Alfa 75 iskari ongelma...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Hapsku
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:58
Paikkakunta: vantaa

Alfa 75 iskari ongelma...

Viesti Kirjoittaja Hapsku »

Avasin tänään iskarin alapäässä olevat pultit ja kokeilin, niin iskari liikkui kädellä työntäen noin 6cm. Tunkilla kevyesti painaen se painui sen 8cm. Mielestäni aika olemattomat liikeradat? Auton keula on toiselta puolelta muutenkin hyvin jäykkä. Toiselta puolelta kun painaa keulasta auto painuu suunnilleen sentin alaspäin. Autoa ei ole koskaan jäykistetty tai madallettu. Ilmeisesti vaihto kamaa nuo iskarit? Ja sitten mitä sinne kannattaisi laittaa tilalle? Motonetistä löytyy yhdet kaasuiskarit, merkki tuntematon. Sensatrackkeja suositeltiin jossain, toimiiko alffassa? Kovin kalliita iskareita en tuonne viitsisi laittaa. Ja jos jollekkin on sattunut jäämään uudet tai vähän ajetut iskarit, niin saapi tarjota.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kummaa. Eikös iskarit löysty vanhentuessaan ja rikki mennesseen?
Ootko käynyt kunnollisessa iskaritestissä?

Hapsku
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:58
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Hapsku »

Näin kuvittelisin, mutta ei tuo iskarin toiminta oikein vakuuttanut. Ajattelin vielä tänään käydä testauttamassa sen. Mutta tuo alustan jäykkyys ihmetyttää...

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Koska keulaa ei ole madallettu, ei voi edes ehdottaa sitä, että joku olisi madaltanut toista puolta vahingossa enemmän kuin toista. Silloinhan auto makaisi sen korkeamman puolen päällä ja näin tämä kulma olisi jäykempi. Tätä ei välttämättä huomaisi auton asennosta, sillä alusta edessä ja takana on tehty vastustamaan kallistuksia.

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Alatukivarren puslat varmaankin jumissa, jos vaikuttaa jäykältä. Jäykkähän tuo ei muuten voi olla nykystandardeilla. Nuo puslat eivät valitettavasti ole aivan ilmaisia.

Hapsku
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:58
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Hapsku »

Irrotin tänään tuon iskarin alapään ja kokeilin jäykkyyttä siten, että auto oli pelkän "jousen" varassa. Silloin molemmat puolet olivat suunnilleen yhtä jäykät. Ja mielestäni se oli nyt sen tuntuinen kun sen pitäisi olla. Mutta pistää vielä ihmetyttämään, kun tuo iskari liikkuu käsivoimin mutta jäykistää mukamas tuon alustan niin jäykäksi...

Vastaa Viestiin