Tielle jättöä...?
Valvoja: Moderators
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Re: Tielle jättöä...?
Täytyyhän täällä yksi huonotuurinenkin olla..
>A) Montako kertaa vuonna 2005 Alfasi on jättänyt sinut ns. tienpäälle (eli hyytynyt ajossa)
Kerran, moottori hajosi 100km päässä kotoa. Se riitti, vaihtoon meni heti.
Kilometrejä 70tkm, auto 147.
>B) Montako kertaa vuonna 2005
Ei 2005, mutta 2003
aiempi 156:n kerran, kun starttimoottori sanoi sopimuksen irti aikansa raakuttuaan ja pari kertaa vanhan akun tyhjennyttyä.
-cr
>A) Montako kertaa vuonna 2005 Alfasi on jättänyt sinut ns. tienpäälle (eli hyytynyt ajossa)
Kerran, moottori hajosi 100km päässä kotoa. Se riitti, vaihtoon meni heti.
Kilometrejä 70tkm, auto 147.
>B) Montako kertaa vuonna 2005
Ei 2005, mutta 2003
aiempi 156:n kerran, kun starttimoottori sanoi sopimuksen irti aikansa raakuttuaan ja pari kertaa vanhan akun tyhjennyttyä.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- Tommi_80
- Viestit: 127
- Liittynyt: 04 Huhti 2005, 13:45
- Car(s): ex. 156 GTA
ex. 156 2.5 - Paikkakunta: Espoo
Re: Tielle jättöä...?
A) Kerran jätti hetkeksi viime kesänä, kun kaasu "hirtti" kiinni. Vika onneksi paikallistui Deltan avulla apukuskin jalkatilassa oleviin liittimiin, jotka tuli putstattua tienpäällä, hyvin on toiminut tämän jälkeen. Joskus on ihan kiva että puhelimella saa jonkun kiinni joka ymmärtää alfan sielunelämää.Pasi kirjoitti:A) Montako kertaa vuonna 2005 Alfasi on jättänyt sinut ns. tienpäälle (eli hyytynyt ajossa)
B) Montako kertaa vuonna 2005 Alfasi ei ole lähtenyt käyntiin kun on pitänyt jonnekkin lähteä (esim. ei käynnistynyt aamulla kun piti töihin lähteä)
B) Kerran. Tosin akun huono kunto oli jo tiedossa, mutta pakkaskelit pääsivät yllättämään ja akku pimahti lopullisesti

-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
A) Yritti kerran ja onnistuikin lopulta. 33:sta polttoaineletku murtunut liitoksesta, ruikki satunnaisesti bensat luontoon minkä seurauksena rupesi käymään rykien ja sammuikin sitten. Lähti vielä käymään ja sama kuvio toistui pariin otteeseen. Olisin ehkä päässyt kotiin mutten jaksanut enää kikkailla (ongelman syy ei selvinnyt tien päällä). Auto katsastettu viikkoa aiemmin - huomautuksitta
(*)
Pitää vielä todeta, että tiettyä urheiluhenkeä on pelissä ollut kun ajelee 13 v . vanhalla autolla päivittäin työ- ja muita matkoja 100 km päivässä. Em. tapauksen jälkeen sitten annoin periksi ja toteutin pitkäaikaisen haaveeni kun oli sopiva sportwagon tyrkyllä.
B) Ei kertaakaan. (**)
(*) Kerran aiemmin vuonna 2000 on tarvittu hinausapua saman auton kanssa etupään jousilautasen petettyä ajossa. Jousi pamahti rengasta vasten eikä pyörä pyörinyt enää. Silloin oli katsastuksesta jo muutama viikko. Mistäköhän sielläkin maksetaan
(**) Koskee kaikkia Alfojani, eli vuodesta 2000 tähän päivään. Kerran olen tosin kävellyt aamulla naapurikortteliin akkukauppaan ja vaihtanut Alfaan patterit ennen kuin pääsin liikenteeseen, mutta akun huono kunto oli tiedossa ja olin vain odottanut koska tämä tapahtuu, joten en huoli tästä tilastomerkintää.

Pitää vielä todeta, että tiettyä urheiluhenkeä on pelissä ollut kun ajelee 13 v . vanhalla autolla päivittäin työ- ja muita matkoja 100 km päivässä. Em. tapauksen jälkeen sitten annoin periksi ja toteutin pitkäaikaisen haaveeni kun oli sopiva sportwagon tyrkyllä.
B) Ei kertaakaan. (**)
(*) Kerran aiemmin vuonna 2000 on tarvittu hinausapua saman auton kanssa etupään jousilautasen petettyä ajossa. Jousi pamahti rengasta vasten eikä pyörä pyörinyt enää. Silloin oli katsastuksesta jo muutama viikko. Mistäköhän sielläkin maksetaan

(**) Koskee kaikkia Alfojani, eli vuodesta 2000 tähän päivään. Kerran olen tosin kävellyt aamulla naapurikortteliin akkukauppaan ja vaihtanut Alfaan patterit ennen kuin pääsin liikenteeseen, mutta akun huono kunto oli tiedossa ja olin vain odottanut koska tämä tapahtuu, joten en huoli tästä tilastomerkintää.
1. Kerran, eilen. Hinaukseen meni, huomenna saa tietää tuomion. Muuten aavistustakaan missä vika, mutta se tuskin tietää hyvää kun koneesta valuu öljyä kannen seutuvilta ja konepellin alla kuullostaa ajelevan traktori
2. kolmesti. hidas ja huonosti oppiva omistaja jätti kahden viikon aikana kolmesti sisävalot päälle

2. kolmesti. hidas ja huonosti oppiva omistaja jätti kahden viikon aikana kolmesti sisävalot päälle

-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 14 Kesä 2005, 22:07
- Car(s): toyota avensis d4d
Alfa Romeo 164 T.spark -89 - Paikkakunta: pohjoispohjanmaa
- MilleMiglia
- Viestit: 65
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 14:50
- Paikkakunta: Lappeenranta
Sama täällä. Valo sammuu itsestään muutaman minuutin kuluttua eli ei saa jätettyä päälle vaikka olis ovet auki. Mites takakontin valon kanssa? Sammuuko sekin kun kansi on tarpeeksi kauan auki?KauGoH kirjoitti: mites kun mulla sammuu valo itsestään vaikka jäisikin päälle... palaa tietyn ajan ja sammuu
Ja alkuperäiseen aiheeseen:
1. Ei kertaakaan
2. Ei kertaakaan
Ainakin mun ex 147:ssa ei edes mankkaa pystynyt huudattamaan yli 10 min, ellei virrat ollu päällä. Eli kaikki sähkövermeet sammuu ajastetusti viimeistään 10min päästä virtojen katkaisusta.MilleMiglia kirjoitti:Mites takakontin valon kanssa? Sammuuko sekin kun kansi on tarpeeksi kauan auki?
Ja aiheeseen
1. Ei kertaakaan
2. 33:sesta petti kytkimen työsylinteri kerran ja akku kahdesti. 147:ssa se kampuran tunnistin anturi esti käynnistämisen kolmesti ja meni vaihtoon, josta tarinaa löytyy täältäkin palstalta.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
-tommi- kirjoitti: Loppuhan se polttoaine kerran...
Jos toisenkin

Melkoinen onni onnettomuudessa; Menovesi loppui mäen nyppylällä josta lähes kilometri loivaa alamäkeä nesteen kylmäasemalle. Kertaakaan matkanaikana ei tarvinut pysähtyä tai työntää lisää vauhtia

Edit: eli tavallaan OffTopic kun ei kerran tielle jättänyt
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Bensa on kertaalleen loppunut 75:stä. Yleensä pessimistisen bensamittarin neula ei silloin edes ollut tappiaan vasten, valokin vasta vilkahteli. Silloin kyllä otti pattiin. Kännykän hankin 5 vuotta myöhemmin.
Tapahtunut myös samalla autolla:
Solenoidi rikki -> ei käynnistynyt pihalla ilman mäkistarttia
Tempralla akku ei talvella enää latautunut -> kaupan p-paikalla ei ilman apusähköä käynnistynyt
Samoihin aikoihin pakoputki keskeltä poikki ja laahaamaan maata vasten. Pääsin kotiin, kuulo oli tosin mennyt.
2006 alkukesällä laturivikaisena ei käynnistynyt kirjaston pihalla. Auto oli lainassa ja laturin viallisuus tiedossa muuta pääsi silti yllättämään. Kävin antamassa apusähköä nykyisellä 75:llä.
Kummasti nuo viat aina tulevat samaan aikaan autoihin. Syy miksi Fiat oli lainassa oli se että heidän oma kulkupeli oli korjattavana ja peltikorjaustyö kesti muutaman viikon. Fiatin vika paheni nopeasti ja lopulta aiheutti siis käynnistämättömyyden. Ei ollut varsinainen tarkoitus että 75:lle olisi tullut näin nopeasti oikeaa tarvetta. Mutta niin vain kävi.
Tapahtunut myös samalla autolla:
Solenoidi rikki -> ei käynnistynyt pihalla ilman mäkistarttia
Tempralla akku ei talvella enää latautunut -> kaupan p-paikalla ei ilman apusähköä käynnistynyt
Samoihin aikoihin pakoputki keskeltä poikki ja laahaamaan maata vasten. Pääsin kotiin, kuulo oli tosin mennyt.
2006 alkukesällä laturivikaisena ei käynnistynyt kirjaston pihalla. Auto oli lainassa ja laturin viallisuus tiedossa muuta pääsi silti yllättämään. Kävin antamassa apusähköä nykyisellä 75:llä.
Kummasti nuo viat aina tulevat samaan aikaan autoihin. Syy miksi Fiat oli lainassa oli se että heidän oma kulkupeli oli korjattavana ja peltikorjaustyö kesti muutaman viikon. Fiatin vika paheni nopeasti ja lopulta aiheutti siis käynnistämättömyyden. Ei ollut varsinainen tarkoitus että 75:lle olisi tullut näin nopeasti oikeaa tarvetta. Mutta niin vain kävi.
Kyllä se Alfa on mut tielle jättänyt ihan yhtä ysein kuin muutkin merkit. Joskus n. 10v sitten sprintistä irtos vetari ja traileria tarvittiin. Olisko ollut -99 kun bellaitaliasta tullessa spiderin öljyproppu otti hatkat ja hinausköydelle tuli käyttöä. Ja sitten ne muut, lancerista irtosi takapyörä laakereineen ja jarruineen, sekä chevy vanista hajos bensapumppu (kyllä luit oikein bensapumppu).
Janne
Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
Re: Tielle jättöä...?
A) 2005 ei kertaakaan. Eikä yksikään kolmesta Alfasta jotka alla on ollut. Kerran Tessulla joutui nilkuttamaan huoltoon kun toinen pyörijä pyöri kuin hullun "se" mielipuolisen "siellä".Pasi kirjoitti:Ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tietää...
A) Montako kertaa vuonna 2005 Alfasi on jättänyt sinut ns. tienpäälle (eli hyytynyt ajossa)
B) Montako kertaa vuonna 2005 Alfasi ei ole lähtenyt käyntiin kun on pitänyt jonnekkin lähteä (esim. ei käynnistynyt aamulla kun piti töihin lähteä)
B) 2005 kerran. Päälle jätetty sisävalo tyhjensi akun. Keväällä taas sama päälle jätetty sisävalo tyhjensi akun tällä kertaa perusteellisesti.
Saman teki v. 2000 (ilmeisesti) varashälytin tessussa kun seisoi kolme kuukautta yhteen soittoon parkissa.
Miksi tyytyä tavanomaiseen?
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
joopas
Eikö olisi aika ottaa sama tilasto vuodesta -06
A: ei kertaakaan.
B: 2 kertaa. Ensimmäisellä kerralla startti levisi huoltsikan pihaan(ex. ts) ja viime viikolla akku ei suostunu ottamaan virtaa vastaan V6 (emäntä autolla duunissa H-Linnassa ja meikäläinen forssasta viemään uutta patteria).....
Ja asian sivusta: Kuinka kauan on kolleegoiden orkkis-akut kestäny? mun oli vm. -99
A: ei kertaakaan.
B: 2 kertaa. Ensimmäisellä kerralla startti levisi huoltsikan pihaan(ex. ts) ja viime viikolla akku ei suostunu ottamaan virtaa vastaan V6 (emäntä autolla duunissa H-Linnassa ja meikäläinen forssasta viemään uutta patteria).....
Ja asian sivusta: Kuinka kauan on kolleegoiden orkkis-akut kestäny? mun oli vm. -99
Teoriassa teorialla ja käytännöllä on eroa, käytännössä ei....
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
jatketaan samalla linjalla. itse itseäni lainaten lukemat pysyneet nollassa, ja hyvä niin!!!KauGoH kirjoitti:A) 0 kertaa
B) 0 kertaa
hyvä kirjoittaa nuo lukemat kun en omistanut alfaa kuin kolme kuukautta viime vuonnamutta kuitenkin, nollat taulussa(kuskilla ainakin)

tosin auto on nyt ollut reilun vuoden ja pelannut kuin unelma!!!
A: Eipä ole vielä Alfa jättänyt tienpäälle kertaakaan
B: Vielä on lähtenyt aina käyntiin, kun on ollut tarvis. Onneksi tuo työ-
matka on sen verran lyhyt, että ei muutaman kilometrin takia kan-
nata sitä autolla kulkea, joten siltä osin on sama käynnistyykö vai
ei, mutta ainahan se itselle on mukavampi, että Italian autot on kun-
nossa.
Terveisin
CARF0663
B: Vielä on lähtenyt aina käyntiin, kun on ollut tarvis. Onneksi tuo työ-
matka on sen verran lyhyt, että ei muutaman kilometrin takia kan-
nata sitä autolla kulkea, joten siltä osin on sama käynnistyykö vai
ei, mutta ainahan se itselle on mukavampi, että Italian autot on kun-
nossa.
Terveisin
CARF0663
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Mikäköhän tänään tuli??
Onnistuin sammuttamaan auton liikennevaloihin (vai sammuiko se itsestään, ken tietää?). Joka tapauksessa käyntiin se ei enää lähtenyt. Sain nilkutettua vaaditut pari metriä pois muiden jaloista startin avulla, ja sitten ihmettelemään oireita.
Muutamaan kerran yritin startata (kun olin ensin kurkannut kotelon raosta että jakopää tosiaan on ehjä ja kireällä...
), mutta kun ei, niin ei. Sitten perään viiden minuutin tutkimus sisältäen polttoaineen syötön turvakytkimen, sulakkeet konehuoneen puolelta, akunkenkien kiinnitys, öljyjen määrä, lämmöt, pään raapimista, ja paljon rumia sanoja. En löytänyt mitään näkyvää syytä, joten hyppäsin autoon varoitusvaloja pällistelemään. Virrat päälle jolloin ruiskun merkkivalo vilkahti ja jäi palamaan sammumisen sijaan, jassoo...ja just just. Hetken kiroilun jälkeen päätin vielä startata, jolloin kärry lähtee laakista käymään ja varoitusvalot sammui niinkuin pitääkin. Loppu pari kilometriä kotiin sujuikin sitten niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
Olihan tänään hieman kostea keli, mutta on tuolla autolla paljon pahemmassakin kelissä oltu ilman mitään oireita, joten tuskin se siitä johtui. Hämärää kertakaikkiaan.
Oli muuten eka kerta kun Alfa (melkein) jätti tien päälle, toivottavasti myös viimeinen.

Onnistuin sammuttamaan auton liikennevaloihin (vai sammuiko se itsestään, ken tietää?). Joka tapauksessa käyntiin se ei enää lähtenyt. Sain nilkutettua vaaditut pari metriä pois muiden jaloista startin avulla, ja sitten ihmettelemään oireita.
Muutamaan kerran yritin startata (kun olin ensin kurkannut kotelon raosta että jakopää tosiaan on ehjä ja kireällä...

Olihan tänään hieman kostea keli, mutta on tuolla autolla paljon pahemmassakin kelissä oltu ilman mitään oireita, joten tuskin se siitä johtui. Hämärää kertakaikkiaan.
Oli muuten eka kerta kun Alfa (melkein) jätti tien päälle, toivottavasti myös viimeinen.
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 22:09
- Car(s): 156 2.0 TS 1999
Entinen mies kehuskeli, ettei Mosse ole häntä koskaan tien päälle jättänyt - toisin päin on kyllä käynyt useinkin.
Joo, eli tilastoa kahdeksalta vuodelta ekan omistajan kokemuksella.
1. Kerran katkesi hihna, onneksi se moniura eli apulaitteita käyttävä. TIEDOKSI: ongelman aisti ensiksi NENÄN kautta, sieraimiin tuli tosi outo löyhkä!
2. Yhden kerran en meinannut päästä liikkeelle, koska taivaalta tullut alijäähtynyt vesi oli muurannut kaikki ovet lukkoon. Onneksi se tapahtui omalla parkkipaikalla, jossa on sähkötolppa. Epäonneksi pidän tolpan luukun ainoaa avaintani auton sisällä. Onneksi naapuri oli toisena tolpan käyttäjänä jättänyt luukun lukitsematta. Vaimon föönin avulla ovi aukeni parissa minuutissa.
(Lisää hymiöitä itsepalveluna, en oikeen hallitse niitä tällä foorumilla.)
Joo, eli tilastoa kahdeksalta vuodelta ekan omistajan kokemuksella.
1. Kerran katkesi hihna, onneksi se moniura eli apulaitteita käyttävä. TIEDOKSI: ongelman aisti ensiksi NENÄN kautta, sieraimiin tuli tosi outo löyhkä!
2. Yhden kerran en meinannut päästä liikkeelle, koska taivaalta tullut alijäähtynyt vesi oli muurannut kaikki ovet lukkoon. Onneksi se tapahtui omalla parkkipaikalla, jossa on sähkötolppa. Epäonneksi pidän tolpan luukun ainoaa avaintani auton sisällä. Onneksi naapuri oli toisena tolpan käyttäjänä jättänyt luukun lukitsematta. Vaimon föönin avulla ovi aukeni parissa minuutissa.
(Lisää hymiöitä itsepalveluna, en oikeen hallitse niitä tällä foorumilla.)
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Kiitos vinkistä! Näin tulkitsin vian itsekin topikkeja läpi kahlatessani. Taidan huomenna pistäytyä Motonetissä ja testata tuon niiden mokkulan toiminnan. Ja jos tuolla ei tokene, niin kohta varmaan saatte lukea lisää kommelluksia.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ensimmäisenä veikkaan kampiakselin asentotunnistinta. Ei muuta kuin pajalle, vikamuistista pitäisi löytyä vinkkiä.
OT:
Mikähän siinä muuten on, että nuo hyytymiset tapahtuu aina neljän ruuhkassa. Ja liikennevaloissa? Tosin pitää nostaa hattua sille Ford-kuskille joka tänään odotti maltillisesti että sain auton sivuun. Ilman yhtäkään torven törähdystä. Mukava asenne kanssa-autoilijaa kohtaan!

-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
No niin nyt se sitten tapahtui -> Alfa hyytyi kesken ajon moottoritielle. Takana n. 300 tkm eri Alfoilla ja ensimmäinen tielle jättö. Missäköhän vika kun kone sammui ilman varoitusta kesken ajon 120 km/h vauhtia ja täys kaasu? Polttoaine syötössä vai? Ei siinä auttanut muuta kun hinuria avuksi ja alfa Auto Milanoon. Saa nähdä mitä ne keksii... 

-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Kun toin Alfani Etelä-Saksasta se jätti tielle kolme kertaa, tosin kaikki oli laitettavissa väliaikaisten jättöjen nimiin. Ensin irtosi yksi imuletku jolloin sai jonkin aikaa körötellä autobaanalla vähän hitaammin kunnes auto vaivoin kulki eteenpäin, jolloin pääsin linkuttamaan hotellin pihaan ja löysin pimeässä kyseisen vian ja sain juuri ennen myyjältä lähtöä hänen mukaan heittämällään pihdeillä vian kondikseen
Sitten meni ensimmäinen kardaanin tukimunkki paskaksi jonka seurauksena laite ruesi pitelemään sellaista metallien sinfoniaa että luulin matkan jääneen siihen. Kotopuoleen soitto 'Alfaspesialisti' Jkn:lle selvitti että pitäisi voida päästellä vielä puuttuvat 500km suomeen. Ajo oli jatkuvaa 100->130->100->130, ettei mekkala olisi hullu. Sitten 100km ennen satamaa alkoi etujarru laahata pikkuhiljaa. Edessä oli pitkä rupeama puristettua tietä, eli pysäköiminen oli ankarasti kiellettyä.. 15km tämän jälkeen kun auto jaksoin vaivoin enää edes liikkua jarrun puristusvoiman edessä nilkutin huoltikselle jossa jarru oli liekeissä ja laakerirasvaa valui pitkin vannetta. Kun tilanne oli viilennyt lähdin liikkeelle mutta jarrupoljin oli muuttunut kytkinpolkimeksi, ei mitää. Seisontajarrunkin teho oli luokkaa ei kiitos. Tein silti päätöksen ajaa 85km autobaanaa satamaan kokonaan ilman jarruja.. Vielä tänäkin päivänä jarrupoljin on aika tunnoton. Toivottavasti vain osittaisen huonon jarrunesteen takia.

Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
Viime perjantaina jäi auto Hyrylässä siihen k-supermarketin vieressä olevaan liikenneympyrään. Vika oli tosin kuljettajassa eikä autossa, bensa nimittäin loppui.
Ajotietokone näytti että kakkua olis ollut vielä 20km matkaan, mutta ei näköjään kannata tuohon luottaa... Kavereiden luota kun lähdettiin niin vilkaisin rangen ja tuumin vaimolle että pitäis käydä tankkaamassa, mutta poika takapenkillä oli jo niin väsynyt että ajattelin ajaa kotiin asti jotta saataisiin pikkumies nopeasti nukkumaan.

Ajotietokone näytti että kakkua olis ollut vielä 20km matkaan, mutta ei näköjään kannata tuohon luottaa... Kavereiden luota kun lähdettiin niin vilkaisin rangen ja tuumin vaimolle että pitäis käydä tankkaamassa, mutta poika takapenkillä oli jo niin väsynyt että ajattelin ajaa kotiin asti jotta saataisiin pikkumies nopeasti nukkumaan.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
sama kävi täälläkin, viime tiistaina sammui liikennevaloihin tultaessa kun painoin kytkimen pohjaan... ekalla starttauksella ei lähtenyt käyntiin mutta seuraavalla lähti! sen jälkeen niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan koskaan ikinä... toimii kuin unelma!!! mitää katsoa josko se olisi se asentotunnistin! pajalle käypi tieni siis...EdotL kirjoitti:Mikäköhän tänään tuli??![]()
Onnistuin sammuttamaan auton liikennevaloihin (vai sammuiko se itsestään, ken tietää?). Joka tapauksessa käyntiin se ei enää lähtenyt. Sain nilkutettua vaaditut pari metriä pois muiden jaloista startin avulla, ja sitten ihmettelemään oireita.
Muutamaan kerran yritin startata (kun olin ensin kurkannut kotelon raosta että jakopää tosiaan on ehjä ja kireällä...), mutta kun ei, niin ei. Sitten perään viiden minuutin tutkimus sisältäen polttoaineen syötön turvakytkimen, sulakkeet konehuoneen puolelta, akunkenkien kiinnitys, öljyjen määrä, lämmöt, pään raapimista, ja paljon rumia sanoja. En löytänyt mitään näkyvää syytä, joten hyppäsin autoon varoitusvaloja pällistelemään. Virrat päälle jolloin ruiskun merkkivalo vilkahti ja jäi palamaan sammumisen sijaan, jassoo...ja just just. Hetken kiroilun jälkeen päätin vielä startata, jolloin kärry lähtee laakista käymään ja varoitusvalot sammui niinkuin pitääkin. Loppu pari kilometriä kotiin sujuikin sitten niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
Olihan tänään hieman kostea keli, mutta on tuolla autolla paljon pahemmassakin kelissä oltu ilman mitään oireita, joten tuskin se siitä johtui. Hämärää kertakaikkiaan.
Oli muuten eka kerta kun Alfa (melkein) jätti tien päälle, toivottavasti myös viimeinen.