147 jakohihna katkesi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
vilimurto@hotmail.com
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Syys 2006, 09:16
Paikkakunta: Turku

147 jakohihna katkesi

Viesti Kirjoittaja vilimurto@hotmail.com »

No niin,

Jakohihna katkesi kesken ajon, kuntoon pitäisi saada, mutta DA Tku kertoi jonoa olevan 2vkoa ja lisäksi heittivät korjaushinnan liikkuvan 4000 € kummallakin puolella....

147 2.0 vm2001 ja autolla ajettu 115000.

Edellinen omistaja on vaihdattanut hihnan n.80000 kohdalla (DA:ssa), en tiedä oliko kysessä ylimääräinen vaihto vai silloinkin katkeaminen.

Siis kysynkin kokemuksia vastaavasta, voiko vaatia hinnanalennusta korjauksesta kun ei vaihtoaika ole vielä täynnä...

Toinen on tietysti fakta että DA hinnat ovat mitä ovat... eli onko kokemuksia vast. työn teettämisestä Turun seudulla jossain muualla ja osat ym. vaikka Muukkoselta ??

Kiitoksia jo etukäteen.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Nuo tapaukset ovat turhan yleisiä. Keksisipä joku äkkiä muunnossarjan, jolla saisi ketjun tuonne jakopäähän, ostaisin sellaisen välittömästi. Vaihdatin juuri omaan 2.0 Ts:ään jakopään 44 000 kilometrin kohdalla, sillä alkoi jo olla tuskan hikeä otsalla, kun ajattelinkaan koko asiaa. Tuollaisessa rempassa eniten kustantaa työ ja DA on kallis paikka. Joku asiallinen paja ja tarvikeosat olisivat minun ratkaisuni. 3000€ ja 4000€ väliin maksaa remppa DA:ssa ja uskoisin sen olevan halvimmillaan reippaasti alle 2000€. Ei kai noissa yleensä mene kuin venttiileitä ja tietenkin jakopää uusiksi? Olin kaverilleni avustajana tuossa remminvaihdossa, eikä siellä tosiaan ole kuin tasapainoakseleille ja kampiakselille merkit. Nokka-akseleille teimme omat merkit tussilla. Takuulla on jako kohdallaan ja edullinen oli remppa. :lol: Onnea remppapaikan metsästämiseen.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
skylark
Viestit: 58
Liittynyt: 25 Huhti 2006, 22:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja skylark »

Pitäisi vaatia koko korjausta DA:n piikkiin (jos siis vaihtovälin puitteissa mennään), itse maksat hihnanvaihtotyön (ts. saamasi "edun" vahingosta). Noita TS:n jakohihnoja näyttää nimittäin menevän tyyppivika-tahtiin poikki.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ainoastaan hihnat ja kiristimet pitäisi laskuttaa ja nekin vain reilut puolet kun ei ollut vaihtoväli lähelläkään.

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Kyllä kai se on ruvettava TSn omistajana hihnan paukkumiseen varautumaan.. Ostais esim. ebaysta hiljaksiin osia, kansi, venat..
Jos on mahdollista niin laittakaa nyt joku tuo Delta oikeasti kova kovaa vasten. Puolittavat sen seurauksena sitten vaihtoajan 30tkmään :silly:

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

Ihan vain mielenkiinnosta, oliko metallinen vai muovinen kiristin?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kilometrit vaihdosta selvästi alle 60tkm mutta miten ajallisesti on tuo 3 vuotta lähellä vaihdosta? Takuun pitäisi olla juuri noin että DA maksaa katkeamisesta aiheutuvat kulut ja sinun osalle tulee tietty prosentti hihnanvaihtotyöstä ja osista. Tosin "mutta" tulee siinä että auto vaihtanut omistajaa, tiedän että osa tulkitsee asian niin että takuu annetaan maksajalle ei sille autolle. :?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
skylark
Viestit: 58
Liittynyt: 25 Huhti 2006, 22:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja skylark »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Tosin "mutta" tulee siinä että auto vaihtanut omistajaa, tiedän että osa tulkitsee asian niin että takuu annetaan maksajalle ei sille autolle. :?
Juu-u, toisaalta suomessa takuu/virhevastuu on käsittääkseni lakisääteisesti tuotekohtainen (pl.käyttötarkoituksen muuttuminen esim-yksityis vs.ammattikäyttö). Jos takuu annettaisiin maksajalle niin silloinhan ei kannattaisi esim. ostaa käytettyä alfaa johon jakohihna on juuri vaihdettu vaan ostaa auto jossa hihna viimeisillään/tingata hintaa ja sitten rullata varovasti vaihtamaan hihna... :-D

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Itellä katkes mareasta kesken ajon hihna reilu vuos sitte. (käsittääkseni ei sen helpompi työ tessus?!?!?)
Da ilmotti 3-4 tonnia hinnaksi ("vain arvio, voi olla enemmänkin" :crazyeyes: )
Kyselin miltei kaikista mahdollisista korjaamoista ja aina sama vastaus:
Niin vaikee homma, ei pysty, ei oo sopivia työkaluja. Autohuolto suvanto ois
ollu ainoo joka ois sen tehny, mutta ainoo vaan, et ois tullu maksamaan enemmän ku da:ssa, eikä kaveri antanu takuuta työstä. :lol: -> ei muuta kun delta-autoon PERKELE! :evil:

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Me ollaan viritetty JTD:iden kiristin n. 30 tkm jälkeen, ettei vaan pääse säätövarat loppumaan. Sen jälkeen ei ole hihna enää merkittävästi venynyt.

Onkohan tessussa samanlainen kiristin?
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Jointti
Viestit: 66
Liittynyt: 03 Tammi 2005, 15:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jointti »

Rolle kirjoitti:Ainoastaan hihnat ja kiristimet pitäisi laskuttaa ja nekin vain reilut puolet kun ei ollut vaihtoväli lähelläkään.
Kun omasta katkesi hihna ennen aikojaan (2v, 40tkm.ajettu) niin melkein kaikki koneen osat (hihnat, kiristimet, venttiilit, ym.) sain takuuseen. Hihnapyörät meni vaihtoon(-50% alennusta), kansi koneistukseen ja työt jouduin maksamaan itse. Ainiin ajoituksen muuntimen sain kans -50% hintaan. Ei se nyt loppujen lopuksi niin hirveän kalliiksi tullut, ~1500€,, tai no kaikki on suhteellista.
:drinking:

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Keisari kirjoitti: Kyselin miltei kaikista mahdollisista korjaamoista ja aina sama vastaus:
Niin vaikee homma, ei pysty, ei oo sopivia työkaluja. Autohuolto suvanto ois
ollu ainoo joka ois sen tehny, mutta ainoo vaan, et ois tullu maksamaan enemmän ku da:ssa, eikä kaveri antanu takuuta työstä. :lol: -> ei muuta kun delta-autoon PERKELE! :evil:
Tuohonhan ei tarvitse uskalias ja osaava asentaja mitään erikoistyökaluja. Vastuun ja haasteiden ottaminen tuntuu olevan melko vaikeaa nyky-huoltamoilla. Ainakin 166:sen jakopäänhilujen pakkauksissa näkyi merkkejä ja malleja kuten Bravo/Brava, Lybra, 156, Marea yms. Mitään avaruusajanteknologiaa nuo eivät siis sisällä.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Niin paitsi jos "huhu" joka 5. hihnan katkeamisesta on kiirinyt korjaamoihin. Sen korjauskustannuksiin saa tehdä monta hihnanvaihtoa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Sais joku osaava kehitellä kiinteän ja kokonaan metallisen kiristimen, ois ainakin yksi ongelma vähemmän, ei varmaan teknisesti vaikea jos taitaa vertexin tms ja työstökone ohjelmoinnin, sit vielä joku sopiva nyrkkisääntö sen sopivalle kireydelle hihnanvaihdon yhteydessä.

V6 koneeseen ainakin joihinkin malleihin kiinteä kiristin on olemassa.

Kun se pirun kiristin antaa hihnan löystyä jos kone pyörii taaksepäin, vaikka vahingossa 1 vaihde päällä liukuu taaksepäin. Siinä samalla nostaa kytkintä niin näinhän käy, perään nopea startinpyöräytys niin kiristin ei välttämättä "ehdi mukaan" kirstämään hihnaa taks normaali kireydelle.

+ kokonaan metallinen ohjainpyörä mielellään takas myyntiin, nykyset ohjaimet on puoliksi muovia, vanhempi oli kokonaan metallia.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Tämmöinen sen olla pitää:
Kuva
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Mistäs noita saa, joku on keksinyt saman idean ennen minua... :-D

Tuo lienee rivikoneeseen tarkotettu..?

vilimurto@hotmail.com
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Syys 2006, 09:16
Paikkakunta: Turku

Re: 147 jakohihna katkesi

Viesti Kirjoittaja vilimurto@hotmail.com »

vilimurto@hotmail.com kirjoitti:No niin,

Jakohihna katkesi kesken ajon, kuntoon pitäisi saada, mutta DA Tku kertoi jonoa olevan 2vkoa ja lisäksi heittivät korjaushinnan liikkuvan 4000 € kummallakin puolella....

147 2.0 vm2001 ja autolla ajettu 115000.

Edellinen omistaja on vaihdattanut hihnan n.80000 kohdalla (DA:ssa), en tiedä oliko kysessä ylimääräinen vaihto vai silloinkin katkeaminen.

Siis kysynkin kokemuksia vastaavasta, voiko vaatia hinnanalennusta korjauksesta kun ei vaihtoaika ole vielä täynnä...

Toinen on tietysti fakta että DA hinnat ovat mitä ovat... eli onko kokemuksia vast. työn teettämisestä Turun seudulla jossain muualla ja osat ym. vaikka Muukkoselta ??

Kiitoksia jo etukäteen.
LOPPUTULOS:

auto on kunnossa melkein 4 vko odottelun jälkeen....
Laskua kertyi 3500€ ja lankesi maksuun kokonaan itselle!
Vaikka ei ole vaihtoväli täynnä, niin kyseessä on "kuluva osa"(lupaavat osille ja työlle 1v takuun) ja kun auto on ollut itselläni yli vuoden (ei asiaa ostoliikkeeseen/kuluttajasuoja siltä osin loppu), eikä ostettu Deltasta, hihna vaihdettu viimeksi edellisellä omistajalla..... eli DA sanoutui irti.


Onko jollain tarkempaa tietoa onko asia niin vai näin ?

"Elämä on" :shock:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Eikös maahantuojan vaihtoväli ole 60tkm/3v joten se on siten odotettu elinikä. Minä ottaisin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

Avatar
skylark
Viestit: 58
Liittynyt: 25 Huhti 2006, 22:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja skylark »

Minä veisin myös kuluttaja-asiamiehelle, kävi miten kävi niin ainakin saisi virallisen kannanoton sieltäkin. Oliko DA:n kannanotto virallinen maahantuojan/pääkonttorin sana vai Turun DA:n "näkemys" asiasta?

Jos päätät edetä niin dokumentoi kaikki tapahtumat/matskut ja ilmoita DA:n pääkonttorille riittävän korkealle taholle vieväsi kuluttaja-asiamiehelle.

Shadowder
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Loka 2006, 11:48
Paikkakunta: Somero

Viesti Kirjoittaja Shadowder »

DA:ssa maksaa 2980e jos kaikki venttiilit menee kirpas niinku pikkasen ku kuulin hinnan

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Tuntuu noista 147 menevän remmejä enempi kun 156. Mikä lie syynä...
Omalla ex-47 oli pyöritty 37tkm ja aina oli pikkanen hiki otsalla ettei vaan remmin poksahda.
Tehdas uusi motti maksaa siinä 5K€ paikkeilla joten tollaset 4000€ korjauskulut ovat melko kohtuuttomia.

Ketjua kehiin...

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kannattaa kyllä viedä eteenpäin. Muistissa kummittelisi että juuri tuo omistajavaihdos lopettaisi takuun, sama tai samantapainen käytäntö oli GM:llä. Älkää kysykö miksi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

174 tkm mittarissa. Ei ongelmia hihnan kanssa. Tosin ajan sen hihnan vaihtovälin aina noin kahdessa vuodessa...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja Tekri »

Olisin Rollen kanssa samaa mieltä, koska hihna vaihdettu DA:ssa niin sillä on kolmen vuoden/60 tkm takuu. Vuoden takuu koskee "normaaleja" varaosia, tästä on kokemuksia itselläkin. Ostettiin Veholta Ducato josta ilmeni heti oston jälkeen, että 5. vaihde oli viallinen. Myyjäliike korjasi sen niinkuin pitikin. N. 8-9 kk sen jälkeen vaihteisto hajosi täysin kesken ajon. DA:ssa ilmeni, että edellisessä remontissa vaihdettu vetoakselin stefa oli pettänyt, ja öljyt pääsivät pihalle. Joko osa oli viallinen tai asennettu huolimattomasti. Jonkin aikaa asiasta väännettiin kättä, mutta koska työllä ja osilla on vuoden takuu, niin myyjä joutui taipumaan. Koska autoon tuli tehdasuusi laatikko, sen kunto parani huomattavasti alkuperäiseen verrattuna. Tästä syystä jouduimme maksamaan vastaavan kuntoisen ja uuden laatikon erotuksen itse. Kuluttaja-asiamiehen mukaan kyseessä on normaali menettely.

Osa kuluista (hihnanvaihto kuluista, ei remontti) jää luultavasti kuitenkin maksettavaksesi, sillä hihnanvaihtovälistä on jo yli puolet ajettu. Jos hihnanvaihto maksaa DA:ssa 800-900€ niin, niin kannattaa varautua että maksettavaksi voi jäädä 400-500€. Ei muuta kuin uudestaan DA:n juttusille. Jos eivät suostu niin sitten ehdottomasti yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

KAIKISSA tapauksissa KAIKKI asiaan liittyvä kannattaa hoitaa kirjallisesti/sähköpostitse, ja jos sovitaan suullisesti jotain niin sille ja ehdottomasti kirjallinen vahvistus, ennenkuin tekee/teettää mitään. Muutoin maksajan osa saattaa jäädä itselle, vaikka suullisesti olisi luvattu muuta.

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Onkos asiasta saatu minkäänlaista selvyyttä?

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Minulle on vähän epäselvää mihin moottoriin ketjussa aikaisemmin oleva Dobberin kuvan systeemi on.

Minulle tuli tänään lähetys Saksasta eli tessun ja GTA:n hihnakalustot kokonaisuudessaan.

TS:än jakopäähihnan kiristin tuotti positiivisen yllärin kun olikin täysin metallinen (kuva albumissa), vaikka kuvaston verme oli selkeäsi sitä muovirakennelmaa. Tämä oli saksalaisen FebiBilstein`in laatikossa.

Hinta www.italo-ersatzteile.de/ 44 €. Jos sieltä joku tilaa tavaraa, niin kannattaa TS:n jakopääromppeiden osalta huomata, että tasapainoakselin hihna on jostain syystä hinnakas ja saa täältä halvemmalla. Olisivatko panneet vaan katteen parantamiseksi yhden osan kalliimmaksi, onneksi huomasin ja jätin sen pois.

motopark
Viestit: 17
Liittynyt: 16 Marras 2006, 21:54
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja motopark »

jiiässä kirjoitti:Sais joku osaava kehitellä kiinteän ja kokonaan metallisen kiristimen, ois ainakin yksi ongelma vähemmän, ei varmaan teknisesti vaikea jos taitaa vertexin tms ja työstökone ohjelmoinnin, sit vielä joku sopiva nyrkkisääntö sen sopivalle kireydelle hihnanvaihdon yhteydessä.

V6 koneeseen ainakin joihinkin malleihin kiinteä kiristin on olemassa.

Kun se pirun kiristin antaa hihnan löystyä jos kone pyörii taaksepäin, vaikka vahingossa 1 vaihde päällä liukuu taaksepäin. Siinä samalla nostaa kytkintä niin näinhän käy, perään nopea startinpyöräytys niin kiristin ei välttämättä "ehdi mukaan" kirstämään hihnaa taks normaali kireydelle.

+ kokonaan metallinen ohjainpyörä mielellään takas myyntiin, nykyset
ohjaimet on puoliksi muovia, vanhempi oli kokonaan metallia.
Voi voi ei se paljon auta, vaikka olis kokonaan metallinen. Jos käy kuin meille kävi just, rulla repes melkein kokonaan irti siitä alustastaan. Takana oli 40 tuhatta ja reilu 3 vuotta.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

motopark kirjoitti:
Voi voi ei se paljon auta, vaikka olis kokonaan metallinen. Jos käy kuin meille kävi just, rulla repes melkein kokonaan irti siitä alustastaan. Takana oli 40 tuhatta ja reilu 3 vuotta.
rullan kilometreistä ei kai ollu tietoa?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Voi voi ei se paljon auta, vaikka olis kokonaan metallinen. Jos käy kuin meille kävi just, rulla repes melkein kokonaan irti siitä alustastaan. Takana oli 40 tuhatta ja reilu 3 vuotta.
Olihan se varmasti vaihdettu 40tkm sitten ja kiristetty niin kuin kuuluukin omalla erkoistyökalulla työkalulla eikä rautakangella tai vastaavalla, ja eihän mahdottomuus ole ettei metallinenkin voisi hajota...ihmisen tekemä..

motopark
Viestit: 17
Liittynyt: 16 Marras 2006, 21:54
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja motopark »

V6 kirjoitti:
motopark kirjoitti:
Voi voi ei se paljon auta, vaikka olis kokonaan metallinen. Jos käy kuin meille kävi just, rulla repes melkein kokonaan irti siitä alustastaan. Takana oli 40 tuhatta ja reilu 3 vuotta.
rullan kilometreistä ei kai ollu tietoa?
Hihna, rullat, kiristimet ja vesipumppu oli vaihdettu samaan aikaan. Uskoisin,että remontti oli tehty asianmukaisesti. (oli ainakin huoltokirjassa liikkeen leima) Mutta eihän sitä koskaan tiedä jos ei ole itte vieressä seisomassa.....Edellisen omistajan ajalta.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

jiiässä kirjoitti:kiristetty niin kuin kuuluukin omalla erkoistyökalulla eikä rautakangella tai vastaavalla
Onko tuohon joku erikoistyökalukin olemassa? Muistaisin jostain ohjeesta lukeneeni että sopiva pultti siihen lohkon reikään ja ruuvimeisselillä kampeamaan esisäätö kohdilleen, ei nyt kyllä äkkiä tule mieleen mihin tuossa tarvittaisiin jotain tehtaan työkalua 6327872517b.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Onhan tuohon näköjään monenlaista erikoistyökalua tarjolla :lol:
Kuva

Ärsyttää vähän välillä tää jatkuva jakohihnojen syyttäminen konevaurioista,kun se remmin katkeaminen on kuitenkin pääasiassa seuraus,eikä syy. Ja sen jälkeiset tuhot taas seurausta remmin katkeamisesta.Samat tuhot syntyy ketjunkin katkeamisesta (mikä on myös mahdollista!Joskaan ei niin yleistä)
Skannasin pari juttua remmivaurioiden syistä tuonne:
http://smg.photobucket.com/albums/v332/ ... akohihnat/

Kannattanee tallentaa ja suurentamalla koittaa saada luettavaks,kun ovatten vähän epäselviä :oops:

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Joo,harvoin se hihna itsekseen katkeaa,kun saman vahvuiset hihnat on muissakin autoissa :?

Vastaa Viestiin