33 hammastankojen suojakumit

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
tronia
Viestit: 7
Liittynyt: 22 Loka 2005, 01:32
Paikkakunta: uusikaupunki

33 hammastankojen suojakumit

Viesti Kirjoittaja tronia »

onkos paha homma vaihtaa....
ja mistä mahtais löytyä....

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

On paha homma vaihtaa. Ainakin uudempikorisessa. Hammastanko piti irroittaa ja purkaa se osiksi ennenkuin ne sai vaihdettua. Voi olla että ne palkeet saa venytettyä paikalleen myös koko laitetta purkamatta, irroittaa täytyy kuitenkin. Asiasta hieman tuolla. Vaikka homma on aika työläs niin suosittelen lämpimästi niiden palkeitten vaihtamista. Oma servo alkoi vuotamaan öljyä kun rikkinäisistä palkeista oli päässyt sisälle hiekkaa ja rikkonut servon stefan. Siitä seurasi pitkä tarina jota en jaksa tähän kirjoittaa, mutta kalliiksi tuli ja vei aikaa. Nuo palkeet ostin ihan tarvikeliikkeestä mittojen perusteella. Kannattaa mitata ulkohalkaisija, sisähalkaisija sekä pituus kasassa ja auki. :wink:

Pistetäänpä vielä motivaatioksi hintoja:
Pelkät palkeet ~20€ yht.
Minun läpikäymä systeemi, palkeet, öljyt, stefa, töitä ammattilaisella ~250€ + auto noin kolme-neljä viikkoa pois käytöstä. Tarkkaa summaa en uskaltanut laskea, tuo on vain arvio. Lisää hintaa tuli kun servo ei tullut ekalla kerralla tiiviksi ja aika alkoi loppua. Oli sitten pakko viedä se korjaamolle. Tulivat tosin paljon hinnassa vastaan koska oli vuotanut heidän korjauksestaan huolimatta.
Tein itse - säästin

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

onnistuu vaihtaa itekkin... pitää vain tehdä semmonen "erikois"-avain jolla saa sen paketin purettua! muutenhan se on aikalailla yksinkertainen systeemi...tosin aika v...umainen irrottaa koneen ollessa paikoillaan! :evil:

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Itse tuokin tuli tehtyä, ainoastaan stefa vaihdatettiin ammattilaisella. Sitten kun ei tullut tiiviksi ja aika alkoi loppumaan niin oli pakko viedä auto pajalle.. :oops: Mulla servo lähti purkautumaan kun otti toisesta päästä seekerin pois. Ja moottoria kun laski 5-10cm niin lähti paljon helpommin irti, kuskin puoleinen raidetanko piti irroittaa, sen aukosta sitten. En osaa sanoa miten paljon nuo korimallit sitten poikkeaa toisistaan, Wolffiksella taitaa olla paremmat tiedot...
Tein itse - säästin

pantse
Viestit: 209
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:31
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pantse »

Jos sulla on kaasutinmalli ilman tehostinta, homma on helppo. Otat raidetangon sisäpäät irti pultteineen sekä hammastangon irti, vanhat kumit puukolla irti ja päässä olevan muovitupen irti, josta pujotat uudet kumit paikoilleen. Itse tein näin irrottamatta hammastankoa ohjausvaihteesta. Onhan siellä vähä ahdasta, mutta onnistuu.

hartza
Viestit: 69
Liittynyt: 19 Tammi 2005, 22:25

Viesti Kirjoittaja hartza »

kaasarimalli on kiitos neuvoista :-D

hartza
Viestit: 69
Liittynyt: 19 Tammi 2005, 22:25

Viesti Kirjoittaja hartza »

tuli pulmia tämän kuskinpuoleisen suojakumin asennuksen suhteen,otin raidetangon päät kokonaan pois sekä hammastangon klemmarit,no hantin puoleinen lähti ihan mukavasti mutta kuskinpuoleinen ei koska rattiakseli tulee kumin vasemmalle puolen,eli pitäisikö uusi kumi pujottaa koko hammastangon läpi,sekään ei onnistu koska raidetankojen kiinnityspultit törröttävät paikallaan :? eli miten tämä nyt etenee

hartza
Viestit: 69
Liittynyt: 19 Tammi 2005, 22:25

Re: 33 hammastankojen suojakumien vaihto, tuli pulmia

Viesti Kirjoittaja hartza »

kertokaa joku pitäis jatkaa hommia taas huomenissa

hartza
Viestit: 69
Liittynyt: 19 Tammi 2005, 22:25

Viesti Kirjoittaja hartza »

ei suju ei,raidetankojen sisemmät kiinnityspultit ei lähde pois ovatko pinnapultit vai ei en alkanut kokeilemaan.no päätin sitten irroittaa rattiakselin nivelristikon että saa koko paskan pöydälle tulihan se pari senttiä mutta ei kokonaan pois rihloilta :evil:

hartza
Viestit: 69
Liittynyt: 19 Tammi 2005, 22:25

Viesti Kirjoittaja hartza »

taidan vetää jätesäkkiä kohta suojakumin päälle ei luonnista tänään :evil: :evil: :evil:

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Ainakin uudemmassa 33:ssa raidetankojen sisemmät päädyt olivat varsin erikoisesti kiinni. Molemmilla on oma pultti, pulttien kehillä on peltiset lukituspalat. Ne lähtevät pois irroittamalla klipsi (vähän kuin verhoilun kiinnitysnastat) niiden keskeltä. Sitten vain pultteja aukomaan. Näin siis jos samanlainen kiinnitys kuin uudemmassa.
Tein itse - säästin

hartza
Viestit: 69
Liittynyt: 19 Tammi 2005, 22:25

Viesti Kirjoittaja hartza »

kyllä raidetankot pois lähti mutta olivat muttereilla kiinni eli pultit jäivät hammastankoon paikalleen,paha niiden yli on kumeja venuttaa :?

Avatar
saipa
Viestit: 197
Liittynyt: 09 Maalis 2004, 01:22

Viesti Kirjoittaja saipa »

Sprintissä on varmaan identtinen systeemi. Huoltokirja väittää että pultit olis nekin kierteellä kiinni, mutta jotain vaikeuksia itsellenikin tuli niiden poisottamisessa. Käytin siis vanhaa kunnon niittejä+ mustavahaa taktiikkaa.

pantse
Viestit: 209
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:31
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pantse »

siis.. tarkoitin, ettei rattiakselia tartte irrottaa, joten joutuu irrottaa ne törröttävät raidetankojen kierretangot, lähtee helposti irti, kun laittaa 2 mutteria kierteille ja vääntää sisemmästä auki. :wink:

hartza
Viestit: 69
Liittynyt: 19 Tammi 2005, 22:25

Viesti Kirjoittaja hartza »

joo kokeillaan niitä pultteja uudestaan irti,juurikin kahdella mutterilla väänsin mutta tuli epäilys että ne on jollain neliökannalla upotettu hammastankoon,jatketaan harjoituksia :lol:

Vastaa Viestiin