Käynnistysongelma

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
nikuha65
Viestit: 44
Liittynyt: 24 Maalis 2003, 13:57
Car(s): 159 JTDm, 156 Jts, 155 Q4, Daewoo Kalos
Paikkakunta: Kirkkonummi

Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja nikuha65 »

Eilen auto päätti sammua muutama sata metriä ennen kotipihaa ihan yhtäkkiä ilman esikakisteluja normaalista taajama-ajosta. Kauhuskenaario oli, että hihna olisi poikki, mutta onneksi se puoli oli ok. Sen verran asiaa illalla ehdin kaverin kanssa tutkailla, että kipinä näyttäisi tulevan ihan normaalisti ja bensapumppukin toimii, eli polttoainetta tulee kipinän kaveriksi - jonkinlainen reaktio tästä pitäisi syntyä.

Kone vaan ei edes yritä käynnistyä saati sitten käydä. Olisikohan mitään mukavia vinkkejä sunnuntairempalle, mistä vikaa ymmärtäisi etsiä :crazyeyes: . Käyn nyt vielä kertaalleen bensan tulopuolen läpi, mutta mielestäni vika ei näyttäisi olevan bensansyöttöpuolella. Niin, ja autohan on 155 Q4.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Joku maadoituspiuha irronnnut/hapettunut jostakin (moottorinohjaus?) Sähkövialtahan tuo kuulostaa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Pyörittää kuitenkin starttia?

Mulla vaan oli saman kuulonen ongelma tovi takaperin ja aikani ihmeteltyä huomasin katin olevan murusina. :wink:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tuleeko bensa koneelle asti, tarkista ainakin se inertia switchi penkin alta
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
nikuha65
Viestit: 44
Liittynyt: 24 Maalis 2003, 13:57
Car(s): 159 JTDm, 156 Jts, 155 Q4, Daewoo Kalos
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja nikuha65 »

Bensa tulee (ainakin paluuletkusta pumppaa) ja startti kyllä pyörittää. Mitä kautta rikkonainen katti vaikuttaa käynnistyvyyteen? Kerran pamautti putkessa aamulla, sen jälkeen taasen ei mitään eloa!

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Mun talviautossa yllättävät sammumiset johtuivat Hall-anturista, joka kyseisessä autossa löytyi virranjakajan sisältä. Kaikki toimi jees, kunnes sitten ei, ja taas mentiin, ja sitten ihmeteltiin. Vaihdoin tietysti kaikki muut sytytyksen osat ennen sitä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos halli on pimiä niin ECU ei tarjoile ruokaa eikä kipinää, eli tässä tapauksessa tuntuisi olevan joku muu murhe.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

nikuha65 kirjoitti: Mitä kautta rikkonainen katti vaikuttaa käynnistyvyyteen? !
No en nyt oo mikään asiantuntija, mut se on kai se banaani pakoputkessa tyyppinen juttu. :wink: Eli mulla oli se suodatin kääntyny kenoon siäl sisäl, eikä sitte päässy kaasut pihalle... tulihan siitä sit liuta muita ongelmia, mut se on sitten toinen juttu :roll:

Vastaa Viestiin