156 ja kaasupoljin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

156 ja kaasupoljin

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ihan tässä uteliaisuuttani kysyn, että kuuluuko 156 kaasupolkimessa olla noin 1cm tyhjä alue jolla auto ei ota kierroksia?

tarkoitan siis kun minun biilini reagoi kaasupolkimen painallukseen vasta kun sitä on painettu alas arviolta noin 1cm! :?

Ei sinäänsä haittaa menoa, kunhan vaan mietin ääneen...



niin ja se biilini oli siis sellattis '02 vm 2.0 JTS
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

paulipk
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Elo 2005, 16:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja paulipk »

Kyllä mulla vastaa kaasuun välittömästi eli kuulostaa epänormaalilta. Ootko kokeillut ettei polkimessa oo klappia ??

Vastaako auto kaasuun muuten hyvin, ei pätki kiihdyttäessä tms ?
Itsellä oli kaasuläpän ja polkimen välisessä johdossa vikaa, joka aiheutti kohtuullisen paljon temppuilua ja harmia. Ajotietokone herjasi ja sekoili, kun yritti edes hiukan kepittää...

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

paulipk kirjoitti:Ootko kokeillut ettei polkimessa oo klappia ??
Klappia ei tunnu olevan... poljin liikkuu tasaisesti ylhäältä asti!
paulipk kirjoitti: Vastaako auto kaasuun muuten hyvin, ei pätki kiihdyttäessä tms ?
No itseasiassa, pientä epäröintiä on kiihdytyksen kanssa... :crazyeyes:

P.S. Ilmamassamittari on vaihdettu ~kk sitten...
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Saattaa olla lambdaki.. Ookko vaihtanu sen? Mulla teki aluks samaa ja sitten myöhemmin hävis kiihtyvyys ja kävin tuos yks päivä autosähköliikkeessä ja luettiin vikamuisti, lambda mennyt..
Toinen mikä voi vaikuttaa on imunokan ajoitin. (Kuulostaa vähän niiinkuin dieseliltä jos se on kulunut.) Sen kuluminen syö tehoa alakierroksilta, muuten sen haitta on vain kiusallinen. (kaverit luulee dieseliks)
Kokeile myös puhdistaa kaasuläpän kotelo. Tai sitten viet auton teltta-autoon ja ne saa raapia pyllyään sen kans... (Sen ne osaa) :lol:
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

paulipk
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Elo 2005, 16:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja paulipk »

Jos tuo kaasun velttous/tottelemattomuus pahenee ja alkaa tietokone herjaamaan niin suosittelen käymistä Bosch valtuutetulla autosähkökorjaamolla.

Itsellä ongelma alkoi samaan tyylin ja paheni asteittain. Loppujen lopuksi auto herjasi ja hävitti kaasupolkimen täysin aina, kun yritit kiihdyttä vähän kovempaa. Uudelleen käynnistämällä pääsi taas hiukan eteenpäin. Kun tietokonetta luettiin valitti aina virheellistä kaasuläpän sekä kaasupolkimen asentoa.

Deltassa olisivat vaihtaneet kaasuläppärungon (1400€) saman tein. Kotkassa Auto-Watissa tutkivat ja vika löytyi johdosta polkimen ja kaasuläpän väliltä. Tuli säästettyä reilu tonni...

Tuliko peloteltua tarpeeksi :wink: Anna palaa vaan, jos ei tietokone mitään valita !

PS. Ei kaikki viat ILMIstä johdu.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

paulipk kirjoitti: PS. Ei kaikki viat ILMIstä johdu.
Joo, kunhan vaan tein selväksi että se on vaihdettu ettei joku ehdota sitä ;)

Autoonhan on vaihdettu koko kaasuläppä hässäkkä pari kuukautta sitten ... ja samalla vaihtui myös paljon muuta osaa (jotain sensoreita yms.)

Pitää kait nuo lambdat sitten vaihtaa.... niin ja tarkastella johdotuksia...
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Vastaa Viestiin