Alfa Romeo Sprint vannekoko ja madallus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Alfa Romeo Sprint vannekoko ja madallus

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

No niin nyt on sitten vuoro tutustua tähän sivustoon, kun tuo Golf päätti maallisen vaelluksensa pakettiauton kylkeen. Eli tarkoituksena olisi herättää henkiin tuo Sprint (-87 muistaakseni) mikä itselläni on ollut varastossa jo n. 8 vuotta.

Eli nyt on herännyt kysymyksiä tuosta vannekoosta. Tarkoitus olisi laittaa tuohon -40mm madallusjouset, niin minkälaista vannetta tuonne on mahdollista laittaa alle ilman kaaritöitä? Jos ajatellaan vaikka 15" tai 16" vannetta, niin mikä on levein vanne ja millä et-luvulla, joka alla mahtuu pyörimään?

Mitenkäs onko tuohon muuten saatavilla mistään säädettävää alustaa?

Kiitos vastauksista! Projektista kuvia sitten kun jotain alkaa tapahtumaan.

Ps. käytin hakua, mutta en löytänyt vastaavaa, joten jos sellainen topicci on missä tästä puhutaan, niin laittakaa linkkiä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Foorumilla majaileva kaveri nimeltä SP osaa varmasti sanoa noista alusta jutuista, kun on kerran rakentanut sprintistä ratapelin, ja vielä hemmetin hyvän sellaisen :wink:

edit: ai niin, tervetuloa ja toivottavasti saat vielä sprintistä pelin, on kuitenkin jo kohtuullisen harvinainen malli, ovat tupanneet ruostumaan pois.

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Joo tuo on tosin kolaroitu luultavasti vuonna -95 tai jotain vastaavaa ja ostin sen itselleni vuonna -98 ja se on sen jälkeen seisonut eikä tuolle kolarivauriolle ole tehty mitään. Ruostetta ei luultavasti löydy kuin tuosta kolarikohdasta. Auto on ajettu muistaakseni ainoastaan vähän yli 70000km. Tarkoitus olisi pitää auto orkkiksena, mutta alusta ja vanteet vaihdan ja hifipuoleen panostan sitten vähän enemmän.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tervetuloa :)

Vanteista en tiedä, mutta satun tietämään että 33 iskarit pitäisi mennä Sprinttiin heittämällä, ja 33:n ainakin saa konin säädettävät...

Toivottavasti ruoste ei ole pääse yllättämään!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

et

Viesti Kirjoittaja SP »

vakiokaarilla 7" vanne paras vaihtoehto,et 35 luokkaa ja 195 rengas.
konilta löyttyy säädettävät iskarit 33/sprint sopivat,mulla olis paketissa uudet koni sportit eteen ja taakse,mutta en tiedä malttaako myydä :roll:

renkaita on tullut kokeiltua 185-235 ja vanteita 17" asti.......
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...

Tuumer
Viestit: 61
Liittynyt: 29 Loka 2005, 00:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Mulla oli joskus -35mm Intraxin jouset ja 15" vanteet 195/50 renkain ja joutui kaaria pikkaisen muokkaamaan. ET:ä en tähän hätään muista, mut luokkaa 35 se oli.

Ainakin kaarien muokkaaminen oli helppoa, sen verran pehmeät ne oli.. :lol:

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Onkohan mitenkään mahdollista saada pyörimään ilman kaaritöitä 7,5x16 vannetta et-luku oli 35. Jos vaikka madallusta olisi tuo 40mm. Pistäs SP viestiä, jos oot luopumassa tuosta Konin setistä.

Niin ja missähän noita Konin säädettäviä alustoja myydään? Esim. tuohon 33:een.

Tuumer
Viestit: 61
Liittynyt: 29 Loka 2005, 00:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Kokeiles tätä: http://www.autosound.fi/rl/index.htm
Siihen syötät vakiorenkaan koon (185/60R14?) ja kokeilemalla löytyy sitten sopivan kokoinen 16" rengas. esim. 195/45R16.

Koko saattaa tosin olla eksoottinen eli toisin sanoen kallis :?

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Kertokaa joku viisaampi, että mahtuuko tuo 7,5x16 ja et35 pyörimään 40mm madalluksella. Tuollaisia mietin jos mahtuu Kuva
Olis jotenkin kuitenkin Alfa henkiset.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Siisti! Toivottavasti onnistut

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Kuume kasvaa ja vanteita katsellaan vaikka auto ei oo edistynytkään :mrgreen: Ajattelin vaan, että mitähän tuo Alfa sanois 8x15" vanteista et:llä 30? Vannehan tulisi 1,75cm ulommas ja 0,75cm sisemmäs mitä 7" leveä vanne et:llä 35, eli ei ihan paha. Tuohon päälle vaan rengas, joka venyy (eli vähän kapeampi kuin pitäs), niin mahtuiskohan pyörimään? Ei vaan viitsis ostaa vanteita, jos ei tiedä pyörimisestä. Haaveiluahan tämä on, mutta jospa tuo Spritti olis jossain vaiheessa sitten iskussa..
Minä mitään allekirjoita!

Vastaa Viestiin