Uutisia Alfa Romeosta
Valvoja: Moderators
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Mielenkiintoinen hinnoittelu jälleen kerran Breran kohdalla (hinnat maahantuojien nettisivuilta 24.8.2006 tilanteessa):
159 2.2 JTS hinta suomessa 35% kalliimpi kuin saksassa (saksan hinta Progression-varustelulla)
159 3.2 Q4 hinta suomessa 43% kalliimpi kuin saksassa (vs. Progression)
Brera 2.2 JTS hinta suomessa 62% kalliimpi
Brera 3.2 Q4 hinta suomessa 63% kalliimpi
Hieman taas erikoismalleilla rahastetaan. Tosin tuohon Boxsteriin verrattuna hintasuhde Saksan ja Suomen välillä samaa luokkaa kuin Breralla.
159 2.2 JTS hinta suomessa 35% kalliimpi kuin saksassa (saksan hinta Progression-varustelulla)
159 3.2 Q4 hinta suomessa 43% kalliimpi kuin saksassa (vs. Progression)
Brera 2.2 JTS hinta suomessa 62% kalliimpi
Brera 3.2 Q4 hinta suomessa 63% kalliimpi
Hieman taas erikoismalleilla rahastetaan. Tosin tuohon Boxsteriin verrattuna hintasuhde Saksan ja Suomen välillä samaa luokkaa kuin Breralla.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Kyllä HAVE asia ymmärtää. GT:lla on aikamoinen kone alkuperäinen Alfa 6 pyttynen voimanlähde, kun taas Breralla on saatanan Ooppelin Saabiin ja Holdeniin perustuva kone ja vielä se Sumo paino... Mä olisin ostanut 166 3.2 manuaalia, mutta kun se on poistunut myynti listalta, niin nimenomaan GT 3.2, ja Breralla voi ajella sitten kaunis Viivi...ei aito Alfisti
Nothing beats cubic inch
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
- Paikkakunta: Helsinki
Menee hiusten halkomiseksi, mutta Suomen hinnat ovat SkyView-panoraamakatollisille autoille (vakiovarusteena täällä kummallakin moottorivaihtoehdolla). Hintaerot ovat vastaaviin Saksan hintoihin verrattuna seuraavat:Portti kirjoitti:Mielenkiintoinen hinnoittelu jälleen kerran Breran kohdalla (hinnat maahantuojien nettisivuilta 24.8.2006 tilanteessa):
159 2.2 JTS hinta suomessa 35% kalliimpi kuin saksassa (saksan hinta Progression-varustelulla)
159 3.2 Q4 hinta suomessa 43% kalliimpi kuin saksassa (vs. Progression)
Brera 2.2 JTS hinta suomessa 62% kalliimpi
Brera 3.2 Q4 hinta suomessa 63% kalliimpi
Hieman taas erikoismalleilla rahastetaan. Tosin tuohon Boxsteriin verrattuna hintasuhde Saksan ja Suomen välillä samaa luokkaa kuin Breralla.
2.2 JTS Suomessa 54% kalliimpi
3.2 Q4 Suomessa 58% kalliimpi
Ei sillä, että tällä olisi juurikaan merkitystä itse asian kannalta...
EDIT: Tosin 3.2-litraisessa näyttäisi olevan Suomessa parempi vakiovarustelu (mm. nahkasisustus ja 18-tuumaiset vanteet) kuin Saksassa, joten hinnanero on todellisuudessa (olennaisestikin?) ylle laskettua pienempi.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
No joo, minä en tosiaankaan ottanut omissa laskelmissani varuste-eroja huomioon. Onkohan 159:ssäkin sama asia, että Saksan Progression on köyhempi kuin Suomen varustelu? Mikäli näin on, niin se puolestaan pienentäisi 159-hintaeroa eli Brera-159-akselilla Suomen Brera-hinta olisi kuitenkin suhteessa selvästi kovempi kuin 159:llä. Asian voisi tutkailla tarkemmin jos aikaa ja kiinnostusta olisi.
Olisin siis edelleenkin sitä mieltä, että Brera on suhteessa kallis Suomessa. Mikäli itse olisin Breran ostoa miettimässä, niin taitaisin hommata sellaisen Saksasta. Vaihtoehtona olisi käytetty, joita siellä on jo tarjolla ja hinta hiukan jo pudonnut, tai uusi, jonka kohdalla hintaero Suomesta hankittuun jäisi verojenkin jälkeen kohtuulliseksi.
Tuo varuste-erojuttukin on ihan mielenkiintoinen asia, mutta se lienee ihan oma keskustelunsa. GT:n varustelutasoja kun vertaili Saksan ja Suomen välillä, niin eroja ei paljon ollut. Suomen GT:n varustelu (2.0 JTS-mallissa) oli suurinpiirtein Saksan Progression-varustelu + talvipaketti (=lämmitettävät istuimet + muuta pientä). Onko nyt tilanne muuttunut niin, että Suomeen tulevat autot onkin paremmin varusteltuja kuin aiemmin?
Olisin siis edelleenkin sitä mieltä, että Brera on suhteessa kallis Suomessa. Mikäli itse olisin Breran ostoa miettimässä, niin taitaisin hommata sellaisen Saksasta. Vaihtoehtona olisi käytetty, joita siellä on jo tarjolla ja hinta hiukan jo pudonnut, tai uusi, jonka kohdalla hintaero Suomesta hankittuun jäisi verojenkin jälkeen kohtuulliseksi.
Tuo varuste-erojuttukin on ihan mielenkiintoinen asia, mutta se lienee ihan oma keskustelunsa. GT:n varustelutasoja kun vertaili Saksan ja Suomen välillä, niin eroja ei paljon ollut. Suomen GT:n varustelu (2.0 JTS-mallissa) oli suurinpiirtein Saksan Progression-varustelu + talvipaketti (=lämmitettävät istuimet + muuta pientä). Onko nyt tilanne muuttunut niin, että Suomeen tulevat autot onkin paremmin varusteltuja kuin aiemmin?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Tää hemmo joko vedättää meitä väittelyyn, tai on täysi idiootti..TestarosaFinland kirjoitti:PASKA HOMMA! Hyvin kallis toi Brera on, kun otetaan huomioon, että se on rakenettu Oopelin pohjalle, kuka ostais se perkele, kun voi osta uus Porsche Boxteri? Voi jumalauta mitkä hinnat!
Veikkaan molempia

- Alfaholic -
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Harmi ettei kellään ollut munaa tuoda Breraa Saksasta ennenkuin se hinnoiteltiin Suomeen, olisi voinut tulla aika asialliset verot..
Ja TestarosaFinland voi mennä lääkärille jos on tuollaisia traumoja, tai sitten vain ostaa se GT ja ajella sillä tyytyväisenä. Ei tässä tarvitse joka ketjussa samasta aiheesta vinkua.
Ja TestarosaFinland voi mennä lääkärille jos on tuollaisia traumoja, tai sitten vain ostaa se GT ja ajella sillä tyytyväisenä. Ei tässä tarvitse joka ketjussa samasta aiheesta vinkua.
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
se on kallis vaan niille jotka ei ole tottuneet käyttämään rahaa.--------------------------------------------------------------------------------
PASKA HOMMA! Hyvin kallis toi Brera on, kun otetaan huomioon, että se on rakenettu Oopelin pohjalle, kuka ostais se perkele, kun voi osta uus Porsche Boxteri? Voi jumalauta mitkä hinnat!

oikeesti elämässä ei juuri ole turhempaa puuhaa kun asioiden hinnoista valittaminen. Joko niihin on varaa (tai tarpeeksi halua) tai ei ole.
Jep,Rolle kirjoitti:Harmi ettei kellään ollut munaa tuoda Breraa Saksasta ennenkuin se hinnoiteltiin Suomeen, olisi voinut tulla aika asialliset verot..
Ja TestarosaFinland voi mennä lääkärille jos on tuollaisia traumoja, tai sitten vain ostaa se GT ja ajella sillä tyytyväisenä. Ei tässä tarvitse joka ketjussa samasta aiheesta vinkua.
eiköhän tämä kuulu maahantuojien strategiaan. Myyntimallien lisäksi tuodut marginaalimallit hinnoitellaan ylös estämään yksityinen maahantuonti ennen kun euroopasta alkaa saamaan käytettyjä kohtuullisesti. Ei muutu tämä skeida ennen kun verotus muuttuu.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Alfalla kehitetty Torsen lukko etuvetoisiin. Tuotenimi Q2.
http://www.italiaspeed.com/2006/motor_s ... /1209.html
http://www.italiaspeed.com/2006/motor_s ... /1209.html
8C tuulilasi http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=132649
Fiat Presssistä ensimmäinen virallinen ilmoitus? että se oikeasti tulee tuotantoon:
The absolute star of the stand is the Alfa 8C Competizione, an exclusive Gran Turismo model that will be produced in limited numbers.
Fiat Presssistä ensimmäinen virallinen ilmoitus? että se oikeasti tulee tuotantoon:
The absolute star of the stand is the Alfa 8C Competizione, an exclusive Gran Turismo model that will be produced in limited numbers.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Autodeltan kompressori-Brera. Taitaa tehdä GTA:sta turhan jo ennen markkinoille tuloaan...
Kuinkahan nuo rekisteröityy suomeen... jos vaikka kävisi siellä ensi kesänä Superin kanssa.Kaalipata kirjoitti:Autodeltan kompressori-Brera. Taitaa tehdä GTA:sta turhan jo ennen markkinoille tuloaan...
Samaa olen itsekin miettinyt.alfista kirjoitti: Kuinkahan nuo rekisteröityy suomeen...
Autodeltan autot ovat varmaan britanniassa ihan laillisia ja katsastuskelpoisia. Luulisi niiden papereiden käyvän täälläkin.
Ja kumpi olisi järkevämpää, viedä Autodeltalle täältä alfa muunneltavaksi deltalle vai ostaa sieltä valmis. Toisessa tapauksessa vittuilis katsastusetä ja toisessa verottaja, mutta kumpi enemmän?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- virtti
- Viestit: 248
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
- Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS - Paikkakunta: Toijala
tosiaan tuo kompura olis ihan "brillante" mutta breraa kun en ole ajanut niin.... GTA 156 paras apparecchioKaalipata kirjoitti:Autodeltan kompressori-Brera. Taitaa tehdä GTA:sta turhan jo ennen markkinoille tuloaan...
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
- Paikkakunta: Helsinki
Kalbfell poistui konsernin palveluksesta.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Buon di,Mirafiori kirjoitti:niimpä. mutta eri linjoilla marchionnen kanssa. ja siitä ei ole epäilystäkään että kummalla oli paremmat näytöt viimeaikaisista töistä...
Tiedätkö/onko sinulla aavistusta siitä missä nuo linjaerimielisyydet
tai näkemyserot ilmenevät? Lehdistön kautta seurattuna kun tuo linja oli aika nätisti Grande M:n strategian mukaista. Ainut mieleentuleva poikkeus on tuo 159:n laatuun puuttuminen joka muistaakseni siirsi tuotannon aloittamista jonkin aikaa.
-Tazio
Buon diTazio kirjoitti:Buon di,Mirafiori kirjoitti:niimpä. mutta eri linjoilla marchionnen kanssa. ja siitä ei ole epäilystäkään että kummalla oli paremmat näytöt viimeaikaisista töistä...
Tiedätkö/onko sinulla aavistusta siitä missä nuo linjaerimielisyydet
tai näkemyserot ilmenevät? Lehdistön kautta seurattuna kun tuo linja oli aika nätisti Grande M:n strategian mukaista. Ainut mieleentuleva poikkeus on tuo 159:n laatuun puuttuminen joka muistaakseni siirsi tuotannon aloittamista jonkin aikaa.
-Tazio

en tiedä sen tarkemmin kuin että marchionne ei ollut tyytyväinen siihen miten 159 lanseerattiin ja välittömiin myynti/tilauslukuihin
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Lisää 8C videoita:
http://www.youtube.com/watch?v=BDO4GECA00I
Pistän tämän saman myös tuonne videoclippi-threadiin.
http://www.youtube.com/watch?v=BDO4GECA00I
Pistän tämän saman myös tuonne videoclippi-threadiin.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;