Apujouset

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Apujouset

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Onko kellään tietoa tai kokemusta kynäjousiin jälkeenpäin lisättävistä "littanoista" apujousista,siis sellaisista jotka monissa kynätolpissa on jo vakiona? Fk:n sarjassa sellaiset on takana,edessä ei. Eteen mahtuis joku 3 sentin apujousi jotta säätövara vielä säilyy,ja takana oleva n.10 sentin apujousikin olis tarkoitus korvata löysempijännitteisellä. ideana siis poistaa pintakovuutta/lisätä ajomukavuutta,ettei ihan joka kuoppaan reagoisi niin voimakkaasti.Käsittääkseni löysemmillä apujousilla saa juuri tämän aikaiseksi...Tietoa aiheesta ja kyseisten osien saatavuudesta kaivataan!
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ainakin meidän kilpa-autossa apujousi painuu täysin kasaan, kun auto lasketaan maahan. Apujousi pitää lähinnä pääjousen paikallaan, kun pyörä on tunkattu ilmaan.
VMP

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Minkä takia niitä on niin hemmetin monia eri jäykkyyksiä jos sen tehtävä on kerta noin yksinkertainen? ite luulin että apujousi on ihan ajossa mukana niinsanotusti.. ei oo tullu kyllä katottua että miten tuon takajousen kanssa on kun auto on alhaalla.. Joo kyllä se kuulemma näin on että apujousi on ajon aikana kasassa.. ainut vaihtoehto hankkia koko jouset! Pahasti näyttää siltä että jos siitä mukavan sekä tanakan haluaa niin säädettävät konit ja niihin jotkut tavalliset madallusjouset.. Ongelmahan on siinä että madallusjouset tarjoaa yleensä vain 3-4 sentin madallusta,kun se pitäis kumminkin se 5 senttiä olla. 156 on vakiona melko traktori, noilla 215-45-17 renkailla kaaren ja pyörän väli oli jotain 7 senttiä! eli kyllä siitä se 5 pitäisi saada pois.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja Tekri »

Jos sarja on vasta ostavaiheessa, asia on helppo korjata, vaihdetaan vain kirjaimet FK KW:si :-D Toimii toki myös jos FK:n sarja on alla, tosin saattaa tulla hieman kalliiksi. KW on oikeasti huomattavasti mukavempi ja laadukkaampi kuin FK. Itse olen päässyt testaamaan Wilen V6:sta tuolla KW:n sarjalla, ja ei voi kuin kehua sitä. Se on aivan toista maata kuin esim. itsellä ollut FK:n täryjyrä. Jos itse laittaisin sarjaa 156:n niin se olisi juuri tuo KW:n korkeussäädettävä. Hieman hintavahan se on, mutta myös tässäkin pätee, että jos haluaa halvan ja hyvän on niitä ostettava kaksi.

Mahtaisiko FK:n tolppiin käydä KW:n jouset? Jos jousien mitat ovat likimain samat, niin laittaisi tolppiin uudet jouset. Näitä saa ilmeisesti myös varaosina, hintakin varmaan jäisi siedettäväksi. Tai ehkä Novitecin jouset, niistä ei kyllä itsellä ole kokemusta. Onko kukaan päässyt kokeilemaan esim. KW:llä ja Novitec:llä varustettuja autoja, onko niissä millaisia eroja?

Jousia on saatavilla myös "yleismalleja" eri kokoja ja eri jousivakiolla. Oikea jäykkyys menisi ehkä hieman arvauspuolelle. Ratamiehet osaavat varmaan kertoa asiasta enemmän.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Neloskoneen jouset fk:lla olisivat astetta löysemmät,saa 27 euroon kappale,eli ei kalliit. Jotenkin alkaa tuntua arkikäyttöön ajomukavuutta ja silti jämeryyttä ajatellen viisaammalta laittaa perusmadallusjouset kunnon säädettävillä iskareilla. Niinhän nuo viisaammat tuumasivat jottei kynäjousia kannata laittaa autoon joka ei asu radalla,ja alan pikkuhiljaa tuon uskomaan :oops:
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Vastaa Viestiin