33 hammastankojen suojakumit
Valvoja: Moderators
33 hammastankojen suojakumit
onkos paha homma vaihtaa....
ja mistä mahtais löytyä....
ja mistä mahtais löytyä....
On paha homma vaihtaa. Ainakin uudempikorisessa. Hammastanko piti irroittaa ja purkaa se osiksi ennenkuin ne sai vaihdettua. Voi olla että ne palkeet saa venytettyä paikalleen myös koko laitetta purkamatta, irroittaa täytyy kuitenkin. Asiasta hieman tuolla. Vaikka homma on aika työläs niin suosittelen lämpimästi niiden palkeitten vaihtamista. Oma servo alkoi vuotamaan öljyä kun rikkinäisistä palkeista oli päässyt sisälle hiekkaa ja rikkonut servon stefan. Siitä seurasi pitkä tarina jota en jaksa tähän kirjoittaa, mutta kalliiksi tuli ja vei aikaa. Nuo palkeet ostin ihan tarvikeliikkeestä mittojen perusteella. Kannattaa mitata ulkohalkaisija, sisähalkaisija sekä pituus kasassa ja auki. 
Pistetäänpä vielä motivaatioksi hintoja:
Pelkät palkeet ~20€ yht.
Minun läpikäymä systeemi, palkeet, öljyt, stefa, töitä ammattilaisella ~250€ + auto noin kolme-neljä viikkoa pois käytöstä. Tarkkaa summaa en uskaltanut laskea, tuo on vain arvio. Lisää hintaa tuli kun servo ei tullut ekalla kerralla tiiviksi ja aika alkoi loppua. Oli sitten pakko viedä se korjaamolle. Tulivat tosin paljon hinnassa vastaan koska oli vuotanut heidän korjauksestaan huolimatta.

Pistetäänpä vielä motivaatioksi hintoja:
Pelkät palkeet ~20€ yht.
Minun läpikäymä systeemi, palkeet, öljyt, stefa, töitä ammattilaisella ~250€ + auto noin kolme-neljä viikkoa pois käytöstä. Tarkkaa summaa en uskaltanut laskea, tuo on vain arvio. Lisää hintaa tuli kun servo ei tullut ekalla kerralla tiiviksi ja aika alkoi loppua. Oli sitten pakko viedä se korjaamolle. Tulivat tosin paljon hinnassa vastaan koska oli vuotanut heidän korjauksestaan huolimatta.
Tein itse - säästin
Itse tuokin tuli tehtyä, ainoastaan stefa vaihdatettiin ammattilaisella. Sitten kun ei tullut tiiviksi ja aika alkoi loppumaan niin oli pakko viedä auto pajalle..
Mulla servo lähti purkautumaan kun otti toisesta päästä seekerin pois. Ja moottoria kun laski 5-10cm niin lähti paljon helpommin irti, kuskin puoleinen raidetanko piti irroittaa, sen aukosta sitten. En osaa sanoa miten paljon nuo korimallit sitten poikkeaa toisistaan, Wolffiksella taitaa olla paremmat tiedot...

Tein itse - säästin
Jos sulla on kaasutinmalli ilman tehostinta, homma on helppo. Otat raidetangon sisäpäät irti pultteineen sekä hammastangon irti, vanhat kumit puukolla irti ja päässä olevan muovitupen irti, josta pujotat uudet kumit paikoilleen. Itse tein näin irrottamatta hammastankoa ohjausvaihteesta. Onhan siellä vähä ahdasta, mutta onnistuu.
tuli pulmia tämän kuskinpuoleisen suojakumin asennuksen suhteen,otin raidetangon päät kokonaan pois sekä hammastangon klemmarit,no hantin puoleinen lähti ihan mukavasti mutta kuskinpuoleinen ei koska rattiakseli tulee kumin vasemmalle puolen,eli pitäisikö uusi kumi pujottaa koko hammastangon läpi,sekään ei onnistu koska raidetankojen kiinnityspultit törröttävät paikallaan
eli miten tämä nyt etenee

Re: 33 hammastankojen suojakumien vaihto, tuli pulmia
kertokaa joku pitäis jatkaa hommia taas huomenissa
Ainakin uudemmassa 33:ssa raidetankojen sisemmät päädyt olivat varsin erikoisesti kiinni. Molemmilla on oma pultti, pulttien kehillä on peltiset lukituspalat. Ne lähtevät pois irroittamalla klipsi (vähän kuin verhoilun kiinnitysnastat) niiden keskeltä. Sitten vain pultteja aukomaan. Näin siis jos samanlainen kiinnitys kuin uudemmassa.
Tein itse - säästin