JTS:n hihnan kestävyys?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Volante
Viestit: 71
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 19:15

JTS:n hihnan kestävyys?

Viesti Kirjoittaja Volante »

Pahoittelen, jos tämä on jo moneen kertaan käyty läpi, mutta en haullakaan löytänyt: onko 156JTS:n jakohihna yhtä epäluotettava kuin muidenkin mallien? Helsingin Sanomien "Autojen vikasarja" tietää, että jakohihnavikoja on vuosimalleissa 1998-99 ja diesel 2001, onko tässä mitään perää?
Kuinka monella on omakohtaista kokemusta tai muuten varmaa tietoa siitä, että nimenomaan JTS:n hihna olisi prakannut? Kuinka usein on tiedossa hihnavaurioita muissa kuin HS:n mainitsemissa malleissa? Kiitos vastauksesta.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuo HS:n vikasarjan statistiikka ainakin tuntuu huuhaalta, Suomeen ei ole edes tuotu 2001 dieseleitä maahantuojan toimesta ja noissa 1998-1999 Sparkeissa ei pitäisi olla mitään rakenteellista eroa uudempiin.

Foorumilta ei taida löytyä yhtään hihnavaurion kohdannutta JTS:ää? Twin Sparkkeja sitten valitettavasti enemmänkin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

JTS:ssä on ainakin erilaiset kiristimet hihnassa kuin TSssä.
MP

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuo HS:n vikasarjan statistiikka ainakin tuntuu huuhaalta, Suomeen ei ole edes tuotu 2001 dieseleitä maahantuojan toimesta ja noissa 1998-1999 Sparkeissa ei pitäisi olla mitään rakenteellista eroa uudempiin.
lista on kerätty monesta lähteestä esim saksan tilastoista. Osa viosta tuntuu kyllä hiukan oudoilta esim kylmäkäynnistys ja nuo sähköviat ja valoviat joita ei ole kyllä ilmennyt yhtään 7 vuoden aikana ja toisaalta puuttuu ILMI ja puslaviat kokonaan. uusissa sparkeissa on varmaa niitä erilaisia kiristimiä tms?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

V6 kirjoitti:uusissa sparkeissa on varmaa niitä erilaisia kiristimiä tms?
Eikös ne metallikiristimet tulleet tyrkylle vasta tässä ihan hiljattain?

Jotenkin en kyllä jaksaisi uskoa etteikö se muovihammaspyörä siellä kolmea vuotta kestäisi, onko yhdestäkään hihnavaurioisesta koneesta ollut kiristin halki? Muuhun kestoon tuon materiaalin vaihtaminen ei mahda vaikuttaa vaikka ulkokuori olisi timantista tehty. Tietysti on mahdollista että samalla olisi tehty muutoksia sen kiristimen geometriaan, esmes kasvatettu jousikiristyksen liikerataa, tiedä hänestä kun ei ole verrokkia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

JTS:ssä on ainakin erilaiset kiristimet hihnassa kuin TSssä.
Onko suurtakin eroa??

Suurin ongelma muovikiristimessä lienee se että hampaat kuluvat ja se saattaa jumittua johonkin asentoon vanhemmiten, jos jää löysälle niin hihna tietty hyppää helpommin...varmaan se käkikellojousi sisällä jotenkin väsyy tms.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jotenkin en kyllä jaksaisi uskoa etteikö se muovihammaspyörä siellä kolmea vuotta kestäisi, onko yhdestäkään hihnavaurioisesta koneesta ollut kiristin halki?
Ex-155:ssä hajosi kiristin ennen 3 vuoden ikää. Kilometrejä oli 56 tkm. Hihna oli ehjä, mutta lopputulos luonnollisesti sama kuin jos hihna olisi katkennut.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Juu, 155:sissahan noita noita hajosi mutta kiristinpyörän materiaalia on sittemmin vaihdettu. Olikos se niin että vanha kiristin on musta ja uusi vaalea?

Oikeastaan tarkoitin ihmetellä että onkohan yhdestäkään 156:sesta hajonnut tuo kiristinrulla. Niissähän on kaikissa alun alkaenkin ollut tuo uudemman mallinen kiristin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Kuva

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kuva kertoo kaiken :shock:

Toivottavasti tuon JTD:n rakenne ei ole yhtä paska.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Aiheutuiko tuosta kiristimen hajoamisesta myös jakopäävaurio? Kysymys voi kuulostaa hullulta mutta GM:llä oli useampi tapaus missä muovinen, kylläkin selkäpuolelta kiristävä kiristin hajosi samalla tavalla, samoin oli tapauksia missä muovinen välipyörä oli ko.tavalla hajonnut. Asiakkaat jopa ajoivat niitä korjaamoon, ilman vaurioita. Jos tiskillä oli selityksenä sivuääniä konetilasta ei moottoria saanut käynnistää ennen jakopään tarkistamista.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kuva kertoo kaiken :shock:

Toivottavasti tuon JTD:n rakenne ei ole yhtä paska.
Saman näköinen tuo muovirulla on JTD:ssäkin. Eka stintti 166:lla oli 80 tkm ja muuten on vaihdettu 60 tkm välein. Toki kannattaa laittaa jatkossa tuo kulumaton metallirulla. Ja väliviritys kannattaa hoitaa.

Voin tuoda Mamma Mariaan nipun noita vähän ajettuja nähtäväksi, jos kiinnostaa?
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Aiheutuiko tuosta kiristimen hajoamisesta myös jakopäävaurio?
Kyllä. Hihna on täysin hervoton kiristimen pettämisen jälkeen.

Oman 155 2.0 TS 16V hajonneesta kiristimestä johtunut jakopäävaurio korjattiin alkuvuonna 1999 Jyväskylän Delta-autossa. Korjauksen tehnyt asentaja kertoi, että ensimmäinen heille tullut vastaava tapaus oli Lancia Kappa 2.4, jossa samanlainen kiristin oli myös mennyt tuhannen päreiksi. Kappan 2.4 bensakone on 5-sylinterinen ja lohko lienee hyvin läheistä sukua Alfan 2.4 JTD-moottorin lohkolle, ellei peräti täysin sama lohko.

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

JTD kirjoitti: Toki kannattaa laittaa jatkossa tuo kulumaton metallirulla. Ja väliviritys kannattaa hoitaa.
Tottakai kannattaa mutta onko huoltoon viedessä mahdollista valita? Siis jos se muovinen on edelleen se mitä sinne laitetaan hihnahuolloissa.

Väliviritys? Eli kesken vaihtovälin tarkistetaan/kiristetään jotain?

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Hesem kirjoitti:
JTD kirjoitti: Toki kannattaa laittaa jatkossa tuo kulumaton metallirulla. Ja väliviritys kannattaa hoitaa.
Tottakai kannattaa mutta onko huoltoon viedessä mahdollista valita? Siis jos se muovinen on edelleen se mitä sinne laitetaan hihnahuolloissa.

Väliviritys? Eli kesken vaihtovälin tarkistetaan/kiristetään jotain?
Voihan sitä kysyä ennakkoon ja sitten vaikka hommata Muukkoselta metallinen asennettavaksi. Jos ei näin onnistu, niin ihme on.

Kiristysvara on ainakin JTD:ssä ollut syytä virittää puolivälissä, ettei vaan pääse liike loppumaan. Melko lähellä on ollut loppuminen viritettäessä. Ja sen jälkeenhän se ei enää kiristä kuin hermoja.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

JTD kirjoitti:Voin tuoda Mamma Mariaan nipun noita vähän ajettuja nähtäväksi, jos kiinnostaa?
Joo kyllä vaan kiinnostaa. Mulla on varastossa yksi ajamaton Twin Sparkin kiristin, voidaan vaikka verrata onko noissa jotain eroa. Ja pitänee piakkoin tehdä välikiristys, varmaan idea on JTD:ssä sama kuin Sparkissa eli kiristin viritetään niin, että viisari näyttää koloon?

Mihin aikaan muuten porukka on saapumassa appeelle?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Onko nyt Deltassa kaupan kokonaan metallisia automaatti kiristinpyöriä vai tarkoitatteko metallisella sitä kiinteän kiristyksen antavaa mallia, sitä tuskin saa deltasta vai saako??...

155:en huono malli oli tosiaan mustaa muovia ja nyt parannettu malli valkoinen...taitaa olla melko sama kiristin myös Fiatin 1,4 12V koneessa ja tosiaan Kapan 2,4:ssa ja JTD koneissa...

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

jiiässä: kts. albumi

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

jiiässä kirjoitti:Onko nyt Deltassa kaupan kokonaan metallisia automaatti kiristinpyöriä vai tarkoitatteko metallisella sitä kiinteän kiristyksen antavaa mallia, sitä tuskin saa deltasta vai saako??..
Originaalia vastaava metallirullalla tuli suoraan Italiasta jo alkuvuonna.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
skylark
Viestit: 58
Liittynyt: 25 Huhti 2006, 22:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja skylark »

Onko JTS:n kiristinsetti nyt sitten tuota vai jotain muuta parannettua versiota? Niinkuin jo todettiin niin sehän eroaa TS:n setistä. Jotain eroa on jossain oltava koska yhtään raportoitua JTS:n jakohihnafailurea ei löydy täältä eikä pikaisella googletuksella ulkomaanelävien keskustelupalstoiltakaan. Vaikka Tessuja on enemmän en ihan usko tilastolliseen todennäköisyyteen tässä yhteydessä... no, parin viikon päästä menee oma hihna vaihtoon (53tkm, 2v7kk), kop, kop :-D

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Mun TS oli tänään hihnanvaihdossa ja ihan oletuksena laitettiin metallinen kiristinrulla.

Volante
Viestit: 71
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 19:15

Viesti Kirjoittaja Volante »

Kiitos vastauksista. On siis niin, että kenelläkään forumilaisella ei ole tiedossa JTS:n hihnan prakaamista? Toisaalta, mitäpä se kertoo: ko. autoa lienee myyty Suomessa tuhatkunta kappaletta, eipä pitäisikään olla prakaamisia. Eikä tällaisesta tilastosta voine mitenkään päätellä, onko TS:n hihna heikompi kuin JTS:n.

MikaZ
Viestit: 164
Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00)
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

Asiasta kolmanteen, onko muuten tuo TS:n tasapainoakselin hihna sama JTS:ssä.

Eli käykö esim tämä motonetin hihna kumpaankin:
156 2,0TS-16V Tasapainoakselille 25-5228 24.20 €

Kiittää ja kumartaa

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

MikaZ kirjoitti:Asiasta kolmanteen, onko muuten tuo TS:n tasapainoakselin hihna sama JTS:ssä.

Eli käykö esim tämä motonetin hihna kumpaankin:
156 2,0TS-16V Tasapainoakselille 25-5228 24.20 €

Kiittää ja kumartaa
2.0 TS:
Tasapainoakselin kiristäjä, osanumero 60620443
Hihna, osanumero 60620887

2.0 JTS:
Tasapainoakselin kiristäjä, osanumero 60620443
Hihna, osanumero 60620887

Varovainen arvio, että on sama hihna :-D
VMP

MikaZ
Viestit: 164
Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00)
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

Kiitti mattijus,

Eli motonetistä saat jakopään romppeet 179,50€ kun ne Teltassa on ainakin 450€ :mrgreen:

Että silleen taas pientä ihmistä pistellään....tietty voihan laatueroja olla:)

Avatar
Viikari
Viestit: 98
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 21:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Viikari »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Kysymys voi kuulostaa hullulta mutta GM:llä oli useampi tapaus missä muovinen, kylläkin selkäpuolelta kiristävä kiristin hajosi samalla tavalla, samoin oli tapauksia missä muovinen välipyörä oli ko.tavalla hajonnut. Asiakkaat jopa ajoivat niitä korjaamoon, ilman vaurioita.
Muistaakseni ainakin Obelixin 1,6 koneessa oli tämmöinen joskus -94 -96.
GM hoiti homman hienosti kutsumalla nuo kiristinversioiset vaihtoon.
Miksi tyytyä tavanomaiseen?

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

skylark kirjoitti:... no, parin viikon päästä menee oma hihna vaihtoon (53tkm, 2v7kk), kop, kop :-D
Älä siinä koputtele... Mäkin koputtelin ja sitten napsahti. Kuuntele huolella onko mitään outoja sivuääniä tai auton outoa käyttäytymistä!

Avatar
Rocca
Viestit: 159
Liittynyt: 30 Syys 2004, 01:55
Car(s): 2000 GTV -74 ja 156 2.5 -98. Aprilia Moto 6.5, 159 & 147
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Rocca »

Volante kirjoitti:Kiitos vastauksista. On siis niin, että kenelläkään forumilaisella ei ole tiedossa JTS:n hihnan prakaamista?
No nytpä on, jos ei aiemmin. Luulisin seuraavin havainnoin hihnan katkeamisesta olevan kysymys. Tasaisesta nopeudesta moottori "kuolleeksi", veto hävisi ja kaikki valot tauluun. Pysähdyttyä startatessa pyöritti kuin ilman vastusta eikä mitään reagointia starttiin. Auto on siis GT JTS -05. Ajettu on 57 tkm .
Senza cuore saremmo solo macchine!

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Rocca kirjoitti: Tasaisesta nopeudesta moottori "kuolleeksi", veto hävisi ja kaikki valot tauluun. Auto on siis GT JTS -05. Ajettu on 57 tkm .
No voehan!!#!%! Pitääkö sitä alkaa itselläkin jännäämään kun alkaa kilometrit lähestymään.. Raportoihan miten kävi!
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
Rocca
Viestit: 159
Liittynyt: 30 Syys 2004, 01:55
Car(s): 2000 GTV -74 ja 156 2.5 -98. Aprilia Moto 6.5, 159 & 147
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Rocca »

Mun GT on ollut koko ikänsä tallimajoituksessa ja kylmien käynnistysten määrä on vähäinen. Luulin, että ei olisi suurta riskiä remmivauriosta tätä taustaa vasten. Uskon nimittäin, että ainakin kylmäkäynnistykset tuota remmiä kuormittavat. On vastusta, kun öljyt on jähmeät ja remmi taipuu molempiin suuntiin , varmaan kylmänä rassaa.. Laitan tietoa, kun ovat tutkineet. On vaan tällä hetkellä pitkät ajat jonossa...ensimmäinen vapaa aika pajalla kahden viikon kuluttua ja siihen tietysti korjausaika päälle...ei toista autoa ja hiihtoloma pukkaa päälle...perhe haluaa reissuun...apuva :crazyeyes:
Senza cuore saremmo solo macchine!

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

No voi saakelin saakeli! Osanottoni...
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Ikävä juttu. Minulla JTS:n jakopäästä alkoi kuulumaan kahnaavaa ääntä 50 tkm:n kohdalla, auto oli tuolloin vajaa 1,5 vuotta vanha. Kun oli takuuta jäljellä niin vein auton paikalliseen DA:oon jossa vaihtoivat kaikki jakopään himmelit. Kilometrejä oli kasassa vajaa 52 tkm.

Eli 2.0 JTS:ssä pitää varmaan noudattaa samaa varovaisuutta kuin hihnavetoisissa TS-koneissa.

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

P***a homma Rocca!

Joko on korjaamo löyty lukkoon? Minä käytin GTA:n jakohihnanvaihdossa Autohuolto Järvisellä Salpakankaalla ja sinne ei tuntunut olevan kovin pitkiä jonoa ja sitä kautta olisi löytynyt myös hihnanvaihto-osat.

Järvisen yhteystiedot:

http://www.autofit.fi/korjaamohaku/?num=11061
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Eiköhän Delta pistä sitä omalla pajalla kuntoon kun rempan joutuvat maksamaankin. Jos nyt jotain positiivista tästä yrittää löytää..

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Ei välttämättä ole hihna poikki, mutta tuho on sama. Se lapsellinen kiristyssysteemi päästää hihnan löysälle ja sen jälkeen lähtevät hampaat. Hihnan kireyttä (löysyyttä) kannattaa seurata, joko raottamalla suojaa tai työstämällä jonkinmoinen aukko josta pääsee painamaan hihnaa nokkapyörien välistä. Laitan galleriaan kuvan löysälle päässeestä hihnasta. Tuloksena hihnaan kalju kohta ja 10 vääntynyttä venttiiliä sekä DA:n pöyristyttävä korjausarvio 3000e. Hihnalla oli ajettu vajaa 60 tkm. Tämä Coupella mutta samat osat.

Avatar
Viikari
Viestit: 98
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 21:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Viikari »

Kurkkasin tuon kuvan. Eikö tuo tunnu jo koneen käynnissä?
Miksi tyytyä tavanomaiseen?

Avatar
Rocca
Viestit: 159
Liittynyt: 30 Syys 2004, 01:55
Car(s): 2000 GTV -74 ja 156 2.5 -98. Aprilia Moto 6.5, 159 & 147
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Rocca »

Rolle kirjoitti:Eiköhän Delta pistä sitä omalla pajalla kuntoon kun rempan joutuvat maksamaankin. Jos nyt jotain positiivista tästä yrittää löytää..
Näin on eli pitää käyttää Deltaa, on vielä tehtaan takuukin voimassa eli loppupelissä ilmeisesti tehdas maksaa korjauksen. Olisi loppunut 27.4. takuu, joten jos vielä jonkun hyvän puolen yrittää kaivaa niin parempi nyt kuin kesällä! Kiitos vinkistä Portti! Tätä paikkaa tulee varmaan käytettyä joskus myöhemmin.
Senza cuore saremmo solo macchine!

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Ai siinä olikin vielä takuu voimassa. No onneksi näin päin.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

No lomamatkahan taittuukin sitten Deltan kustantamalla PerusPuntolla!! Varot vaan tuulenpuuskia, mitä et ole ennen havainnut.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Ei huomannut mitään poikkeavaa käynnissä. Sitten kun huomasi niin mitään ei ollut enää tehtävissä. :(

Avatar
Rocca
Viestit: 159
Liittynyt: 30 Syys 2004, 01:55
Car(s): 2000 GTV -74 ja 156 2.5 -98. Aprilia Moto 6.5, 159 & 147
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Rocca »

JTD kirjoitti:No lomamatkahan taittuukin sitten Deltan kustantamalla PerusPuntolla!! Varot vaan tuulenpuuskia, mitä et ole ennen havainnut.
Ei tiedä vielä, mitä pitää varoa, Deltasta ei saa välinettä siirtymiseen.
Senza cuore saremmo solo macchine!

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

JTD wrote:
No lomamatkahan taittuukin sitten Deltan kustantamalla PerusPuntolla!! Varot vaan tuulenpuuskia, mitä et ole ennen havainnut.
Ei tiedä vielä, mitä pitää varoa, Deltasta ei saa välinettä siirtymiseen.
Joo, tää on taas tätä Deltaa. Teet kulttuuriteon ja hankit GT:n alle, ja hajotessa ei saa mitään kulkupeliä tilalle. Hitto, ei kyllä muilla Premium merkeillä tulisi kysymykseenkään jättää asiakasta ilman autoa takuukorjauksen ajaksi.

Tästä syystä siskoni ei tule enään ikinä hankkimaan italialaista autoa (ainakaan niin kauan kun niitä Deltassa myydään). Heillä tosin kyseessä on Ivecon tavara-auto. Kärryä kun saa käyttää silloin tällöin pajalla, ja ei puhettakaan mistään korvaavasta autosta. Toisin on ollut asia Toyotan, Volkkarin, ja Mersun pakujen kanssa. Jos jotain on ollut, on aina ollut yritysasiakkaalle tilalle auto.

Sitten kun vielä ajattelee, että liikkeillä on vaihtoautoja pihat täynnä, niin on se perkele, jos ei saada korjauksen ajaksi muka annettua mitään kulkupeliä alle.

Avatar
Rocca
Viestit: 159
Liittynyt: 30 Syys 2004, 01:55
Car(s): 2000 GTV -74 ja 156 2.5 -98. Aprilia Moto 6.5, 159 & 147
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Rocca »

Alfetta&156 kirjoitti:
JTD wrote:
No lomamatkahan taittuukin sitten Deltan kustantamalla PerusPuntolla!! Varot vaan tuulenpuuskia, mitä et ole ennen havainnut.
Ei tiedä vielä, mitä pitää varoa, Deltasta ei saa välinettä siirtymiseen.
Joo, tää on taas tätä Deltaa, hankit GT:n alle, ja hajotessa ei saa mitään kulkupeliä tilalle. Hitto, ei kyllä muilla Premium merkeillä tulisi kysymykseenkään jättää asiakasta ilman autoa takuukorjauksen ajaksi.
.
Kyllä olin itsekin hieman yllättynyt, kun Deltasta todettiin, että koeta pärjäillä, ei tässä mene kuin kolmisen viikkoa!!! Itselläni on merkki sen verran sydämessä (jo reilut 20v), ettei vaikuta asiaan, mutta otapa tähän ensimmäisellä Alfallaan ajava, esmes uuden 159:n ostanut perhe! On varmasti samalla kertaa ensimmäinen ja viimeinen Alfa. Ei ole vaikea bongata muita merkkejä, joilla jo määräaikaishuoltoihin kuuluu ilmainen sijaisauto palveluun.
Senza cuore saremmo solo macchine!

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

^^ Kaverin uudesta mondeosta levis kone pari vuotta sitten, eipä saanut sekään sijaisautoa alle itkemisestä huolimatta. Hoppa oli pajalla kuukauden päivät. Ei muuten aja enää fordilla :roll:
Keravan Autosalpa muuten ilmoittaa julisteella tien varressa että sijaisauto alle huollon ajaksi. Viedään alfat sinne :mrgreen:
- Alfaholic -

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Rocca kirjoitti:
esmes uuden 159:n ostanut perhe
Ei katkee hihna bensa 159:stä - yx päällimmäinen syy vaihtoon.

Muuten kyllä ihmettelen Deltan käytöstä ilmeisesti noinkin vannoutuneen asiakkaan kohdalla kuin Rocca.
Yritä luoda paremmat suhteet "asiakaspalvelijoihin" Deltassa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Rocca
Viestit: 159
Liittynyt: 30 Syys 2004, 01:55
Car(s): 2000 GTV -74 ja 156 2.5 -98. Aprilia Moto 6.5, 159 & 147
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Rocca »

Näinhän se, mutta jonkun muun tilapaäisen häiriön iskiessä tilanne "palvelun" suhteen sama, eli ei jää hyvä maku edes alkumetreiltä ainakaan tällaisessa tilanteessa. Itse selviän nyt lainaamalla autoja lähipiiristä, mutta parin- kolmen viikon vuokrajakso tulisi kohtuullisen kalliiksi. On tietenkin Deltalle edullista pitää kapasiteetti mahdollisimman tehokkaassa käytössä eli asiakkaat jonossa ja asentajat työssä.
Senza cuore saremmo solo macchine!

Avatar
Rocca
Viestit: 159
Liittynyt: 30 Syys 2004, 01:55
Car(s): 2000 GTV -74 ja 156 2.5 -98. Aprilia Moto 6.5, 159 & 147
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Rocca »

Nyt taas GT liikkeellä. Torstaina oli valmista. Hihnasta oli lähtenyt hampaat osalta matkaa ja kaikki venttiilit uusiksi. Olisiko ollut syynä tuo kiristin, josta "csr" raportoit tuossa aiemmin? Vaikka aikaa kului, en voi syyttää suorittavaa porrasta Lahden Deltassa. Jono oli viedessä 2 viikkoa ja kansityössä oli jonoa viikon verran. Itse työ oli ohi kolmessa päivässä, auto pestynä odottamassa ja Selenia Racingit sisällä. Kyllä ajo Alfalla maistui reilun kolmen viikon tauon jälkeen :-D .
Senza cuore saremmo solo macchine!

Vastaa Viestiin