaihtua jo auto sitä ennen. Tessussahan on jo silkaa hulluutta yrittää päästä edes 70tkm samalla remelillä.
potbot kirjoitti:Kilometrejä oli 107 ja marraskuussa olis tullu täyteen 3v
Eniten tässä ihmetyttää se että myyjäliike on myynyt auton jolla on ajettu yli hihnanvaihtorajan, eivätkä ole vaihtaneet sitä
Ilmeisesti eivät edes ilmoittaneet asiasta?
Mistä auto on ostettu?
potbot kirjoitti:Kilometrejä oli 107 ja marraskuussa olis tullu täyteen 3v
Eniten tässä ihmetyttää se että myyjäliike on myynyt auton jolla on ajettu yli hihnanvaihtorajan, eivätkä ole vaihtaneet sitä
Ilmeisesti eivät edes ilmoittaneet asiasta?
Mistä auto on ostettu?
Minun matikan mukaan hihnanvaihtoraja olisi ylittynyt vasta marraskuussa/13 000km päästä.
hagger16 kirjoitti:Minun matikan ja nykyisten hihnanvaihto-ohjeiden mukaan autolla oli ajettu 47 000 km liikaa...
Miten niin? Jos kyseinen auto on vm. '00, ja marraskuussa olisi tullut 3 -vuotta täyteen, niin silloinhan hihna on vaihdettu viimeksi marraskuussa '03. Eli ei sillä hihnalla olla 107 000km ajettu.
Juu autohan on TS. Ostettu keskusautohallista... Ja kerranhan se on jo vaihdettu tosiaan silloin 2003.
Delta autossa sanottiin että kannattaa vaihtaa siinä 40-45tkm kohdalla kun ei kuulema kestä noi hihnat olleskaan...
Meikäläisellä kajahti remmi TS:stä 1,5 vuoden käytön jälkeen 113 000 km:n kohdalla. Teltta maksoi konerempan, itse vain remmin + vaihtoon liittyvät hilppeet ja vaihtotyön osuuden. Tämäkin vain sen takia että huolto olisi ollut ajankohtainen melko pian. Tyydyin tähän.
No tämmöstä autokauppias ehdotti et ite täytyy maksaa hihnavaihto ja loput maksaa autokauppa...
En kyllä sovinnolla maksa. Täytyy varmaan soitella kuluttaijainsuojaviranomaiselle.
Epäilen että just hihnanvaihdon osuudesta joudut maksamaan n.80%. Kuitenkin se oli jo varsin lähellä. Tuo on sitten hankalaa että minkä hinnan mukaan sen ottaa. Tuo on yleinen ja kuluttajaneuvojienkin soveltama systeemi.
Voi PASKA!
Deltasta soiteltiin.... Hihna tosiaan oli mennyt paskaksi ja ilmeisemmin jostain venttiileistä oli höpöttänyt (Emäntä puhelimes)..
Kuulemma jotain muutakin oli ollu rikki ja joku oli vuotanut....
Ja 2 viikonpäästä pitäisi saada takaisin...
Nyt on vitutus käyrä korkealla!!
Ei tarvi olla meedio jos sanon että meikäläinen joutuu vaihtamaan alfan pois ennenkun lumet tulee maahan.... Vois ostaa Toyota corollan jos se kestäisi normaalia ajoa!!!
Alle kuukausi auton ostosta ja myyjäliike ei ota vastuuta konerikosta? Paljonkos käytetyllä autolla on takuuta jos sen ostaa liikkeestä? Kait se nykyään on enemmän kuin se 14 päivää? Tahi kertokaas viisaammat...
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
Takuu ja virhevastuu taitavat olla hieman eri asia, mut jotenkin näin se menee käytetyn tavaran osalta (Kuluttajavirasto):
Kuuden kuukauden
virheolettama
Tavaran virheellisyyttä arvioidaan
sen perusteella, millainen
tavara oli, kun se luovutettiin
ostajalle. Myyjä vastaa virheestä,
joka on ollut tavarassa luovutushetkellä,
vaikka virhe ilmenisi
vasta myöhemmin.
Kuluttajan on osoitettava, että
tavarassa on virhe. Jos virhe ilmenee
kuuden kuukauden kuluessa
tavaran luovutuksesta, virheen
oletetaan olleen tavarassa
jo luovutushetkellä ja kuuluvan
myyjän vastuulle. Vastuusta vapautuakseen
myyjän pitää kumota
virheolettama eli osoittaa,
että tavara oli luovutettaessa
virheetön.
Jos autossa oli napsahdushetkellä vielä matkaa hihnanvaihtoon, niin mun mielestä silloin autossa (hihnassa) on ollut jo ostohetkellä vikaa. Vastaankin saa väittää...
Kaalipata kirjoitti:Jos autossa oli napsahdushetkellä vielä matkaa hihnanvaihtoon, niin mun mielestä silloin autossa (hihnassa) on ollut jo ostohetkellä vikaa. Vastaankin saa väittää...
Uutta tietoa jälleen... Hinta arvioksi on heitetty 5000€ Kaikki venttiilit sun muut härpäkkeet mitä nyt voi mennä rikki niin on ihan solmussa.. Kansi on nyt koneistettu ja sillee... Mitäs toihan on melkeen uus moottori kun kaikki joudutaan uusimaan vai mitäs?????
Sanoin delta auton korjaajalle että tolla hinnalla saisi uuden koko moottorin, veti pojan hiljaseksi.
Noh onneksi ei tuu omaan laskuun kun joku 1500€ sisältää hihnanvaihdon ja jotain muita rullia/rattaita mitä nyt on kuulemma paskana...
Luin jostain tuulilasivakuutuksesta, ei olisi tietoa jakopään ketjuvakuutuksesta? Menis meinaan ajot vähiin tuollaisen ylimääräisen kertasuorituksen johdosta!
potbot kirjoitti:Uutta tietoa jälleen... Hinta arvioksi on heitetty 5000€ Kaikki venttiilit sun muut härpäkkeet mitä nyt voi mennä rikki niin on ihan solmussa.. Kansi on nyt koneistettu ja sillee... Mitäs toihan on melkeen uus moottori kun kaikki joudutaan uusimaan vai mitäs?????
Sanoin delta auton korjaajalle että tolla hinnalla saisi uuden koko moottorin, veti pojan hiljaseksi
Ei perk....
Tuolla hinnalla saisin toimitettua varaosa-autoks Suomeen saman vuotisen koko auton selespeedinä tai vaikka v6:na