Maali hilseilee
Valvoja: Moderators
Maali hilseilee
On alkanu maali hilseillä kuskin puolen takaoven alta, siitä kynnyskotelon kohdalta saumasta. DA "luottomekaanikkoni" kyllä kertoi sen olevan juuri SE paikka mistä 156 alkaa ensin hilseillä. Uskoin miestä mutta epäilin että josko -99 mallinen nyt jo alkaa rapistua.
Onkos teillä toverit samanlaisia oireita?
Korjaus vinkkejä?
Onkos teillä toverit samanlaisia oireita?
Korjaus vinkkejä?
Makaroonia jo vuodesta -98
Re: Maali hilseilee
Sama juttu täällä. Keväällä menee auto maalattavaksi ja jos nyt vaan rahaa saa vähän kasaa niin helmat tulee tempastua samaan syssyyn ettei tartte koko ajan niitä kylkiä maalailla.puuha kirjoitti:On alkanu maali hilseillä kuskin puolen takaoven alta, siitä kynnyskotelon kohdalta saumasta. DA "luottomekaanikkoni" kyllä kertoi sen olevan juuri SE paikka mistä 156 alkaa ensin hilseillä. Uskoin miestä mutta epäilin että josko -99 mallinen nyt jo alkaa rapistua.
Onkos teillä toverit samanlaisia oireita?
Korjaus vinkkejä?
Ei enää Alfaa... eipä
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Joo, kiveniskemät aiheuttaa maalin lohkeilemisen saumakohdista. Itse maalautin kesällä helmat ammattimiehellä; Oli ilmainen homma, mutta normaalisti työ olisi kustantanut 150 €uroa. Hienoa jälkeä tuli. Harmi vaan, ettei tuostakaan ikuista iloa ole, sillä lentelee ne kivet maalautuksenkin jälkeen.
Paras apu olisi varmaan asennuttaa helmat... Novitechilta löytyy ihan tyylikkäät ja sopivan hillityt.
Paras apu olisi varmaan asennuttaa helmat... Novitechilta löytyy ihan tyylikkäät ja sopivan hillityt.
Vaihtaakos auto väriä?Maho kirjoitti:Keväällä menee auto maalattavaksi...
Maho kirjoitti:Keväällä menee auto maalattavaksi...
Ei tiedä vielä. Tammikuun lopussa oli tarkoitus lähteä vähän pidemmälle matkalle ja olla pois 5 viikkoa. Matkan ajaksi auto jää maalarille. Jos päästään maalarin kanssa tarpeeksi hyvään diiliin niin kyllä kai tuokin voisi olla mahdollista... tuo matka vaan sattuneesta syystä rokottaa lompakkoa niin paljon että taitaa jäädä haaveeksi.Cuore Sportivo kirjoitti:Vaihtaakos auto väriä?
Ei enää Alfaa... eipä
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Ainakin toistaiseksi olen ollut tyytyväinen kesäiseen projektiini jossa teippasin etulokasuojien takareunat ja helmojen sauma kohdat. Ensin puhdistus - sitten sinkkimaalia niihin kohtiin joissa pahemmin kulunut eli omassa tapauksessa etulokareiden reunat - sitten pintamaalia päälle - ja lopuksi kuumailmapuhaltimen kanssa läpinäkyvää kiveniskuteippiä päälle. Jos osaa kirjan päällystää ilman kuplia, selviää teipin laitostakin kunnialla. Vaikein paikka on se helma kun ei ole kovin tasainen alusta.
Keväällä varmaankin jatkan laittamalla takaovien etureunan ala osaan myös.
Sain muuten eilen auton ruostesuojauksesta ja hyvää ja huolellista jälkeä olivat pojat tehneet sen perusteella mitä pystyin näkemään. Ei ollut kuulemma alkanut vielä ruostua, joten hyvä että tuli tehtyä - nyt voi olla rauhallisella mielellä ainakin sen asian suhteen...
Keväällä varmaankin jatkan laittamalla takaovien etureunan ala osaan myös.
Sain muuten eilen auton ruostesuojauksesta ja hyvää ja huolellista jälkeä olivat pojat tehneet sen perusteella mitä pystyin näkemään. Ei ollut kuulemma alkanut vielä ruostua, joten hyvä että tuli tehtyä - nyt voi olla rauhallisella mielellä ainakin sen asian suhteen...
Ayrton Senna da Silva forever
teippi on ainut ratkaisu noille paikoille niinku kojootti sano...ihmettelen vaan korihoidon puutteen tietoa tääläWile E. Coyote kirjoitti:kuumailmapuhaltimen kanssa läpinäkyvää kiveniskuteippiä päälle. Jos osaa kirjan päällystää ilman kuplia, selviää teipin laitostakin kunnialla. Vaikein paikka on se helma kun ei ole kovin tasainen alusta.

toki korjakkaa jos oon väärässä

Tuo helman muoto on sellainen että kivi nousee ikävästi kylkeä pitkin ja hakkaa maalin irti helposti varsinkin noissa saumakohdissa. Lääkkeeksi kiveniskuteippi koko helman matkalle tai helmasarja. Helmasarja myös estää ikävästi hiovan soran nousun ylemmäksi ovipinnoille. Ainakin omassani on havaittavissa lakkapinnan pintavaurioita oven alaosissa, vaikka en ole juuri sorateitä kolunnut.
Asensin juuri omaani Lesterin helmasarjan. Muoto lähes identtinen Novitecin sarjan kanssa, paitsi että helmojen reunat kiertät lokasuojien reunojen yli ja näin suojaavat paremmin myös niitä alueita.
Hintakaan ei ole paha, 220e pari sisältäen liiman ja ruuvit. Löytyy ainakin Polar-Autovarusteesta Tampereelta.
Asensin juuri omaani Lesterin helmasarjan. Muoto lähes identtinen Novitecin sarjan kanssa, paitsi että helmojen reunat kiertät lokasuojien reunojen yli ja näin suojaavat paremmin myös niitä alueita.
Hintakaan ei ole paha, 220e pari sisältäen liiman ja ruuvit. Löytyy ainakin Polar-Autovarusteesta Tampereelta.
Täytyypä sitten pyytää julkisesti anteeksi kun ei näistä hommista paljon tietoa ole. Toisaalta en ole myöskään koskaan omistanut yhtään ruostepommia mitä olisi pitänyt fiksata...jarski kirjoitti: teippi on ainut ratkaisu noille paikoille niinku kojootti sano...ihmettelen vaan korihoidon puutteen tietoa tääläuskoisin tietäväni aikapaljon korinhoidosta ja kunnostapidosta...mutta täälä kysellään ihan typeriä...
toki korjakkaa jos oon väärässä
Ei enää Alfaa... eipä
ei vaan mun täs anteeks pitää pyytääMaho kirjoitti:Täytyypä sitten pyytää julkisesti anteeksi kun ei näistä hommista paljon tietoa ole. Toisaalta en ole myöskään koskaan omistanut yhtään ruostepommia mitä olisi pitänyt fiksata...jarski kirjoitti: teippi on ainut ratkaisu noille paikoille niinku kojootti sano...ihmettelen vaan korihoidon puutteen tietoa tääläuskoisin tietäväni aikapaljon korinhoidosta ja kunnostapidosta...mutta täälä kysellään ihan typeriä...
toki korjakkaa jos oon väärässä



- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Juu, ei ollenkaan hullumman näköinen. Olis vaan niin paljon rahan menoa muutenkin. Ja joulukin tulossa... Jos pyytäiskin pukkia tuomaan helmasarjan ja ilmin24valve kirjoitti:Tuo helman muoto on sellainen että kivi nousee ikävästi kylkeä pitkin ja hakkaa maalin irti helposti varsinkin noissa saumakohdissa. Lääkkeeksi kiveniskuteippi koko helman matkalle tai helmasarja. Helmasarja myös estää ikävästi hiovan soran nousun ylemmäksi ovipinnoille. Ainakin omassani on havaittavissa lakkapinnan pintavaurioita oven alaosissa, vaikka en ole juuri sorateitä kolunnut.
Asensin juuri omaani Lesterin helmasarjan. Muoto lähes identtinen Novitecin sarjan kanssa, paitsi että helmojen reunat kiertät lokasuojien reunojen yli ja näin suojaavat paremmin myös niitä alueita.
Hintakaan ei ole paha, 220e pari sisältäen liiman ja ruuvit. Löytyy ainakin Polar-Autovarusteesta Tampereelta.

Ayrton Senna da Silva forever
Varmaan monikin on moista ajatellut, mutta minä ainakin jätän ne härpättimet laittamatta. Jotta niistä olisi todellista hyötyä pitäisi ne olla niin pitkät että ottaisivat varmasti asphalttiin iskuja tuon tuosta.90 kirjoitti:öö..eikö kukaan ole ajatellut laittaa roiskeläppiä eteen, ehkäisevät kivisuihkuja melko hyvin...
Poislukematta sitä miltä ne näyttää

Ei enää Alfaa... eipä
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no juu..kukin tehköön kuten haluaa...Maho kirjoitti:Varmaan monikin on moista ajatellut, mutta minä ainakin jätän ne härpättimet laittamatta. Jotta niistä olisi todellista hyötyä pitäisi ne olla niin pitkät että ottaisivat varmasti asphalttiin iskuja tuon tuosta.90 kirjoitti:öö..eikö kukaan ole ajatellut laittaa roiskeläppiä eteen, ehkäisevät kivisuihkuja melko hyvin...
Poislukematta sitä miltä ne näyttää

- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Mulla on. Tästähän oli keskustelua jo aikaisemmin90 kirjoitti:öö..eikö kukaan ole ajatellut laittaa roiskeläppiä eteen, ehkäisevät kivisuihkuja melko hyvin...
http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... el%E4p%E4t
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jeps.. no onko kiveniskut vähentynyt vai onko vaikutus lähinnä moraalinen...sataviiskuus kirjoitti:Mulla on. Tästähän oli keskustelua jo aikaisemmin90 kirjoitti:öö..eikö kukaan ole ajatellut laittaa roiskeläppiä eteen, ehkäisevät kivisuihkuja melko hyvin...
http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... el%E4p%E4t

Näinhän se on. Tyhmyydestä usein eniten kärsii loppupeleissä lompakko.90 kirjoitti:no juu..kukin tehköön kuten haluaa...Maho kirjoitti:Varmaan monikin on moista ajatellut, mutta minä ainakin jätän ne härpättimet laittamatta. Jotta niistä olisi todellista hyötyä pitäisi ne olla niin pitkät että ottaisivat varmasti asphalttiin iskuja tuon tuosta.90 kirjoitti:öö..eikö kukaan ole ajatellut laittaa roiskeläppiä eteen, ehkäisevät kivisuihkuja melko hyvin...
Poislukematta sitä miltä ne näyttää

Ei enää Alfaa... eipä
No kirjoitappa Jarski joku hyvä artikkeli tuonne projektiosastolle korin hoidon ja kunnossapidon perusteista jos kerran tietoa löytyy. Itseäni ainakin kiinnostaisi.jarski kirjoitti: teippi on ainut ratkaisu noille paikoille niinku kojootti sano...ihmettelen vaan korihoidon puutteen tietoa tääläuskoisin tietäväni aikapaljon korinhoidosta ja kunnostapidosta...mutta täälä kysellään ihan typeriä...
toki korjakkaa jos oon väärässä
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Kyllä ne on vähentynyt, mutta taitaa tarvita vielä helmalevikkeet.90 kirjoitti:jeps.. no onko kiveniskut vähentynyt vai onko vaikutus lähinnä moraalinen...
Suoraan sanoen ottaa pannuun tuo hiekoittaminenkin. Tuntuu että saisi pestä auton joka päivä kun on sentti hiekkaa kyljissä. Ihme muoti tullut tänne JKL:n ainakin että hiekkaa täytyy laittaa kuutiokaupalla teille liukkautta poistamaan. Jos on pakko laittaa niin eikö risteyskohdat riittäisi ?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no luulisi risteys alueiden riittävän...sataviiskuus kirjoitti:Kyllä ne on vähentynyt, mutta taitaa tarvita vielä helmalevikkeet.90 kirjoitti:jeps.. no onko kiveniskut vähentynyt vai onko vaikutus lähinnä moraalinen...
Suoraan sanoen ottaa pannuun tuo hiekoittaminenkin. Tuntuu että saisi pestä auton joka päivä kun on sentti hiekkaa kyljissä. Ihme muoti tullut tänne JKL:n ainakin että hiekkaa täytyy laittaa kuutiokaupalla teille liukkautta poistamaan. Jos on pakko laittaa niin eikö risteyskohdat riittäisi ?
täällä on laitettu tuota suolan paskaa aika tiheään, tämän tielaitos ainakin hallitsee...

mutta kyllä tuo hiekka pienempi paha on kuin suola...

- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Mitäs sitä enemmän ahdistelemaan kun kaveri jo selitti käyttäytymisensä.tv kirjoitti:No kirjoitappa Jarski joku hyvä artikkeli tuonne projektiosastolle korin hoidon ja kunnossapidon perusteista jos kerran tietoa löytyy. Itseäni ainakin kiinnostaisi.
Mikäs nyt on kun kaikilla näyttää olevan niin pinna kireellä..
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu