jakohihna V6
Valvoja: Moderators
jakohihna V6
Onko ollut tapauksia jossa jakohihna on katkennut pian vaihdon jälkeen?
eli vaikka 5000km aikana?
en jaksanut käyttää hakua..
eli vaikka 5000km aikana?
en jaksanut käyttää hakua..
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Mulla on ainakin mekaaninen jousipohjainen kiristin, oisko vaihtunut -93-malleissa.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Vanhassa 12v:ssä on öljynpainetoiminen kiristin, joka muistaakseni toimii niin päin että moottorin käydessä öljynpaine löysää kiristintä, muutenhan se hihna mieluusti hyppäisi startissa kun paineet eivät ole vielä nousseet. 164 24v:n mekaaninen kiristin kuuluu olevan arka moottorin pyörimissuunnalle, tuo vanha hydraulimutikka ei siitä niin taida välittää.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Kyllä varmaan johtuu osittain kiristimestä mutta tuo ei selitä kaikkea. 164:en 24 venasen hihna on luvattoman pienellä hammaskosketuksella taaimmaisessa hihnapyörässä ja tuo on sen takia että ko. mallissa oli vielä hihnapyörä joka pyöritti öljypumppua (perua vanhasta 12 venaisesta). Taasen 156 ja 166:ssa on öljypumppu siirretty kampiakselin etupuolen alle, kampiakseli pyörittää öljypumppua ketjun välityksellä noissa malleissa. Uudet (hihnalliset) V6:et ovat suht luotettavia hihnan puolesta.
Mullahan on vielä naftaliinissä 12 venainen 164:nen jossa on tuo mekaaninen kiristin. Kiristimen vaihdoin 6v sitten ja nyt ajettu 52941km eikä ongelmia. Nyt olisi korkea aika vaihtaa hihna ja kiristin
Mullahan on vielä naftaliinissä 12 venainen 164:nen jossa on tuo mekaaninen kiristin. Kiristimen vaihdoin 6v sitten ja nyt ajettu 52941km eikä ongelmia. Nyt olisi korkea aika vaihtaa hihna ja kiristin
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Onkohan noita alun perin ollut kuin 93-> jenkkiversioissa? Aika moneen autoon on varmaan vaihdettu Alfapron kiristin.
- Epäkelpokeräilijä -
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
www.heikka.fi
Sieltä ainakin löytyy tuo "erikoistyökalu" , nokkienlukitus kalikat.
Sieltä ainakin löytyy tuo "erikoistyökalu" , nokkienlukitus kalikat.
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: hihna
Eikös tuohon sun Alfaankin pitäs joskus huolto tehdäKJS kirjoitti: Mulle sitten sieltä se eka aika, remmit, kiristimet, rullat ja vespumppu.
Höhö, oma juttu paras juttu
e:piru sähän harrastat näköjän aivan samaa touhua^
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
jep
TurboKoo kirjoitti:Onko "palvelut" lähteneet jo käyntiin? Täällä olisi yksi paksukainen joka kaipaisi uutta hihnaa ja rullia..
lokakuun loppupuolella toivottavasti saadaan hommat käyntiin,ilmoittelen foorumilla asiasta lisää.........
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
itse ei ole mitään lukituksia tullut käytettyä 12- venasen remmin vaihdoissa johtuen siitä että noissa ajoitusmerkit myös nokissa.
nelinokkaisen kutosen suhteen olen itse siinä käsityksessä että ei noita nokka-akselin merkkejä ole jonka takia nokat pitää lukita kohdilleen koska merkki vain kampuran rattaassa, korjatkaa jos olen väärässä.
nelinokkaisen kutosen suhteen olen itse siinä käsityksessä että ei noita nokka-akselin merkkejä ole jonka takia nokat pitää lukita kohdilleen koska merkki vain kampuran rattaassa, korjatkaa jos olen väärässä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
12-venaisen remminvaihdossa ei ole muuta kummallista kuin että ainakin 164:ssä termostaatin koppa on sijoitettu fiksusti jakohihnan "sisälle" niin että vesiletku täytyy irrottaa ja osa nesteestä laskea tontille.
Alkuperäisen hydraulisen hihnankiristimen esisäätö suoritetaan erikoistyökalulla n:o 924634698, jonka tosin itse korvaisin siirtoleukapihdeillä ja sopivalla annoksella harkintaa. Hyvin pysyi kasassa molempien vaihtokertojen jälkeen.
Alkuperäisen hydraulisen hihnankiristimen esisäätö suoritetaan erikoistyökalulla n:o 924634698, jonka tosin itse korvaisin siirtoleukapihdeillä ja sopivalla annoksella harkintaa. Hyvin pysyi kasassa molempien vaihtokertojen jälkeen.
- Epäkelpokeräilijä -
Nelinokkaisestakin löytyy ajoitusmerkit nokka-akseleiden kytkimen puoleisesta päästä. Joutuu ottamaan venttiilikopan kannet pois. Vaihdoin itse hihnan ilman lukituskappaleita. Aika hankala homma, käsiä pitäis olla enemmän kuin kaksi. Omassa autossani oli neljästä nokasta kolmessa ajoitus pielessä...