Shell V-Power
Valvoja: Moderators
- tommytommy
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09 Kesä 2005, 11:55
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Shell V-Power
Kellään kokemuksia?
-tommy-
-----------------------------------------
Uusi tehokas ja suorituskykyinen Shell V-Power
Shell tuo myyntiin Suomen markkinoiden korkeimman oktaanitason omaavanbensiinin. Shell V-Power on lyijytön ja rikitön yli 99-oktaaninen bensiini, joka on kehitetty antamaan autolle parempaa suorituskykyä, vähentämään kitkaa moottorissa ja pitämään moottorin puhtaana sekä poistamaan moottorissa olevaa likaa ja karstaa. V-Power lisää ajomukavuutta ja tarjoaa ajamisen iloa.
Kesäkuun 7. päivä oy Shell ab lanseeraa uuden polttoaineen - Shell V-Powerin. Uusi bensiini on kehitetty parantamaan auton tehoa ja kiihtyvyyttä ja antamaan autoilijalle nautinnollisen ajokokemuksen. Tämä saavutetaan uuden bensiinin ainutlaatuisen koostumuksen ansiosta.
”Omat tutkimuksemme osoittavat, että Shell V-Power takaa moottorille paremman suorituskyvyn verrattuna tavalliseen polttoaineeseen. Autot kiihtyvät nopeammin ja moottori reagoi herkemmin,” sanoo Henry Hellberg, joka toimii Suomen Shellin huoltamotoimintojen myyntijohtajana. ”Shell voi nyt tarjota Suomen markkinoille todella tehokasta bensiiniä. Yleensä sanotaan, että kaikki bensiinit ovat samanlaisia, mutta ainakaan enää tämä väite ei pidä paikkansa,” jatkaa Henry Hellberg.
Korkean oktaaniluvun lisäksi uudessa bensiinissä on kitkaa vähentävä ominaisuus, mikä auttaa lisäämään moottorin suorituskykyä. Shell V-Power puhdistaa moottorin imu- ja ruiskutusjärjestelmiä, ja antaa moottorille paremman suojan.
Suorituskykyä parantavan polttoaineen kehitys on haaste, joka vaatii merkittävät tutkimus- ja tuotekehityspanostukset. V-Power on kehitetty yhteistyössä Shellin tutkimus- ja tuotekehitysyksikön (Shell Global Solutions) sekä Englannin ja Saksan tutkimuslaboratorioiden kanssa, jotka ovat kansainvälisesti arvostettuja polttoainetutkimuksistaan. V-Powerin kehitystyössä hyödynnetään kokemuksia Ferrarin ja Shellin välisestä Formula 1 –yhteistyöstä.
Lyijytön ja rikitön Shell V-Power on myynnissä Shellin miehitetyillä huoltamoilla Etelä- ja Länsi-Suomessa sekä Oulun alueella. Shell V-Power tulee korvaamaan näillä asemilla 98-oktaanisen bensiinin.
-tommy-
-----------------------------------------
Uusi tehokas ja suorituskykyinen Shell V-Power
Shell tuo myyntiin Suomen markkinoiden korkeimman oktaanitason omaavanbensiinin. Shell V-Power on lyijytön ja rikitön yli 99-oktaaninen bensiini, joka on kehitetty antamaan autolle parempaa suorituskykyä, vähentämään kitkaa moottorissa ja pitämään moottorin puhtaana sekä poistamaan moottorissa olevaa likaa ja karstaa. V-Power lisää ajomukavuutta ja tarjoaa ajamisen iloa.
Kesäkuun 7. päivä oy Shell ab lanseeraa uuden polttoaineen - Shell V-Powerin. Uusi bensiini on kehitetty parantamaan auton tehoa ja kiihtyvyyttä ja antamaan autoilijalle nautinnollisen ajokokemuksen. Tämä saavutetaan uuden bensiinin ainutlaatuisen koostumuksen ansiosta.
”Omat tutkimuksemme osoittavat, että Shell V-Power takaa moottorille paremman suorituskyvyn verrattuna tavalliseen polttoaineeseen. Autot kiihtyvät nopeammin ja moottori reagoi herkemmin,” sanoo Henry Hellberg, joka toimii Suomen Shellin huoltamotoimintojen myyntijohtajana. ”Shell voi nyt tarjota Suomen markkinoille todella tehokasta bensiiniä. Yleensä sanotaan, että kaikki bensiinit ovat samanlaisia, mutta ainakaan enää tämä väite ei pidä paikkansa,” jatkaa Henry Hellberg.
Korkean oktaaniluvun lisäksi uudessa bensiinissä on kitkaa vähentävä ominaisuus, mikä auttaa lisäämään moottorin suorituskykyä. Shell V-Power puhdistaa moottorin imu- ja ruiskutusjärjestelmiä, ja antaa moottorille paremman suojan.
Suorituskykyä parantavan polttoaineen kehitys on haaste, joka vaatii merkittävät tutkimus- ja tuotekehityspanostukset. V-Power on kehitetty yhteistyössä Shellin tutkimus- ja tuotekehitysyksikön (Shell Global Solutions) sekä Englannin ja Saksan tutkimuslaboratorioiden kanssa, jotka ovat kansainvälisesti arvostettuja polttoainetutkimuksistaan. V-Powerin kehitystyössä hyödynnetään kokemuksia Ferrarin ja Shellin välisestä Formula 1 –yhteistyöstä.
Lyijytön ja rikitön Shell V-Power on myynnissä Shellin miehitetyillä huoltamoilla Etelä- ja Länsi-Suomessa sekä Oulun alueella. Shell V-Power tulee korvaamaan näillä asemilla 98-oktaanisen bensiinin.
Lukasepa tuota ketjua, siellä oli jotain kokemuksia.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3840&start=50
Itse voin sanoa kolmen tankillisen jälkeen, että tuntuu hyvältä maksaa 90€ tankillisesta bensaa, ja mielestäni noin puoli litraa se vie vähemmän satasella.
Tehoista ei pysty näillä vajaatehoisilla autoilla sanomaan. Mopoja ne on kaikki...
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3840&start=50
Itse voin sanoa kolmen tankillisen jälkeen, että tuntuu hyvältä maksaa 90€ tankillisesta bensaa, ja mielestäni noin puoli litraa se vie vähemmän satasella.
Tehoista ei pysty näillä vajaatehoisilla autoilla sanomaan. Mopoja ne on kaikki...
Ei enää Alfaa... eipä
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
- Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Hieman vanhemmista kulkupeleistä 75 Turbo hyötyisi tästä Shellin bensasta. Kuulemma tuo bensa myös puhdistaa moottoria joten ehkä satunnaisesti voisi käyttää. Muutoin esim. kaasari-75 ei taida hyötyä mitenkään vaikka siltä tuntuisikin. Voisi tietysti säätää koko auton väh. 98:lle.
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
juuri äsken jutellessani miehen kanssa joka harrastaa kaikenmoisia karting härveleitä kehui samaa, että konetta purkaessa huomaa eron karting auton moottorissa käyttämällä V-POWERIA, kuulemma on paljon puhtaammat paikat kuin normi bensalla, että kait siinä jotakin järkeä on siinä mainoksessa että puhdistaa moottoria, vaikka en itse siihen uskokkaan!!!K kirjoitti:Hieman vanhemmista kulkupeleistä 75 Turbo hyötyisi tästä Shellin bensasta. Kuulemma tuo bensa myös puhdistaa moottoria joten ehkä satunnaisesti voisi käyttää. Muutoin esim. kaasari-75 ei taida hyötyä mitenkään vaikka siltä tuntuisikin. Voisi tietysti säätää koko auton väh. 98:lle.
samainen kaveri innostui kehumaan vielä että V-POWERia käyttäessä eron huomaa jopa sekuntikellossa
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
En tiedä olisiko meikäläisellä mustempi pakoputki V-powerin jälkeen. Ennen se oli tumman harmaa, mutta rääkättyäni autoa radalla V-powerit tankissa näytti putki vanhan dieselin rööriltä.
Radalta palatessani kone nikotteli aina kaasua painaessa tyhjäkäynnin tuntumassa, mutta ei tee sitä enää. Koneella ajettu 3000 km ja siitäkin kolmen ratapäivän verran suljetulla alueella, joten karstaa ei taida olla.
Mutta koska mylly nakuttaa satunnaisesti huippukierroksilla, ajan V-powerilla, eihän sitä ikinä tiedä vaikka 1 oktaani auttaa. Ihan iloisesti se kone nyt käy, cruisailen kaupungissa 5-vaihteella tyhjäkäynnillä kaasuun koskematta ja vaihdan kiihdyttäessä ykköseltä neloselle ettei käsi väsy.
Radalta palatessani kone nikotteli aina kaasua painaessa tyhjäkäynnin tuntumassa, mutta ei tee sitä enää. Koneella ajettu 3000 km ja siitäkin kolmen ratapäivän verran suljetulla alueella, joten karstaa ei taida olla.
Mutta koska mylly nakuttaa satunnaisesti huippukierroksilla, ajan V-powerilla, eihän sitä ikinä tiedä vaikka 1 oktaani auttaa. Ihan iloisesti se kone nyt käy, cruisailen kaupungissa 5-vaihteella tyhjäkäynnillä kaasuun koskematta ja vaihdan kiihdyttäessä ykköseltä neloselle ettei käsi väsy.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Fifth Gearin vertailussa toimi. Siellä oli yhteenvetona, että tuo lisää tehoa, jos auto osaa paremman bensan hyödyntää.atra kirjoitti:Eli ei kuulma toimi ainaskaan ahdetussa.
Vertailussa oli muistaakseni Clio, Golf GTI, Impreza WRX vai mikä lie.
Cliossa ei vaikutusta, Golfissa ja Imprezassa tuli lisää tehoa.
VMP
Joopase joo... lisäainepaketeilla bensoihin saadaan kyllä erilaisia puhdistavia, voitelevia yms. ominaisuuksia.
Oktaaniluvun nostosta hyötyvät vain ne autot joissa korkean viritysasteen vuoksi moottorin tehoja ja vääntöä rajoitetaan nakutustunnistimella (sytytyksen ajoitus ja polttoaineen syöttö sekä ahdetuissa ahtopaine) ja joissa moottorin ohjaus käyttää hyväkseen polttoaineen korkeamman "nakutuksen kestävyyden" säätäessään em. muuttujia.
Vapaastihengittävissä vakiomoottoreissa moottorin puristussuhde, ajoitus ja ruiskutus on nykyään yleensä laskettu 95 oktaanisen polttoaineen mukaiseksi, jotta vältyttäisiin nakutukselta ja moottorivaurioilta. Jos moottorin ohjaus huomioi korkeamman oktaanimäärän ja muuttaa säätöarvoja saadaan koneesta lisää vääntöä ja tehoa, muuten (pääsääntöisesti) ei.
Turboissa ahtopainetta ohjataan useinmiten juuri nakutuksen mukaan eli hyvälaatuisella korkeaoktaanisella polttoaineella tehoa ja vääntöä saadaan useimmista koneista lisää.
Esim. 75 TS moottorin ohjausjärjestelmässä on erillinen kytkin josta voidaan valita käytetäänkö 95 vai 98 oktaanista polttoainetta, jolloin moottorin ohjausjärjestelmä osaa hyödyntää korkeamman oktaanimäärän mahdollistamat sytytys- ja ruiskutusarvot.
Oktaaniluvun nostosta hyötyvät vain ne autot joissa korkean viritysasteen vuoksi moottorin tehoja ja vääntöä rajoitetaan nakutustunnistimella (sytytyksen ajoitus ja polttoaineen syöttö sekä ahdetuissa ahtopaine) ja joissa moottorin ohjaus käyttää hyväkseen polttoaineen korkeamman "nakutuksen kestävyyden" säätäessään em. muuttujia.
Vapaastihengittävissä vakiomoottoreissa moottorin puristussuhde, ajoitus ja ruiskutus on nykyään yleensä laskettu 95 oktaanisen polttoaineen mukaiseksi, jotta vältyttäisiin nakutukselta ja moottorivaurioilta. Jos moottorin ohjaus huomioi korkeamman oktaanimäärän ja muuttaa säätöarvoja saadaan koneesta lisää vääntöä ja tehoa, muuten (pääsääntöisesti) ei.
Turboissa ahtopainetta ohjataan useinmiten juuri nakutuksen mukaan eli hyvälaatuisella korkeaoktaanisella polttoaineella tehoa ja vääntöä saadaan useimmista koneista lisää.
Esim. 75 TS moottorin ohjausjärjestelmässä on erillinen kytkin josta voidaan valita käytetäänkö 95 vai 98 oktaanista polttoainetta, jolloin moottorin ohjausjärjestelmä osaa hyödyntää korkeamman oktaanimäärän mahdollistamat sytytys- ja ruiskutusarvot.
TPP
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Ja siitä WRX STI:stä tais löytyä tavalliseen 98E:n verrattuna tehoa lisää peräti 18 hv. (En nyt vaan löytänyt sitä artikkelia mistään. Olihan se testi jossain sivuilla luettavissa.)mattijus kirjoitti:Fifth Gearin vertailussa toimi. Siellä oli yhteenvetona, että tuo lisää tehoa, jos auto osaa paremman bensan hyödyntää.
Vertailussa oli muistaakseni Clio, Golf GTI, Impreza WRX vai mikä lie.
Cliossa ei vaikutusta, Golfissa ja Imprezassa tuli lisää tehoa.
Niin ja taitaa nuo kaikki suomen N-ryhmän mitsut olla säädetty "kisabensalle" joten en yhtään ihmettele jos ei tavallisella pumppubensalla saa enempää tehoa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ja seuraavaksi asetonia tankkiin:
http://www.tekniikanmaailma.fi/keskuste ... 770&page=1
http://www.tekniikanmaailma.fi/keskuste ... 770&page=1
Oma ämmä kulki V powerilla 690 km tankillisella matka-ajossa kun normi 98:lla on mennyt noin 660 km. Tehoissa tai käynnissä en huomannut mitään eroa kun en koskaan polje lämä tiskissä.
Ehkä se kulutus oli hiukan pienempi mutta vaikea sanoa varmasti, yksi kunnon ohituskiihdytys haukkaa bensamäärän jolla pääsisi muuten kymmeniä kilometrejä tasaisella nopeudella.
Ehkä se kulutus oli hiukan pienempi mutta vaikea sanoa varmasti, yksi kunnon ohituskiihdytys haukkaa bensamäärän jolla pääsisi muuten kymmeniä kilometrejä tasaisella nopeudella.
Toi asetoni ja ksyleeni alko kuulostaa aika hurjalta tosin pitoisuus on tosi pieni. En silti kokeilis. Yleensä tankannu St1 tai tebiksen löpöjä. Turussa käydessäni tuli vastaan kaarinassa halpa Esson kylmäasema. Pistin tankillisen sitä ja tuntui että pilttuuseen olisi palannut jostain 20 hepoa vaikka olikin lämmin ilma lauantaina jolloin yleensä motti ollut vähän rauhallisempi.Tommo kirjoitti:Ja seuraavaksi asetonia tankkiin:
http://www.tekniikanmaailma.fi/keskuste ... 770&page=1
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Tännepäin ei ole edes tulossa V-poweria aika outoa näin paikallisella Shellillä kertoilivat. No, tänään tuli tankattua V-poweria. Hemmetti Viitasaareltakin sitä saa, mutta ei Joensuusta. Muukkosella tuli käytyä ohjelman muutoksessa. Aikamoinen reissu aikaisin aamusta menoksi ja vielä takaisin iltapäivällä.
Linkki jolla voi hakea vaikka se asema josta saa V-power:
http://shellservice.dk/stations_fi/search.asp
Linkki jolla voi hakea vaikka se asema josta saa V-power:
http://shellservice.dk/stations_fi/search.asp
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
putkenpään puhtaus
itseasiassa itsekin juhannuksesta lähtien v-poweria tankanneena ihmettelin takaputken (sisäreuna lähinnä) tummuutta ? En tiedä johtuiko vaan siitä, että edellisestä pesusta oli enemmän aikaa vai mistä. Painepesurilla lähti kuitenkin puhtaaksi.
Voisiko olla tosiaan noin että roiskii putkesta ulos vanhat rähmät
Voisiko olla tosiaan noin että roiskii putkesta ulos vanhat rähmät
Mittailkaapas nyt sitä kulutusta niillä hienoilla ajotietokoneilla, niin saadaan eroo 95E ja V-Powerin välille. Nyt kun lomat on taas useimmilla ohi ja arkinen ajo alkanut, niin olis hyvä mittailla. En halua tietää mitään puolentankin kokeilu juttua, vaan 5-10 tankin keskiarvoa 95E vastaan V-Power.
Kyllähän me tietysti imago syistä sitä ostetaan, mut vois perustella kavereille joilla ei ole alfaa tai ferraria. Ainiin ne onkin vaan työkavareita. no kuitenkin!
Entä onko alfan koneilla mitään edellytyksiä hyödyntää korkeampaa oktaanilukua?
Kyllähän me tietysti imago syistä sitä ostetaan, mut vois perustella kavereille joilla ei ole alfaa tai ferraria. Ainiin ne onkin vaan työkavareita. no kuitenkin!
Entä onko alfan koneilla mitään edellytyksiä hyödyntää korkeampaa oktaanilukua?
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
www.shell.fi Nyt alkoi näköjään alennuskampanja...
Ei liene mennyt kovin hyvin kaupaksi?
Ei liene mennyt kovin hyvin kaupaksi?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Tuntuu ettei monikaan tiedä että autoon VOI tankata muutakin kuin 95:sta jota manuaalit ja myyjät suosittelee!
ja tuntuu siltä kuin tuo V-power nimike olisi vaan hämäys sika kalliin hinnan peittämiseen ... monetkaan ihmiset ei ole valmiita maksamaan ekstraa siitä että auto (väitetysti) käy paremmin yms....
ja tuntuu siltä kuin tuo V-power nimike olisi vaan hämäys sika kalliin hinnan peittämiseen ... monetkaan ihmiset ei ole valmiita maksamaan ekstraa siitä että auto (väitetysti) käy paremmin yms....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Ääh, poarhaiten saa potkua (ainakin sen tunnetta) kun vuokraa Pekkaniskalta henkilönostimen ja ajelee se perässä pari tuntia kaupungilla ja sitten jättää sen pihaan. Voin taata että sen jälkeen auto tuntuu lähtevän paljon rivakammin...
No, ei se ehkä ainakaan halvempaa ole kuin V-powerilla ajaminen. Mutta tosissaan mulla on ollut samoja kokemuksia että ensin auto tuntuu tuolal Ferrari pensalla lähtevän hyvin, sitten se jotenkin tottuu siihen ja palautuu entiselleen. Vai tottuisko siihen ite?
No, ei se ehkä ainakaan halvempaa ole kuin V-powerilla ajaminen. Mutta tosissaan mulla on ollut samoja kokemuksia että ensin auto tuntuu tuolal Ferrari pensalla lähtevän hyvin, sitten se jotenkin tottuu siihen ja palautuu entiselleen. Vai tottuisko siihen ite?
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Omakeksimää teoriaa V-Powerista: Alun tehonlisäys johtuu siitä, että kone käy liian rikkaalla seoksella, koska on tottunut syömään ysivitosta. V-Power kuitenkin kai palaa tätä paremmin. Hetken päästä ECU huomaa tämän ja laihentaa seoksen taas mahdollisimman puhtaasti palavaksi, jolloin tehon puolesta palataan siihen, mistä lähdettiinkin. Todelliseen tehonlisäykseen tarvittaisiin sitten sitä sytytysennakon muuttamista. Voisiko kuitenkin polttoaineen kulutus vähentyä?Anthon kirjoitti:Mutta tosissaan mulla on ollut samoja kokemuksia että ensin auto tuntuu tuolal Ferrari pensalla lähtevän hyvin, sitten se jotenkin tottuu siihen ja palautuu entiselleen. Vai tottuisko siihen ite?
Tämä on siis täysin amatöörin höpinää. Tuli vain mieleen tuossa omia lambda-anturiongelmia pohtiessa.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Sopivasti osuin tankille nyt tiistaina kun
V-Poweri on ysivitosen hinnassa.
Ei se ainakaan huonommin vedä.
V-Poweri on ysivitosen hinnassa.
Ei se ainakaan huonommin vedä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
- Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
- Paikkakunta: Tampere
Tankattu on nyt pelkästään V-voimaa useampi tankki putkeen ja itse väittäisin että eroa on. Paljon pirteämmältä tuntuu, mutta starttauksen kanssa on kummaa ongelmaa välillä, mikä tuli kera V-powerin, voipi tietysti olla jokin aivan muukin juttu. Tein joskus niinkin että tankkasin eka V-Poweria pari tankkia ja sitten vaihdoin pakosta 95 okt. ja sen jälkeen auton käynti muuttui ihan kummaksi... Homma korjaantui taas entiselleen jonkin ajan kuluttua kun tankkasi V-poweria. Ilmeisesti auto addiktoitu jo tuolle uudelle oktaaniluvulle
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
En menisi liputtamaan lisähevosten puolesta mutta
tiettyä tasaisempaa käyntiä ja vääntöä havaittavissa..
aamuruuhkan ryömittämisen perusteella.
tiettyä tasaisempaa käyntiä ja vääntöä havaittavissa..
aamuruuhkan ryömittämisen perusteella.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Kukahan sen selvittäisi, että osaako tuo Alfan mylly säätää sitä sytytyksen ajoitusta vai ei.
Ilmeisesti siis ainakin polttoaineen oktaaniluvun pienentyessä ECU huomaa nakutuksen ja osaa myöhäistää sytytystä. Saman luulisi aivan yhtä hyvin toimivan toisinkin päin korkeampioktaaniseen polttoaineeseen siirryttäessä. Vai onko sytytyskartoissa jonkunlaiset ysivitoselle säädetyt kattoarvot, joita ei voi ylittää?
Ilmeisesti siis ainakin polttoaineen oktaaniluvun pienentyessä ECU huomaa nakutuksen ja osaa myöhäistää sytytystä. Saman luulisi aivan yhtä hyvin toimivan toisinkin päin korkeampioktaaniseen polttoaineeseen siirryttäessä. Vai onko sytytyskartoissa jonkunlaiset ysivitoselle säädetyt kattoarvot, joita ei voi ylittää?
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Niin, sitä juuri hainkin, joskin päinvastaisella ajatusmallilla: sytytystä säädetään aikaisemmaksi, kunnes nakuttaa. Ei kai sille mitään varsinaista estettä olisi. Täällä vaan on ollut puhetta siitä, ettei esim. 156 V6 osaa hyödyntää V-Powerin ominaisuuksia. Nyt faktaa pöytään!Epezi kirjoitti:Eikös tuo sytytyksen ajoitus ole juuri nakutuksen tunnistin. Eli jos kone nakuttaa niin sytytyksen ajoitusta säädetään.
Sehän löytyy kyllä uudemmista alfoista, niinkuin varmaan joka ikisestä autosta nykyään.
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Ei ole faktaa, mutta kokemuksena V-powerin ja muiden laatujen sekakaytöstä:Pablo Honey kirjoitti:Niin, sitä juuri hainkin, joskin päinvastaisella ajatusmallilla: sytytystä säädetään aikaisemmaksi, kunnes nakuttaa. Ei kai sille mitään varsinaista estettä olisi. Täällä vaan on ollut puhetta siitä, ettei esim. 156 V6 osaa hyödyntää V-Powerin ominaisuuksia. Nyt faktaa pöytään!Epezi kirjoitti:Eikös tuo sytytyksen ajoitus ole juuri nakutuksen tunnistin. Eli jos kone nakuttaa niin sytytyksen ajoitusta säädetään.
Sehän löytyy kyllä uudemmista alfoista, niinkuin varmaan joka ikisestä autosta nykyään.
- V-power muuttaa v6 äänen möreämmäksi/paksummaksi/karheammaksi
- V-powerilla tuntuu että alavääntö on parempi (1500-3000 kierrosta)
- normaalilla 95:llä tuntuu että kiihtyy kuitenkin paremmin/kevyemmin (3000-7000 kierrosta).
- normaalin 98:n ja V-powerin ero on oikeastaan vain soundissa.
- V-power mustaa pakoputken sisäpuolta hieman.
Siis: jotenkin tuntuu että ainakin mun v6 toimii kokonaisuutena mukavammin V-powerilla mutta jostain syystä tuntuu myös että se ei ole ihan niin ärhäkkä/nopea reagoimaan kuin Nesteen 95:llä (mutta vetää paremmin).
Voikohan sen sekavammin sanoa?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Itse nyt tankannut pari tankkia v-poweria ( n. 1,20€/l ) . Eroa 95:seen , tuntuu että pakoäänet ovat hieman muuttuneet ja ehkä vetää ihan hitusen paremmin . Ja esim. jos ajaa kauan tasakaasulla ja risteyksen jälkeen kakkosella punarajalle niin peilistä näkee paksun valkoisen savuverhon ja putken pää on aika musta . Voisiko olla että oikeasti lähtee karstat liikkeelle koneesta kun eikö tuossa ole jotain puhdistavaa lisäainetta ?
Edit: Ja tässähän on nakutus tunnistin ja tuo imunokana ajoitus , eli jos niitten avulla "lisävoiman" voi tuntea . En sitten tiedä
Edit: Ja tässähän on nakutus tunnistin ja tuo imunokana ajoitus , eli jos niitten avulla "lisävoiman" voi tuntea . En sitten tiedä
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Jos kerran V-Power tuntuu vaikuttavan, niin koittakaahan tällaistakin:
http://www.kiiltovaunu.org/product_info ... ts_id=1061
Jos pistää koko pöntön 60-litraan, niin tulee 98:sta 104 oktaanista, tai puoli pönttöä, niin tulee 101.. Jostain luin että V-Powerin keskimääräinen oktaaniluku olisi ollut 99,7.
http://www.kiiltovaunu.org/product_info ... ts_id=1061
Jos pistää koko pöntön 60-litraan, niin tulee 98:sta 104 oktaanista, tai puoli pönttöä, niin tulee 101.. Jostain luin että V-Powerin keskimääräinen oktaaniluku olisi ollut 99,7.
Kimmo / alfatune.fi
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Ja jo ihan vaan vittuilun vuoksi voisin tähän
kertoa mihin lopputulemaan ST-Motorsin
dynottaja tuli vertailtuaan 98/99 -oktaaneja.
Parhaan A-ryhmän Mitsusta saatiin 1hp enemmän
tehoa kun käytettiin...98:ia.
kertoa mihin lopputulemaan ST-Motorsin
dynottaja tuli vertailtuaan 98/99 -oktaaneja.
Parhaan A-ryhmän Mitsusta saatiin 1hp enemmän
tehoa kun käytettiin...98:ia.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Niimpä mutta hyvä siitä on hintaa ottaa että kehutaan tehon nousulla.. Onhan tuokin sitä "tehon nousua" ei ainakaan laske. Se että mitä tolla hepalla tekee niin on taas sitten eri asia..silverine kirjoitti:Ja jo ihan vaan vittuilun vuoksi voisin tähän
kertoa mihin lopputulemaan ST-Motorsin
dynottaja tuli vertailtuaan 98/99 -oktaaneja.
Parhaan A-ryhmän Mitsusta saatiin 1hp enemmän
tehoa kun käytettiin...98:ia.