156 ja motor system failure ... tms ...
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
156 ja motor system failure ... tms ...
noniin... ~3 viikkoa ollut "uusi" 156 alla ... Pesin sen työpaikan pihassa tänään ja lähdin ajelemaan kotiin... kunnes ~200m ennen kotia rupeaa italian ihme piiputtamaan ja näytössä vilkkuu teksti "motor *something* failure - Go to dealer" ....
Huomena täytyypi soittaa myyjälle ja viedä auto huoltoon tutkittavaksi... mutta uskaltaako tuolla ajaa?
moottorista ei kuulu mitään epätavallista ja auto käy normaalisti... voisiko kysessä olla pesuveden aiheuttama oikosulku tms. !?
Huomena täytyypi soittaa myyjälle ja viedä auto huoltoon tutkittavaksi... mutta uskaltaako tuolla ajaa?
moottorista ei kuulu mitään epätavallista ja auto käy normaalisti... voisiko kysessä olla pesuveden aiheuttama oikosulku tms. !?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
HA HAA!!!!
Kusetin teitä kaikkia... ei se mun 156 tullutkaan kuntoon.... tai tuli... mutta töiden jälkeen kotimatkalla sama virhe pomppas ruutuun ja autosta katosi tehot!
Oli kuin Alfasani olisi ollut 1.0 kone tai tiet olisi ollut tervaa !!!
No ei se mitään... auto on Deltassa taas ja alla on säihkyvän upea Kia Magentis 2.0 joka on maailmankaikkeuden hirvein auto (tai ainakin niistä mitä olen ajanut) ..... Vituttaa.....
Kusetin teitä kaikkia... ei se mun 156 tullutkaan kuntoon.... tai tuli... mutta töiden jälkeen kotimatkalla sama virhe pomppas ruutuun ja autosta katosi tehot!
Oli kuin Alfasani olisi ollut 1.0 kone tai tiet olisi ollut tervaa !!!
No ei se mitään... auto on Deltassa taas ja alla on säihkyvän upea Kia Magentis 2.0 joka on maailmankaikkeuden hirvein auto (tai ainakin niistä mitä olen ajanut) ..... Vituttaa.....

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
...juttu kehittyi niin että saan tänään vanhan Alfani takaisin, jolla porskuttelen kunnes saavat Malmin deltassa korjattua uuden.
Täytyy kyllä sanoa että jos ei lasketa sitä että myivät alunperin "rikkinäisen" auton, niin palvelu on ollut lähestulkoon moitteetonta
Täytyy kyllä sanoa että jos ei lasketa sitä että myivät alunperin "rikkinäisen" auton, niin palvelu on ollut lähestulkoon moitteetonta

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Tänään aamulla auto deltaan... vaihtoivat "kaasuläpän kotelon"...
hain auton 16.00 ... ajoin pihasta pois ja *piiiiiiip*, virhe hyppää ruutuun ja tehot menee pojens...
auto takasin deltaan ja odottelemaan maanantaille uutta ilmiä
hain auton 16.00 ... ajoin pihasta pois ja *piiiiiiip*, virhe hyppää ruutuun ja tehot menee pojens...
auto takasin deltaan ja odottelemaan maanantaille uutta ilmiä

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Myyjä joka auton minulle myi 4 viikkoa sitten "naureskeli" että kohta mulla on uusi auto...
noh, minä ajan stiiiilolla niin kauan kunnes saavat vian paikattua .... ja parempi vaan mitä enemmän osaa vaihtavat sinne omaan piikkiin
Kun otetaan huomioon että sain 120tkm huollon hihnoineen siihen jo myyntihetkellä ilmaiseksi, ja nyt vaihtavat vielä muita "arkoja" osia omaan laskuun, niin enpä voi paljoa valittaa
Ei tässä kait voi kuin ajatella positiivisesti

noh, minä ajan stiiiilolla niin kauan kunnes saavat vian paikattua .... ja parempi vaan mitä enemmän osaa vaihtavat sinne omaan piikkiin

Kun otetaan huomioon että sain 120tkm huollon hihnoineen siihen jo myyntihetkellä ilmaiseksi, ja nyt vaihtavat vielä muita "arkoja" osia omaan laskuun, niin enpä voi paljoa valittaa

Ei tässä kait voi kuin ajatella positiivisesti

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Jeh, auto saatu takasin.... eivät nyt sitten vaihtaneet ilmiä (kun vika katoaa välillä kun auton sammuttaa ja palasi taas ajossa niin epäilivät vahvasti jotain liittimiä) .... noh... kesälomareissu edessä viikonloppuna... katsotaan miten pojan käy 

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Luultavasti vika on niissä lambdojen liittimissä, koska omaani vaihdettiin lambdat niin vikavalo pysyi poissa n.300 km, mutta kun itse sitten putsailin liittimiä niin ilmoitus oli poissa n.10 000 km, jonka jälkeen ilmoitus alkoi olla näytössä harva se päivä. (välillä lähti pois ja välillä tuli). Deltassa sitten vaihtoivat 2 liitintä ja ilmoitus on pysynyt poissa. Sanoivat että liittimissä on ollut vikoja, mutta ei valmistevikoja eli maahantuoja ei korvaa. Lysti maksoi 340 €. Tätä se on kun kansa ajaa täällä pohjanmaalla onnellisesti Rinta-Joupin Toijotalla.Pasi kirjoitti:Jeh, auto saatu takasin.... eivät nyt sitten vaihtaneet ilmiä (kun vika katoaa välillä kun auton sammuttaa ja palasi taas ajossa niin epäilivät vahvasti jotain liittimiä) .... noh... kesälomareissu edessä viikonloppuna... katsotaan miten pojan käy

- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Jees, MCSF-virus iski sitten tännekin ja juuri kun pari päivää sitten kehuin, ettei mitään häiriöitä ole ollut koko aikana... pirut seinälle jne.
Auto tosin toimii tasan niinkuin ennenkin, vielä.
Perjantaina arvauskeskuksen pojat ehdottelee varmaan moottorin tai jonkun muun vähäpätöisen osan vaihtoa, mutta ehdotelkoot, kun on takuu voimassa.
Tämä siis näyttää olevan yksi JTS:n vakiohäiriöistä ulkomaan palstojenkin mukaan.
Olis vaan edes kuva noista johdotuksista, niin voisi ittekin tarkistella, kaikki näkyvissä olevat tarkistelin tosin jo. Jotain liitintä oli erkalla paranneltu, liekö se sitten.
Raportoidaan asioista tähän ketjuun myöhemmin.
-cr
Auto tosin toimii tasan niinkuin ennenkin, vielä.
Perjantaina arvauskeskuksen pojat ehdottelee varmaan moottorin tai jonkun muun vähäpätöisen osan vaihtoa, mutta ehdotelkoot, kun on takuu voimassa.
Tämä siis näyttää olevan yksi JTS:n vakiohäiriöistä ulkomaan palstojenkin mukaan.
Olis vaan edes kuva noista johdotuksista, niin voisi ittekin tarkistella, kaikki näkyvissä olevat tarkistelin tosin jo. Jotain liitintä oli erkalla paranneltu, liekö se sitten.
Raportoidaan asioista tähän ketjuun myöhemmin.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
Tässä kuva Oulun Deltan korjauksesta lambdan liittimeen.
Ohittivat rikkinäiset piuhat rosvoilla ja hyppyjohdoilla.
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3831
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3830
Ohittivat rikkinäiset piuhat rosvoilla ja hyppyjohdoilla.
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3831
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3830
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Merkkiliikkeessä tehdyn näköinen patenttijanne63 kirjoitti:Tässä kuva Oulun Deltan korjauksesta lambdan liittimeen.
Ohittivat rikkinäiset piuhat rosvoilla ja hyppyjohdoilla.
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3831
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3830

Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Pasi kirjoitti:Jeh, auto saatu takasin.... eivät nyt sitten vaihtaneet ilmiä (kun vika katoaa välillä kun auton sammuttaa ja palasi taas ajossa niin epäilivät vahvasti jotain liittimiä) .... noh... kesälomareissu edessä viikonloppuna... katsotaan miten pojan käy
Löytyikö ikinä todellista vikaa vai mikä oli vikana, koska oma 156 jts tekee
nyt samanlaisia temppuja.Enää vika ei ole lambdoissa vaan sanoivat deltassa että vika on luultavasti kaasuläppä sydeemissä ja hinta n. 1300 € + työt.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
no mulla kun vaihtoivat kaasuläppä systeemin niin ongelma on pysynyt poissa... tosin viime viikonloppuna auton pesun jälkeen tuli taas virheilmotus mutta auto kulki normaalisti...
Tämän johdosta vaihtoivat vielä ilmamassamittarin, kaasuläpän asennontunnistimen ja ilmalämpötilasensorin (jos oikein muistan) ... samalla kun vaihtoivat koiranluut, tukivarret ja puslat ... ILMAISEKSI
Tämän johdosta vaihtoivat vielä ilmamassamittarin, kaasuläpän asennontunnistimen ja ilmalämpötilasensorin (jos oikein muistan) ... samalla kun vaihtoivat koiranluut, tukivarret ja puslat ... ILMAISEKSI

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Elikkä osia on vaihdettu todella paljon ja vikaa ei oikeasti osata tunnistaa. On se kumma kun maahantuoja sanoo ettei kyseessä ole muka tyyppivika vaikka puolet auton sähköosista jouduttaisiin vaihtamaan. Eikä alfoissa kuulemma ole mitään tyyppivikoja. Ei voi muuta kun sanoa että kunhan pääsis eroon ja nopeasti ja vaihtoautohyvitys olisi edes kohtuullinen.Pasi kirjoitti:no mulla kun vaihtoivat kaasuläppä systeemin niin ongelma on pysynyt poissa... tosin viime viikonloppuna auton pesun jälkeen tuli taas virheilmotus mutta auto kulki normaalisti...
Tämän johdosta vaihtoivat vielä ilmamassamittarin, kaasuläpän asennontunnistimen ja ilmalämpötilasensorin (jos oikein muistan) ... samalla kun vaihtoivat koiranluut, tukivarret ja puslat ... ILMAISEKSI
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
jep jep... taas meni huoltoon.... virhe pomppas ruutuun ja ajo muuttui tehottomaksi.......
arvioitu aika 2 viikkoa... sillä välin alla 96vm Punto 1.1 koneella.... ahdistaa.... jos tuo vika tulee vielä kerran tämän huollon jälkeen niin harkitsen kaupan perumista....
auto ollut minulla ~10 viikkoa, joista 2 on vietetty huollossa..... johonkin se raja on vedettävä
arvioitu aika 2 viikkoa... sillä välin alla 96vm Punto 1.1 koneella.... ahdistaa.... jos tuo vika tulee vielä kerran tämän huollon jälkeen niin harkitsen kaupan perumista....
auto ollut minulla ~10 viikkoa, joista 2 on vietetty huollossa..... johonkin se raja on vedettävä
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Omani ollut jo ihmeteltävänä loppukesän deltassa ja vikakoodit viittaavat kaasuläpän sydeemiin, mutta itse olen tuossa tuumaillut, että olisiko vika kaasupolkimen syydemissä tai sieltä lähtevissä johdotuksissa, koska auto pelaa aina jonkin aikaa vikakoodien nollauksen jälkeen. Onko autoosi vaihdettu jo tuo kaasupolkimen sydeemi. (boschin osa = kaiken pahan alku)Pasi kirjoitti:jep jep... taas meni huoltoon.... virhe pomppas ruutuun ja ajo muuttui tehottomaksi.......
arvioitu aika 2 viikkoa... sillä välin alla 96vm Punto 1.1 koneella.... ahdistaa.... jos tuo vika tulee vielä kerran tämän huollon jälkeen niin harkitsen kaupan perumista....
auto ollut minulla ~10 viikkoa, joista 2 on vietetty huollossa..... johonkin se raja on vedettävä

Muistaakseni ne vaihtoivat sen viime huollossa....................[/quote]
Ilmoittele jos ne deltassa löytävät vian, niin ehkä se voi olla sama omassani.
Keskustelin tänään huoltomiehen kanssa ja hän meinasi että se voi olla johdoissakin välillä kaasupoljin/kaasuläppäsydeemi. Lupasivat tarkastaa johdot ensi viikolla. Kun kerkiävät.
Ilmoittele jos ne deltassa löytävät vian, niin ehkä se voi olla sama omassani.
Keskustelin tänään huoltomiehen kanssa ja hän meinasi että se voi olla johdoissakin välillä kaasupoljin/kaasuläppäsydeemi. Lupasivat tarkastaa johdot ensi viikolla. Kun kerkiävät.

- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
älä viittii "huuta"... säästä se korjaamolle...
mutta mutta... tänään saan hakaista biilini pois (taas) ....
sanoivat että joku kaasuläpän johtoliitin oli löysällä tms... ihmetyttää vaan että miten ne kaikki liittimet voi olla niin prkl:n irti kokoajan

mutta mutta... tänään saan hakaista biilini pois (taas) ....
sanoivat että joku kaasuläpän johtoliitin oli löysällä tms... ihmetyttää vaan että miten ne kaikki liittimet voi olla niin prkl:n irti kokoajan


33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
ARGH, tuttu teksti taas piippauksen kera
MOTOR CONTROL FAILURE
Vika pysyi poissa suunnilleen 10 kk, mutta nyt on jonkinlaista uutta vinkkiä mistä voisi johtua.
- Vika tulee yleensä kosteina päivinä koneen lämmetessä aamuajossa
- Vika ilmeni kun tankkasin yhden tankin 98:aa ja palattiin 95:een
- Kulutus nousi muuten samantien 2 litraa (kts.yllä)
Eli voisiko olla niin, että paluu 98:sta 95:een aiheuttaa jonkin rajan ylityksen tai esim nakutusta. Konehan oppii 98:lle ja paluu 95:een voi olla sille karua.
Aiemmin kun kärsittiin tästä ilmoituksesta ajoin yleensä koko ajan 98:lla mutta sen kohdalla on herännyt epäilys. Täällä pellon reunalla 98:a myydään niin vähän, että tavara on saattanut maata säiliössä todella pitkään. Myös pumput on huonommasta päästä pienen myynnin takia. 98 tankissa voi olla vettä kondensoituneena koska se on pitkään varastossa ja lisäaineet on saattaneet haihtua aikoja sitten taivaan tuuliin.
Onko näissä ajatuksissa ollenkaan järkeä.
MOTOR CONTROL FAILURE
Vika pysyi poissa suunnilleen 10 kk, mutta nyt on jonkinlaista uutta vinkkiä mistä voisi johtua.
- Vika tulee yleensä kosteina päivinä koneen lämmetessä aamuajossa
- Vika ilmeni kun tankkasin yhden tankin 98:aa ja palattiin 95:een
- Kulutus nousi muuten samantien 2 litraa (kts.yllä)
Eli voisiko olla niin, että paluu 98:sta 95:een aiheuttaa jonkin rajan ylityksen tai esim nakutusta. Konehan oppii 98:lle ja paluu 95:een voi olla sille karua.
Aiemmin kun kärsittiin tästä ilmoituksesta ajoin yleensä koko ajan 98:lla mutta sen kohdalla on herännyt epäilys. Täällä pellon reunalla 98:a myydään niin vähän, että tavara on saattanut maata säiliössä todella pitkään. Myös pumput on huonommasta päästä pienen myynnin takia. 98 tankissa voi olla vettä kondensoituneena koska se on pitkään varastossa ja lisäaineet on saattaneet haihtua aikoja sitten taivaan tuuliin.
Onko näissä ajatuksissa ollenkaan järkeä.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Taitaa tuo auto mennä jonkunlaiseen safe modeen, jota ei saa pois kuin vikakoodin kuittaamalla / vian korjaamalla.alfista kirjoitti:Voi per... Deltaan en kyllä mene. Eikö tuota motor control failure hälytystä käynnistettäessä saa mitenkään pois vai onko sekin merkki siitä että vika on edelleen päällä? Yritin jo ecu resettiä, mutta ei taida purra obd vikakoodeihin.
Käsittämätöntä kyllä, että puolet osista on jo vaihdettu, mutta vian oikeaa aiheuttajaa ei löydetä. Mitä jos kokeilisit tuon arvauskeskuksen sijaan jotain pienempää ja valveutuneempaa pajaa, josta kuitenkin löytyisi sopiva testeri. Ota itse selvää, mistä vikakoodista on kyse ja lähde selvittämään ongelmaa sitä kautta... Mä en ole vielä kertaakaan käynyt Deltassa ja hyvin menee.

Jep, OBD piuha ja AlfaDiag tai vastaava on jo ostoslistalla. Niillä näkisi ensiksi sen, että onko se vika edelleen päällä vai onko hälytys peräisin kaksi päivää sitten tapahtuneesta skeidasta.
Luulisi vain, että tuon virhemuistinkin saisi jollain tempulla resetoitua samalla tavalla kuin ecu:n keräämän moottorinohjaustiedonkin.
Luulisi vain, että tuon virhemuistinkin saisi jollain tempulla resetoitua samalla tavalla kuin ecu:n keräämän moottorinohjaustiedonkin.
Eikö tuolla hinnalla saa jo virilaitteenkin (melkein)pensku kirjoitti:Mun autooni vaihdettiin lopuksi koko kaasuläppäsysteemi, koska ajossa tuli kokoajan vikailmoituksia ko. paikasta. Kun uusi vaihdettiin niin vika ilmoituksia ei enää tullut. Kaasuläppäsysteemi maksoi lopuksi tinkimisen jälkeen Deltassa n.600€.


Tämä piippaava yksilö kävi OBD kuittauksessa. Toisesta etummaisesta lambdasta on ollut signaali poissi... eli liitinvika.
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Käytin kanssa kerran tuossa kuittauksessa/korjauksessa heinäkuussa, no pari viikkoa sitten virus iski jälleen. Availin noita lambdan liittimiä ja elektropuhdistusprayta laitoin. Eilen ihmeekseni mcsf-ilmoitus häipyi näytöstä. Ilmeisesti kontaktit pelasivat taas, auto toimi kyllä koko tuon ilmoituksen ajan ongelmitta. Tai sitten luigin sähköaivo vain kyllästyi patisteluun tietyn käynnistysmäärän jälkeen ?alfista kirjoitti: Tämä piippaava yksilö kävi OBD kuittauksessa. Toisesta etummaisesta lambdasta on ollut signaali poissi... eli liitinvika.
Tarttee vissiin ruuvata jotkut mil-speksatut liittimet noiden muovisten tilalle, jos ongelmat jatkuvat ... tai sokeripala.
Yleis-OBD-scannerin osto on kyllä harkinnassa, sen hinnan äkkiä tienaa takaisin, kun noita kuittailee itseltä ja kavereilta.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Ei ole kyllä minulla tarkkaa tietoa siitä, kuinka tuo systeemi pelaa, valitettavasti. Jos ei ole oikeasti mikään rikki, vaan tilapäinen kontaktihäriö, niin ilmeisesti tuo varoitusvalo sitten jossain vaiheessa lakkaa palamasta. Näin se olisi tietysti loogista, mutta Mr Luigi & Boschin tekosista koskaan tiedä.alfista kirjoitti:Niin, että sen voi saada näytöltä korjaamalla kontaktit?
On ainakin nyt pysynyt pois, joten ilmeisesti oli vain kontaktihäiriö. En kyllä ihmettele, kun niitä liittimiä katselin, johdot ovat aika lyhyetkin, joten tärinä ja moottorin heiluminen saavat ne kyllä ajan mittaan löystymään.
Oikeasti rikkinäinen lambda varmaan aiheuttaa erilaisia oireita eikä itsestään korjaannu, kts. muut topicit aiheesta.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
Mulle ilmestyy aika ajoin kaasupolkimen häiriö ja samalla alkaa moottorinohjaus valo palamaan.
Kaasupoljin korjaantuu resetoinnilla ja moottorinohjausvalo sammuu kolmannen startin jälkeen .
Talvellahan mulla palaa moottorinohjausvalo koko ajan kun auto on jatkuvasti tolpassa käynnistysten välissä ja moottorin ohjaus ei ymmärrä kylmän ilman tuloa ja lämmintä moottoria.
Kaasupoljin korjaantuu resetoinnilla ja moottorinohjausvalo sammuu kolmannen startin jälkeen .
Talvellahan mulla palaa moottorinohjausvalo koko ajan kun auto on jatkuvasti tolpassa käynnistysten välissä ja moottorin ohjaus ei ymmärrä kylmän ilman tuloa ja lämmintä moottoria.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6