2.0ts/jts/V6?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
EDTV
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:48

2.0ts/jts/V6?

Viesti Kirjoittaja EDTV »

Ensimmäinen viesti nyt tälle foorumille, eli terve vaan kaikille!

Asia on tällä hetkellä sellainen, että Alfa kuumottaa ja kovasti. 156 tai jopa 166(erittäin suurella varauksella).

Jyväskylässä Ford-liikkeesä ajoin ensimmäistä kertaa Alfalla ja nannaa oli; 166 2.5 V6 ja jo käynnistettäessä olin myyty. Ajo oli erittäin miellyttävää, äänet ja tuntumat. Ilmastoinnin ollessa ehdottoman tärkeä, auton valinta on hankalaa ja budjettikaan ei veny kuin max. 12ke:n asti. Ajamani 166 oli todella edullinen, vain 12900. Kuitenkin ensisijaisesti kiikarissa on 156 sen kompaktimman olemuksen vuoksi, nuoria kun ollaan.

No Autobestillä sain makua 2.0JTS:tä. Hinta oli reilusti yli kaikkien kattojen, mutta sainpahan kokeilla 156:ta. Olin pettynyt. Auto nyökki ja kallisteli ja moottorin ääni oli hyvin mitäänsanomaton, eikä potkuakaan tuntunut olevan oikein. Osaisiko joku sanoa, onko JTS:n myötä Alfa myynyt osan sieluaan? Pitäisikö JTS:n kuulostaa hienolta?

Ilmastoidut TS:t ovat erittäin harvinaisia, joten lienee ostettava V6.. 8)

Tosin Nettiautossa on erittäin kaunis 2.0TS, kaikki detaljit juuri kohdallaan, mutta TAKASPOILERI! Ei ole todellista, valtava evospoikka koristaa peräpäätä :shock:

No aina ei voi voittaa. Etsintä jatkukoon (yksilön etsintä jatkunut jo monta kuukautta)

Toivottavasti Se Oikea löytyy ja löydän itseni kirjoittelemasta uudelleen tällä palstalla, ainakin luen mielenkiintoisia juttuja, jos ei muuta ja joudun ostamaan nissanmagentiksen. :evil: (never..)
The journey is the destination

lepidus
Viestit: 128
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja lepidus »

Hiukka samanlaisia ongelmia oli mullakin alfan hankinnassa. Ilmastointi piti saada, kilometrejä ei saanut olla enempää kuin edellisesää (120tkm), malli ehdottomasti 156 ja värikin oli melko ehdottomasti rosso 130. Niinhän sitä sitten persaukisena joutu hyväksymään kylkiäisinä ton hirmu lintulaudan kontin päällä. Alkuun ajattelin että raavin sen siitä pois, mutta eipä se loppujen lopuksi olekkaan niin ruma joten saa jäädä. Sitäpaitsi olen huomannut että tolla takasiivellä on ihan toiminnallinenkin funktio, se vetää perässä ajavaa corollaa reilusti lähemmäksi.

Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Ilmastoidut TS:t ovat erittäin harvinaisia
No, jaa minä olen luullut, että ne lähes järestään ilmastoinnilla varustettuja. Itsellä on ilmastoitu versio ja hyvin toimii, mutta pyrin käyttämään sitä silloin tällöin ja vain erittäin helteisellä säällä. Bensaakin vie arviolta noin 1l/100km vähemmän.

Kyllä tessullakin pärjää liikenteessä ja pikku virittelyllä siitä saa lisää tehoja yli 20hv melko vaivattomasti. :-D
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
TeeHoo
Viestit: 157
Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:09
Car(s): 156 V6 -99 Ex: 2x159, MiTo, 2x156
Paikkakunta: Muurame

Re: 2.0ts/jts/V6?

Viesti Kirjoittaja TeeHoo »

EDTV kirjoitti: No Autobestillä sain makua 2.0JTS:tä. Hinta oli reilusti yli kaikkien kattojen, mutta sainpahan kokeilla 156:ta. Olin pettynyt. Auto nyökki ja kallisteli ja moottorin ääni oli hyvin mitäänsanomaton, eikä potkuakaan tuntunut olevan oikein. Osaisiko joku sanoa, onko JTS:n myötä Alfa myynyt osan sieluaan? Pitäisikö JTS:n kuulostaa hienolta?
Jos tuo oli semmoinen viininpunainen farmari, niin kävin koeajamassa samaa autoa joskus toukokuun lopulla ihan ostomielessä eikä yksilö vakuuttanut minuakaan. Se oli hyvin laiskan oloinen lämmettyään, eikä oikein jaksanut kiertää pirteästi punarajalle. Kylmänä se tuntui kulkevan ihan hyvin. Lisäksi autossa tuntui olevan pyöränkulmat pielessä, kun se ei tykännyt mennä hetkeäkään suoraan. Eli kannattaa metsästää kunnossa oleva yksilö, niin saat oikean kuvan 156:sta. Niin minäkin tein...

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

kuka HELVETTI tarvitsee ilmastointia Suomessa?! :evil: kun niin saatansti kylmä täällä on...
Hieno markinointi, ei mitään lisättävää
Nothing beats cubic inch

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ Esimerkiksi minä. On tämä kulunut kesäkin ollut sen verran "kylmä", että autossa kun joutuu pakostikin istumaan vähintään tunnin päivässä niin kunnollinen ilmastointi on varuste numero yksi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

Re: 2.0ts/jts/V6?

Viesti Kirjoittaja virtti »

EDTV kirjoitti: Ilmastoidut TS:t ovat erittäin harvinaisia, joten lienee ostettava V6.. 8)
"oikea" Alfa on kutvosella vaikka itse nelarilla ajelenkin :)

OT ilmastointi on aina positiivinen asia :mrgreen: ja itselläni ei valitettavasti tessussa ole...
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: 2.0ts/jts/V6?

Viesti Kirjoittaja Antijape »

EDTV kirjoitti:Auto nyökki ja kallisteli ja moottorin ääni oli hyvin mitäänsanomaton, eikä potkuakaan tuntunut olevan oikein. Osaisiko joku sanoa, onko JTS:n myötä Alfa myynyt osan sieluaan? Pitäisikö JTS:n kuulostaa hienolta?
No se tietty on varma että kutosen jälkeen nelonen kuulostaa mitäänsanomattomalta ja "potkuttomalta". Vaikea sanoa kokeilematta, mutta jos auto on sama mistä TeeHoo puhuu, niin veikkaisin ettei ko. kiesi ollut ihan timmissä... Ja äänistä vielä sen verran että ainakin omasta (ja monien kavereiden) mielestä nykyisessä JTS:ssä on jopa hieman munakkaammat äänet mitä edellisessä 147 2.0TS:ssä oli.
EDTV kirjoitti: Ilmastoidut TS:t ovat erittäin harvinaisia, joten lienee ostettava V6..
Kyllä niitä ilmastoituja tessuja löytyy varmasti. Ei ne ainakaan erittäin harvinaisia ole. :wink:
EDTV kirjoitti:...nissanmagentiksen. :evil: (never..)
Veikkaanpa että kun kerran sielusi olet jo myynyt ja koeajoilla käynyt niin Nipponia ei pihasta taida tullla löytymään. :wink:

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

joten lienee ostettava V6..

Kannattaa ostaa se jos ei tule paljon kilsoja vuodessa! Moottorin äänet on nannaa ja äkkiä siihenkin saa aika lailla makeammat putkisto saundit kuin nelariin millään vermeellä.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

No kyllä tää kesä oli kunnon kesä, mutta miten ihmiset elivät vuoteen 2001 mennessä ennen kuin tapahtui toi ilmastointi "buumi"?
Mä en ainakaan tarvii sen, kuumassa autossa on niin mukava olla varsinkin klmän talven jälkeen.
Nothing beats cubic inch

EDTV
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:48

Viesti Kirjoittaja EDTV »

Vielä pitää hieman tarkentaa, että ilmastoidun TS:n "harvinaisuudella" tarkoitin kirkkaanpunaista vähänajettua kaksilitraista ruosteetonta hyväkuntoista hienoa Alfaa mieluiten hieman madallettuna, niin se miellyttäisi minua, hallitusta ja koiria :roll: :mrgreen:
The journey is the destination

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

TestarosaFinland kirjoitti:No kyllä tää kesä oli kunnon kesä, mutta miten ihmiset elivät vuoteen 2001 mennessä ennen kuin tapahtui toi ilmastointi "buumi"?
Jaa-a, en tiedä. Mulla on ollut ilmastoitu auto vuodesta -97 ja sitä aikaisemmassa rassissa oli paremman puutteessa iso sähkökattoluukku :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

EDTV kirjoitti:Vielä pitää hieman tarkentaa, että ilmastoidun TS:n "harvinaisuudella" tarkoitin kirkkaanpunaista vähänajettua kaksilitraista ruosteetonta hyväkuntoista hienoa Alfaa mieluiten hieman madallettuna, niin se miellyttäisi minua, hallitusta ja koiria :roll: :mrgreen:
Ruosteetonta ei taida löytyä, etupuskurin takakiinnikkeet vai mihin se pohjapanssari nyt tuleekaan kiinni, on takuuvarmasti ruosteessa :lol:
VMP

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Kattoluukku on käyttänöllinen ratkaisu ja vieläpä kaunis, harmi, että Suomessa myydään niin vähän kattolukuisia autoja. Mä kuulin sellaisia typeryyksiä, etta "jos autossa on ilmastointi, kattoluukkua ei tarvita" se on naurettavin ja typerin mitä kuulin mun elämässä!
Nothing beats cubic inch

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

mikä alfa

Viesti Kirjoittaja virtti »

mattijus kirjoitti:
EDTV kirjoitti:Vielä pitää hieman tarkentaa, että ilmastoidun TS:n "harvinaisuudella" tarkoitin kirkkaanpunaista vähänajettua kaksilitraista ruosteetonta hyväkuntoista hienoa Alfaa mieluiten hieman madallettuna, niin se miellyttäisi minua, hallitusta ja koiria :roll: :mrgreen:
Ruosteetonta ei taida löytyä, etupuskurin takakiinnikkeet vai mihin se pohjapanssari nyt tuleekaan kiinni, on takuuvarmasti ruosteessa :lol:
mutta siinä vaiheessa kun olli79:n pohjalevyn vaihtaa "muovisen puolikkaan" tilalle, niin kiinnikkeet voi fixata :lol:
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

No hohhoijaa...Ton testarossan pauhatessa jää kyllä aika sanattomaks :shocked!:

En oo ikinä kyllä em. kaltaista 156:sta ajanu. On kaikki (myös madaltamattomat)olleet loistavia ominaisuuksiltaan.
Älä lannistu etsinnöissä, (ainakaan niin, että tojotanissanin ostaisit) kyllä se oikea sieltä löytyy! :lol:

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

mikä alfa?

Viesti Kirjoittaja virtti »

Keisari kirjoitti:No hohhoijaa...Ton testarossan pauhatessa jää kyllä aika sanattomaks :shocked:
samat sanat


Itsellä on madallettu 156 ja kulkee kuin raiteilla, enemmän nautittavampi ajella kuin vakkari.
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Re: mikä alfa?

Viesti Kirjoittaja Keisari »

virtti kirjoitti:Itsellä on madallettu 156 ja kulkee kuin raiteilla, enemmän nautittavampi ajella kuin vakkari.
Toi pitää paikkansa, niin on mullakin. Mut tarkotin lähinnä sitä, et toi vakkari alustakin on juhlaa nipponin riisikuppeihin verrattuna eli ei musta ainakaan voi parhaalla tahdollakaan löysäks haukkuu![/quote]

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

Re: mikä alfa?

Viesti Kirjoittaja virtti »

juu jymmärsin ja yhdyn myös tähän kommenttiin.
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Vastaa Viestiin