156 Kaarien ja kotelon pystysaumojen kunnossapito

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

156 Kaarien ja kotelon pystysaumojen kunnossapito

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

Moi.

156 etupyörän kaaret ovat varsinkin alhaalta, minne kivet roiskuvat, varsin herkkiä menettämään maalinsa. Sama koskee kotelon pystysaumoja, jotka ilmeisesti jonkin verran elävät.

Miten olette suojanneet kaaria? Lokasuojilla alanurkkia? Vai esim. massaa kaaren sisäosaan, siten että estää maalia kuoriutumasta ja suojaa kiviltä? Tietty sillä tapaa, että ei massa näy ulospäin.

Mitenkäs pystysaumat saa pysymään kunnossa? Tai korjattua.. Itselläni on kaksi ruosteessa, toisen vieressä on pieni alue josta sinkki paistaa. Onko toimiva korjaus ruosteenestopohjamaali + Alfan oma väri + metallilakka?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Roiskeläpät / levikkeet hommattuna heti uuteen autoon... taitaa olla ainoa varma keino suojata nuo paikat :crazyeyes:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

alfdats
Viestit: 152
Liittynyt: 11 Syys 2003, 06:08
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja alfdats »

Näkyviin maalattuihin paikkoihin yksinkertainen ja toimiva ratkaisu on kirkas kiveniskuteippi josta tehdään sopivankokoiset palat puhtaan ehjän maalipinnan päälle 8)
Kestoikä sekä suojauskyky huomattavasti parempi kuin alustasuojan :)

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

alfdats kirjoitti:Näkyviin maalattuihin paikkoihin yksinkertainen ja toimiva ratkaisu on kirkas kiveniskuteippi josta tehdään sopivankokoiset palat puhtaan ehjän maalipinnan päälle 8)
Kestoikä sekä suojauskyky huomattavasti parempi kuin alustasuojan :)
Olisitte kertoneet nuo vinkit auton ensiomistajalle! :crazyeyes:

Noh, kiveniskuteippi kuulostaa hyvälle kyllä, mutta myöhäistä senkin osalta. Ei varmaan juuri lämmitä vetää kotelon pystysaumoille kiveniskuteippiä, jos ruoste on jo päässyt yllättämään?

Onko kokemusta ehostamisesta. Kestääkö tai saako sinkitylle pinnalle vetää ferrexiä/vastaavaa, mikäli sinkki suht koht ehjä? Siihen sitten pintaväriä.

Vastaa Viestiin